- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Csak épp mindenki azt akarja, hogy az elektromos autók leváltsák a belsőégésű motorral szrrelteket. Amelyekben még van rengeteg fejlődési lehetőség, dízel esetében pl. 15%+, ami figyelembe véve, hogy most járunk 35% termikus hatásfoknál, hatalmas. Az autógyárak meg rengeteget ölnek bele, például az adiabatikus motorokba. És a mai vevők nem motortípust akarnak tömegesen venni, hanem olyat, ami a közlekedőedény funkción belül a legjobban kielégítő a mindennapi igények és kényelem terében. És amit el tudnak adni három-öt évvel a vásárlás után értelmesen.
-
-
arnyekxxx
veterán
"és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is"
A "car sharing" "taxi" néven 100+éve velünk van, mégis a nagytöbbség tulajdonos akart lenni. nagyonnagyonagyonszarrá kell tenni az autókat ahhoz, hogy az emberek ne akarák megvásárolni. Ráadásul igen sokan olyan helyen élnek ahol nagyjából megvalósíthatatlan a C.S. Nem csak a nagyvárosok közepén van élet.
-
#06658560
törölt tag
"A termikus hatásfokot napi használatban felejtsd el (fejlődést megmutatni jó). Az mindössze egy olyan csúcsérték, amit városi használatban pillanatokra elér a motor, egyenletes, nagyobb sebességű haladásnál közelít, egyébként folyamatosan csak laborkörülmények között vagy egy ennek megfelelő terheléssel haladva tud (egy állandó fordulaton állandó terhelés - ahol minden a legkedvezőbb). Az üresjárat és az alacsony részterhelés brutális módon lerontja az átlagértéket, városi közlekedésben tizennéhány százalékra (villanynál pont nincs ilyen probléma - vagy legalábbis nem ennyire durva )."
Bocsánat, de ez akkora bullshit, mint ide Nagykáta! Semmi értelme nincs, hülyeség az egész! Termikus hatásfoka minden üzemállapotban van a motornak. És minden üzemállapotában a legnagyobb vesztesége a hőveszteség. Az autógyárak pedig nem egyetlen pontra tervezik a motorjaikat, mivel nem stabil motornak készülnek. A Deutznak vannak olyan motorjai, amelyek ilyenre vannak fejlesztve, de azok ilyen célra is vannak használva.
"A hosszútávú fejlesztések nem nekik szólnak. Pont ezért felesleges a mai eszközöket képzeletben egyenesen helyettesíteni velük. (hosszútávon nem csak a hajtásmódok, de a használati és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is)"
Pont ti akarjátok helyettesíteni elektromossal a hagyományos autókat, mondván milyen jók, milyen használhatóak már, mert nektek pont jó. Csak éppen az emberek megszoktak valamit, amihez ragaszkodnak. Nem vállalják fel az extra kényelmetlenséget- pl. fél órát autózni egy elektromos töltőhöz, amelyiknél esetleg állnak még tízen, így két órát várni kell, mire tölteni tudja, hogy aztán az elméleti kapacitás 60%-át használhassa.
"Mi a véleményed a most is tartó "downsizing" éra motorjaival szerelt járművekről Pl. a VW bevallottan 250e km-re tervezi az ilyen szgk motorokat. (használtan nem véletlenül van a csillagos egekben az "ósdi" szívó benzinesek ára)"
1) A Downsizing motorokat politikusok idióta lázálma eredményének tartom, ami teljesen értelmetlen megoldásokhoz vezet (kombi Mondeo 1.0 dögrovással,amit hála az égnek mostanra elvetettek a modellfrissítéssel) Ha ésszel csinálták volna a szabályozást, akkor nem kellettek volna ezek a normál autóban állandóan széttaposásra ítélt motorok, csak ahhoz nem csak jogászokat, hanem autóipari mérnököket is oda kellett volna engedni a témához - magyarul a fajlagos fogyasztást kellett volna korlátozni, nem CO2 kibocsátást.
-
elbeszéltek egymás mellett, te optimális termikus hatásfokot értesz a termikus hatásfok alatt, ő meg az aktuálisat.
szerk: szerintem meg a szintetikus üzemanyagú, most hagyományosnak tekintett hajtások fognak nyerni hosszútávon.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
#06658560
törölt tag
Össze vissza beszélsz, belekeversz olyan dolgokat, amik teljesen mások, össze mosol fogalmakat. Termikus hatásfokról beszéltem. Ha az adiabatikus motort megvalósítják, az minden üzemállapotában adiabatikus lesz, nem csak egyben. Mert pont az lesz a lényege. Az autógyárak pedig nem egyetlen pontra optimalizálnak, mint írtam is, mivel nem egyetlen üzemállapotban működik a motorjuk, járművük.
"Bármilyen irányból nézem a témát, bármely kicsit is "mérsékeltebb" (és nem jól láthatóan elfogult) szakértő, szakújságíró erre lyukad ki. Ha nézted a korábban linkelt videót, Dr. Hanula Barna is a plug in hibrideknél köt ki, mint a köv. 1-2 évtized megoldása."
Persze, mert olyan idióta szabályok vannak, amelyek a downsizingot és a plugin hibridet tolják előre. Miközben nem csak azok lennének opciók, nem csak azirányba lehetne fejleszteni, feleslegesen bonyolult rendszerekkel, megoldásokkal. Ezt írtam például le, csak a jelek szerint azt nem olvastad el.
-
70 misiért kapsz egy 100 személyt befogadni képes buszt. Ezt önvezérlő gépkocsiból 25-el tudnád megoldani (4 utas) önvezérlés nélkül 33 (3 utas+ 1 sofőr)
Ha 3 millából kihozol egy önvezérlő autót és engedélyezteted akkor van kapacitás tekintetében pariban a busszal. Minden másban bukta: üzemanyag fogyasztás, környezetszennyezés, helyszükséglet (mert ugye nem egy busz megy az utakon, hanem 25 kocsi ami min 6-7 busz méret, ami dugónál hátrány)
Az emberek már így is sírnak, hogy drága az állam miért ünnepelnék, hogy a drágább car sharinget támogassák a tömegközlekedés helyett?Mondjuk kiegészítő tömegközlekedési eszközként talán lehet esélye, mikor arra építesz, hogyha 25 kis egységed van 1 nagy helyett (félreértés ne essék a 70 millás busz az is sima, nem csuklós) akkor 25 különböző helyen közlekedhet, esetleg sűrűbben, app segítségével kérhetsz egy buszt, hogy jöjjön érted stb. De ezért felvállalod a nagyobb költséget (üzemanyag + működési költség) s az emberek is elfogadják.
-
-
Snoop-y
veterán
Nem igazan latom magam elott a kabeldzsungelt a jardakon keresztben meg nem mindenki epulet elott parkol szoval ez nem gyenge fikcio amit vizionalsz. Nem kicsit kellene atepiteni a legtobb lakast/hazat.
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
-
-
Reggie0
félisten
Dehogynem lesz itt nagy teljesitmeny is. Pl. Momentum Dynamics Tennessee-ben 200kW-os busz tolto rendszert adott at es van jopar europai megrendelesuk is erre az evre.
Amugy a 80-90% hatasfok nem csak a szabadba kiszort teljesitmenyt jelenti, hanem az osszes veszteseget, vezerlessel, kapcsoloelemekkel, rezveszteseggel, stb. egyutt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- -62% HP EliteBook 845 G7 (840 G7):Ryzen 5 4650U,16GB,512GB SSD,vilI.MAGYAR bill.,Bang&Ol.,Win11ProHU
- Több db HP Thunderbolt dock 230W G2 230W -os töltővel MONITORCENTER
- Philips Evnia 42M2N8900 Gamer Oled Monitor!42"/4k/138hz/0,1ms/Freesync-Gsync/HDMI 2.1/TypeC/Ambiglow
- -56% HP EliteBook 840 G8:i7 1165G7,16GB RAM,512GB NMVe SSD,Iris Xe,IR kam.+ujj.olv.,vil.MAGYAR bill.
- Monitortató plexi konzol több elérhető készletről MONITORCENTER