- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Magisk
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Gray Zone Warfare - Napokon belül kiderül, hogy mikor indul a korai hozzáférés
gp A jelentések szerint a zárt tesztek sikeresek voltak, hamarosan még többen belevethetik magukat a programba.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tigerclaw
nagyúr
Vízhűtésü kábelt még nem láttam, de szerintem nincs rá szükség, ha létezik is ilyen. A keresztmetszet növelésével szépen lehet csökkenteni az áramsűrűséget olyan mértékre, amit elbírnak a kábelek. Amúgy ha már hűtenék, akkor olajjal vagy más hasonló nagy szigetelőképességű folyadékot használnának nem vizet.
Lehet hogy a töltő vagy az autóban az akkucsomagok lehetnének vízhűtésesek, nem a kábel. Az egyik fejlesztési irány az akkuk területén a gyorstöltés tovább növelése ami sok hőt termel a töltő és az akku oldalán is.
Én egyébként semmi jelét nem látom az áttörésnek, az elektromos autók árát tekintve.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
arnyekxxx
veterán
Önvezetőtaxival autokkal siman megvalosithato, egy appal megrendeled a cimre es kesz.egyszerűbb, ???
olcsobb ??????
jóval kevesebb jármű is elég lesz ??????????????????????Nem az lesz, hogy napi 2 orat van kihasznalva az auto, aztan csak a semmire all a parkoloban.
De, ha azt akartod, hogy aki ma saját autóval jár az bérautóval menjen akkor sacc/kb ugyanannyi autós flotta kell mint amennyi ma üzemel. És ugyanugy állni fognak valamelyik parkolóban amikor az átlagemberek a dolgozóban robotolják a 8 órát. Tudod, az autóparkot a reggeli és esti csúcsra KELL méretezned amennyiben az embereket át akarod ültetni a sajátból a máséba, mert senki nem fog a kedvedért fél órát várni az autóra minden nap reggel meg duán hogy elvigyen mást a melóba és visszajöjjön érted. -
Nézzünk egy Váci példát: Vonat indul 15 percenként Pestre. Ha gyorsat akarsz, akkor csak óránként.
Csúcsidő legyen 5től 9-ig, ez idő alatt kell elszállítanod az embereket.
Ha órás köröket nézel, akkor a kocsinak 20 perce van (+10 perc ráhagyás a kiszáll, beszáll, vonat indulás előtt 3 perccel ott van) Legalább 1,5 km távolságban kell lennie az utasnak, hogy megérje (20 perc alatt röhögve lesétálom neked a távot, és inkább sétálok, mint várjak a kocsira ami több idő, pénz, és bizonytalanság)
Talán össze tudja szedni azokat akik 10km távolságra vannak. Hogy két fő utazzon necces, mert el kell menni a másik helyre, várni kell míg beszáll, bizonytalanság, de lehet, hogy két ember vár a sarkon a kocsira, hogy be tudjon szállni. Egy nap legyen 2x10 ember (reggel, este)
A szolgáltatásért nem kérhetsz sokat, mert erre az emberek egy csotrogányt tartanak, vagy a család egyetlen autóját, szóval annak a kőltésge nem sok, a viteldíj legyen egy pesti buszjegy ára 350Ft. Egy évben 250x2x350=175eFt. Az ez alatt megtett út: 250x2x10km=5000km 6l/100km ~ 120eFt
A car shering jelent 55eFt bevételt személyenként, 10 személlyel az évi 550eFt bevétel, ebből jön le a gépkocsi fenntartási költsége, biztosítás, forgalmi stb maradjon 300eFt meg évente. Szóval úgy 10 év alatt térül meg a befektetőnek.
Ha a fogyasztót nézed, megspórol kb 150eFt-ot évente, ha csak ezért tartana kocsit.
Ok, drágább kocsival, nagyobb amortizációval számolva ez több, de akkor nem is a 3 millás új autóval kéne a szolgáltató oldalán se számolni.
Azt se vettem figyelembe, hogyha kocsi van, akkor vidéken az útvonal: otthon, gyerekkel/gyerekekkel el a suliba, tömegközlekedés. Ez máris minimum duplázza a menetidőt, tehát a kocsi fele annyi embert tud kiszolgálni, mondjuk lehet optimalizálni, hogy egy kocsi ingázik a suli és vasútállomás közt.
Ha nagyon megpiszlálod és és limo díjat számolsz 66Ft/perc napi 40 perc igénybevétel (otthon-suli-állomás, suli-otthon, vasútállomás otthon) akkor az évi 660eFt a benzin pedig legyen 40km*250=10ekm= 240eFt
Évi 420eFt-ból egész jó kocsi fenntartása és amortizációja jön ki. Baj ha nem? -
nevemfel
senior tag
Vagy nézhetjük másik oldalról is, ha annyira jó lenne akksikban energiát tárolni, akkor a természetben is lennének ilyen megoldások, viszont valamiért millió év alatt arra jutott az evolúció, hogy a szénhidrátokban a leghatékonyabb, legegyszerűbb energiát tárolni. Tehát itt kéne elindulni, mellesleg ez lenne a legzöldebb megoldás is, nem kéne eszméletlen környezetszennyezéssel napelemet, meg akksikat gyártani, hiszen elég egyszerű lenne simán alkoholt előállítani, évezredek nagy sikerrel műveljük...ez pedig elég egyszerűen felhasználható üzemeanyagcellás járművekkel.
Ezt a koncepciót hívják bioetanolnak.
Forget your troubles, c'mon get happy
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- Adrian Mole: Friss konfig, Win 11, gyere rám
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Adobe Photoshop
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari