- Yettel topik
- iPhone topik
- iOS alkalmazások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Milyen okostelefont vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Nem, sajnos nincs igazad.
Nem foglalnék most állást zöldautó ügyben,de annyit azért hozzátennék hogy ingyen semmi nincsen. Amit eddig ingyen tankoltak azt a többiek fizették. Kb mint amikor a nyugdíjasok ingyen utaznak a BKV-n. Szerinted azt nem fizeti ki más? Ingyen tankolják és javítják a buszt és a sofőr nem kér fizetést? Ha a költségvetésből megy az jó? Én nem akarok fizetni más helyett,ha te szeretné akkor az a te dolgod. És ebben semmi irigység nincs.Fizettem és fizetek mások helyett így is eleget.
Unom ezt sok itt meg támogatom ott meg támogatom dolgot.
A háztartási áram meg egyébként is támogatva van, (hivatalosan a cég többet fizet mint egy magánember) míg a benzin meg adóztatva.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Ne keverj kérlek mindent bele. Nem írtam ilyen dogöljön meg jellegű dolgokat.
Azért megy a sírás mert megszűnt az ingyenesség. Ami mint írtam szvsz igazságtalan volt.
“Az áramra jobb árat kap a cég, akitől üzlethelyiséget bérlek,“
Ez konkrétan lehetetlen.
Hacsak nem valami állami mutyi cég.A céges áram sokkal drágább (csak idén emeltek 28-% ot) -
-
Fabianus
tag
Azzal a felettébb téves feltételezéssel élsz a százalékszámításnál, hogy a tulajdonolt autók aránya, és a 2018-ban eladott autók aránya egy és ugyanaz. Mintha évente kidobnák az emberek az autóikat, vagy teljesen konstans lenne minden évben a piac. Pedig a linkelt cikkben is benne van, hogy mennyi is volt a korábbi években. Így pedig teljesen reális mindkét állítás. Az is, hogy második, harmadik autónak veszik, meg az is, hogy a piac 58%-a.
Százalékszámítás??? :-)
-
Fabianus
tag
Ne haragudj, de nem tudom megmondani, hogy valóban csak második vagy a harmadik autójukat cserélik-e elektromosra. Nincs rálátásom Norvégiára, csak ötletelek. Valószínű, hogy az első elektromos megvásárlásával a többség igen. De ezzel sem mondtam semmit. Mert, ha átlagban van két autó egy háztartásban, akkor amikor az egyiket kicserélik elektromosra, akkor magától értetődően még ott van mellette egy belsőégésű. Nem tudom.
Meg ugye mi az, hogy elsődleges, amit naponta használ, vagy amibe belefér a család, csomagok és biztosítani tudja a teljes család mobilitását?Csak a logikai csavarodra akartam rávilágítani.
Megnéztem azt is amire válaszoltál. A kolléga leírja azt a folyamatot, ahogy egy kormány támogatni szokott egy olyan technológiát, amit úgy gondol, hogy kedvező, hosszabb távon piacképes, de a holtponton való átjutáshoz, a technológia gyorsabb terjedéséhez ideiglenesen segítséget nyújt.
Abból a szempontból nem értek vele egyet, hogy ez általánosan rossz lenne. Lehet, hogy ő sem ezt gondolná, ha más lenne a téma. Láthatóan ő az elektromos autókban nem hisz.
Nekem ebben a hitvitában nincs sarkos véleményem. 30 éve kb. ugyanezekről az alternatív hajtásmódokról olvastam (elektromos, hidrogén, bio üzemanyagok). Kb 20 éve láttam az első hibrid Priust az egyetemen, és lassan 10 éve az első Nissan Leaf-t, mint sorozatgyártású, direkt elektromosnak fejlesztett autót. Azt látom, hogy a Leaf megjelenése óta csökkentek az árak, nőttek az akkukapacitások, rövidült a töltés. Meg azt is látom, hogy ez még messze van a támogatások nélkül piacképestől. Lehet, hogy az elektromosoké a jövő, és a hibridekbe kár is lett volna pénzt ölni a legtöbb gyártónak, mert csak átmeneti megoldás. Lehet, hogy a hibrideké (plug in), mert városban hozhatják az elektromos autók előnyeit, autópályán meg amúgy sem nyerő egyelőre az elektromos. Lehet, hogy tartósan vegyes piacra kell készülnünk, és nem lesz egyértelmű nyerő, ahogy a benzin dízel kérdésben sem lett. Meg az is lehet, hogy ilyen évtizedes léptékekben, mire bármelyik elterjedne, jön egy újabb technológia, és nem a hibrid lesz a kihagyható átmenetei technológia, hanem mind, amiről most beszélünk. -
neoforce
aktív tag
Azt nemtudom hogy a benzinesed mennyit megy de egy jó diezel ennyit elmegy! Nem megyek 1400 km egy nap de nem is erről szól a dolog,csupán kényelem hogy minnél ritkábban kelljen tölteni.Ez amolyan szabadság érzés ,az ideg verne belém ha második nap már kérdéses lenne hogy eljutok-e Á-ból B-be ,pl ha elfelejted tölteni egy nap!
-
Sys85
veterán
A régi Mk1-es 1,6-os fókámmal olyan 750km-t megyek el egy tank benyával.
Én már azzal is elégedett lennék,ha 500at elmenne egy elektromos autó rendesen használva (-10 és +40 fokban is,rendesen klímázva/fűtve).
Panellakóként garázs nélkül nekem csak ebben az esetben lenne jó.
Havi 700-800km-t közlekedek munkába autóval,így elég lenne havonta 2x tölteni valahol.#Honda Hornet 600 CB600FA PC41 (Eladó!) #Ford Focus Mk3#
-
hroberto
veterán
Te most komolyan is gondolod amit írsz?!
Ennyi erővel kb. ugyanannyi esélye van, hogy elfelejted este töltőre tenni!
És míg a benzines/dizel esetén egy gyors tankolás és probléma megoldva, addig az elektromos esetén jöhet a buszozás...[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
A benzines /dízel autót azért nem kell minden nap tankolni, mert egy teli tank ugye általában 6-700 km-re elegendő. Ráadásul ha véletlenül messzebbre kell menni, akkor beugrik az ember egy kútra, és mehet.
Az elektromos autó ezzel szemben "teli tankkal" is átlagosan 200 km hatótávval rendelkezik. Szóval ha már fél alá esik a töltöttség, és hirtelen el kell ugrani mondjuk 100 km-re, akkor máris matt...
Szóval ha elektromos autózásra adja az ember a fejét, okosabban teszi, ha reggel maximális töltöttség közelében indul útnak, és meg tudja oldani az ilyen váratlan helyzeteket.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Attól, hogy NEKED nem kellett, mással előfordult, és még VELED is előfordulhat.
Azt a 15 perces gyorstöltést is hagyjuk inkább, mert ez egy ptimális eset. Ugyanis nem minden utcasarkon van gyorstöltő. Sőt, rengeteg településen nincs is ilyen. Ha van is, örülhetsz ha épp nem áll ott valami, és akkor ugrott a 15 perc.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
vegyszer
addikt
Pedig van ilyen autó. Több is.
Ja, azok L3H2 névvel vannak ellétva, de abba egy komplett szekrénysor is elfér.
Igaz, nem is személy autó. De az nem is volt szempont, csak hogy minden elférjen...[ Szerkesztve ]
"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell
-
-
thebear007
aktív tag
16A ma már nem nagyon van. Ha csak egy klímát ráraksz leveri. 20A a minimum, de aki családi házas a 32A. Ha napelem is felkerül 40A. Én 3x32-n töltöm az I3-at, ezzel 0-ról lenne 3 ór alatt fullon, de soha nem nullán töltest. Napelem a kulcsszó az Ev tulajnak.
Isten a saját képére teremtette meg az embert. Majd megadta a számára a választás szabadságáét, így mindannyian úgy csesszük el az életünket, ahogyan akarjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sweet.tv - internetes TV
- Yettel topik
- Aliexpress tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Androidos fejegységek
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- iPhone topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- További aktív témák...