Hirdetés
-
Bemutatta első vízhűtését a Montech
ph A HyperFlow ARGB kétféle méretben és kétféle színben érkezik.
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
Idén még ingyenes, jeee. (december van).
BTW ki az az "AH"?
-
prolad
őstag
Emlékszem még 2 éve voltam egy képviselő testületi ülésen Újbudán (XI. ker) . Az egyik képviselő felvetette, hogy az akkor önkormányzati pénzből telepített 1db állomás mellé telepítsenek még egyet (ennek költségét akkor 2M forintban határozták meg). Egy pillanat alatt lehurrogta az ülés vezetője, hogy ez nem fontos, annak a pár embernek minek, különben is más égetőbb problémáról kell beszélni (ami egyébként egy utca átnevezése volt). Nem tudom mennyire általános mentalitás ez, de biztosan hozzájárul a lassú terjedéshez.
-
Béééla
őstag
Ki hitte volna, hogy sok 10 kWh-s akkuk pikk-pakk feltöltése behorpasztja azt a hálózatot, ami nem ekkora terhelésre lett kitalálva?
További breaking news mint például hogy az eső nedves este 8-kor!Bélabá
-
taki01
őstag
Az oszlopok ára a fentiek miatt egy viszonylag székes skálán, 700 000 és 1 700 000 forint között mozog, viszont az elhelyezésük általában nem igényel különösebb hálózatfejlesztést.
Van egy elírás.Nagyon jó lett az interjú, de szerintem a full elektromos autók jelenleg csak a városlakóknak éri meg.
-
senior tag
Már csak azt nem értem, hogy a villámot miért kell még tölteni?
-
Luser2000
addikt
A cikk végén írt akár havi 100eFt milyen konkrét költségtételt jelent? (Ha szélső esetben az adott hónapban még csak a töltőt sem használta senki).
Apple iPhone 15pro, Apple Watch Ultra2, MacBook Air M2 13"
-
nagyúr
Gondolom azért ilyen kevés a villámtöltő, mert kevés a villám...
Ez ilyen egyszerű, nem?
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
axioma
veterán
Nem is ertem, miert a villamtoltokon megy a tema. Az annak kell, aki villanyautot ugy akar hasznalni, mint egy benzinest. A villanyautosok nagy resze nem ilyen, es a hibrid megoldasoknal sincs ra szukseg. A "hany km-t megy toltes nelkul" leginkabb atment farokmeregetesbe...
A normal toltok elegek a varosiaknak (igen, a villanyauto nekik jo, de az is mar nagy lepes lenne ha tobb varosi hasznalatu autot tudnanak elektromosra cserelni).[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Egy DC villámtöltő ára ennek a többszöröse, ott hálózatfejlesztésre is van szükség és már önmagában az is havi 100 000 forintba kerül, ha a töltőt senki nem használja, csak telepítve van.": a hónap vicce.
havi 100 rugó rendelkezésre állási díj, meg az olcsó villanyautózás... rotfl. ha megszűnnek az állami támogatások, akkor havi 150k lesz majd a tankolás?
szerintem az üzemanyag továbbra is benzin és ahogy a művelt angol mondja: a köbcentit semmi nem pótolhatja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Ribi
nagyúr
Ajj látom nem érted a gondot. Itt nem az a cél, hogy azok vegyenek csak villany autót, akinek ez nagyon optimális, hanem bárki.
Perpillanat, CSAK az vesz villany autót akinek ideálisak a körülményei villanyautózás szempontjából és van mellé másik autója és nem az akinek akár lenne is pénze rá és még szeretne is.
Célállomás a belvárosban egy random utca? Ja szólok majd gizinéninek, hogy lógassa mán ki a draútot a zablakon, hogy had tőccsem a kocsimat...
Perpillanat a villanyautózás egy "hóbort". Mindenki tudja kinek "ideális" egy villany autó, csak perpillanat ez NAGYON kevés ember. Igy meg aki szeretne sem fog venni, mert nem tudja megoldani az értelmes használatot.[ Szerkesztve ]
-
Farkas82
tag
Pont tegnapelöött olvastam egy cikkben, hogy a mai akkumulátorok elööállításának energiaigénye a névleges kapacitásuknak 400-800 szorosa,( németesek kedvéért itt: [link]). Elégé ledöbbentem rajta, hisz ez azt jelenti, hogy annyi energiába kerül elööállítani csak az akut, mint amennyit egész élettartama alatt beletankolnak. Errööl tud valaki valami más adatot?
-
nagyúr
A jelenlegi akkutechnika nem tart jó helyen, ahhoz képest, hogy mit lehet vele radírozni.
A magyarok is kisérletesnek a hidrogénes cellán. A BMW pedig egy kapcsolóval simán elérhetővé tett pár nagy bömbit hidrogénnel és a tankolása csak annyi, mint a sima benzinkutas..
A Hondánál is van egy üzemanyagcellás, az is fasza.
A hidrogénes technika szerintem jobb lenne, mint a 400 kilós akkucella....
Surface Book és egy Csúz a körtefán!. Pentax-szal fényképezve!
-
SkyLine3000
addikt
Ha rajtam múlna a maradékot is lebontanák... Én egyáltalán nem a villanyautókban látom a jövőt. Ezek jelenleg max városban való furikázásra jók. Itthon ráadásul csak igen kis számú emberke engedheti meg magának, mivel nem éppen olcsók.
Csatlakozom az előttem szólóhoz. Én is inkább a hidrogént vagy az üzemanyagcellát erőltetném.
Nekem ez az elektromos játékautó ugyanúgy ki fog maradni, mint a noccsos telefon.
Kíváncsi lennék, ha elterjedne, vajon a villamosenergia ára mennyivel menne fel? Mert azért nem kell ahhoz nagy jósnak lenni, ha kijelentjük, h semmivel sem lesz majd olcsóbb villanyos autókkal járni, mint a mai benzines vagy dízelekkel. A kormány biztos nem hagyja, hogy jól járjunk. -
addikt
válasz SkyLine3000 #23 üzenetére
Én se látom benne a jövőt, de most érdemes töltőket meg autókat csinálni, mert kelendő. Ha elterjedne, egyébként pont ua. lenne a sorsa, mint a dízelnek. Ott is felemelték a gázolaj árát (pedig meddig mennyivel olcsóbb volt, mint a benzin - most már drágább), aztán közölték, hogy ártalmas és úgy néz ki, hogy meg is szüntetik a gyártását.
Ugyanez vár az elektromos autókra is, ha rájönnek, mennyibe kerül ártalmatlanítani az akkukat. Meg aztán, míg benzinesnél vihetsz magaddal egy kannát tartaléknak, egy plusz akkut betenni nem lehet.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
pulutodurumo
őstag
válasz Polarstar #22 üzenetére
A hidrogén tök jó lenne, ha nem lenne szar. De az.
Irdatlan nyomáson, vagy piszok alacsony hőmérsékleten kell tartani, hogy értelmes térfogata legyen. Ez marhára energiaigényes, és veszélyes. Plusz a rohadék kis hidrogén szeret diffundálni, és kb. egy hét alatt kiszökik a tartályából. Ha pár napig nem használod a gépet, oda fél tank H. Ezen még sokat kell dolgozni hogy működjön."Don't fret, boyo. I'll be gentle!"
-
orion1025
őstag
Csak én gondolom úgy, hogy ez az egész téma teljesen érdektelen ebben az országban? Itt nem nyugati bérek vannak, így ez olyan mint amikor egy segédmunkás egy új mercit akar venni magának... Hány ilyen ember lenne? Hát nem sok, többek között ezért is tart itt ez az egész történet itthon. A full elektromos autózás egy életképtelen megoldás hosszú távon, mert képzeljük el azt, amikor az egész város tele van velük. Na akkor ki és hol tölti majd őket? Minden parkolóhelynél lesz egy oszlop, amin van dugalj? Most még tök szupi mert ingyen parkolsz, kapsz rá állami támogatást, meg a körítés, de idővel ez is változik. Én nem látok semmi jövőt ebben az egészben, ellenben egy hybrid hasznos dolog. Első körben erre állítanám rá az ipart, és beszüntetném a mezei benzines vagy dízel autók gyártását, szépen lekoptatva ezt a semmilyen technológiát.
"...300Ft-t adok érte és te állod a postát..."
-
ph2012
senior tag
A DC töltőnél mit jelent a hálózatfejlesztés?
-
f27
aktív tag
Jokat szokok mosolyogni a tolto Magyar bearazasara.
Par helyesbito adat egy tolto fejlesztotol.
Egy alap csak toltesre valo rendszer,ami altalaban kell az embereknek teljesen keszen 80,000ft
Egy oszlop grafikus kijelzovel,minden adat megjelenitesevel,amivel mar az utcan nem is nagyon talalkozunk annyira komoly,180,000ft.ezeken az arakon mar a hoszon is rajta van szamlaval 😉
Egy villam tolto 5Millioba sem kerul ami 50kW-os,de 22kW-os toltok 2millio alatt vannak.
Halozat fejlesztes van,de a legtobb esetbe oda kerulnek a villam toltok ahogy alapbol is van kraft,trafohazak kozelebe stb...Sokan azt gondoljak hogy a jelenlegi villany autok varosba valoak csak,de a legtobb tulaly szinte csak varoson kivul hasznalja.
A leg elso auto a vilagon elektromos auto volt,majd a 80-nas evekben ujra elokerultek,es mivel nagyon meg is indultak a gyartasuk, az olaj maffia utjaba alt nehogy tulsagosan elterjedjen.
30 eve az autok hatotavolsaga 3-400km volt.
Jelenleg is elnyomas alatt vannak az autok,nem veletlen korlatozzak a hatotavokat.
Az elektromos auto a jovo,ezt mar tudjuk tobb mint 100eve.
A kerdes az mikor kerul elo a fiok aljabol az az akku technologia ami suj/teljesitmeny aranyba nagy hatotavot adnak.
Jelenleg az akkumulator sulya pont akkora hogy par auto att esik a lo tuloldalara hatotav ugyileg (pl Tesla)
Jelenleg a legjobb akku meret a 40-50kWh amivel el lehet menni 400km korul es kb 300kg a sulya.
Ha nagyobb akkut teszuk az autokba jelenleg,pl 100kWh ,akkor az autok sulya megnol es kb 500km hatotavot kapunk.En jelenleg egy BMW-t hasznalok,es a legtobb amit elmertem vele menni 2700km kulfoldre 😉
-
BlackPriest
őstag
válasz #06658560 #15 üzenetére
kíváncsi lennék, hogy a panel előtti közvilágítás kábelein mennyit kéne fejleszteni, hogy minden ötödik-tizedik lámpaoszlopon legyen egy 22kW-os töltő az értelmesebb panellakók be tudnák osztani egymás közt
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
bambano
titán
válasz BlackPriest #30 üzenetére
és mennyit kellene fejleszteni, ha olyan helyen akarsz autót tölteni, mint itt, ahol három 14 emeletes panel áll egymás mellett közvetlenül, 342 lakással?
a többi hsz-hez: szerintem hosszú távon a belsőégésű motor a jó megoldás, olyan üzemanyaggal, ami nem borítja fel a széndioxid egyensúlyt. például mesterséges benzin.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
BlackPriest
őstag
nálam is hasonló a helyzet, viszont itt adott esetben a megtérülés is biztosabb, több autósra lehet lőni, mint egy kertesházas környéken és talán a kiépítés is egyszerűbb
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Baltazár123
senior tag
Ismerősöm társasházában 2 lakó venni akart vagy már meg is vette a villanyautót, városi használatra. Igen ám, de úgy gondolták, hogy a társasháznak kötelessége kiépíteni néhány (de legalább 2 ) töltő helyet persze közös költségen. Necces a helyzet állítólag, mert a 2 jómadárnak több haverja is lakik ott és ha kevesen mennének el a gyűlésre, de ők ketten + a haverok mind, akkor megszavazhatják.
Ebből aztán parázs vita is lett, a legfontosabb, hogy miért közös költségen, de olyan apróbb dolgok is, hogy mégis melyik parkoló helyeket villamosítsák? Logikusan sorban kéne haladni nem elszórva, akinek éppen olyan autója van és a lakóknak meg meg kéne egyezni, hogy ki melyik helyre álljon, ami eleve nem tetszett az érintetteknek. Ment az üvöltözés ahogy hallottam
Na majd rákérdezek ha legközelebb összefutunk, hogy hol tart az ügy.
Nem gondolunk ebbe bele, de ebből még durva viták lesznek, ráadásul komoly költségek is vannak és ki fizesse?
A másik gondolatom meg az, hogy jelenleg a villanyautók szaporításában érdekel a kormányzat, de ahogy elérik a kritikus tömeget és a kevesebb elhasznált üzemanyag miatt a kiesés már érezhető lesz akkor valamit kitalálnak és máris jelentősen drágulni fog a villanyautózás.
A használattal arányos adózást nehéz lesz megvalósítani, mert ha ki is találnának valami bonyolult szabályozást, például saját mérőt nekik, de az ügyesek meg akkor simán megkerülik. Itt inkább egy szemét fix összegű adózás néz ki az elektromos autóknak, esetleg a teljesítménnyel arányosan.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
én is azt gondolom, hogy általában a plugin-hibrid kéne minden háztartásba (50-100km-es elektromos távolsággal), és 2. autónak meg egy kis elektromos
nálunk a 2. autó hetente megy max 100km-t, szóval elég lenne hétvégente tölteni (ha nem lenne ilyen rohadt drága, már tuti lecserélném .... remélem pár év és ....)
Bp-en nagyon sok teremgarázs van, ha lenne egy olcsó/egyszerű megoldás a töltőkiépítésre, akkor szerintem nagyon is lenne létjogosultsága ezeknek
én azt látom, hogy a környéken szinte minden családnak 2 gépjárműve van..... -
őstag
Rövidtávos autózáshoz jó a töltögetés. A hosszabb távú utazáshoz jelenlegi technikánkkal az akku gyors cseréje lenne a legkézenfekvőbb megoldás. A csere alig tart tovább mint egy kiadós tankolás (pár perc) és lehet menni tovább.
-
Baltazár123
senior tag
"ha lenne egy olcsó/egyszerű megoldás a töltőkiépítésre, akkor szerintem nagyon is lenne létjogosultsága ezeknek"
Szerintem a társasházakban ebből parázs vita fog kerekedni. Ahogy ismerősöméknél is közös pénzből akarják majd megvalósítani, ami szinte kizárt, hogy sikerüljön, kivéve ahol többségbe kerülnek. Ha meg saját pénzből, akkor majd lesznek olyan garázs tulajok, akik nem kérnek belőle és akkor meg elszórtan kell telepíteni a töltő helyeket még nagyobb lesz az egy főre eső költség.
Az biztos, hogy ez egy brutálisan nagy üzlet lesz és lehet, hogy haveri cégeknek megjön a kedve a parkolóhelyek villamosítására. Ha így lesz, akkor majd egy politikus feltalálja a melegvizet és állami támogatás, kamatmentes kölcsönt stb ki fognak rá találni, persze csak akkor ha egy paraméterekkel jól körülhatárolt vállalkozói kör csinálhatja meg a munkát.
Erre látok esélyt. Arra nem, hogy a társasházak közös költségen megteremtsék a töltés lehetőségét minden parkolóhelyhez. Családi házakban könnyebb a helyzet, mert világos, hogy ki fizet, csak ott is egy állami támogatás tudná átbillenteni a dolgot.Lami66: ha az autógyárak meg tudnának egyezni és egységesíteni az akksikat vagy legalább 4-5 alaptípusra lekorlátozni akkor ez lehetne egy jó megoldás. Minden benzinkút mellett egy akksi cserélő központ is. Egy gondot látok, ha telerakod csomaggal a csomagtartót, akkor először pakolni kell kifele és csak utána lehetne akksit cserélni.Ez eléggé kényelmetlen egy nyaralásnál mondjuk, de ezt is meg lehetne oldani biztosan valahogy.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Baltazár123 #36 üzenetére
kicsit utánagondolva egy almérő beépítése azért nem olyan dolog, amit ne lehetne megszavaztatni/megfizetni egyénileg is
egy 100KM-es akku egy éjszakai feltöltéséhez csak elég egy normál 8 órás éjszaka....nálunk most plugin hibridet tölt úgy egy lakó, hogy 2-ról ereszti a kábelt a lakásából a teremgarázsba
jól ki is akadtam rá, mert ez azért nem az ami szabályos, és nem is igazán engedélyezhető (tűzvédelem)
főleg ha több lakó is így akarná megoldani -
bambano
titán
válasz Victoryus94 #37 üzenetére
a teslának van akksicsomag cserélő cucca. nem tart 5 percig.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
suste
veterán
ok, de pont ezt írtam (én és más is), hogy nem kell egyből a végletekben gondolkodni
onnan indultam, hogy 1 plugin-hibrid + 1 full elektromos, és mindenki (akinek jó ez a felállás....és szerintem nagyon sokan vannak így!!!) alapértelmezetten töltsön otthon éjszaka/hétvégén
néha jól jön a nyilvános töltő is majd -
őstag
válasz Victoryus94 #37 üzenetére
Láttam. Laposelem volt benne.
És te láttál már egyforma, cserélhető dolgokat az életben?
[link] -
tdhenry
tag
válasz Victoryus94 #37 üzenetére
Nem 5 perc, hanem 2, Youtubeon van videó keress rá.
-
Ribi
nagyúr
No igen, a mostani áram hálózat nem arra van kitalálva, hogy autókat töltsön vele az ember.
Egy ház/lakás átlagosan 10-15kWh-t fogyaszt 1 nap.
Egy autó ennyit elfogyaszt 50-100km-en.
Szóval legtöbb esetben megduplázza az áram fogyasztást. Amire csakúgy hirtelen nem lehet felkészülni.
Főleg nem a gyors töltőkre ami tényleg annyit fogyaszt 1 magában mint egy lakótelepi blokk. És ez 1 darab töltő.
Másik probléma, még mindig a töltés módja. Relatíve sokáig tart, ezért otthagyod. Egész estére otthagyod? Akkor egész este nem tudja más használni. Sok esetet lehetett hallani, hogy valaki odaparkolt a másik mellé, kikapta belőle a töltőt és annyi, mert az most neki kellett. Vagy majd lemész hajnali 2-kor, hogy a másik már biztos kész?Akksi csere a modern kor miatt lesz nehézkes, mindenki más rendszert használ. 8 féle akksi cserélőt kiépíteni meg igen drága lesz. De még a különféle méretű autókba is különféle akksi van.
Valami moduláris és szabványosított akksi cserélővel lehetne ezt megoldani, de ahogy másra sincs egységes megoldás erre sem lesz. Sajna.Nyilván eleinte a benzines autóra is azt mondták, hogy mégis mivel tankolod? Kimész a városból, majd utánad viszik a benyát? Lovat kiküldöd a mezőre azt annyi.
[ Szerkesztve ]
-
#06658560
törölt tag
válasz BlackPriest #30 üzenetére
És mennyi töltőt tudsz így egy lakótelepre kitenni, az együtt mekkora hálózatfejlesztést igényel, illetve melyik lakó fog hajnal kettőkor lemenni, hogy lekösse a saját autóját, majd melyik másik, hogy feltegye az övét, hogy négykor levegye? És mennyi autó parkol, mennyi töltő jutna nekik? Téli hidegben is elég lenne a lecsökkent kapacitás mellett, hogy napokra szétosztva töltögessék az emberek?
#34 suste: Két új autója van, vagy két sok éves?
#41 suste: Miből gondolod, hogy sokan vagytok, akiknek jó az a felállás, és meg is tudjátok fizetni?
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Csak úgy nem lehet kikapni a töltőt, mert elektronikus zár védi, már csak az akkumulátor érdekében is. Legalábbis én így tudom, sz'al ez a "odaparkolt a másik mellé, kikapta belőle a töltőt" városi legendának tűnik.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
BlackPriest
őstag
válasz #06658560 #46 üzenetére
ha mindenki így gondolkodna, egy barlangban sorvadt volna el az emberiség, mert mi van, ha nem tudok leölni egy őzet. lehet, hogy nem ez az ország fogja először bevezetni, gondolom egy svéd fórumon nem nagyon lenne ilyen hozzászólás.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
suste
veterán
válasz #06658560 #46 üzenetére
Mi a sok éves?
Bp-en az utcákon járó (nem parkoló) autók nagy része pár éves, alig látsz már K-L-es rendszámot, régebbit meg főleg nem.
Már vannak 5+ éves hibridek, és villanyosok is, és ahogy nöbekszik a létszámuk, úgy fog csökkenni az áruk.
Lassan elérhetőek lesznek annak az átlagnak, aki 3-4 milliós autóval járkál (sőt már most is kapsz ennyiért).
Az lehet most még a kérdés, hogy valaki inkább vesz egy új benzintemetőt, vagy vesz egy használt hibridet/elektromosat. Én a használt hibrid mellett vagyok. Ez az árát is jobban tartja majd (az előbb leírtak ellenére is).
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nagyobb lesz az új Oppo Pad
- Gaming notebook topik
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Horgász topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Milyen notebookot vegyek?
- Honor Magic V2 - origami
- További aktív témák...
- Eladó 13"-es MacBook Air M2 (8/256), iCentre garancia + készülékbiztosítás 2026.03.09-ig
- iPhone 14pro max 256gb 2025.02.04ig Gari!!
- AMD Ryzen 5 5600X BOX - Új, bontatlan, 3 év garancia - Eladó! 48.000.-
- Dell Latitude 9430 2-in-1, 14" QHD+ IPS 360 érintő -500nit-, i7-1265U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, gar
- ThinkPad T15 Gen2 15.6" FHD IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe magyar vbill ujjlolv., gar
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen