- Vodafone mobilszolgáltatások
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Apple iPhone 11 - népalma
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- MG4 menetpróba
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Yettel topik
Hirdetés
-
Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
ma Nagy az aksi, gyenge a hardver, amiből hosszú üzemidőre lehetne következtetni. Tényleg így van?
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
válasz #06658560 #46 üzenetére
A termikus hatásfokot napi használatban felejtsd el (fejlődést megmutatni jó). Az mindössze egy olyan csúcsérték, amit városi használatban pillanatokra elér a motor, egyenletes, nagyobb sebességű haladásnál közelít, egyébként folyamatosan csak laborkörülmények között vagy egy ennek megfelelő terheléssel haladva tud (egy állandó fordulaton állandó terhelés - ahol minden a legkedvezőbb). Az üresjárat és az alacsony részterhelés brutális módon lerontja az átlagértéket, városi közlekedésben tizennéhány százalékra (villanynál pont nincs ilyen probléma - vagy legalábbis nem ennyire durva ).
A teljes rendszer hatásfokát (a napi használatban) leginkább valami hibrid rendszer képes jelentősen növelni, ahol a belsőégésű motor lehetőleg nem megy alacsony részterhelésen és soha nem megy üresjáratban.
A hagyományos autógyártók elsősorban maguknak keresik a hosszútávú bevételi lehetőségeket, nagy morogva eleget téve, vagy éppen csalással elkerülve az újabb környezetvédelmi előírásokat. A napi közlekedési eszközöket gyártókat nehéz lenne úgy fejlesztésre kényszeríteni, mint pl. az F1-es motorgyártókat (utóbbiak a rengeteg limit miatt csak és kizárólag hatásfok növeléssel tudnak teljesítményt növelni - jó drágán).
"És a mai vevők"
A hosszútávú fejlesztések nem nekik szólnak. Pont ezért felesleges a mai eszközöket képzeletben egyenesen helyettesíteni velük. (hosszútávon nem csak a hajtásmódok, de a használati és tulajdonlási formák körül is érdekes víziók vannak, látnak esélyeket a "car sharing" térnyerésére is)
"És amit el tudnak adni három-öt évvel a vásárlás után értelmesen."
Mi a véleményed a most is tartó "downsizing" éra motorjaival szerelt járművekről Pl. a VW bevallottan 250e km-re tervezi az ilyen szgk motorokat. (használtan nem véletlenül van a csillagos egekben az "ósdi" szívó benzinesek ára)
Új hozzászólás Aktív témák
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- PlayStation 5
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Assetto Corsa Competizione
- További aktív témák...