- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
Hirdetés
-
Steet Fighter 6 - Így harcol Akuma
gp A sorozat legútóbbi részének DLC karaktere alig több mint egy hét múlva érkezik a játékba.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
it Az elmúlt két évtized legnagyobb geomágneses vihara miatt csak gyengébb szolgáltatást képes nyújtani a SpaceX Starlink szolgálatása. Musk szerint pedig hamarosan újra repül a Starship.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pro Koryak
addikt
Mindegy, jó ez vegyétek vagy rendeljétek elő.
-
#54625216
törölt tag
Azért mert valami sikeres még nem feltétlenül lufi.
Egy Apple részvény 2000-ben (az iPhone bejelentésekor) 0.3 dollár volt, ma 160.
Ha akkoriban az árfolyam felugrott volna mondjuk 20 dollárra, akkor sokan lufinak tartották volna, pedig úgy is csak a jelenlegi értéke nyolcadára árazták volna be.
Egy Nokia részvény ezzel szemben akkor 60 dollárt ért, ma meg 5-öt.Ma már senki se tagadja, hogy a belső égésű motorok kora lejárt, ehhez képest a tradicionális autógyártók legjobb esetben is 2035-re tervezik az átállást.
Azaz a verseny már vagy 5 éve elstartolt, a Tesla 20 körrel vezet, ők meg még ki sem jöttek az öltözőből. Csoda, ha a bukik beárazzák az eredményt?Ettől még az "EV forradalomból" lehet (sőt szerintem biztosan lesz) hasonló pofára esés, mint ami a dotcom lufi-ból volt, de ne felejtsük el, hogy akkor sem a nagy szereplők buktak, mint az MS, Google, Amazon, hanem a noname másodvonal, amikbe agyatlanul tolták a pénzt a fogalmatlan befektetők.
Nem a Tesla árfolyamon kell tehát rugózni (persze az is fel-le fog ugrálni még jó darabig), hanem a különböző kínai, meg egyéb EV startupokon, amikbe most ugyanolyan agyatlanul (FOMO logikát követve) szórják a pénzt, mint anno a .com cégekbe. -
vicze
félisten
válasz #54625216 #52 üzenetére
Apple részvényt 1997-es Keynote előtt kellett venni akkor 0,07 volt.
MS megmenti az Apple-t, IE MacOS-en, régi szép idők...Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat.
VW önszántából váltott elektromosra? Fenét.Másrészt az elektromos autózás a Nyugati és fejlett országok kiváltsága, azok az országok, meg a kik a jelentős szennyezést termelik, még olajon maradnak nagyon nagyon sokáig.
[ Szerkesztve ]
-
vicze
félisten
"Nincs semmiféle kényszerítés."
Hogy mi nincsen?Tehát nem ott van magas EV arány ahol az állam finanszírozza? Nem ott lendül be, ahol az állam 2030 környékére rakta az ICE forgalmazás megszüntetését vagy valamilyen korlátozását, stb. Komolyan ez már azért elég nevetséges
Meséld el mér nekem, hogy ki az az épeszű ember aki önmagától venne egy 50% drágább járművet?
-
#54625216
törölt tag
"Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat."
Akkor miért van akkora piaci kereslet a Tesla-k iránt, hogy nem győznek eleget gyártani? Ha kizárólag csak a környezeti előírások miatt fejlesztenének elektromos autókat, akkor az emberek max. akkor érdeklődnének irántuk, ha olcsóbbak lennének a benzineseknél.
A VW meg nyilván nem önszántából, hanem a piaci trendváltozást felismerve vált elektromosra, mert ők legalább felfogták, hogy szekérrel nem lehet a Ford T-Modell ellen versenyezni.
Amúgy persze, minden új technológia eleinte a fejlett országok kiváltsága, mert ott van rá vásárlóerő. A számítástechnika sem azért terjedt el elsőnek a fejlett országokban, mert máshol csak a golyós abakuszra lett volna vásárlói igény.
-
Noukoum
veterán
Tehát nem ott van magas EV arány ahol az állam finanszírozza?
Nem.
Nem ott lendül be, ahol az állam 2030 környékére rakta az ICE forgalmazás megszüntetését vagy valamilyen korlátozását, stb.
Nem.
Komolyan ez már azért elég nevetséges
Ebben egyetértünk.
Meséld el mér nekem, hogy ki az az épeszű ember aki önmagától venne egy 50% drágább járművet?
Amint látjuk elég sokan veszik.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #57 üzenetére
Az EV nem forradalom, hanem egy a környezetvédelmi előírások által kikényszerített állami szabályozás. Nem organikus, nem hoz valósan újat."
Akkor miért van akkora piaci kereslet a Tesla-k iránt, hogy nem győznek eleget gyártani? Ha kizárólag csak a környezeti előírások miatt fejlesztenének elektromos autókat, akkor az emberek max. akkor érdeklődnének irántuk, ha olcsóbbak lennének a benzineseknél.
Ez azt hagyja figyelmen kivul, hogy a kornyezetvedelmi normak negativan hatottak a belsoegesu motorok fejlesztesere. Emellett a 2030/35-os ban eppen azert lett, hogy sarkallja az autogyartokat az elektromos autok fejlesztesere/gyartasara. Szoval erosen benne van a kenyszerites.
-
#54625216
törölt tag
Olvasd el a cikket, amihez kommentelsz.
A Tesla Cybertruck ára $40.000-től kezdődik. Ez azért messze nem az olcsó népautó kategória.
Ehhez képest nagyobb értékben adtak le rá előrendelést, mint amennyit a BMW mindenestől ér. Úgy, hogy közben az USA jelenlegi kormánya (még csak nem is titkoltan a szakszervezetimaffialobbi nyomására) a többi amerikai EV-re nagyobb állami támogatást ad, mint a Tesla-kra.
Biden képes volt nagy nyilvánosság előtt a GM-et az EV átállás legfőbb hajtóerejének nevezni
Hol itt az állami kényszerítés? -
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Ez még nem magyarázza az egyre jobban növekvő keresletet az EV-k iránt.
Nagyon nem arról van szó, hogy a jónép benzines kocsira vágyik, de csak az elektromosat engedheti meg magának, hanem fordítva: az emberek egyre nagyobb százaléka elektromos autót akar, de csak a benzineset tudná megfizetni, az állami támogatással pedig próbálják az árakat a tömeg által is elérhető szintre lenyomni. -
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #63 üzenetére
Ez még nem magyarázza az egyre jobban növekvő keresletet az EV-k iránt.
Miert ne magyarazna? Adott egy technologia, amirol a gyartoi mondjak, hogy ez a jovo es nem tervezik tovabb fejleszteni rovid/kozeptavon a levaltandot. Az allamok kedvezmenyeket adnak az ujra. Jelenleg olcsobb kozlekedni az ujjal. Ezek mar boven elegek arra, hogy novelje a keresletet, foleg abban a korben, ahol nem jar tul sok megkotessel (vagy nem szamolnak a megkotesekkel) es meg tudjak fizetni (akar masodik autonak).
A Tesla Cybertruck ára $40.000-től kezdődik. Ez azért messze nem az olcsó népautó kategória.
Mar sehol nem irjak amugy, hogy ennyitol fog kezdodni (jelenleg nincs informacio az arrol, ez pedig nagyon erosen valoszinutlen, tekintve, hogy a Model 3 45k-rol indul). A korabbi tapasztalatok alapjan ez is lehet, hogy olyan lesz, mint a 35k USD-s Model 3: nem letezo.
[ Szerkesztve ]
-
Ed3r_X_
nagyúr
Mindenki a formán rugózik, de anno mintha olvastam volna egy cikket, hogy ez a megjelenésig sokat fog változni, nem olyan lesz teljes egészében, mint amit promóztak. Akkor most mégis?
“Songbird, Songbird, see him fly, drop the children from the sky. When the young ones misbehave, escorts children to their grave. Never back-talk, never lie, or he'll drop you from the sky!”
-
Fall-N
veterán
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Azért azt is észre kell venni, hogy hosszú távon tévút lenne a belsőégésű motorokat fejleszteni, mert csak nagy kompromisszum árán lehet kis mértékben növelni a hatásfokukat. Ha megnézzük egy elavult technika az egész. Az elektromos autók már most tudnak jók lenni csak az infrastruktúra amit fejleszteni kell. Természetesen nem minden helyzetben lehet kiváltani a belsőégésű motorokat. Például nehéz mostoha terepen (sivatag, extrém hideg) még nem alternatíva. Vagy aki sok távot kell, hogy megtegyen. Természetesen a kutak és a finomítok sem a földből nőttek ki, azokat is sok idő volt kiépíteni.
-
Noukoum
veterán
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Nem! Nem arra kényszerítik a gyártókat hogy elektromos autót gyártsanak. Hanem meg kell felelni különböző környezeti előírásoknak más különben fizetni kell mint a katonatiszt. Semmi köze az elektromos autózáshoz annak hogy a hagyományos belsőégésű autók papíron nagyon magas kibocsátási értékekkel rendelkeznek.
vincze1: Most magadról beszéltél. Troll ember troll írására nem fogok időt pazarolni. Fel kéne nőni, nem csak testben hanem fejben is.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #64 üzenetére
"Adott egy technologia, amirol a gyartoi mondjak, hogy ez a jovo es nem tervezik tovabb fejleszteni rovid/kozeptavon a levaltandot. Az allamok kedvezmenyeket adnak az ujra. Jelenleg olcsobb kozlekedni az ujjal. "
És ezek közül pontosan melyik a kényszerítés?
"Mar sehol nem irjak amugy, hogy ennyitol fog kezdodni (jelenleg nincs informacio az arrol, ez pedig nagyon erosen valoszinutlen, tekintve, hogy a Model 3 45k-rol indul). "
Tehát valószínűleg jóval drágább lesz, mégis tömegével előrendelik.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #69 üzenetére
Nem latom hogy jutottunk megint vissza a kenyszeriteshez, ket szal van. Kenyszerites: jelenlegi technologia ellehetetlenitese. Vagy 2030/35-tol nem adhato el uj belsoegesu motorral szerelt auto. Kereslet: ehhez vajmi keves koze van ugyan, de azt mar a gyartok is generalni akarjak, ha mar penzt olnek a fejlesztesbe. Senkit nem erdekeltek az elektromos autok az elozo 190 evben.
Tehát valószínűleg jóval drágább lesz, mégis tömegével előrendelik.
Mert jopofa es 0 kovetkezmennyel jar, ha a folyamat barmelyik pontjan lemondod. ApplePay-jel nagyjabol 15 masodperc alatt elo lehet rendelni barhonnan 100 usd-ert/euroert, es meno, ha elmondhatod, hogy elorendelted. Ez megintcsak nem mond sokat azon kivul, hogy nagy hypenak orvend a ceg.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
"Nem arra kényszerítik a gyártókat hogy elektromos autót gyártsanak. Hanem meg kell felelni különböző környezeti előírásoknak más különben fizetni kell mint a katonatiszt."
Tehát arra kényszerítik a gyártókat, hogy elektromos autókat gyártsanak.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Giovan!
addikt
válasz dangerzone #19 üzenetére
Nekem úgy tűnik, hogy elég erősen inspirálták a tervezőket a Halo CE Warthogjai, már csak emiatt is vennék egyet ha amerikai lennék és ebben az árkategóriában nézelődnék gépjármű után
Speak softly and carry a big stick, you will go far.
-
Noukoum
veterán
Miért lenne kényszerítés az hogy nyugodtan lehet hagyományos autót gyártani, csak old meg hogy kevesebbet szennyezen. Ja hogy az adott technológia ennyit tud? Akkor az a technológia problémája, ne mást hibáztassunk mert a személygépkocsikba elavulttá vált a belsőégésű motor. Nevetséges ez a balkáni mentalitás, ellehetetlenítés mi...
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
#54625216
törölt tag
válasz brumi1024 #71 üzenetére
"Senkit nem erdekeltek az elektromos autok az elozo 190 evben."
Mivel az előző 190 évben nem nagyon volt komolyan vehető elektromos autó.
Valójában eddig voltak kényszer alatt az autógyártók, hogy szabotálják az elektromos kocsikat (olajlobbi), ameddig el nem jutottunk a klíma katasztrófa széléig, most az államok próbálják visszalapátolni a szart a lóba az EV-k támogatásával.
Ettől függetlenül az elektromos kocsikat nem azért veszik az emberek, mert olcsóbbak (mivel nem olcsóbbak) és nem is azért, mert valaki lenyomja a torkukon (mivel bőven lehet még válogatni benzines kocsikból), hanem mert egyre többen vannak, akik számára jobb járművek, mint a benzines kocsik. Ezt hívják valódi piaci keresletnek."Mert jopofa es 0 kovetkezmennyel jar, ha a folyamat barmelyik pontjan lemondod."
Oké, szerinted hány cybertruck megrendelés tart ki 2022-ig? Nagyságrendileg?
Mert a Model 3-ból csak 2016-ra 325000-et rendeltek elő és ezekből nem nagyon maradt a Tesla nyakán egy sem. -
Man0gatya
aktív tag
válasz brumi1024 #60 üzenetére
Ez konkrétan nem igaz, hogy nem győznek eleget gyártani az összes autójukat ah megrendeled pár hónap és megjön... ami azt jelenti hogy konrétan legyártják és kiszállítják pár hónap alatt... ez nekem nem úgy tűnik hogy nem tudnak eleget gyártani... ráadásul a tesla most éri el vmikor a 2 millió össz eladott autót míg a bmw egy évben ennél többet ad el...
-
moleculez
veterán
válasz Man0gatya #78 üzenetére
Az megvan, hogy Teslát modell 3-t mennyi idő összepakolni? A Gigapres nevű cuccal (ház méretű öntő forma/prés) olvadt fémből kasztni lesz 100 másodperc alatt? Keress rá, érdekes megoldásokat alkalmaznak. A CT-nak sem véletlen ilyen a formája. Gyakorlatilag "csak" hajlítani kell a lemezeket -> gyorsabb kihozatal, erősebb struktúra.
Még nincs kész, de már majdnem elkezdtük!
-
k-adi
nagyúr
Sokszor emlegetik a tesla lufit, de talán ha valamikor érdekes lehet ez a téma, akkor a Tesla Cybertruck esetén lesz az.
Az biztos, hogy formabontó kinézete van, de nagyon remélem hogy EUban nem jön ilyen formában. A hajtogatott acéllemezek hatását meg majd meglátjuk az első Cybertruck balesetnél ki marad ott.
-
spect80
senior tag
nyilván nem, csak arra akartam utalni ezzel, hogy egy gazdag, minden gátlástól mentes barmot egy 3mp alatt 100-on lévő tanknak titulált villanyautóval vajon az EU-s szabályok mennyire gátolnak meg abban, hogy a váci úton tesztelje mit tud a vas? Amit nyilván egy scaniaval nem annyira próbálgatott.
-
#16820480
törölt tag
válasz brumi1024 #71 üzenetére
Azért az a nem adható el belsőégésű autó '30-35-től egy elég szűk részére vonatkozik ám a világnak, mindenhol máshol bátran adhatnának el és rengeteg helyen messze nem kell még Euro6-nak sem megfelelni nem hogy 7-nek. Azért az hatalmas kényszer lehet az iparágon, hogy egy maréknyi ország 10 év múlva majd csak EV-t akar.
Az most más kérdés, hogy erre elég nagy szükség van, akár kényszer akár nem. A másik alternatíva az lenne, hogy betiltják az autókat (is), mert másképp nem tud lemenni nullára a kibocsájtás. Azt mennyire szeretnék az emberek. Az a baj a klímaváltozással, hogy emberi élethez képest lassan végbemenő probléma, ezért mindenki az aktuális kényelmet választja inkább.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #61 üzenetére
"Ehhez képest nagyobb értékben adtak le rá előrendelést, mint amennyit a BMW mindenestől ér. "
Ez egy ordas nagy baromság, akárki találta ki. Oké, a cikkíró valószínűleg egy kurva szót sem ért az egészből, foglalás, előrendelés, forgalom, tőzsdei érték, neki totál sötétség az egész.
Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
Azt kell inkább észrevenni hogy aki "elavult technikáról" beszél annak általában lövése sincs az egész témáról. A belsőégésű motorokat ma is gőzerővel fejlesztik, mert szükség van rájuk, és még jó ideig így is lesz. A világ nem Norvégia ahol jó dolgukban nem tudják mit csináljanak aztán agyonadóztatják a hagyományos autókat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
-
-
Shadowbull
addikt
válasz moleculez #80 üzenetére
"olvadt fémből kasztni lesz 100 másodperc alatt"
LOL. Lesz a f*szt. A váz egyes elemei lesznek öntöttek, nem az egész karosszéria. És majd egyszer, ha majd szériába kerül.
A lemezhajtogató gyártástechnológia sem létezik. Nem véletlenül nem gyártják még a cuccot.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #86 üzenetére
Nyilván csak a volumen érzékeltetése miatt hasonlították össze a cikkben a leadott rendelések összértékét a BMW tőzsdei értékével, mert amúgy valóban semmi köze a két dolognak egymáshoz.
Kb. mint amikor a Föld-aszteroida távolságot focipályákban számolják, stb.
Ráadásul az egész kérdés virtuális, mivel a tőzsdei értéket sem lehet egy az egyben készpénzre váltani és az előrendelések is majd csak akkor válnak valódi pénzzé, ha le is szállítják a kocsikat.Az EV-k iránti kereslet növekedését viszont jól érzékelteti, meg hogy itt baromira nem valami állam által a piacra kényszerített hatások érvényesülnek, hanem az emberek egyre nagyobb hányada igenis komolyan érdeklődik az elektromos autók iránt.
"Csak a miheztartás végett: a BMW évente 2,5 millió autót ad el, és durván 100 milliárd eurós forgalmat generál. Évente. "
Szintén csak a miheztartás végett: a Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente (ha végre engedik az ápolók), miközben a BMW azt a 2.5 milliót 31 különböző gyárban és 14 országban gyártja. Ez szintén jól érzékelteti a nagyságrendbeli különbségeket.
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #93 üzenetére
Maradjunk inkább a jelenlegi tényeknél, ne pedig az egyszeri nagyotmondásoknál: jó lesz az 600k/évnek.
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #93 üzenetére
"Tesla Giga Berlin gyára csak önmagában képes 2 millió autót legyártani évente"
Képes a fenét. Még csak nem is működik, és nem az engedélyezési eljárás miatt (aminek a késlekedése mellesleg a Tesla balfaszsága miatt van) hanem azért mert egyszerűen nincs kész, komplett üzemegységek és infrastruktúrák hiányoznak. Ha pedig majd egyszer működni fog, akkor első kiépítésben évi 160e autót fog gyártani, és ha minden jól megy akkor a csúcson elvileg évi félmilliós kapacitása lesz. Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni.
Az évi kétmilliót nem tudom hol álmodtad.
Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #95 üzenetére
"Persze azt majd valahova el is kell adni, nem gyártani a nagy cucc, hanem eladni."
Jelenleg a Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani.
"Az egész EV forradalom állami kényszer és hatalmas támogatások nélkül egyszerűen életképtelen."
Még egyszer megkérdezem: a megrendelések magas számát komolyan állami kényszerrel magyarázod?
Szerinted tényleg úgy működik a piac, hogy az állam azt mondja, hogy ezt kell venni, az emberek meg önként és dalolva megrendelik akkor is, ha várólista van? -
8th
addikt
"Miért lenne kényszerítés az hogy ..."
Aha, oké. Egy átlagos családi ház téli kifűtése fatüzelés esetén többet szennyez mint az adott család egész éves gépkocsi használata. Ennyi erővel mondhatnák azt is a döntéshozók, hogy ja kérem ezután csak abban az esetben engedélyezik, hogy továbbra is vegyes tüzeléssel fűtsenek az emberek ha a földgázzal való fűtés szintjére le tudják szorítani az emisszióját. Mi nem kényszerítünk senkit hogy magát hatalmas költségekbe verve álljon át gáztüzelésre, és nem tiltjuk be a vegyes tüzelést mert nem vagyunk szar arcok. Tőlünk aztán nyugodtan fűtsön mindenki amivel csak akar de meg kell felelnie az általunk szabott hasra ütésre kitalált határértéknek. Hiszen miért is lenne kényszerítés az, hogy nyilvánvalóan teljesíthetetlen feltételeket szabunk meg?
Na pontosan ez megy egy ideje az autóiparban. Innen is gratulálok a villanylobbi által zsebre vágott bábúként rángatott döntéshozóknak. Tesznek ezek a lobbista bürokraták magasról a környezetvédelemre csupán a másik oldal zsebében pihenni már egy jóval jövedelmezőbb vállalkozás a számukra és közben látványosan jóemberkedhetnek is mint elkötelezett környezetvédők. Konkrétan hánynom kell ettől.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
brumi1024
veterán
válasz #54625216 #96 üzenetére
Még egyszer megkérdezem: a megrendelések magas számát komolyan állami kényszerrel magyarázod?
Visszatérnék a korábbi érvemhez: ha az elektromos autókkal való közlekedés ugyanannyiba kerülne (jövedéki adó, magasabb áramköltségek a megújuló források és a jelentősen megnövekedett igény miatt), a szervizköltsége ugyanannyi lenne (nem lehet egy iparágat csak úgy egyik napról a másikra eltüntetni) és a marketinganyagok azt sajkóznák a belsőégésű motorokra, hogy ez sokkal környezetkímélőbb szerinted ugyanekkora kereslet lenne az elektromos autókra? -
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #96 üzenetére
"Tesla nem tud annyi kocsit gyártani, mint amennyit megrendelnek tőle, úgyhogy az ő esetükben de: eladni nem nagy cucc, csak le is kell gyártani."
Valójában nem teljesen igaz a kijelentés. A jelenlegi működő gyártási kapacitás a Tesla saját bevallása szerint évi 1.050.000 millió autó, ebből százezer S/X a maradék 3/Y. Az utolsó negyedévben gyártottak 8.941 S/Xet és 228.882 3/Y-t, tehát a létező gyártási kapacitást sem használták ki teljesen, bár a 3/Y tényleg a határon van, de a várakozási időkben ez még nem jelent meg komolyabban, ha most rendelek itt Európában egy Model 3at, akkor februárban leszállítják Kínából, azaz szinte azonnal gyártásba is kerül. Model Y dettó.
Ahol hiányzik a gyártási kapacitás az a Szájberizé. Amire még senki sem adott le megrendelést, egy teljesen kötelezettségmentes százdolláros regisztrációt adott le ismeretlen számú ember. A megrendelés az teljesen más tészta. Emlékezz vissza a Model 3ra állítólag félmillió regisztráció érkezett anno, annak a nagy része elpárolgott a semmibe.
A piac úgy működik hogy ha az állam fizet jelentős állami támogatást akkor erősen torzítja a piacot. Nem véletlenül ott "szárnyalnak" az elektromos eladások ahol komoly állami támogatás van rá. Ahol még esetleg beszüntetik vagy csökkentik akkor hirtelen beleállnak a földbe az eladások, lásd Hollandia.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
#16820480
törölt tag
válasz arnyekxxx #92 üzenetére
Igen? Azért annyira nem vagyok ebben biztos. [link] [link] A nagyobb piacok közül Japán, UK és kína van a tervező listán (meg a németek 2050-re), ebből azért nem vagyok túl biztos benne, hogy a kínaiak érdemben számítanak, mivel a 2060-ra kizöldülő energiatermelésük tekintetében is egyelőre szénerőműveket építenek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- Xbox Series X|S
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- DIGI internet
- Fogyjunk le!
- Renault, Dacia topik
- Samsung Galaxy Tab S7+ - növekmény
- Fotók, videók mobillal
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- További aktív témák...
- GIGABYTE RTX 3060TI GAMING OC 8G
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 9 7900X3D 64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 4090 24GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen