- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Telekom mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
2024 - Alig egy nap múlva jön a Sony új State of Play előadása
gp Az előzetes tervek szerint több mint 30 perces lesz a műsor.
-
Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
it 2,9 literes fogyasztást és több mint 2100 kilométeres hatótávot ígérnek a BYD új hibrid technológiájához, de a Toyota (és a Subaru, Mazda) is a hibrid motorokra koncentrál épp.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54136 üzenetére
Kb 200 ezer km alatt lesz olyan a szivosor... megoszlanak a velemenyek, van aki lefalazza es vannak paran mint aki inkabb kicsereli. 12 ezer huf nem tetel, foleg ugy hogy 100 ezret siman kibir de sztem tobbet is. Turbot is falazzuk le azt is a kipufogo gaz hajtja, az is olajsaras lesz.
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54162 üzenetére
"normalis gazolaj es dizelnek valo hasznalat es minimalis lesz a korom es lerakodas"
igy van. Az a baj hogy a user szétszedi a szivósort, esetleg EGR és látja hogy olajsárban van minden, úristen ez hogy néz ki?! Döbbenet és reszketés, persze mindenért az EGR a hibás, maga a sátán műve azonnal le kell falazni. Azonban arra valahogy senki nem gondol, oké kinéz ahogy kinéz ez tény. Na de nézzük már meg, mennyi km van a motorban, nézzük már meg hány éves az autó... Ezek a dzsuvák általában azóta gyűlnek mióta az autó lejött a futószalagról. Borzasztóan sok év, sok km, és sok liter pocsék gázolaj kell hogy igy nézzen ki. Ez nem 1-2 év után, nem 10-20 ezer km után fog kialakulni. Mindenki mint a ördögtől való félelem, úristen EGR. Wazz ugyan olyan alkatrésze az autónak mint bármi más. Elkopik, elhasználódik, ki kell cserélni. Valamiért mindenki azt gondolja, kicseréli az EGR-t és 1 év múlva ugyan igy fog kinézni a szívósor. Pedig nem...
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54169 üzenetére
Nálam a veki elektromos adagolós (nagynyomású) , igen kényes az üzemanyagra. Amire te gondolsz sztem aza régebbi évjáratokban a régi mechanikus adagoló. Annak valóban tökmindegy, étolajat is önthetsz bele azzal is el fog menni. Bár lehet nincs igazam, nekem elég volt egyszer kifizetnem az adagoló felújítását, nem szeretném hazavágni szar minőségű gázolajjal. De ezt a motor járásán is hallani, érezni.
(#54172) becsitibi:
havernak omegán van ilyen igaz az 17-es. Nekem maga a formája nem tetszik, nekem ez jön be:vagy ez az omega felni szintén 17"
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54178 üzenetére
A VP adagolók első generációját az Opel Vectra B-ben láthattuk először. Érdekes technikai újítás az, hogy az adagolónak külön vezérlőegysége van (PSG5). Az ECU, Can-bus rendszeren keresztül kommunikál az adagolóval. A későbbi verziókban az adagoló hibatárolóját is ki lehet kérdezni. Lásd a második fotót.
Ez fontos a diagnosztika szempontjából, mert az adagoló nem minden hibakódot küld át az ECU-nak. A hibatároló lekérdezést akár kiszerelt adagolón is el lehet végezni.(Természetesen csak a Bosch Kts műszercsaláddal.)
Nagy különbség az előző rendszerhez képest, hogy az adagolóelem nem axiális, hanem radiális mozgást végez. Típustól függően 2-4 dugattyú található.Ebből adódik az akár 1000bar-os végnyomás!
A gond az, hogy amíg az EDC adagoló elfut az adott, kúton tankolt gázolajjal, a VP már nem szereti azt. Vagyis nagyon érzékeny a rendszer a üzemanyag minőségére.
A mennyiségállító szelep, a szöghelyzet jeladó illetve az előtöltésállító mágnesszelep, egy egységet alkot az adagoló vezérlőegységével.
Ma már sok autómárka (Audi, BMW, Ford, Nissan, Opel, Rover stb.) használja ezeket az adagolókat, mivel magas végnyomása jó alternatívát kínált a Common-rail rendszer bevezetése előtt. A mennyiségi szabályzást mágnesszeleppel oldották meg. Az előtöltés állítás módját a EDC rendszerből vették át.
nekem az 1000 bar az elég nagy nyomásnak tűnik
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54185 üzenetére
VP44-es adagoló 1000 bar nyomás is kiszolgál. Itt van egy központi nagynyomású szivattyú ami a befecskendezéshez szükséges nyomást létrehozza. Ez meg egyezik a CR működésével. A PD az ahol már nincsen nagynyomású szivattyú mert ott hengerenként van egy egy pumpa ami a nyomást előállítja.
Értem hogy mit mondasz, de a VP44 és a CR is ugyan úgy nagynyomású szivattyút használ. -
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54204 üzenetére
városban használom nekem 5,5-6,0 attól függ mennyire taposom.
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54206 üzenetére
én is a tankolást nézem mindig tele tolom. Nálam a legrövidebb táv általában 20 km leállítás előtt. Járatni nem szoktam, max ilyen -10 fokban mert addig levakarom az ablakokat, de a fűtést sose tolom rá, megvárom mig felmegy a vizhőfok csak utána kapcsolok fűtést, de legalábbis megvárom mig elindul a mutató. De pölö ha leugrom tescoba vagy ilyesmi az 3-4 km-es táv szokott lenni. de 6,4-nél többet még sose evett, de legutóbb is 5,9 volt az átlag városban.
(#54207) Petyyyyy
omegánál is domború, mondom ugyan az csak egyik 16-es másik 17-es[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54210 üzenetére
az a gáz ha beindítom hogy melegedjen, és rá a fűtést, oké hogy elkezd meleget fújni pár perc után, de marha nehezen fog a vizem felmelegedni, mert a fűtés ugye elveszi a hőt. Tesomnak toyotája van oké hogy benzines de az bakker 2 perc után már üzemmeleg. Hiába 1.4 valami marha gyorsan bemelegszik ...
-
F_Gergely
őstag
Nightbreaker egyértelműen, nekem is az volt az autóban
A külnbség egyébként az, hogy mig a NB az "emelt" fényerőt ad, de gyári feszültség mellett (tehát a lámpának nem árt) a silverstar meg abban "egyedi" hogy a lámpában az ezüst bevonat miatt nem látszik. Ezért ez is a neve. De fényerőben sima átlagos. -
F_Gergely
őstag
Dízel esetében max 50%-ot enged be (ez is elektronika vezérelt tehát nem csak úgy bele a nagyvilágba), benzines esetén pedig 5-10% ami az EGR szelepen keresztül visszajut a motorba.
A példa egyébként helytelen, mert ha teljesítménycsökkenés, lenne az EGR által akkor nem lenne. Mivel elektronika vezérli, figyelembe véve egy tucat szenzor ezred pillanatnyi értékét, nagyon is kiszámolt és precízen adagolt mennyiség jut vissza a motorba. -
F_Gergely
őstag
válasz trassher #54271 üzenetére
és akkor mi a különbség a nightbreaker meg a silverstar között? ha mindkettő emeltfényű mégis a nightbreaker drágább?
szerk.:
silverstar:
Up to 60 % more light (compared to standard lamps)
Up to 20 m longer beam (compared to standard halogen lamps)
Up to twice the lifetime (compared to predecessor)
Dangers can be seen sooner
More time to react
Excellent price/performance ratioNightbreaker:
Up to 110 % more light on the road (compared to standard halogen lamps)
Up to 40 m longer beam of light (compared to standard halogen lamps)
Up to 20 % whiter light (compared to standard halogen lamps)
Drivers spot obstacles and dangerous situations much sooner
Optimum light for more time to react
Patented blue ring coating for less reflected glare
More efficient light production thanks to optimized inert filling gas formula
Higher resilience due to robust coil designTehát továbbra is azt mondom Nightbreaker és nem silverstar amit venni érdemes...
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
Arra mondjatok valami okosat, az mitől hogy álló helyzetből indulnék de kanyarodva balra kis ívben 1esben padló és 3000-3500 körül elkezd ugrálni a fordulat mutató és ahogy visszahozom a kormányt egyenesbe úgy kezd el emelkedni a fordulat. Kuplung nem lehet mert nem volt a lábam rajta 1es padlót nyomtam, de azon megakadt a figyelmem hogy a fordulat amig kanyarodtam 3000 környékén megakad és ugrál.
off:
miért van az hogy a hülye emberek ha elsőbbséget adnak nem villognak hanem int egyet. De rohaggyon meg én 100 méterről szürkületben nem látom hogy integet. Miért nem lehet villantani? Sokkal egyértelműbb és 100% jelzés, én mindig igy teszek, nem intek mert mi van ha nem látja. Ez a gyökér meg mikor mellém ér akkor látom mutogat meg pofákat vág hogy hát ő elengedett de miért nem mentem. Ezért b'meg mert nem látom főleg szürkületben mikor félig sötét van.... -
F_Gergely
őstag
válasz HoaryFox #54291 üzenetére
Nem olyan macera de ha gondolod szivesen segítek, én kombival csináltam ugyan ezt. 4 kábel volt behúzva de egyik sem volt bekötve. Kiszedtem őket, behúztam egy újat azt bekötöttem és jó.
G astrán nem tudom hogy van, de Vectrán a hátsó szélvédő fűtőszála az antenna, és van hozzá gyári rádiójel erősítő. Ha van tetőantennád akkor érdemes új kábelt behúzni ha nincsen meg kéne nézni nálad mi az antenna (fűtőszál mint a vectrán vagy más). -
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54294 üzenetére
szervó? megnézem, múltkor néztem akkor rendben volt, de meglesem majd.
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54296 üzenetére
Hosszbordásszíjat, illetve a szíjfeszítőt (mindennel) cseréltem, így az biztos jó. De megnézem majd az olajszintet.
Ami furcsa, hogy elektromos ablak fel van húzva, álló helyzetben jár a motor és rányomok a gomba, hogy felhúzzam az ablakot, (de ugye az ablak teljesen fel van húzva), változik a motorhang, és esik a feszültség is, szerintem ezt a tré generátor okozza.(#54299) Declare:
Nekem csak az árával van problémám, ha lámpát kell cserélni. Bár ez mondjuk erősen autótipus függő is, omegába új xenon lámpa 25-40 ezer között vectrába 120 ezer darabja...[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54301 üzenetére
én is erre tippelek csak nem gondoltam hogy ennyire kihatna az autó viselkedésére.
(#54303) haddent:
ha gyárilag X lóerős az autó ettől kevesebb nem lehet, tehát ha el is vesz a motor teljesítményéből akkor az max úgy lehet hogy a motor eredetileg mondjuk 130 LE és a gyártó kiadja az autót mint 110 LE de 110-nél kevesebb nem lehet hiába van ott az EGR.[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz HoaryFox #54304 üzenetére
hát azt nem tudom, (ugye neked tök máshol van az antenna) én tetőkárpit mögötti kábelalagútba húztam végig (direkt van jobb és baloldalt egy-egy alagút a kábeleknek) A oszlopnál le, és úgy be a rádióhoz. Amire figyelni kell hogy feszültség alatt lévő kábel mellett ne húzd mert az bezavarhatja a vétel minőségét. Ezért nem húzzuk egymás mellett az erősítő betápját RCA kábel mellett mert szintén bezavarhatja a jel minőségét.
-
F_Gergely
őstag
Osram cool blue hyper az meg ratesz egy lapattal a nightbreakerre, viszont mivel nincs E jelzese nem legalis hasznalni forgalomban. En mondjuk pont lekaksizom igy nalam ez valtja a nightbreakert, kodlampaba is ez kerul mar megvan csak meg nem tettem be, ha vasarnap jo ido lesz beinstallalom
A sarga lehet jol jon esoben , en nightbreakerrel jol lattam, illetve en esoben felkapcsolom az elso kodlampakat, olyan szepen bevilagit mindent hogy nagy esoben es kodben ezerszer jobb latasi korulmenyt biztosit. -
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #54339 üzenetére
Ez erdekes tema, mert vannak utolagosan berakhato tuninglampak, amik ha rendelkeznek E jelzessel total legalis es nem szolhat erte senki. Csak a xenonnal van kikotve hogy legyen fenyszoromoso es automata szintezo. Ha meg ilyen lampa berakhato akkor sztem at is alakithato. Cimbit megallitottak mar de nem szoltak neki a lampa miatt.
-
F_Gergely
őstag
ez nagyon ott van, ilyen kéne nekem is. Ennek kéne valahogy utána nézzek, hogy lehet ezt megcsinálni.
-
F_Gergely
őstag
-
F_Gergely
őstag
válasz trassher #54348 üzenetére
nyilván ha nagyon akar bármibe beleköthet még egy hibátlan autó esetén is. De nekem szerencsére még semmilen negatív esetem nem volt, sőt mindig rendesek voltak, mindig köszöntek, jó utat, jó pihenést kívántak. Pedig szólhatnának a kipuff miatt is, a ledes helyzetjelző miatt is, de sose szóltak pedig vettek már ki forgalomból. Nyilván nem jó a sorsot kisérteni, de ezt mindenki maga döntse el. Egyébként ha lenne olyan után gyártott projectoros lámpa ami tetszik még be is ruháznék rá, de egyik ocsmányabb mint a másik.
(#54349) beg:
Persze sok múlik a tulajdonoson is, tesom corollája 2003-as és egy folt rozsda nincsen rajta. Nem szeretem a japán verdákat mert nekem marha kicsik, de motorikusan totál igénytelenek, nincs velük gond. Sztem német autók sokkal inkább rohadnak, lásd opel, VW, satöbbi.
Én a francia kocsikat kifejezetten imádom, hidrós citroen mai napig nekem az álom kocsi, viszont annyira tele van tolva elektronikával hogy azzal viszont lehetnek gondok. Imádom és szeretem de másnak nem ajánlanám, mert tudom hogy van vele macera, mondom ezt úgy hogy volt BX, CX, XM és még most is nagy a kisértés hogy veszek egy XM-et csak nálunk le van lakva mind...[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54359 üzenetére
Miert vakitana? A magassaga ugyan ugy allithato a gyari motorral elektromosan, ha be van allitva annyira vakit mint barmi mas.
-
F_Gergely
őstag
Vectraban a tuzfal mogott a kesztyutartonal van. Ott szerencsere eselye nincs ilyenre, maga a tuzfal valasztja el a motortol. Plusz mivel fent van meg ha be is folyna barmi (eleg erdekes lenne ha az utasterben nem vennem eszre a gazolaj szagot+nedvesseget) pusztan a gravitacio miatt is fizikailag lehetetlen hogy oda barmi is be fojjon.
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54407 üzenetére
Az ugy eleg beteg bar nekem annyira zorog neha a verda bele hogy lehet eszre se vennem ha nalam is igy lenne
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #54413 üzenetére
Enyem csavarozva van a tuzfalra, ha jol emlekszem.
-
F_Gergely
őstag
3 ev alatt talan ketszer ha hallottam a ventim hangjat, es egyszer ment leallitas utan (direkt futottem a motort mert azt hittem rossz a ventim) nalam ha megy se hallani a hangjat. Neha szoktam mosolyogni nyaron mikor hallom a kis benzinesek ventijet felporogni, mint a porszivo. Ugye jellemzoen ezekben 1 venti van ket fokozaton azt porog mint az allat. Vekiben meg 2 venti van es 3 fokozat van mindkettonel.
-
F_Gergely
őstag
válasz dave93 #54464 üzenetére
én mikor megvettem a kocsit akkor vettem észre esős időben hogy kanyarban tolja az elejét és kanyarodás helyett megy egyenesen tovább. Azonnal cseréltem a gumikat, mert ha 40-él ilyet produkált nem akartam belegondolni mit művel 130-as tempónál. Plusz az egész autó vezetés közben, mintha takony lenne az úton nem feküdt stabilan, mintha minden kerék külön életet élt volna.
Sajnos a mintázat hiába jó, ha öreg a gumi és felkeményedik, használhatatlan
-
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54481 üzenetére
Én mondjuk észre veszem ha rossz a gumi és nem tapad. De értem mit mondasz, tesom vette a kocsit szar volt a kuplung, mondtam tré. Ő meg mondta hogy nem mert ez ilyen. Igy használta kopott kuplungal, aztán mikor cserélve lett meg kellett tanuljon újra kuplungolni.
Szerintem aki vezet, és sokat és rutinos de legalábbis van kellő tapasztalata az tudja milyen ha egy gumi már nem jó. Én is éreztem egyből mikor mentem az autóval és cseréltem is. -
F_Gergely
őstag
válasz Declare #54483 üzenetére
Én minden autónál első dolgom az volt, hogy felgyorsultam 100-ra és satu. Télen dettó. Plusz kézifék is hogy tudjam hogy viselkedik az autó, ha ilyen szituáció van tudjam hogyan viselkedik, merre fog kitörni. Én lassan vezetek, általában óvatosan, de tisztában vagyok vele az autó különböző helyzetekben hogyan viselkedik, és nem lenne izzadtságcsepp a homlokomon ha hirtelen kéne kéziféket rántani vagy satuzni, hirtelen megállni.
A motorfék pedig több métert is megtud spórolni féktávon. -
F_Gergely
őstag
Van itt valakinek PAV I. vizsgaja?
-
F_Gergely
őstag
válasz diablo1984 #54510 üzenetére
Igen azert kerdeztem, megkulonboztetore kene nekem is, csak fosok elmenni a vizsgara. Nameg olvastam ha nem sikerul 2 ev mulva probalkozhatok ujra?
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen