- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Apple Watch
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- iPhone topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Mobilarena
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
Azért "érdemes" turbódízelt tuningolni, mert bizonyos határok között azzal lehet legkisebb befektetéssel célt érni. Benne van a turbó, kicsit lehet játszani a bevitt levegő meg a befecskendezett gázolaj mennyiségével, valamennyi gyári tartalék van, azt átprogramozással ki lehet használni.
Egy szabadszívású benzinest elkezdeni tuningolni sokkal nagyobb meló.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Akik sportlégszűrőt, ufóneont meg gyorstankoló matricát raknak a kocsira, azoknak ez a pár lóerő pont elég ahhoz, hogy pár fotont földművelő szemébe juttassanak.
Akinek meg rendes autó kell, az tisztában van vele, hogy a köbcentit csak még több köbcenti pótolhatja. A többi az kamu
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Szerintem mindig ahogy a szerviz mondja. vagy a fedcomp. Nem hiszem, hogy a gyártótól jobban tudhatja bárki is.
Egy jó minőségű motorolaj 300-400 üzemórát bír ki. Ha tempoattal 400 órán át mész 100-zal, akkor ez 40ekm. Ha nem egyenletes terheléssel mész, az kevesebb kilométer, más üzemidő. Túl gyakran sem érdemes, pár kilométer alatt úgyis fekete lesz.
Az enyémben én évente cserélek, mert keveset fut.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz eddie88 #7514 üzenetére
Az állítás (már amennyiben rendes forrásból származik) nem az, hogy tuning után kevesebbet eszik a kocsi, hanem az, hogy ha valaki képes rá, hogy tuning után pontosan ugyanúgy közlekedjen az autóval, akkor ehet kevesebbet.
Ennek lehet műszaki realitása. Más kérdés, hogy amikor felkerül a gyorstankoló matrica meg a sportlégszűrő, onnan kezdve az átlag tulaj sumahernek képzeli magát és megy, mint atom.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ebből nem derül ki, hogy milyen motor van a corsában, mert attól nagyban függ az összeg. Az 1.2-es az láncos, elvileg nem kell bántani, de van több, amelyik szíjjas, azok közül lehet, már vezérlést cserélni kellett volna.
ha nem cseréltek pollen szűrőt, akkor az egy kedvezményes átvizsgálási csomag volt, nem volt az annyival olcsóbb, mintha máshol csináltad volna. Legfeljebb a többi szerviz nem ezt kedvezményes csomagot ajánlotta neked, hanem a szokásost. Első fékeket is illik takarítani, meg benzinszűrőt is illik cserélni.
Én nem hagytam volna, hogy ránézéssel teszteljenek telót, mert az egy gumigarnitúrába kerülhet. A pollenszűrő is egy olyan filléres darab, aminek a cseréjét kár elmulasztani, az első esőben fog kiderülni, mennyire volt jó ötlet.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
10 éve még nem volt twinportos motor szerintem, akkor még ecotec-ek voltak. Gondolom nézik a meghibásodási statisztikákat, meg a használatban megkopott motorokat, meg nyilván igaz, amit már mondtatok, hogy javult az olajok minősége, és ehhez igazítják az intervallumot.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Ja, fóccvágen 1.6 benzines motor, mehetsz vele fixen 15 mm-ként olajcserére, kapsz bele 2-3 ezer forint/liter körüli áron olyan olajat. Vagy "emelt terhelési ciklusú karbantartás" vagy hogy hívják, amikor a számítógép szól, hogy mikor menj be, max. 30 mm, de akkor kötelezően shell helix és 6600 forint/liter az olaj, überhiperszuper szintetikus motorolaj. Ezeket a számokat az általam két és fél évig hajtott borában tapasztaltam meg, nem pedig hallottam valakitől aki látott már olyat.
Aki ennek bedől, annál hibádzik az általános iskolai matek.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Calogero #7627 üzenetére
I astrából lesz összkerekes? Mert egyébként ha akkora vagy nagyobb lesz mint a h sedan, lehet, engem is ez érdekelne inkább... Nem akarok a mostaninál sokkal nagyobb autót.
Szerk: comfortline fóccvágenből kiszállva elég igénytelen a h astra szerintem...
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Én se teszteken láttam, hogy ütné az accordot, hanem beleültem egy accordba, megnéztem, nagyon trabant jellege volt az egész autónak. Egy élmény volt visszaülni a vectrába.
Én személy szerint sikítófrászt kapok attól, ahogy a honda motort épít. Meg attól is, ahogy kinéznek a japó autók.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
A vw motorjaival (többek között) az a baj, hogy nem hangsúlyozzák eléggé, hogy *be kell járatni* őket. Olvasd végig az új passat népítéleteit, van, amelyikben azt írják, hogy másfél-két litert eszik 1000(!!!) km-enként (az általad írt adat 10x-ese), van, ahol azt, hogy kiment a csóka az autópályára, óvatos kíméléssel bejáratta a szekeret és nem eszik egy csepp olajat se (ami egyébként szintén káros a motorra).
Az én borám olajfogyasztásban jó volt, 30ekm alatt nem zabálta le max-ról min-re az olajszintet. A fentiek elsősorban a pdtdi dízelekre igazak.
Mennyire lesz tartós egy motor? amennyire a gazdája hagyja. Egy turbót mindig vissza kell hűteni, ha nem teszed, jó eséllyel szétmegy. Bár állítólag ezeket már nem olajjal, hanem hűtővízzel hűtik, ez elvileg jobb.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Szerintem arra kellene figyelni, nehogy megvedd... Az ilyen öreg, ritka, eredetileg is felpiszkált autókhoz egyre drágább lesz az alkatrész és egyre nehezebb lesz beszerezni hozzá.
Másrészt szerintem első kocsinak sok lesz az a 150 lóerő.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Mire kell figyelnem...?": hogy melyik szervizbe tolod. Meg nem otthagyni, csak ha nagyon-nagyon muszáj. Én nem szoktam utángyártott alkatrészt elfogadni, de ez mindenkinek a pénztárcája függvénye. Arra kell figyelni, hogy az olaj tényleg kicsurogjon a motorból, a szűrőket az orrod előtt tényleg belehajítsák a kukába, bontatlan gyári dobozból vegyék elő az újat, stb.
Én nem a telókat gyanusítanám először, hanem a toronycsapágyat. Tisztességes helyen felrakják mérőpadra az autót és amit a számítógép mond, az van. Ha a gép szerint rossz, akkor rossz, ha a gép szerint jó, akkor még lehet olyan, hogy pl. a fékbetét még éppen jó, de már a kopottság határán van és inkább cseréltetik. Ahova én hordom, ott a telókra megmondják, hogy az eredeti gyári érték hány százalékán áll, ha lecsökken 40-re, akkor kötelesek kukázni. De ha egy év múlva mennél legközelebb és most 42%, én akkor is kikukáznám.
Arra utal, hogy rendesen működik a hűtő főleg ha dugóban araszolsz vagy lassan mész, akkor ez a normális. Ha legalább 90-nel mész tartósan és nincs előtted senki, aki elfogja a szelet, akkor 90 fok környékére illik beállni a vízhőmérsékletnek úgy, hogy nem megy a ventillátor. Ha városban vagy megállás után beindul, az szerintem nem gond.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz glutamin #7807 üzenetére
Ha nem jó az alapjárat, akkor először a pillangószelep tengelyét meg a léptető motort pucolnám meg. Ha nem márkaszerviz, akkor Újfalusi és társa, 3. ker. Bécsi út 277 (a shell kút mögött), 1-3888665. Ha márkaszerviz, akkor én Opel Gaál Gödöllő.
A kipufogó mágnesszelep tisztítás nekem elég ismeretlennek tűnik...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz glutamin #7817 üzenetére
Sokáig a Kövesdánba hordtam a szekeret, de legutóbb utángyártott fékpofát raktak a kocsiba, azóta nem mentem oda. Meg nem akarták levizsgáztatni az általuk összerakott autót. A vicc az, hogy a számlán is szerepelt, hogy utángyártott a fékpofa, tehát anyagilag nem vertek át, ők sem jártak jól, úgyhogy nem értem, mi a francnak kavartak. Ettől még lehet rendes szerviz az is, de én többet oda nem megyek, messze is van.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"nekem is hasonló problémám van, alapjárat "majnem fullad" leesik 500 alá a fordulat majd vissza 1000....vissza 500 alá ...1000....": Ez elég tipikusan úgy hangzik, mintha szorulna a pillangószelep tengelye/léptetőmotorja... Azt is pucolni kell időnként.
A 2000 fölött dadogó motornál először megnézném a gyertyakábelt és cserélném, ha kell.
A 82 fokos hűtővíz egyértelműen a termosztát elfáradása, azt cseréltetni kell.
Ja, és időnként meg kell kergetni az autót, hogy tisztuljon a katalizátor meg a többi. Nem kell kényeskedni, ha benzines, akkor 3 és telitalp, 5000-5500 között forogjon a motor legalább 3-5 percig. Akinek véletlenül cdti motorja van, az nagyon kifejezetten vegye magára és fogadja meg ezt a jótanácsot, ha nem akar részecskeszűrőt cseréltetni minden szezonban.
Szerk: a termosztát a kis vízkört választja szét a nagy vízkörtől, tehát valahol ott, ahol a hűtő felé elindul a cső és lehet, hogy a vízszivattyú környékén is érdemes keresni.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Calogero #7880 üzenetére
Ez szerintem olyan, mint kedvenc autós weblapom...
Le van ragasztva az ajtó, gondolom azért, mert annyira deformálódott ott valami, hogy becsorogna a víz másképp.Jó érzésű embernél ez kuka. Másfél millából imho nem jön ki a javítás. Főleg ahogy mostanában áraznak a márkaszervizek, sikítani tudnék...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Nem azt mondtam, nem lehet megkókányolni, azt mondtam, rendesen nem lehet megcsinálni.
Nálam a rendes megcsinálásba nem fér bele, hogy teherviselő elemet padon kihúzassanak. Nem hiszek abban, hogy fakezű vidék szerelő húzópadon képes visszaállítnai az acél kristályszerkezetét. Nyilván ha az ajtót zúzták meg, a keretet, a b oszlopot meg az alaplemezt nem, akkor érdemes foglalkozni vele. Ha megsérült az alaplemez vagy az a oszlop, akkor tisztességes ember kukázza az autót.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
bambano
titán
Kénytelen voltam gumit cserélni a kocsin, mert már kopott is volt meg vizsgára is megy, a pzero nero helyett michelin primacy hp-t tettem fel. Még meg kell szoknom, hogy tapadás nyista, csúszik, mint atom... mondjuk ez még csak a kezdeti vélemény.
#7998: azért ennyi a vége, hogy az eleje kényelmes legyen városi környezetben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
Azt hiszed, a fóccvágen jobb? Én nem sírva, hanem harsányan röhögve menekültem a borámtól anno... Céges autó volt, csak én használtam, 1.6 benzines, amikor eljöttem a cégtől, mondták, hogy vegyem meg. Felmérettem eurotax szerint, 25 százalékkal drágábban akarták ideadni, mint amennyi az eurotax ára volt. Utána még egyszer győzködtek, de akkor már azt mondtam az illetékesnek, hogy gyere, itt van a veki, ülj bele, majd rájössz te is.
Az még a kisebbik, hogy megbízhatatlan volt, a nagyobb baj, hogy a szervizháttere valami förtelem. Volt, hogy majdnem asztalborogatásig fajult a szervizben a vita. A vekit meg simán kiviszem és otthagyom Gödöllőn, mert azokban meg lehet bízni.
Szerk: ha már arról beszélünk, melyik autó hogy ugrik: az 1.6-os borát bármikor betakartam az 1.6-os g astrával, csak az astra alsó hangon két literrel kevesebbet fogyasztott, ha nem többel... A veki eszik kb. annyit, mint a bora. rotfl.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
valaki tudna abban segíteni, hogy 1.6-os benzines g astrában megint elfelejtették kiütni szervizkor az intervallumot, megint panaszkodik a kocsi, hogy bemenne, pedig semmi baja és nemrég volt.
hogy lehet a szervizintervallum kijelzést kiszedni belőle?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
csak tippek:
ha eltűnik a hűtvíz, megnézném, hogy rendesen zár-e a kiegyenlítő tartály sapkája. ha nem tudja létrehozni a túlynomást, akkor kijöhet belőle a gőz.4000-nél ráz a kocsi: nekem féltengely csuklót cseréltek, az oldotta meg. bár ha féltengely lenne, akkor sebességfüggő módon rázna, nem fordulatszámfüggő... nem tudom.
TayRol: kösz, megnézem,
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Diablo IV
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs