- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Honor Magic V2 - origami
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Még egy Meizu készülék várható
ma Amit eddig láttunk, nyilvánvalóan nem a Meizu 21 Note, de akkor micsoda?
-
PC-re tart a God of War Ragnarök?
gp Az egyik legismertebb szivárogtató szerint Kratos legutóbbi kalandja lesz a következő nagy PlayStation cím, ami PC-re látogat.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Spancer RE #20783 üzenetére
alapvetően egyetértek, annyi, hogy én szedtem már le hibátlan festést is, nem csak kavicsfelverődésnél gyalul.
ja, és mostanában az összes díszt letakarították az autóról, úgyhogy most 6 literes tra-val járok...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"0-100 sprintben jobb a benzin, de egy 20-100 menetben szépen alulmarad": ezen a kijelentéseden még dolgozni kellene kicsit, mert ez matematikailag lehetetlen.
Most tekintsünk el attól, hogy a tapasztalatom szerint pont nem 0-100-ban jobb a benzines, mint a dízel, feltéve, hogy összehasonlítható motorokat hasonlítunk össze, nem 3 literes turbódízelt az 1.2-es szabadszívású benzinessel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
tegnap vagy másfél hét állás után indítottam be az autót, az akksinak halálközeli élménye volt...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #20849 üzenetére
exide, emlékeim szerint 75 Ah, 2008-as, de hogy 2008 eleje vagy vége, arra már nem emlékszem, ettől függően 5. vagy 6. tele. de nem megyek eleget a kocsival mostanában ahhoz, hogy bírja, ez duplán is ok lehet (akksi kapacitás csökkenés, alacsony töltöttség).
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ha kopik a motor, nő az illesztési hézag a dugattyúgyűrű meg a hengerfal között. elvileg minél nagyobb a hézag, annál több olaj marad ott, mikor lemegy a dugattyú, vagyis nő az olajfogyasztása a motornak. ezt bizonyos határok között sűrűbb olajjal lehet kompenzálni.
viszont a nagyobb számokkal jelzett olajok alapanyaga is más, az 5w30 jellemzően full szintetikus, a 10w40 az rész-szintetikus, a sűrűbbek meg ásványi olajok. ez romló minőségi sorrendet is jelezni szokott.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
a pályázás jobb, mint a városi üzem. az olaj addig károsodik legtöbbet, míg felmelegszik a motor üzemmeleg állapotra. megtenni 200 kilométert egy indítással, felmelegedéssel lényegesen kisebb tortúra az olajnak, mint megtenni városban 200 kilométert 40 darab 5 kilométeres szakaszból.
a régebbi dízeleknél (nem tudom, konkrétan a tied milyen, nem ismerem fejből az opel dízeleket) a turbó tengelyét is a motorolaj keni, elvileg olajfilmen forog. bizonyos mértékben hűti is, az ilyen motort nagyon gyorsan tönkre lehet tenni szándékoltan rossz használattal, nem kell hozzá 160 ekm. jól megkergeted az autót, majd gyorsan leállítod, ez hamar turbóhalálhoz és olaj kokszosodáshoz vezet. Értelemszerűen ha nem a motor halálba kergetése a cél, akkor meg hajtás után le kell hűteni a motort. megállsz, járatod, ilyenkor gyakran még emelkedik kicsit a hűtővíz hőmérséklete, majd mikor a mutató határozott mozdulattal átlépi a 90 fokot lefelé irányba, akkor állítod csak le.
én vissza szoktam hűteni az enyémet, bár nem kellene, mert nem turbós. vagy az utolsó 5-10 kilométeren kezdek tojásokon járni, vagy hagyom pár percig járni a motort a parkolóban. egyszer elvetemedett a hengerfej (az előző tulajnál), megint nem akarok ilyenre költeni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
elvileg én is prémium üzemanyagot tankoltam mindig a labancoknál, mégis kétszer egymás után szerviz lett a vége. azóta nem ott tankolok. lehet, csak másik kutat, de az is lehet, másik kúthálózatot kellene választania.
meg az is lehet, nem az üzemanyaggal van baj. esetleg gyertacserének is utána lehetne nézni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz mocsanisi #20927 üzenetére
ronda mint a háború.
meleg színt nem keverünk hideggel. ilyenhez egyébként is rózsaszín ing dukál
ablakot feketére húzni akkor se jó, a éjjel nem jársz vele, mert nappal megbüntet a rendőr, éjjel meg nem látod, hogy éppen kit vasalsz ki.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #20960 üzenetére
nekem is mindig ezt mondják a gumisok, hiába erőltetem, hogy az a méret van rajta, amivel a gyárból kijött...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Rotor82 #21004 üzenetére
a gyári előírás valóban 0.7-1l/1000 km között van, motoronként változó, de ez csak azt jelenti, hogy ha ennél kisebb a fogyás, akkor a gyár nem hajlandó gariban foglalkozni vele.
az optimális eset az, ha két olajcsere között egy litert eszik meg a motor, mert akkor pont jól jön ki az utántöltés.
magánvéleményem az, hogy 8-10 ezer kilométerenként 1 liter az elfogadható, ha annál több, akkor javítani kell. szelepszár szimmering csere, ilyenek.
az olajfeltöltés mértéke változó, 3.5-4.5 liter körüli ezeknél a motoroknál. de ez erősen típusfüggő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz helkis #21007 üzenetére
"kicsit megjárattam": felszállt a nato légierő miattad?
amikor egyszer sok idő után megint a kezem közé kaptam az astrámat, akkor elég lomhának tűnt.. a józsai shell kúttól a polgári elágazásig mentem vele az m35-ön egy lendülettel 3-ban padlógázon. utána már nem volt lomhaEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz KonzolKartel #21022 üzenetére
"Egy csapágyat kell kicserélni, nem nagy tétel.": nekem is úgy indult a múltkor, hogy csak a gyertyákat kell kicserélni, nem nagy tétel igazuk volt, a gyertya végül már nem volt nagy tétel a számlán
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz pempellini #21332 üzenetére
nekem is így kezdődött az előző kanyar, hogy 3700 kilométeren eltűnt több, mint egy liter olaj... a végösszeg láttán levert a hideg veríték
a mostani kanyarról (már nem neked címezve).
én még ilyet nem pipáltam, hogy mennyire lerongyolódott az Újhelyi itt Debrecenben... múlt hétfőn vittem be a kocsit szokásos időszaki szervizre, meg volt egy kotyogás a futóműben, meg nem éreztem jónak a fékeket.az időszakit elintézték hamar (remélem, bár már azt se hiszem el, amit kérdeznek), de a fékkel egy hetet nyaralt bent az autó. Hogy miért? mert elment egy nap szabira az ügyintéző, aznap, amikor már bevittem, nem rendelték meg a fékbetéteket, csak mikor visszajött szabiról. ez bő két nap veszteség.
mikor kihoztam a kocsit, recsegett ropogott az egész, visszavittem, hogy mi baja. nem tudták. pedig tudhatták volna. közben kérdeztem, hogy a toronycsapágyakat cserélték? mert az is ropogott, kértem is, hogy cseréljék, erre az volt a válasz, hogy nem érnek ők rá arra...
lehet találgatni, hova nem viszem legközelebb az autómat, mert amit ott akkor magamban elmorzsoltam, az nem a katolikus liturgia szerint volt... még most is ősi mesterség űzőit gyanítom a nőági felmenők között... ilyen időben, mikor minden szerelő panaszkodik, hogy nincs munka, nem csinálnak meg egy megrendelést... ezeket is bezárassam?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ebbe nem kell csiptuning...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz tomyoy #21427 üzenetére
igen, így kell előfizetni egy főtengely csapágyazásra...
50-nél, főleg, ha még toporognak is előtted, nyugodtan tessék 3-ba tenni.
most mondjam neked azt, hogy 50-60 környékén, ha rövid előzésre van kilátás országúton, én még simán visszateszem 2-be?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #21441 üzenetére
ehhez hozzáveszel mondjuk 4 óra munkadíjat, 7000 forintjával, és pont ugyanott vagy, mint a 100k-s számlája. egy centivel nem olcsóbb ez a megoldás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #21443 üzenetére
ha saját munkádat óránként kevesebb, mint 7000 forintra értékeled, akkor csináld saját kezűleg. ha nem, vagy nincs meg hozzá a szakértelem és az infrastruktúra, akkor marad a szerviz.
pl. fáradt olaj megsemmisítés hogy megy házi olajcserénél?Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz sziada5925 #21445 üzenetére
oké, a pollenszűrő az ilyen.
de én pl. vezérlést csak olyan márkaszervizben cseréltetnék, akikben megbízom (upsz, mostanában egy ilyet sem ismerek... ) és ha valamit elbarmolnak, akkor garanciálisan javítják.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #21446 üzenetére
én eddig egyszer voltam szakszervizben a vekivel, a többi alkalommal mind márkaszervizben volt.
most jutottam el oda, hogy ezen változtatni kellene, nem anyagi okokból. újhelyiék már 3x szivattak meg mélytorokra, kezdem unni őket. amióta nem apuci viszi a kuplerájt, azóta egyre rosszabb a helyzet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz zolikaDB #21456 üzenetére
Magocsánál még nem jártam, nem ismerem.
Az Olympiához hordtam régen az autókat, csak azután elkezdtek okosba dolgozni, akkor átszoktam a skorpióba. Ők meg rövid úton megszűntek, akkor mentem az újhelyihez.az újhelyinél az utóbbi két menetben szabin volt az egyetlen munkafelvevő, aki ér is valamit, emiatt sok napot csúszott a meló. ezek után nem cserélték ki a toronycsapágyakat a vekiben, merthogy ők nem érnek rá. jbka.
úgyhogy oda egy darabig nem valószínű, hogy megyek.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz _seth_ #21525 üzenetére
szerintem vízzel ne tisztísd, csak adalékolt vízzel.
nekem utólagosan eszkábált tolatóradarom van hátul, az úgy néz ki alakra, mint egy pezsgős üveg parafadugója, csak kisebb. szerintem egy olyan akár el is férhet ebben a lyukban. gyanús, hogy kör alakú nyom van a lyukak körül...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz _seth_ #21530 üzenetére
nem. csapvizet továbbra sem lehet a hűtőbe tölteni, mert vízkövesedik meg ilyenek. ezért régebben forralással csináltak desztillált vizet, később spéci műgyantás módszerekkel csináltak ioncserélt vizet, amikből nem vált ki (annyi) szilárd anyag, vízkő. Ebbe öntöttek etilénglikolt (ha jól emlékszem) az alacsonyabb fagyáspont érdekében.
Ezt ma már úgy érik el, hogy sima csapvízbe öntenek valami spéci trutyit, ami akadályozza a vízkő lerakódását. Egyben kenőanyag is és fagyállóvá is teszi a löttyöt.
Na ezt az adalékot ne hagyd ki szerintem egyszer se.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest