Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
gp Továbbra is érkeznek majd frissítések, a készítők nem engedik el a kezünket.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz _seth_ #10689 üzenetére
van három mercije, most hozza a 4.-et, a bianka meg a panda, meg a motor. ha jól kötvettem, ez az egész nem került neki annyiba, mint nekem anno a vectra.
ezért a kopasznál a pénzről beszélni nem szerencsés. a kopasz és a marhasága az egyetlen dolog, ami mostanában nagy tömegeket is egyetértésre hozott, úgyhogy nincs miért piszkálni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz csaresz002 #10713 üzenetére
Generátornak nevezzük azokat a forgó villamos gépeket, amelyek a tengelyükön közölt mechanikai munkát villamos energiává alakítják. A generátorok váltakozó feszültséget állítanak elő az elektromágneses indukció – mozgási indukció – törvényei szerint.
Ezzel szemben:
Dinamónak nevezzük azokat a forgó átalakítókat, amelyek mechanikai energiából egyenáramú villamos energiát állítanak elő.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz Yushchenko #11418 üzenetére
1.2-es c corsa, 80 ló, fixen 110-es autópályázásnál 5.0-5.5 körül eszik...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz Foglalt név #11600 üzenetére
Az Opel Gaáléknál (Gödöllő) is van egy fickó, aki ért is hozzá, türelme is van szöszmötölni vele. Esetleg próbáld meg.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz _seth_ #11917 üzenetére
"244 e85 + 20% = 293 forint ha csak simán azt veszem, hogy mennyit fogyaszt többet ez 1 liternél is már csak átszámolva olyan mintha 300 forint lenne a benzin."
de nem olyan, mert ehhez még kellene az elektronika, a beszerelés, a szervizek esetleges plusz költségének a literre arányosan vett értéke is. És nem mindig lesz ennyi a benzin sem, innen azért már csak lefelé van út szerintem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #12348 üzenetére
Ez egy izgalmas kérdés lesz, szerintem fogjuk még páran vakarni a fejünket. Ugyanis az történt, hogy az abevjava-ban nem a 0953-as hanem a 0953-1042-es űrlapot kellett kitölteni a kocsi miatt. Ez látszólag egy űrlap, de az abevjava erről nem tud.
Úgyhogy azt az oldalt, amin bevallottam az autót, a program nem nyomtatta ki, mert kétszer kellett volna ráklikkelnem a nyomtatásra és én ennél több iq-t feltételeztem róluk. Ergo van egy adónemem, amit befizettem, de nem vallottam be, közben eltörölték. Na most követtem el szabálysértést vagy nem? bogarásszák ki, ha akarják
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #12352 üzenetére
Ez úgy volt, hogy a 0953 az a 2009. évi szja bevallás. Akinek nincs luxuscucca, annak ezt kell kitöltenie, ha magánszemélyként szja-t vall be. Akinek van, annak ehhez hozzácsapják a 1042-t is, így egyben 0953-1042.
Na most ebben van egy olyan csavar nálam, hogy visszajár az adóelőlegemből, a 0953-ban lehet nyilatkozni, hogy hova vezessék át vagy hova utalják vissza. Ebbe beleírtam, hogy vezessék át a luxusadó számlára. Ebből tuttira kiderül, hogy én akartam ilyet bevallani...
Szerk: nem tudom, a felét be lehet-e fizetni, szerintem abban a formában, ahogy írtad, nem. A luxusadó úgy van kikalkulálva, hogy a gépjármű teljesítményadó duplája, amiből jóváírják, ha van gépjármű adód. Tehát lenne mondjuk 100 a luxusadód, akkor 50-et fizetsz a helyi önkormányzatnak gépjármű teljesítményadóba, de azt nem a soproni adóhivatal szedi be, hanem az önkormányzat, ennek a felét, 25-öt ki kell fizetni március végéig, meg 50-et május 20-ig luxusadóba és a maradék 25-öt majd szeptemberben.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
HELP!
Bátyámék 1.8-as benzines C1-es vectrájában megadta magát a hűtőventillátor és a márkaszervizben nincs az egész országban (állítólag). A 38 centis, ami a motor hűtővizét hűtené. Murphy vigyorog, mert csütörtökön mentek volna nyaralni.
Ezért segítsetek bontók, nem márkaszervizek felsorolásával, akiktől ilyet vehetnénk. Én debreceni vagyok, bratyó Miskolc mellett, Felsőzsolcán lakik, tehát ettől a két helytől elfogadható távolságon belüli cím kellene.
Előre is köszi.
b kérdés: valaki meg tudja mondani, hogy végszükség esetén a z32se-s gts vectra ventillátorát át lehet-e szerelni?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Időnként nem árt kiégetni a koszt, kormot a kipufogóból meg a többi alkatrészből... ha egy autóval mindig szőrmekalapos tattermammer stílusban közlekednek, az tönkre fog menni záros határidőn belül.
a modernebb autókban sajnos visszavezetik a kipufogógázt a motorba (szerintem egy elmeroggyant idióta barom volt, aki ezt kitalálta). ha ilyenkor visszapumpálod az égésterméket a pillangószelepbe, akkor meg fog pusztulni.
nem állítom, hogy ez a baja a kocsinak. azt viszont állítom, hogyha nem teszi meg, lesz ilyen vagy más baja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
ti hallottatok már olyanról, hogy autó hűtőjében csapvízzel is lehet keverni a fagyállót?
most volt szervizben az astra és csapvízzel pótolták a hűtőből a lét, mondván, hogy ez az opel előírás. és mutatott egy hűtőfolyadékos dobozt, tényleg csap piktogram van rajta.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Calogero #13052 üzenetére
Újhelyiék a Böszörményi úton.
Azóta annyival bonyolódott a helyzet, hogy felhívtam a kedvenc szervizemet és ők is azt mondták, hogy csapvízzel keverik a fagyállót és nincs ezzel semmi gond, ha a fagyáspontja még megfelel.tehát nem ennek a szerviznek a szakmai szintjével van probléma, hanem ez általános opel előírás.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Calogero #13068 üzenetére
Nem értem, az Újehlyiék a Skorpió jogutódjai, az Olympia meg a klassz autóház, ők csak bezárták az egyik telephelyüket...
És ha oda nem, akkor hova? egy olajcseréért nem mennék el Gödöllőre...
#13066: miért, hova vigyem, ahol értenek is hozzá? egyébként 35k-ból megvolt a szerviz, ez egyáltalán nem sok szerintem.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz lorcsi #13072 üzenetére
Be, valami fürdőszoba bolt van a helyén.
Szerintem nem a Skorpió zárt be hamarabb, hanem a Kozlo-Plast Klassz autóháza a Balmazújvárosi úton.
Nem értem ezt a márkaszervizes dolgot. Ha nem akarod kacatokkal telerakni az autódat, akkor gyári alkatrészt veszel, az meg annyi, amennyi. Ráraknak még 1-2 rezsióra díját, 12-14 ezer forint, oszt jólvan. De cserébe meghegesztettek egy elrohadt tartórudat a kipufogón, cserébe szakszerűen kezelik a kocsiból kijövő veszélyes hulladékokat, stb. stb.15-16 havonta akar az astra szervizbe menni, kibírom. 12. emeleti panelben hol szervizelnék autót?
#13074: kétségtelen tény, hogy én is nehezen találtam olyat, ahol ott merem hagyni az autót. De egy olajcseréért nem autózok ki egy tank benzint.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Most jött ki a veki időszaki szervizből, Újhelyi és tsa, Debrecen. Szerintem rendesen megcsinálták.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz dragonfx #14661 üzenetére
bmw helyett c corsa?
én elfértem benne és én magasabb vagyok.
az 1.2 16V az szerintem 80 lovas. közlekedni lehet vele, de ne számíts rá, hogy tisztelni fognak vele. persze, jobb az 1.4. valószínűleg kevesebbet is eszik.
ha pályán megállod, hogy csak 110-zel menj, 6 liter körül megvan. országúton kevesebb.astrában pont ugyanolyan.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14744 üzenetére
Az enyém a harmadik garnitúra telót eszi hátul, és majdnem új korában is közel volt a buktához a gyári telóval márkaszervizben beszerelve.
A 225 ezret futott első telók dupla olyan jó állapotban vannak, mint az alig gurult hátsók.Ha puha gumit raksz hátra, fűrészfogasan koptatja a belső peremét. Ha keményebbet, jár a hátulja, mint a kacsa segge. Az első toronycsapágyak recsegnek, pedig voltak már cserélve. Valami ropog a futóműben a fekvőrendőrökön. Pedig nemrég volt szétkapva az egész, és megcsináltak rajta mindent.
Ha azt akarod, hogy ne kopjon szét a hátsó gumi, túl kell fújni (szerviz ajánlás). Ha túlfújod, pattog.
Bármelyik gumiszerelőhöz vittem eddig, egyik sem hitte el, hogy azért kérek 3.0-t előre, 2.9-et hátra, mert ez a gyári előírás (meg egy kis tartalék). Volt, ahol ügyvéd meg fogyasztóvédelem emlegetésére fújták fel 2.2-ről 2.4-re és tovább nem voltak hajlandók.
Ez elég messze van attól, amiről én azt hiszem, hogy jó futómű.
Az csak egy apróság, hogy a legtöbb gumis ezen az autón tanulta meg, hogy hogyan kell független hátsó kerékfelfüggesztésű autón futóművet állítani. Kb. egy ember van az országban, akire rá merem bízni a beállítását. Az meg a múltkor beleszakított egy csavart a segédlengőkarba, szét kellett verni a hátsó felfüggesztést. ÉÉÉS igen, mivel az opel módosított az alkatrészen, párban kellett cserélni, úgyhogy a másikba is beleszakították a csavarfejet, úgyhogy a másik oldalt is flexelték meg nagy stanglival ütötték... ez egy plusz 65k-s műsorszám volt, de csak azért, mert addig kiabáltam a szervizvezetővel, amíg a munkadíjat elengedték.
Apró adalék még: dicsérték az insignia futóművét is, hogy milyen jó meg stb. A szerelő meg megsúgta, hogy rendelési számra ugyanazokból a cuccokból van, mint a c vectráé.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14755 üzenetére
a fékbetéten meg a kuplungban ferrodó van, a ferrodol az valami fogkrémmárka lehet
Azt nem tudom kideríteni, hogy a hátsó lengéscsillapító valóban elfogy-e vagy csak nem bírják valamiért rendesen megmérni. Nem akarom elhinni, hogy beteszik a lengéscsillapítót, megy az autó rettenetes 40 métert, amíg a szerelőállásból átgurul a mérőállásba és 60%-osnak mérik. Az új csillapító 100%, 40%-nál kötelező cserélni, magyarul 2/3-ot elveszít 5 perc alatt.
A csavart nem a rugóba szakították bele, mint írtam, hanem a segédlengőkar bekötési pontjába, amit futóműállításkor illik buherálni.
A guminyomást rendes ember a tanksapka fedelében levő táblázatból nézi ki, az vonatkozik a konkrét modellre. Az enyémbe terheletlenül 2.8-2.8 való előre és hátra, de mivel mindig ereszt valamennyit a gumi, ezért 2.9-3.0 között szoktam az elejébe fújni, és 2.9-et hátra. Ez ugye csak minimálisan több, mint ami az előírás. Ehhez képest valami mocskosul nem bírja felfogni az agyam, hogy mi a bánatos francért nem hajlandók ennyire fújni a gumisok, mikor megmutatom nekik a táblázatot, akkor se. Mert értem, neki van egy elképzelése, megmondom, hogy nem annyi, eddig oké. De ezek után megnézzük a gyári paramétert és ez után sem hajlandó sok gumis rendesen felfújni.
seth: azt elfogadnám, hogy egyenletesen lenyalja a gumi belső peremét. Bánja a franc, legyen kopasz. De nem, ez fűrészfogasra koptatja, amitől elviselhetetlen zaj lesz a kocsiban.
3 bar az azért három bar, mert nem nyeszlett 4 henger
#14760: szerintem a castrol egyáltalán nem gáz, de négy liter olajért 6500 forint az erősen hamisításgyanús ár. Mondjuk ahhoz képest biztosan, hogy ennyiért nem adtak egy liter shell helixet az előző autómba...
a 10w40 meg nem való opelbe szerintem.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz _seth_ #14763 üzenetére
A 3 bar és a hengerek száma úgy aránylik, hogy ha több a henger, nehezebb a motor, jobban fel kell fújni alá a kereket.Nekem kb. 930 kiló az első tengely terhelése, 620 a hátsóé (ha nem ülök a kocsiban).
És továbbra is azt hangsúlyoznám, hogy 2.8 a gyári előírás, tehát 2.2-2.4 az nálam foglalkozás keretében elkövetett gyilkossági kísérlet minősített esete. Azon hajlandó vagyok vitázni, hogy miért 3 kerül bele 2.8 helyett.
16-os a téli, 17-es a nyári kerék. gyári felniken.
(#14773) Jim Tonic: nem értem, minek hajtod ezt a rugóba beszakított csavar című imamalmot, mikor világosan megmondtam, hogy a segédlengőkarba szakították bele a csavart. Azt a csavart, amin az az excenter van, amivel a nyomtávot lehet állítani.
A 3 bar nem fogja megoldani a hibás kopást, mert 3 bart előre szoktam fújni, a rossz kopás meg hátul van. Én továbbra is azt javaslom, hogy megnézed, mit ír a tanksapkában a táblázat, ráteszel 0.1 bart és annyira fújatod. A túlfújásos javaslat nekem nem vált be, az vált be, hogy keményebb anyagú gumit vettem. Most michelin pilot primacy hp van rajta.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14779 üzenetére
úgy kezdődik a futóműállítás, hogy hátul kilazítják azokat a csavarokat, amik az állítást végző excentereket tartják. Na ebből egyet beszakítottak a bal oldalon. Ezek után cserélni kellett párban a segédlengőkart, de a jobb oldalit sem tudták kiszedni, azt is beszakították. Hát így.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #TOTTI #14795 üzenetére
az 1.5 dci-vel két baj van:
1. dízel
2. az egyik hengersorom is nagyobb, mint 1.5...
3. rönyóolvasom a merci tájékoztatóját is: a maximális nyomaték nagy része már 1700-2500 között rendelkezésre áll. muhahaha, nekem a maximális nyomaték nagy része 1700-6500 között rendelkezésre áll.
hiába erőlködnek, a lökettérfogatot nem pótolja semmi (csak a mégtöbb lökettérfogat ), szóval nem lehet rendes autót csinálni kevés köbcentiből
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Kickass #14797 üzenetére
az első csere az látványos külső nyomok alapján történt: orrán-száján dőlt minden, ami dőlhetett. A másodiknál már nem emlékszem, hogy hogyan nézett ki, de az meg garis csere volt, nem foglalkoztam vele. Megmérték, azt mondták, nem jó, megkérdeztem, mennyi péz, azt mondták nulla, akkor cseréljétek ki.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #TOTTI #14799 üzenetére
teljesen komolyan.
1. dízel. ennek nagyon sok hátránya van.
1.1 állhatsz haptákban az apeh utódcége előtt
1.2 az 1.5 dci-nek kicsi a nyomatéka
1.3 nagyon szűk az a fordulatszámtartomány, ahol használhatod. nekem 30-nál már elfogadhatóan húz 3.-ban és 180-nál szabályoz le szintén harmadikban. lehet utánozni dízellel. ja és közben nem olyan lomha, mint mondjuk egy 320d-s bajor propeller.
1.4 kerreg mint egy ótvar varrógép
1.5 négy henger.
1.6 mostanában nincs sok különbség a gázolaj és a benzin ára között, de gyakran van, hogy a gázolaj drágább. ergo az üzemanyagon nem nagyon van megtakarítás
1.7. olyan nagyon nem is fogyaszt kevesebbet. ha takarékosan járok, nincs egy liter különbség sem az azonos méretű autókban levő, azonos minőségérzetet biztosító benzines és dízel között.
1.8 mocskos drága az új autóban a dízel, opelben akár 700 ezer különbség is lehet, ami soha nem térül meg.
1.9 egyszer megzakkan valami a motorban, nemhogy az a pár peták megtakarítás, a gatyád is rámegy. szívósor csere 400-ért? kéttömegű lendkerék? injektorok?
1.10 nem egy nem két dízelbe gyárilag beleprogramozták 70k környékére az automatikus tönkremenetelt (amikor az automata váltó hamarabb vált fel, mint ahogy a dízel tisztulásához szükség lenne)
1.11 koszos, a dízel kipufogógáza súlyosan környezetszennyező, sokkal jobban, mint a benzinesé2. legtakarékosabb fogyasztás? ilyet egyszer látni is kellene, de objektíven. mert oké, hogy a 800 kilós első sorozatú corsa takarékosabb, mint a nála egy tonnával nehezebb insignia, meg az is oké, hogy tattermammer tolja neki 65-tel ótópályán, akkor nem eszik sokat a dízel ahhoz képest, ahogy a te stílusodban tolni lehet egy rendes benzinesnek. És ha egyformán hajtod?
3. az olcsó szervizen csak röhögni tudok. megpróbálom lefojtani magamban a grammatika nácit, aki azt mondja, hogy nem akarok szervizt venni, mindegy, olcsó-e. A szervizdíjak lehetnének nyelvtan szemszögéből nézve alacsonyabbak, de nem azok, mert jobb motorolaj, jobb alkatrészek kellenek akkor is, ha nincs vele semmi trükk (magasabb a sűrítési végnyomás, következésképpen nagyobb a motor terhelése), ha meg beesik valami probléma, akkor 1 miller alatt legfeljebb a kilincset mossák le neked a szervizben.
4. Hogy a kisdízelek között ez-e a legkorszerűbb, arról nem nyitnék vitát. a kisdízel kategória önmagában nem korszerű, hogy azon belül van, amelyik nagyon nem korszerű, a másik meg csak kicsit nem korszerű, az nem oszt, nem szoroz.
Ültem megane-ban, ótvar volt. az a példány pár évesen a széthullás határán volt. annál még a 12 éves astrám is sokkal jobb állapotban van.
Az, hogy renault, nem hátrány? a francia autók megbízhatatlansági legendái nem igazán legendák. Az általad emlegetett időszakban egy opel volt a legmegbízhatóbb autó, a meriva. forrás: tüv jelentés.
Hasonlíthatom traktorhoz is, van belőle a portán Egy jd-hez képest a megánod egy kőbalta. Szívesen nyitok róla vitát, csak a trakit nehéz lenne beerőszakolni a kisdízel kategóriába a 8.1 literes motorjával...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Kickass #14803 üzenetére
Elismerem, nagyon sokáig kerestem márkaszervizt, amiben meg tudok bízni, és további évekbe telt, mire ott mertem hagyni az autót. ez minden autó(márka) sarkalatos pontja, többek között ezért sem járok fóccvágennel, mert ha megáll, nincs, akihez beadjam.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14806 üzenetére
a főtengelyen mért nyomaték egy dolog, azt váltóáttétellel és differenciálmű áttétellel lehet korrigálni. a lényeg, hogy nem 800 ford/perc-es zónában van meg a nyomatékod. Hiába dízel, ha az ideális tartomány előtt döglött, mert nem pörög a turbó, fölötte meg már szakadna szét a motor, a jó tartomány meg szűk... vezettem 1.2-es corsát, 80 ló, 4 henger, majdnem harmad köbcenti. Egyáltalán nem volt vészes, persze nem jasszkarizásra volt, de azért ment az is annyival, amennyi normális közlekedéshez elég. Egyedül a pályán 130-hoz volt kicsit kevés.
egyébként is fals az az összehasonlítás, amikor egy ősöreg szívó benzinest hasonlítanak össze egy 3-4 éves fejlesztésű dízellel. ha friss dízelt akar, akkor mérjük össze mondjuk a fóccvágen duplafújásos (kompresszor + turbó) motorjával, vagy ha szívó benzinessel akar hasonlítást, akkor a 30 évvel ezelőtti turbó nélküli benzinessel. Akkor rájön, hogy a dízel a benzineshez képest sehol nincs.
Különben meg mindenki vehet nagy benzinest, akarnak olyat eladni a gyárak persze jó lenne, ha a vele kapcsolatos mítoszok oszlanának, de mindegy, majd az idő megoldja.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #14811 üzenetére
Én tudom, az átlag magyar nem tudja...
a kisköbcenti turbóval papíron sosem lesz zsákutca, mert két dologra nagyon jó:
- a nagyobb nyomás és esetleg nagyobb fordulatszám miatt tisztább
- hamarabb tönkremegy, lehet eladni hozzá alkatrészt és szolgáltatást vagy új autót.ez utóbbi miatt a kisköbcentis turbóra úgy várhatnak a gyárak, mint a messiásra (gondolom én)...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen