Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • suste

    veterán

    válasz bambano #40 üzenetére

    ok, de pont ezt írtam (én és más is), hogy nem kell egyből a végletekben gondolkodni
    onnan indultam, hogy 1 plugin-hibrid + 1 full elektromos, és mindenki (akinek jó ez a felállás....és szerintem nagyon sokan vannak így!!!) alapértelmezetten töltsön otthon éjszaka/hétvégén
    néha jól jön a nyilvános töltő is majd ;)

  • Ribi

    nagyúr

    válasz bambano #40 üzenetére

    No igen, a mostani áram hálózat nem arra van kitalálva, hogy autókat töltsön vele az ember.
    Egy ház/lakás átlagosan 10-15kWh-t fogyaszt 1 nap.
    Egy autó ennyit elfogyaszt 50-100km-en.
    Szóval legtöbb esetben megduplázza az áram fogyasztást. Amire csakúgy hirtelen nem lehet felkészülni.
    Főleg nem a gyors töltőkre ami tényleg annyit fogyaszt 1 magában mint egy lakótelepi blokk. És ez 1 darab töltő.
    Másik probléma, még mindig a töltés módja. Relatíve sokáig tart, ezért otthagyod. Egész estére otthagyod? Akkor egész este nem tudja más használni. Sok esetet lehetett hallani, hogy valaki odaparkolt a másik mellé, kikapta belőle a töltőt és annyi, mert az most neki kellett. Vagy majd lemész hajnali 2-kor, hogy a másik már biztos kész?

    Akksi csere a modern kor miatt lesz nehézkes, mindenki más rendszert használ. 8 féle akksi cserélőt kiépíteni meg igen drága lesz. De még a különféle méretű autókba is különféle akksi van.
    Valami moduláris és szabványosított akksi cserélővel lehetne ezt megoldani, de ahogy másra sincs egységes megoldás erre sem lesz. Sajna.

    Nyilván eleinte a benzines autóra is azt mondták, hogy mégis mivel tankolod? Kimész a városból, majd utánad viszik a benyát? Lovat kiküldöd a mezőre azt annyi.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák