Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
A virágcsokor mellé hardvert is ajándékozhatunk anyák napján
ph A héten desktop PC-k, monitorok, gamer kiegészítők és házak vannak a kirakatban.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Akkor magyarázd az asszonynak, hogy miért kell izzadtságtól csöpögve kiszállni a kocsiból, á'la Wartburg. Sok sikert, de nekem egy válás ára nem fér bele a villanyszekeres költségvetésbe.
De ha tetszik, mondok más példát, -10fokban leugrasz a Nyíregyházi nagyszülőkhöz fűtés nélkül? Vagy elmagyarázod a maminak, hogy bár csontszárazak az utak, inkább mégse mennél a csilivili 20millás verdával...
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
suste
veterán
válasz t72killer #151 üzenetére
atya ég, ha ilyenek miatt vannak válások, akkor meg is érdemlik az emberek (mondjuk nem is vennék el ilyen nőt, szóval a válás jogos )
bármilyen hihetetlen, de mi 1000-es suzukival jártunk 10++ évig klíma nélkül, sőt akkor még autópálya nélkül 200km-es távolságra rokonokhoz, és életben maradtunk (több mint 200.000km-t tettünk a kis suzukiba, imádtam, főleg trabant és egyebek után)
lányomat pár hónapos korától vittük magunkkal, ő se halt bele, se télen, se nyáron
egyre jobban az az érzésem, hogy eléggé elszálltak az igények, ráadásul már élni sem tudnak sokan nélkülük ..... na ezért rohad a Föld alattunk -
Haladunk a korral, elszoktunk már tőle, hogy izzadtságtól csöpögő lajtosparasztként szálljunk ki a kocsiból nyáron, vagy hogy a kocsiban is bundát kelljen viselni télen. 10-20milláért meg pláne elvárna az ember némi komfortot.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
válasz t72killer #156 üzenetére
Ja, és egy gyönyörűségről teljesen meg is feledkezdtem: a hidegben alapból jobban merülnek a lítiumakksik - függetlenül attól, hogy fűtesz-e a kocsiban, vagy sem. Hogy valami konkrétumot is lássunk, a kapacitáscsökkenés nagyban függ attól, milyen messze megy a villanyverda: ha nem volt elég idő az akksi felfűtésére, akkor 50% feletti is lehet a hatótáv-bukta, ideális esetben viszont "csak" az akksifűtés párszáz wattos teljesítményigényét kell megfizetni (=ha töltőről előmelegített kocsival indulsz). A gond az élettel, hogy nincs mindíg "ideális eset"...
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
prmcsk
addikt
Ajjaj...kezdődik: Súlyosat tévedtem a későbbi fizetős töltésárakat illetően.
Hamarosan vége az amúgy sem kánaánnak, az ingyenes töltögetésnek, de ez csak idő kérdése volt.
A cikk adataira, a töltőtelepítés és a töltés tervezett áraira különös hangsúlyt fektessenek azok, akik tervezgetnek... és ez csak a kezdet...
Jelenleg, Osztrák sógoréknál 0,4 euróba cca: 130 forintba kerül 1 percnyi töltés. Akkor mennyi lesz itthon, vagy a jövőben majd kijárunk tölteni ?
A villanykutak áteresztő képességéről már írtam, persze az én számból az sem volt autentikus terminus technicus"...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Ingyenes töltés - hjapersze, a beetetési fázisban. Ha mindenki villannyal megy, akkor mégis honnan szedje be az állam az autósoktól lesápolt EUR- milliárdokat, miből finanszírozza a közútkezelést, stb? Nem mellesleg ennyi áramot kivinni a pusztába se két fillér. Komolyan elhitte itt valaki, hogy bármelyik Európai állam lemondana az adóbevételei igencsak jelentős részéről?? Ezt aligha fogják a török takarítónők és Merkelmammer wilkommenstückjei 90%-os jövedelemadóztatásával bepótolni (a "mineralölsteuer" bevételi tételt lesztek szivesek másfélszerezni, ugyanis az ezzel megnövelt árra jön még az ÁFA, amit nem bontottak szét forrás szerint, azaz a német állam bevételeinek sacc/kb ÖTÖDÉT fizetjük a kutaknál)...:
" 0,4 euróba cca: 130 forintba kerül 1 percnyi töltés. ": azaz 1000km-hez szükséges kb 100percnyi töltésidő 40EUR, míg ugyanerre a szakaszra szükséges dízelért kb 60at fizetek. Bolondnak is megéri, nem?
Egyébként városi autónak még így is megéri, csak ugye ha az ember DRÁGA kocsit vesz, akkor nemigazán akar kompromisszumokat. Pakoljanak elég sok napenergiával még esetleg tölthető kb 20-30kWh-nyi akksit egy dízelesbe, és istenugyse be nem kapcsolom a büdös dízelmotort lakott település közelében, de ezzel a lógjunk a töltőkön és szivassuk magunkat hosszabb utakon dologgal felejtsenek el.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
prmcsk
addikt
válasz t72killer #160 üzenetére
Sok felnőtt számára ezek azok a dolgok - amiket feszegetsz, feszegetünk -, amikbe bele sem gondolnak, mert vagy nem is látják, vagy nem képesek: a gazdasági és társadalmi összefüggéseket...
Fel nem képesek fogni egy dolog folyamatát, mechanizmusát, társadalmi kihatásait. Annyit látnak, hogy valami adott, de hogy ehhez még mi szükségeltetik, az ki teremti elő és mennyi a további ár ? Hogy "ki fizeti a révészt" ?
Egoizmus a köbön...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
suste
veterán
válasz t72killer #160 üzenetére
Egyébként városi autónak még így is megéri, csak ugye
és milyen jó lenne, ha elolvasnátok és értelmeznétek mások hsz-eit, és nem csak a saját véleményt nyomnátok "write only"-ban
hiszen pont ez írtam én is többször már, hogy 1. autónak hibrid, 2. autónak villanyos
a 2. autó kevés napi km-ére szükséges áramigénye meg otthon is visszatölthető, olcsó otthoni árammalde persze egyszerűbb végletekben gondolkodni, nagy akku kell, erős villanymotor (de minek?), és hajtom mint a marha, előre sosem gondolkodom, így minden sarokra kell egy töltő
vagyis szar az egészazt meg hogy mit hoz a jövő ti sem tudhatjátok pontosan
ahogy senki nem gondolta volna régen, hogy drágább lesz a gázolaj a benzinnél, és mindenki azt hitte, hogy a jövőben (azaz most) nagyon keveset fognak fogyasztani az autók (pl 2-3l/100km), aztán valahogy nem így lett (pedig szerintetek a benzin/dízel még mindig jó, ez kell mindenkinek, hiszen olyan sokat fejlődik)
most jósoltok egy dupla villanyárat, de simán lehet háromszoros benzin/dízel ár is
én sosem számoltam az ingyen töltéssel, hiszen egyértelmű, hogy ez a beetetési időszak, de nem is írtam ilyet (sőt másnál sem láttam itt), ezzel csak ti vagdalóztok... -
Két autó - napersze, örülök, hogy egynek fizetem a parkolóhelyet, kaszkót, szervizt, adókat és nyelem az amortizációját...
"most jósoltok egy dupla villanyárat" - mit kell jósolni? A kolléga jelenlegi árakat linkelt. Ahhoz meg nem kell nagy fantázia, hogy egy ország se fog lemondani az adóbevételei 20%-áról.
"de persze egyszerűbb végletekben gondolkodni, nagy akku kell, erős villanymotor (de minek?), és hajtom mint a marha, előre sosem gondolkodom, így minden sarokra kell egy töltő "
Hol írtam, hogy erősebb motor kell bele, légyszíves linkeld... Nagy akku: sorry, nem a sarki fűszereshez járok a kocsival, hanem alkalmasint Magyarországra (nekem 1300km). Nincs kedvem 2-3 órát feleslegesen hozzáadni a menetidőhöz - vagy mégtöbbet, ha random várni kell a másik villanyosra.A benzin/dízel nem jó, de a lassan tölthető, drága, gyenge energiasűrűségű akksi se jó. A gyakorlati kompromisszumai miatt a villanost csakis OLCSÓBBAN tudnám elképzelni, mint egy benzinest - erreföl duplaáron adják. És ez nem egy cipő vagy tolltartó, az autó akkora tétel a családi ktg-vetésben, hogy sokan még nyugatisztánban is hitelre veszik, többéves törlesztéssel.
#165: a DÍZEL hibrid jó lenne, lakott településen 100% villany, azonkívül, ahol a szennyezést fel tudja dolgozni a növényzet, gázolaj.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
prmcsk
addikt
Senki sem állította, hogy a benzin-dízel jó. Nem az, de többször leírtam én is (write only ), hogy ez a villany és hibrid tech. jelenleg nem alternatíva a leváltásukra.
Hibrid ?
Abban mi a hibrid, - amit szintén már leírtam - hogy egy tulaj itteni elmondása szerint a toyota hibridje 6,5 liter átlagot eszik százon ? Erre írtam ott, csak nem olvasol...
A hibrid hajtás variáltsága mit sem változtat a végeredményen, ami 100km/literben nyilvánul meg számomra. Írtad ezt a 6,5 litert...
Így tudja a tied a 6,5 litert, amit 19 éve az 1470 kilós B5 kombi passatom 5 liter/átlag gázolajból tudott ?
És nem volt benne plusz akku, ez így murva nagy visszalépés, mert jelenleg hibrid hajtással többet eszik az autód benzinből, mint anno nekem a hagyományos dízel...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
bambano
titán
"Így tudja a tied a 6,5 litert, amit 19 éve az 1470 kilós B5 kombi passatom 5 liter/átlag gázolajból tudott ?": kérdés, hogy a passatod városi dugózós üzemben is tudja-e az 5 litert?
egyszer taxiznom kellett pesten, egy prius hibriddel álltak ki. kérdeztem a taxist, azt mondta, 4 literrel jár a városban, és elég rendesen tolta neki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Valószínű két kölönböző dologról beszéltek: városban jó a hibrid, ahol nemigen megy 50nél gyorsabban a kocsi ÉS a visszaforgatja a lassítások-fékezések energiáját. Tedd rá országútra és annyit fog enni, mint bármelyik benzines. Ezért lenne tuti a dízel-elektro párosítás, mert akkor külterületen is 5liter alatt maradna a fogyasztás/széndioxid-termelés.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
axioma
veterán
válasz t72killer #164 üzenetére
"Két autó - napersze, örülök, hogy egynek fizetem a parkolóhelyet, kaszkót, szervizt, adókat és nyelem az amortizációját..."
Ja kerem...
- zoldrendszamos ingyen parkolna, tehat nem lenne plusz
- casco-t az eddigi autom nagy reszere ha akartam volna se lehetett volna kotni (mennyi az eletkor-max, 7-8-10 ev?), en nem flancolni akarok az autoval hanem A-bol B-be eljutni... arra ezek az oregebbek is boven jok
- ket hasznalt 5+ eves osszesen olcsobb, mint egy uj, me'g jo esellyel akkor is ha az egyik elektromos
- szerviz a csak elektromosnak kb. semmi, mondjunk inkabb 1.1x-est elfogadok (ha nem negyevszakos a gumija es igy cserelteted)
- amortizacio szinten nem annyira jelentos 5 eves kor felett, a ket oregebbnek kevesebb mint egy ujnakMinden nezopont kerdese. Egesz egyszeruen nemakarasnak nyoges a vege, ez teny. De nem is lenne ezzel baj, ha nem ereznel kenyszert, hogy a sajat velemenyedet a villanyosok koze dobd provokacio celjabol.
-
axioma
veterán
(Nyilvan azert az se mindeyg, mikori prius. A mienk a legregebbi, lassan nagykoru, es meg mindig elfogadhato, en ezt akartam mondani a 6.5-lel - suzuki swift 1.0 a vegen mar 8-cal se erte be, telen inkabb 9. Remeljuk lesz alkalom me'g ezt is lecserelni es akkor jobb szamokat tudok en is hibridrol mondani - pedig az is tuti hogy 5+ eves lesz mar csak az elerheto ar miatt.)
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"- zoldrendszamos ingyen parkolna, tehat nem lenne plusz": tegyük hozzá, hogy ez JELENLEG és közterületre igaz. például a társasház saját mélygarázsában nincs ilyen szabály, hogy ingyen beállhatsz bárkinek a beállójába.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
axioma
veterán
Nyilvan. En is kene fizessek a ceg sajat garazsaban (ami egyebkent - mivel felkesz az epulet - kong az uressegtol, de amit foglalnak, azt fizetni kell), igy az utcan, kevesbe vedetten parkolok (homerseklet, csapadek). De azert azt ne mondjuk, hogy parkolohelyet KELL fizetni a zoldrendszamos utan.
Igen, a jovoben valtozhat, de egyelore szerintem ettol meg 2-3 evig nem kene tartani, akkor meg mar nekem visszajon a beruhazas (valtas kulonbozet) anyagilag is. -
Ribi
nagyúr
Csak most itt legtöbben a jövőt próbáljuk lefesteni.
Ahol zöld rendszám sem valószínű hogy lesz ha annyira elterjed a zellektromos autó. Ha nem terjed akkor valszeg marad.
Ezzel együtt nem lesz ingyen parkolás és ugyan úgy ne lesz ingyen töltés sem.
Ezzel együtt ahogy már említették a benzin jövedéki adót máshonnan kell beszerezni, vagyis valószínű az áram is drágább lesz. Bár ezt nehéz megmondani hogy csinálják, hogy csak az autóknak legyen ez drága.
Egy idő után kinek jó kinek rossz esetben az elektromos autó nem elektromos autó lesz, hanem szimplán autó.
Illetve szép és jó, hogy használt árakkal számolsz, de ugyan így a benyás autó használt árához kell akkor hasonlítani.t72killer: Pont most hallgatom a totalcar egesteret és ott mondják, hogy perpill nagyon nem sikerült még értelmes dízel hybridet készíteni. Legalábbis városban benzines hybridhez képest sokat zabál.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Bár ezt nehéz megmondani hogy csinálják, hogy csak az autóknak legyen ez drága.": miért lenne nehéz megmondani? nálunk is van már rá jogszabály. azt mondta a jogalkotó, hogy amikor betolod autóba, üzemanyag jellegű lesz. [link]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Légyszíves szokj már le róla, hogy megpróbálod az élethelyzetembe - és kb az emberek felének élethelyzetébe beleokoskodni, úgy, hogy dunsztod nincs róla, ráadásul hibridesként valahogy úgy érzed, hogy full elektromos autód van().
1. Nem magyarisztánban élek, német társasház - errefelé nincs olyan, hogy zöld rendszám. 1db parkolóhely 35EUR, másodikért +100at kéne fizetnem (uis az alap parkolóban nincs több hely, garázst kéne bérelni). Egyébként szted akkor is ingyen fog parkolni Mo.-on az elektromos, ha minden 5. Bp-i polgár ilyennel fog furikázni? ()
2. Ok, ne legyen casco. Errefelé a kötelező + adó összege megvan kb évi 500EUR/autó. Így jobb?
3. Használt 5éves elektromos? Szted mennyire harcolta le az előző tulaj a ráadásul korai modell akksit? Nem szívni akarok a járgánnyal, hanem közlekedni.
4. Éves szervizktg-em kb 300EUR - amiben benne van egy tavaszi+őszi kerékcsere, még mindíg kevesebb, mint egy második kocsi adó+biztosítás+parkolóterhei. Egyébként a villanyautónak sebezhetetlenek a nem-motorikus elemei?
5. Öőő, nincs ez véletlen ellentmondásban a 3-as ponttal? Egyébként meg kíváncsi lennék, mennyit ér az indulóáron 12kEUR-s akksi 5év és 2000 töltési ciklus után.Nem értem, miért akarsz rábeszélni, nem a mesében élek, jelen pillanatban ezekszerint ki kéne dobnom az ablakon egy villanyverda árát+tartsam fenn, csak azért, hogy a havi 2-3 alkalommal előforduló városi vezetésben spóroljak alkalmanként 5deci lónyálat.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
prmcsk
addikt
Már bocs, de a technológia tendenciái, egy konkrét termék ajnározása, vagy kritikája nem helyhez kötött.
Hiába él Németországban, attól még láthat akárhogyan a kérdésben, hiszen a fizikai és elektronikai törvényszerűségek e kérdésben ott is ugyanazok, vagy tévednék ? Példaként: Ohm törvénye ott is ugyanaz...
Ott sem lesz örökké ingyenes, maximum későbbre fog datálódni a fizetőssége, mivel a világ egyik vezető ipari hatalmának pénzügyi lehetőségeit akarod te összemosni a miénkkel...Na ez a nem fair...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
"a világ egyik vezető ipari hatalmának pénzügyi lehetőségei" is az adófizetők befizetésétől függnek, és ahogy linkeltem, a TELJES bevétel több, mint 20%-a származik az autósoktól, csupán az üzemanyagadók formájában. Totális képtelenség ekkora összeget máshonnan behajtani, a jövedelemadók és az ÁFA már most is világviszonylatban extrém magasak Európában - meg ugye miért is fizessen a gyalogos-biciklis polgár a másik furikázásáért?
Ebben a helyzetben übernaív dolog azt hinni, hogy akárcsak 5év múlva is ennyire mézesmadzag lesz az villanyautózás. Magyar viszonylatokra lefordítva tudom, hogy van nálatok zöldrendszám meg a főmaffiózók benzintemető "hibrid" SUV-i ingyen parkolnak, de azért ugye senki se hiszi el, hogy a fővárosi parkolómaffiát egyszerűen szélnek eresztik, ha bekövetkezik a villanyautók aranykora? Sőt, az autótömeg akárcsak 15-20%-át engednék naphosszat ingyen parkolgatni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
suste
veterán
válasz t72killer #178 üzenetére
Friss cikk: [link]
Szóval még marad ég, darabig az ingyenes parkolás.
Pedig én sosem értettem miért ilyen kedvezményt találtak ki. Olyan kedvezmény kell, amivel nem szivatják a többieket....
Az ingyenes parkolással és az ingyenes töltéssel kapcsolatban az elektromosok is egymást szivatják, mert sajnos olyan világot élünk, ahol csak az számít, hogy "nekem legyen jó, a többi nem számít". Persze a nem elektromosokra is ugyanúgy igaz ez a parkolásnál .
Heti rendszerességgel foglalják el vagy a magánparkolónkat (felszámozott, felnyitható lezáróval ellátott, feliratozott!), vagy a parkoló előtti járdát[ Szerkesztve ]
-
Mo.-gon ez rendkívül 1xerű, keresd a politikát: léteznek menő hibrid SUV-k, amiknek ugyan az ésszerű károsanyagkibocsátáshoz semmi közük, de ha a törvényalkotó fiacskájának is olyan van, akkor ugye miért is ne parkolhatna ingyen a lelkem?
Magánparkolóban/parkolni tilos területen mit számít, hogy az odatolt ócskavason zöld vagy fehér táblácska van? A második esetnél hívnám a lopóskocsit (legalábbis mifelénk ez a szokás).
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
suste
veterán
válasz t72killer #180 üzenetére
csak arra írtam példákat, hogy a "nem zöldek" is szivatják egymást, miért ne lenne így a "zöldekkel"
idegen beparkolásnál és parkoló akadályozásnál is hívtam már a rendőröket és a köztereseket is, mindegyik leszarta a problémámat (órák múlva vagy másnap tudnának kijönni )
pedig rohadtul dühítő, hogy nem tudod a saját parkolódat használni, de olyan is volt, hogy nem tudtam kiállni
(és nem, nem vízszintes az utca, szóval nem hagyják üresben itt az autókat, mint Bp egyes kerületeiben -ráadásul ezzel sem értek egyet) -
Errefelé a magánparkolóba betrollkodás polgári peres ügy, a rendőr ki se jön: saját költségre kihívod a lopóskocsit (kb 100EUR körül lehet, nem csináltam még, bár az elmúlt kb 5év alatt lett volna rá 1-2 alkalom), majd a számlát továbbítod a delikvensnek.
A "nem tudok kihajtani" témára van egy jó sztorim, egyszer egy ürge mifelénk egy komplett parkolót zárt le, mert a sötétben nem látta a lelkem, hogy a bekötőútra parkolt . Nem vártam ki a végét, hogy elviszik-e, valaki nagyon lelkesen fotózgatta.
Kicsit a témához kapcsolódóan: most ugye nagyon menő dolog a "büdös dízelek" kitiltása, dugódíjazása a nagyvárosokban - ennek Pesti megfelelője az ingyenparkolás. De mi lesz az indok a "környezetvédelmi" dugódíjakra, ha mondjuk a kocsik 3ada elektromos lesz? Egy e-autó a dugóban állva kb 0-át fogyaszt (jó tudom, megy a zene, fűtés), még a túlfogyasztást se lehet ráfogni.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
suste
veterán
Friss cikk megint: [link].
Mindig ez a toltőhálozat jön fel ellenérvként, pedig szerintem nem kéne ennek akkora jelentőséget tulajdonítani neki az első körben.
Csak az a baj, hogy most sem a zöld része mozgatja az embereket, hanem az erő, nagy nyomaték -> Tesla.
Pedig ha a nagy cégek a parkolóikban kialakitanának kisteljesitményű töltőket, akkor a (2.) kocsival ingázók már válthatnának is. Ráadásul nem kell nagyteljesítményű töltő (sőt inkább csak rossz lenne, mert esetleg odajárnának villámtölteni), hiszen 8 óra munkaidő rendelkezésre áll
.... -
"a nagy cégek a parkolóikban kialakitanának kisteljesitményű töltőket"
Német multi, németországi telephelyén felvetette egy senior kollégám - a menedzsment lehurrogta. Inkább fatüzelésű hőközpontot üzemeltek be, hogy teljesítsék a "széndioxidelvárásokat" .
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
suste
veterán
válasz t72killer #184 üzenetére
senior kollégának nagy pacsi, a cégnek nagy segberúgás (vagyis a menedzsmentnek!)mondjuk állambácsik ezt támogathatnák az ingyenes parkolók helyett!
arról hallottam, hogy kötelezték a nagyobb ipari vagy üzleti parkokat a töltőtelepítésre, de ahogy láttam ott is gyorstöltőket üzemetek be, pedig szerintem itt sincsen értelm, hiszen nem fog lemenni ebédidőben egyik kolléga sem, hogy arrébb álljon, vagyis ott fogja tölteni az autó a 6-8-12 órát
a cégek meg ezzel is mondhatnák, hogy támogatják a zöld technológiát
itt is bedobjuk 1-2 multinál ahol van kapcsolat, kiváncsi leszek a reakcióra
melyik a legkisebb teljesítményű töltő, és mennyi lehet annak az anyagi vonzata kb?
ha tudja valaki, akkor ne tartsa magában
hálózatfejlesztés, meg ilyenek nem kellenek, hiszen ahogy írtam, semmi indok a gyorstöltésre! -
"melyik a legkisebb teljesítményű töltő, és mennyi lehet annak az anyagi vonzata kb?"
Egyszerű+drága megoldás a Tesla otthoni töltője, 500$-ba kerül. Gondolom Tesla logó nélkül a feléből megoldható minőségi trafóval.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
axioma
veterán
válasz t72killer #175 üzenetére
Egyreszt nem tudtam hogy nem itthon vagy, masreszt nemet tomegkozlekedes mellett viszont tok mas a masodik auto igenye is! Magyarul jol ellennek en itthon is BKV-val, ha nem olyan lenne (idoben es minosegben), mint amilyen - amig bent laktunk Bekason, es mindketten varosi helyszinre jartunk, addig elso auto se volt, nemhogy masodik, igaz penz se volt ra. De Pomazrol a mostani munkahelyemre nem jarnek tomegkozivel, akkor nem fogadtam volna el az allast.
Megjegyzem van egy (nem plugin) hibridunk meg van egy full elektromosunk, szoval nem csak "ugy erzem" hogy van olyanom, hanem ma reggel is benne ultem.
-
axioma
veterán
Haaat... 2017 ota valahogy ez a villany az uzemanyag jellegu az nem jott at hogy megvalosult volna.
De jo, legyen. Viszont akkor ha sajat napelem termelte az aramot, akkor mi lesz? Meg adoztatni akarnak a plugin hibrid visszatolteset? Nem tudom, nekem nem eletszeru. Sokkal inkabb el tudnek fogadni egy mas adozasi elvet, most is szivas, hogy nem csak a 4 literes motorral kozlekedok hanem a 22 eves swiftesek is 10 liternyi benzin adojat fizetik 100 km-en. Tehat ezt a problemat nem a villanyautok hoztak, hanem csak ott tunik jobban fel. -
axioma
veterán
Hibrid. Irtam mar. Es a dizel szerintem munkagepbe valo, nem szemelyautoba. De benzines vagy gazos miert ne.
Persze addig, amig nem javul az energiatarolas, annyira nem latok a jovobe (de ha meg javult az energiatarolas, akkor megint lehetne a halozati terhelest zsinoraram szintuve tenni, minden haztartas a 24 oras atlagat vetelezi mindig, es tarol - szoval akkor megint teljesen mas feltetelek koze kell beilleszkedni). -
Ha nem írtam volna 2x korábban...
Amúgy a német és a magyar viszonyok között kb a zöld rendszám dolog a különbség, más nemigen. Az akksit ugyanúgy kikezdi a tél...
#191: " a dizel szerintem munkagepbe valo, nem szemelyautoba" - ja, ha a szomszéd falunál nem mész rendszeresen messzebb. Komolyabb távolságoknál (nekem melóbajárás = heti 500km) hetente 10kilós tételnyi széndioxidtól kíméled meg a bolygót.
[ Szerkesztve ]
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
bambano
titán
"Es a dizel szerintem munkagepbe valo, nem szemelyautoba.": az első mondatod, amiben egyetértünk
az áram akkor lesz üzemanyag, amikor átmegy a betöltő nyíláson. tehát a hibrid visszatöltése nem adóköteles, a plugin hibrid és a villanyautó töltése adóköteles, forrástól függetlenül.
azért nem láttál még belőle sokat, mert mindig az a törvényhozói módszer, hogy először törvényi szinten csinálják meg a jogi kereteket, nemritkán titokban, salátatörvényben (oldaltól függetlenül), majd később, amikor ténylegesen szükségessé válik, akkor rendelettel beindítják az alkalmazást. pl. beleteszik törvénybe, hogy a töltésre használt áram adóköteles, és x miniszter feladatává teszik, hogy rendeletben meghatározza az adó mértékét. majd később, amikor kell, akkor x miniszter megírja, hogy 27%, és utána fizetsz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
axioma
veterán
Na tessek, erre a before-after-re (marmint nemeteknel hogy megdragult az energia a zold aram miatt), akar egy mai cikkbol is megadhato a magyarazat, es az nem a zold onmagaban dragasaga:
"Look at France and Germany, the two biggest economies in Europe. France has 92% of its electricity from zero emission sources – Germany has 46%. And yet France pays half as much for electricity as Germany because it depends heavily on nuclear and Germany is phasing it out. Germany saw its electricity prices rise 50% over the last 15 years. France’s prices has stayed stable."
Mondjuk nem csalok itt a folytatas is, csak szerintem ennek is mas az olvasata: "So introducing huge amounts of solar and wind onto the grid makes electricity expensive; we see it all over the world." Persze, mert beruhazas volt... a beruhazas az elejen kerul sokba. A problema az olcso atom kivezetesevel van, ha ezt full zold energia nelkul, uj szeneromuvel erik el, akkor is ekkorat nott volna, mert a szenes dragabb mint a nuklearis, es a szenes is beruhazast igenyel.
Szoval igen, ugy erzem, pontosan a csusztatas van ebbe a "zold energia draga" beleepitve - teny, nem olyan olcso mint az atom, de azt nem is varta senki... -
prmcsk
addikt
Vedd már tudomásul, hogy minden zöldberuházással megvalósított energiatermelés - amit építeni kell - , az nem csak az egyszeri beruházáskor méregdrága, hanem folyamatosan.
Sokkal karbantartásigényesebb, mint bármelyik más eddigi alternatíva + a hatásfoka sem túl fényes. Ki kéne már számolnod azt is, hogy mondjuk 10 éves távlatban, napi 24 óra átlaggal mennyibe kerül a zöldbe fektetett pénz/ az ebből kinyert 1KWh arány ?
Nem kell az atom, de a lignit sem - lásd most a német zöldek otthoni idiótaságait - de akkor mi a fakkból lesz megduplázva az országok energiaigénye, ha a villanyos oly mértékben terjed el egyszer, ami szerinted ideális lenne ?
Előre sejtem a válaszod: majd a zöldenergia... Ilyen ha/teljesítmény hatásfok és megtérülés mellett nem lesz épeszű ember, vagy ország, aki számottevően belevág. Tudjuk persze van az a nagyvilági politikai presszió, ami kvázi kényszerít sokakat erre, csak pénzt nem tesz mellé.
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
-
axioma
veterán
Nekem egeszen pontosan 12 eve van napkollektorom, egyszer voltak kint konkretan hiba miatt, meg 1x a telepites araban kifizetett ellenorzesre 1 eves koraban a rendszernek. [Igen, nem beszelek felre, napkollektor, nem napelem, csak ez van, sajnos az epulet tajolasa a naphasznositasnak nem annyira kedvez, a napkollektor is a pici deli "konty"-ra kerult.] Erre is azt mondtak hogy majd milyen karbantartasi koltsegeim lesznek... hat en meg csak hasznalom belole a meleg vizet, es ennyi - koltsege mindossze a keringeto fogyasztasa. (VCS, HP kollektor, DB rendszeru keringetes.)
Kar, hogy napelemrol nem tudok beszamolni, de van ra topik az indexen, olvasgasd a topiktarsak tapasztalatait. A legnagyobb szivas az oda/vissza ora megszerzesevel van. -
prmcsk
addikt
A napkollektor külön téma. Van belőle sokféle és tízből három ember biztos, hogy áradozik róla, de abból is kettő csak azért, mert sosem fogja bevallani, hogy beszopta.
Vagy tíz ismerősömnél van-volt. Mifelénk a vákuum csöves, felső tartályos és jakab szelepes dívik - hogy az Isten törte volna el a kezét, aki így kitalálta - mondotta egy szezon után és utólag egy kertész barátom. Az a legkevesebb, hogy forró vizet ad. Hacsak nincs egy nagyon komoly automata keverőszeleped a tus alatt, hol jéggé fagysz alatta, vagy leforráz, annyira hektikus a hője és az átfolyási képessége. Amíg tusolsz máshol csapot nyitni tilos, mert ugyanez történik. Az már csak hab a tortán, hogy rendes folyás helyett ez is csak hugyozik, mint az átfolyós vízmelegítők.
Ontaná a meleg vizet, amikor nem használod és a tetőn lefúj, amikor meg kéne alig van...Heti rendszerességgel tetőmászás, mert vagy a befolyó cső vízkövesedik el annyira, hogy nem folyik bele, vagy a jakabszelep nem zár el és orrán száján folyik a tetőre a víz. Mindez az energiatakarékosság jegyében...
Leengedni feltölteni a tél miatt és egyéb "kényelmi intézkedések" Tudom persze van fagyállós is, de az sem különb, csak a szopás máshol nyilvánul meg...
Párszor felmentem, megcsináltam neki, majd mondtam: felejtsen el. Belátta, majd mondta nekem szedjem le, alakítsam vissza a tetőt és ingyen vihetem. Nem kellett...
Azóta kizárta a rendszeréből, víztelenítette és "nekem ilyen is van, tetődíszt" csinált belőle. A hiszékenységét úgy 100k-ja bánja, de tudok millióst is...
Ha kell még sorolom...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
Kollektorokról nem tudok nyilatkozni, de a napelemekben van jövő. Nem a mostani, 20%-os hatásfoknál, de mondjuk 40-50% felett, amit remélhetőleg 10éven belül elérnek. Ha EZ megvan, ÉS az akksik energiasűrűsége ötszöröződött+áruk ötödölődött, AKKOR lehetne - és kellene - a fosszilis hajtásokra drákói szigorral lecsapni.
Persze még kérdés, hogy milyen befőttesüvegekben rakhatom el a hosszú nyári kánikulás napokban gyűjtögetett áramot télre, amikor alkalmasint hetekig nem bújik elő a nap a 6réteg felhő mögül, remélhetőleg erre is lesz idővel megoldás.
30€ Meta store bónusz Quest headset aktiváláshoz, keress priviben :)
-
axioma
veterán
Nekem ket hocserelos hmv tartalyra dolgozik (magyarul ha a nap nem termelt eleget, akkor a gaz radolgozik), vakuumcsoves, heat pipe, es mivel drainback rendszer a hazon beluli (=futott) pontra, ezert sose kell se leengedni, se fagyallozni. Ezen konfig ugyan volt 12 eve 400e (tartaly mar epiteskor ilyen lett, de az is kb. 50e kulonbseg volt hogy 2 hocserelos nem sima, kisebb), ellenben kompromisszummentes. De ez itt nagyon off.
-
prmcsk
addikt
Minek ide villámtöltő ? [link] Poénnak jó...
[ Szerkesztve ]
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
bambano
titán
egy igazi villámtöltő...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ez a szint, egy kanyart se tud bevenni az l2 önvezető kacat...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
prmcsk
addikt
Ez a cikk közelít az objektivitáshoz csak a számolásban könnyeden átugrik egy lényeges elemet. Egy öko lenyomatban lényeges kérdés és ár, hogy a két típusnak (hagyományos és villany) életük végén, hány százaléka lesz felhasználható ? Milyen arányban keletkezik belőlük veszélyes hulladék és mennyi a megsemmisítésük ára ? Gondolok itt az akkupakk újrahasznosíthatóságára, vagy megsemmisítésének költségeire...
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
-
prmcsk
addikt
Ezért tud musk bácsi a fanok pénzein autót lövöldözni a zűrbe...Árlista...
Nekem ez az árképzés a "ződségre" hivatkozva, egy vicc. Felni árból egy használt autót lehet venni, igaz: az magán hordja a kipufogót és nem az erőművi kéményben.
"Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Netfone
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest