- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Android szakmai topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
bambano
titán
válasz _seth_ #19455 üzenetére
nekem munkaeszköz, mint a körzeti orvosnak... emberek nem halnak meg, ha nem érek oda időben, de pl. voda viszonteladó csinál patáliát, vagy lakossági ügyfél is raplis lesz, ha nem tud netbankolni, adót, egyebet feladni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz pempellini #19488 üzenetére
elég sokáig 10w40-es olajjal jártam, semmi baja nem volt tőle a kocsinak.
a mobil1-es olajtól igen, attól volt dugulás.
tehát akkor nem a gm olajjal van a baj, hanem a hamisítvánnyal.
a gm olajról meg annyit, az utolsó olajcserét leszámítva mindig gm olaj volt az autóban (ja, nem, egyszer volt benne pár napig mobil1) és semmi baja. most valami castrol van benne, mert abból tudtak dobozosat adni.elfogadom, előfordulhat, hogy valaki nem ugyanazt a gm olajat kapja a mókolós sufni szervizben, mint én a hivatalos márkaszervizben áfás számláért. Mert ha van áfás számlám, garijegyem, és megáll az autó, akkor azt a szerviz saját költségén hozza rendbe, úgyhogy nem éri meg nekik mókolni.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz pempellini #19491 üzenetére
"Hosszú távról beszélek nem egy olajcserére.": fuss neki mégegyszer a hsz-emnek.
olaj kiszerelése kétféle lehet: dobozos (1-4 liter) vagy hordós (200 liter). Mindig veszek olajcserekor pluszban olajat, a hordósból nem tudnak adni, akkor nem olyan lesz a kocsiban.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz pempellini #19493 üzenetére
1999-es g astrába meg egy 2003-as vectrába.
semmi baja sincs. igaz, egyik autó sem kókányolt.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz pempellini #19496 üzenetére
megsúgom neked, ugyanazon motorok vannak a vectrában, mint az astrában, kb. 1-1 kivétellel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz narancsnn #19539 üzenetére
véletlenül pont 98ekm van benne, egy hajszállal 100 alatt...
nagyon visszatekerés szaga van.ettől megnézni még érdemes, mert lehet jó, csak a futott kilométer a gyanús.
egyébként csak a hülyék vesznek dízelt a fogyasztás miatt, az okosok a tco-t, a fenntartás teljes költségét nézik, és azon a dízel véresen elbukik. az is egy közkedvelt tévedés, hogy a köbcenti miatt fogyaszt sokat az autó... a fogyasztást elsősorban a kocsi tömege és a sofőr lába befolyásolja, a köbcenti csak sokadik tényező.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19577 üzenetére
egyéb buhera nélkül is van egy kis tartalék a motorban, valamennyit lehet rajta tekerni. persze nem sokat, de valamennyit.
viszont ha sikerül a motor töltésén javítani valamilyen trükkel, akkor egy ilyen cucc elengedhetetlen, hogy tényleg megjöjjenek a lóerők. szoktak új hengerfejet buherálni, más szívócsatornákkal, polírozni az alkatrészek belső felületét, van, aki kisebbnek hitt ellenállású légszűrőt rak be, stb. és persze a feltöltés, ott mindig húznak a befecskendezésen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19579 üzenetére
le van írva a webjükön, úgy működik, mint a "szivató" hatás az ecuban. majd teszteld le a saját autódat, ha jön egy kis hideg idő.
abszolút értelemben erősebb lesz tőle az autó, de hogy összességében van-e értelme és mennyi, az erősen kétséges. nekem az szokott az ilyenekkel a bajom lenni, hogy hoz valamennyit, csak nem ugrásszerű, érdemi eredményt. Berakja egy 65 lovas autóba, lesz 68 vagy akár 72 lóerő is, na és aztán? rákölt még egy halom pénzt, és akkor lesz 75 ló, annak kárára, hogy csökken az élettartam (ezt főleg kisköbcentis, szívó benzinesre értem, amit írok). miközben meg ha vett volna vagy venne egy, a saját lábához motorizált autót, mondjuk 150 lóerővel, akkor érezné, hogy húha, az tényleg megy. ráadásul gyári állapotában, és a motor állapota is megőrződik, mert azt arra tervezték.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Szplöttyy #19583 üzenetére
szerintem meg nem, mert f astra korú autónál fiatalabb, erős opelt is lehet már venni bőven 10 misi alatt. Az opc corsák pl. újonnan is 8 körül voltak, pár évesen olcsóbban is megvan.
de szerintem az emberek zöme nem pályázik, csak gyorshajtana országúton és/vagy előzgetne. Ilyen autót meg árulnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
na, 1999. április óta először megtörtént, aminek meg kellett történnie: otthagyott az astra
valami tömítés elpukkanhatott, kitolta a kuplungból a hidraulika olajat, és kaput.de átneveztem zsigulinak és beerőltettem a szervizbe. tök rendesek voltak, este fél kilenckor ment el a főnök, még elkaptam a kijáratnál és engedélyt adott, hogy otthagyjam éjjelre a kocsit, ne kelljen kétszer trélert intézni. Újhelyi autó kft. Debrecen, Böszörményi út.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
bambano
titán
válasz Jim Tonic #19680 üzenetére
"1992-ben az egyetlen motor, amivel itthon árulták az Astrát, ez az 1,6-os, 75 lóerős volt": erről a mi astránk nem tudott az 1.7-es dízelével...
különben meg 250 ezer km, még majdnem bejáratós. az opel saját reklámújságjában volt egy G astra, valami 770 ekm-nél járt akkor, azzal reklámozták a márkaszerviz szervizszolgáltatásait.
meg volt benne egy négyhengeres v6-os motorral szerelt opel is
nekem most borult be az agyam a régi opelekkel, az itteni szerviz nem tudott vagy nem akart gyári kuplungkészletet szerezni az astrámhoz...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
Úgy érzem, holnap személyesen fogom előadni a piszok tahó ámde nagyon kellemetlen ügyfelet ennél a bagázsnál... ma egy nap alatt nem tudtam kideríteni telefonon, hogy hogy áll a múlt hétfőn leadott autó javítása.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz adorjant #19737 üzenetére
szerintem a b corsa elég kicsi ahhoz, hogy 168nm-rel tempósan lehessen vele járni.
(#19739) Pitu: alapvetően felesleges, majd a következő időszaki szervizen tisztíttasd meg a pillangószelep léptetőmotorjának a tengelyét.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Vartát, Boscht nem vennék, eddig eredeti gm akksim volt (már amennyire az eredeti ), most exide van benne. Az exide sem rossz, de nekem egy kicsit hamar elfáradt, a gm tovább bírta.
Minek a 700 amperes csúcsáram? Még a dízelek se vesznek fel annyit, még 200 ampert se indításkor. A nagyobb kapacitás akkor jó, ha sokat áll az autó, de erre szervizesek azt mondták, az terheli a generátort meg a feszültségszabályzót. Én ugyan ezt nem értem, de ezt mondták.
Szóval én vennék bele olyat, mint amilyen újkorában volt benne. És ha már pénzt adsz ki akksira, nézesd meg a töltést is.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A nagyobb kapacitás akkor focizik, ha sokat áll az autó és az ilyenolyan elektronikák szopogatják az áramot, pl. riasztók. Ha nap mint nap használod, akkor rakhatsz bele nagyobbat, sok értelme nincs, esetleg úgy jársz vele, hogy a nagyobban korszerűbb technológia van és azzal jól jársz.
Amikor nekem dízelem volt, olyan 70-80 amper között ment az izzítás, másik 70 amperrel önindítóztam. Most mindenféle hibalehetőségeket mellőzve egy gyors becslés: 72 Ah-s akksi 72 ampert egy órán át tud leadni. 150 Ampert saccra 28 percig. ehhez képest izzítózol vagy 15 másodpercig, indítózol 2 másodpercig. Vagyis kiveszel 120 As + 300 As-t, ez mondjuk kevesebb, mint 500 As. Ezt elosztod fejben 3600-zal, annyi amperóra töltést vettél ki az akksiból. Úgy kb. ki a bánatot érdekel egy indítózás szemszögéből nézve, hogy mekkora kapacitású az akksid?
A töltésről: 500 As-t 60%-os töltési hatásfokkal 833 As töltéssel lehet visszatenni bele. Tehát 1 amper töltőárammal 14 perc alatt töltöd vissza, 10 amperrel meg másfél perc alatt. És nem 10 amperrel tölti a generátor, hanem annyival, amennyit bele bír tuszkolni. Tehát ha minden indítózás után 2-3 percig megy a motor, nem teljesen alapjáraton, akkor kb. visszatöltötted az indítási töltést.
Én tudom, hogy a fenti eszmefuttatás a pontosságtól messze áll, viszont azt is tudom, hogy a körülbelüli nagyságrendek szemléltetésére alkalmas.
Egyéb: uriember 3-4 évenként, de max. 5 évenként akkor is kidobja az akksiját, ha nem tapasztal hibát, mert ennyi pénzért ezt a rizikót nem érdemes felvállalni. Szerintem értelmetlen minden olyan tett, gondolat, ami 5 évnél hosszabb működésre serkenti az akksit. Tegyük még hozzá, hogy a mai motorok (főleg az indító) nem arra vannak tervezve, hogy daráld az indítást. Ha néhány rövid kísérletre nem indul, akkor jobb utánajárni, hogy miért, nem erőltetni, mert beköpi a katalizátort, stb. stb. és peregnek a nullák a javítási számla végén.
"bár exideről eddig csak tőled halottam negatívumot.": meg tőlem. vagyis tőlem mérsékelt lelkesedést hallottál.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- World of Warships
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- E-roller topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Wuthering Waves
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Gaming notebook topik
- Azonnali fotós kérdések órája
- További aktív témák...
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Delonghi mobilklíma eladó, megkímélt, hibátlan
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest