- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- iPhone topik
- Earfun Air Pro 3 - te is, fiam, Bluetooth?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
- Netfone
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
gp A 11 bit studios különleges túlélőjátéka konzolokra is megjelenik majd.
-
Computex 2024: várakozásokat felülmúló számok
ph Szinte megduplázta az előző évi látogatószámot a kiállítás, mutatva, hogy van momentum az iparágban.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BullKoxa
őstag
válasz amargo #23921 üzenetére
A pali szétszedte darabjaira a zárat. És mutatta hogy hol akadt meg a pöcök és azt lekerekítette meg a pöcköt is ( tűreszelővel). Szépen bezsíroztuk és azóta semmi baja. Műanyag burkolat le. 1 csavar foga ,nekem fentről,az előző tulaj tudja csak hogy mért van így ,mert eredetileg azt hiszem lent van a csavar ami befogja az egész zárat.A Zárat nem tudta kulccsal elordítani simán szétkapta és kész! Nekem ilyen van benne nem gyári már. Másik szerelő ( autóvillamosságis ) egyből fúrni akarta erre én mondtam előbb megnézetem egy zárspecialistával. És 3000 ft-t kért ,és nem lett szétbarmolva a kocsiban semmi sem.
-
őstag
-
őstag
-
Findzs
addikt
válasz amargo #24104 üzenetére
olyan sokat nem akartam érte adni meg nem is ralizni megyek annyira nem kell a nagy fény csak jobb legyen mint ami most benne van mert ráadásul nem is egyforma volt a két izzóm
végül ilyet vettem:[link]
tungsram sportlight bluish +50% 2690.- ft volt a 2 db
éjszaka még csak a garázsba próbáltam mikor tegnap este beraktam, sokkal jobb mint ami benne volt az már akkor is látszott
[ Szerkesztve ]
"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
Jim Tonic
nagyúr
válasz amargo #24484 üzenetére
Ez nagyjából semmire sem jó, hacsak nem a driftelés a cél. Bizonyos fokú "terpesztés" növeli a kanyarstabilitást, pl. BMW-ken szépen látható, de pl. a Vectra-m is szépet terpeszt. Független lengőkaros autók terpesztése nőhet, ha leültetik őket, de kettős, csatolt lengőkaros/torziós autóknál nem. Szerintem az Astra G az utóbbival rendelkezik, így ez valószínűleg optikai céllal született. A gumit tényleg zabálja, szerintem nem is szép, hanem vicces.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
őstag
-
őstag
válasz amargo #24650 üzenetére
Hüüüh, pedig már volt róla szó másik fórumon, de nem találom.
Ezeket találtam, amik hasznosak lehetnek:
[link]Az ellenálásról:
,31 Ω, 0,68 Ω és 1,41 Ω. A terhelhetőség 5-10 W kerámiaszerk.:
Na még ennyit találtam.
" Üdv!
Az egyik javítási könyv szerint az ellenállás a ventillátor bal felső oldalánál található, két drót megy rá (fekete és narancs)és cserélhető. Meg tudná mondani valaki ennek mennyi az ellenállása? Esetleg azt is, hogy az egyes fokozatokban mennyi áram megy át rajta és ekkor mennyi feszültség esik rajta? Vagy inkább mérjem meg én :blush: !
Egyébként össze lehetne pakolni nagyteljesítményű ellenállásokból, csak a mérete és a melegedés lehet a gond. Első nekifutásra nekem nem tűnik megoldhatatlannak a csere.Közben megnéztem a rajzot és ha jól látom, akkor 4 db ellenállat van sorba kötve és közéjük jön 4 db 4 mm2-es drót, a venti fokozatainak megfelelően. A ventire megy a fekete-narancs kábel. Az ellenállatokat egyenként ki lehet mérni és egy-egy darabbal lehet helyettesíteni.
Végeztem néhány mérést, a venti áramfelvétele 1-es fokozatban 2,8A, 4-esben 17A (álló motor mellett). Az előtétellenállat 1-esben 3,1 ohm, 4-esben direktben küldi a kakaót. Ez a példány huzalos, lemezburkolatos, kiszerelhető és cserélhető (vagy jó eséllyel javítható). Ha jól láttam "belelóg" a levegő útjába, a hűtés így biztosítva van."
[ Szerkesztve ]
Telefonon gyorsabban elérsz: 06705213007
-
zolikaDB
veterán
válasz amargo #24745 üzenetére
Ugyanezzel a névvel fentvagyok spritmonitoron, nézd majd meg... Pálya 90km/h val... 5.8L.
És akkor ezzel lehetne átlagfogyit is mérni? Mert akkor engem érdekel olyan, amire ha rápattintom a fedelet, elfér. Csak mutassátok meg nekem a progiját, mert tabletből van Androidos, és arra nem minden úgy van, mint telefonra! -
Imy
veterán
válasz amargo #24777 üzenetére
De ez alapból működik, ha rá van dugva. Mekkora az áramfelvétele? Mert idővel az akksit lemerítheti, nekem azért nincs rajta állandó jelleggel...
Nekünk az autógyárak előírják, hogy a maximális áramfelvétele kikapcsolt áramkörben az áramkörnek maximum 0.5mA!
[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
válasz amargo #25359 üzenetére
(Én mai fejjel már csak a fejet cserélném le a többi maradna gyári de ha már bent van a hifi nem szedem ki.)
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz amargo #25363 üzenetére
Én alapból csak egy 27 literes pici ládát raktam be, a két erősítő a hátsó ülések hátulján, a kondi pedig pakolás ügyileg ideális helyen a csomagtartó oldalán (hifi szempontból messze az erősítőktől de ez van ).
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Spancer RE
aktív tag
válasz amargo #25392 üzenetére
Teljesen jó az olcsóbb is.
Nekem a gyári kézikönyv Z14XE motorra klíma nélkül 6,3L-t, klímával 6,6L feltöltési mennyiséget ír.
Viszont amikor leereszted az összes vizet, marad a blokkban kb 1,5L (nekem 5L-es kanna telement vízzel).
Én 4L fagyállót és 2L deszt vizet vettem. Mehet bele a 4L vagy 3L, ahogy neked tetszik és rátölteni ami még belefér a deszt vízből.
(+ csapvizet biztosan nem töltenék az autómba)[ Szerkesztve ]
-
Spancer RE
aktív tag
válasz amargo #25394 üzenetére
Nekem Z16XEP van, de minden hűtőn -szemből nézve- bal lent van a leeresztő csavar.
Engem megszivatott... mert ez igazából nem egy leeresztő csavar, hanem egy "csap".
Ha megnyitod/kitekered, az autó hátulja felé kezd el folyni a víz az alvázon végig...
Egy kis cső áll hátrafelé abból a műanyag csonkból ahol a "csap" van és azon folyik kifelé a víz, sima slag vagy akármilyen csövet ha ráhúzol, akkor nem folyik mindenfelé a víz.
Én is nemrég csináltam először és nem tudtam/vettem észre, hogy ilyen. -
glutamin
őstag
válasz amargo #25394 üzenetére
A hűtőrendszerbe amúgy sem nagyon való víz, ugyanis a glikol keni a vízpumpát. Ha nyárra valaki feltölti tiszta deszt vízzel, akkor nem kell csodálkozni, hogy hamar megadja magát.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
_seth_
veterán
válasz amargo #25801 üzenetére
Az ideális hőfok minden szempontból előnyösebb mintha eltér tőle, hamarabb melegszik a motor, kevesebbet fogyaszt (ez csak akkor ha az ajánlott hőfoktól jelentősen eltér).
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
-
nzozz
aktív tag
válasz amargo #26468 üzenetére
Az ABS másodpercenként 10-20 is képes nyitni-zárni a szelepeket, ezzel megakadályozva a kerekek blokkolását (tulajdonképp szabályozva a fékerőt). Létezik EDB (Electronic Brakeforce Distribution = elektronikus fékerő-elosztó) ami az első és hátsó kerekek fékerejét szabályozza ill. az ESP (Electronic Stability Program = elektronikus menetstabilitás program) pedig képes a kerekeket külön-külön fékezni, esetleg a kormányzásba, gázadásba, stb beavatkozni, ezzel megtartani az autó irányíthatóságát pl. hirtelen kikerülés esetén.
Az ABS többek közt akkor tud nagyon hasznos lenni, ha a jobb és bal oldali kerekek eltérő tapadású felületen kezdenek fékeződni (pl. az egyik oldal jégen, a másik aszfalton), amiből ABS nélkül óriási megpördülés lehet. Ezt is ki tudja védeni a rendszer. Hogy 4 kerékkel tükörjégen mennyit segít, azt nem tudom. De szerintem ott csak a szögesgumi.Bocsi, hogyha túl egyértelmű dolgokat írtam!
[ Szerkesztve ]
-
Lomha 8V
addikt
válasz amargo #26474 üzenetére
Jók ezek a tréningek, de mi többször megcsináltuk magunknak télen (nyilván hó és jég kell hozzá). Vannak éjjel kihalt parkolók, ahol bőven van csúszótér. Raktunk ki akadályokat, előtte megnéztünk pár videót, hogy miket csinálnak és nagyjából utánoztuk. Rántópad nyilván nincs, de a többit egész jól lehet utánozni. Van nálunk forró tea termoszban, guminőt dobálunk egymás elé (az a hirtelen jött vészhelyzet) és közben rendkívül jól szórakozunk.
-
bambano
titán
válasz amargo #26481 üzenetére
az abs nem arra való, hogy rossz útviszonyok között rövidebb úton álljon meg az autó, hanem arra, hogy hiába nem áll meg, de legalább kormányozható maradjon.
az tény, hogy rossz útviszonyok között a féktávolságot nézve ront a helyzeten. egyébként jó útviszonyok között meg javít, de ez most nem aktuális kérdés.
a legújabb abs-ekben már van hóhoz való program, azok később szólnak bele, hogy legyen ideje feltúrni a keréknek maga előtt a havat.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
_seth_
veterán
válasz amargo #26570 üzenetére
Lehet gyújtás gond, gyertya-kábel-trafó, vagy injektor gond estleg ami pl nálam volt: vezeték gond is.
Rossz esetben hengerfej.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
válasz amargo #26905 üzenetére
Én még egyszer sem állítottam, megmondom milyen morotkódhoz kell és adnam megfelelőt Hézagot egyébként is inkább több ezer km után állítanak nem új gyertyánál (feltételezve, hogy nem a tescoból veszünk gyertyát hanem pl gyári opel gyertya kerül be az opel motorba és motorkódhoz megfelelő), de ha tévednék majd kijavítanak
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Home server / házi szerver építése
- Hagyományos és extrém roller, kickbike, Boardy topik
- Politika
- C# programozás
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- ASUS routerek
- Android szakmai topik
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- További aktív témák...