- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- ZTE Blade A34 - nem a legélesebb kés a fiókban
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Az akkumulátor AI lehet a Galaxy S25 fegyvere
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Nagy nyelvi modellek akár 33 milliárd paraméterrel, lokálisan
ma Legalábbis ezt ígéri a MediaTek legújabb csúcskategóriás SoC-jük, a Dimensity 9300+ kapcsán.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Még több embert rúgott ki a Tesla
it A jelentések szerint újabb dolgozókat küld el a Tesla, ezúttal a szoftvereket és a szolgáltatásokat, mérnöki részlegeket érinti a leépítés.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz Tothgera30 #54650 üzenetére
Korabbi Accord tulajdonoskent ket hasznos info: ha a papa nem idegenkedik az automata valtotol, akkor tessek azt venni, kevesebbol ki fog jonni vele. A 2.0 motor ezt a kasztnit felhasznalastol fuggoen 0.5-1.5 literrel tobbol mozgatja meg mint a 2.4-es. Gyakorlatban szerzett informaciok, nem gyari adatok alapjan.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nagyúr
válasz Tothgera30 #54650 üzenetére
hát ha aránylag kis fogyasztás a cél, akkor kisautó kell, az 1 tonnás kategóriában.
mint mondjuk egy jazz.
Amúgy ilyen használatra egy prius lenne a legjobb.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
veterán
-
Tothgera30
Ármester
válasz Pttypang #54654 üzenetére
Volt róla szó, de annyira nem használnánk ki. Hogy eljárok vele néha versenyre (kerékpár), illetve nyaralások esetén az ország keleti csücskéből egész máshová, legideálisabb egy kombi lenne, és utazások esetén az a legkényelmesebb. Benzines még olyan ok miatt, mert 10 év alatt menne bele 100k km.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
válasz Tothgera30 #54655 üzenetére
Pedig ha járnál a milyenautót topikba, akkor tudnád, hogy ha családod van, vagy kutyád, akkor kisteherautót kell venned, ha városi kisautó kell, akkor Jazzt, ha autópályázol, akkor Accordot, ha játszós autó kell, akkor meg MX5. Ja, nagypapáknak meg korábban S-Cross, de amióta van, azóta Vitara. Néha persze jönnek a tádéi traktorfanok a béemvékkel, meg passzátokkal, de hamar le vannak hurrogva, a többi meg amúgy is rétegigény. Ja, még Opelt nem szabad venni, mert eszi az olajat, a Mazda meg jó autó, csak rohad.
Bár lehet, hogy azóta update-elődött a kínálat, én régen nem jártam már arra.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
veterán
válasz parandroid #54656 üzenetére
hol vannak a dacia dusterek?
Elég sok rohangál errefelé "északon" belőlük.
Everybody lies.
-
concret_hp
addikt
egyébként manapság 3 gyerekkel hogyan lehet megúszni, hogy ne kelljen 7 üléses verda? van olyan autó amiben hátul elfér 3 gyerekülés / 2 gyerekülés mellett marad egy teljes értékű ülés?
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
EQMontoya
veterán
válasz Tothgera30 #54655 üzenetére
Ha évi 10k-t mentek, akkor tessék már nagyívben lefosni a fogyasztást, kéremszépen.
Ennyi futásra 1l/100km fogyasztáskülönbség éves szinten jelen benzinárak mellett kb. 34000Ft. Vedd észre, hogy az első cserélt szilentnél kb. egálban vagy. A fogyasztáson fillérb...ást ilyen futás mellett el kell felejteni, legyen az autó megbízható, kiforrott konstrukció, és kész.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz concret_hp #54658 üzenetére
Állítólag igen, de szerintem nem. Illetve itt jön a képbe, hogy az ötszemélyes autók közül is melyik az, amelyik tényleg ötszemélyes?
Persze az egy másik kérdés, hogy a zsömle lett kisebb, vagy a pofánk nagyobb, de valahol jogos, hogy manapság már mások az igények, és nem az a fullextra, és totál természetes, hogy az ötfős család vidáman beül az ezerkettes Ladába, majd egésznapos programként felzakatol a betonlapos emhéten Budapestre, miközben útközben még Zamárdi előtt elköltik az otthon összekészített rántotthúsos szenyókat, némi előrekevert Jaffával leöblítve (been there, done that).
Belegondolok, hogy most alig több, mint két óra alatt ott vagyok sötét Zalából BP-n bárhol, egy klimatizált autóban utazva, beakasztott tempomattal - jó, nem egy július-augusztusi pénteken, vagy vasárnap, de úgy bármikor máskor, miközben a két gyerek kényelmesen terpeszkedik hátul a foteleikben. Szóval azért sok minden változott...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tildy
nagyúr
válasz concret_hp #54658 üzenetére
Szerintem egy superb/accordban el kene ferjen.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Tothgera30
Ármester
válasz parandroid #54656 üzenetére
Persze, valahogy úgy megy ez.
#54659 EQMontoya: Nem arról van szó hogy 3l/100km legyen a fogyasztás, de ha 10l körül/alatt van, az már korrekt.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
EQMontoya
veterán
válasz Tothgera30 #54662 üzenetére
Nem arról van szó hogy 3l/100km legyen a fogyasztás, de ha 10l körül/alatt van, az már korrekt.
Ezt tudja a 2.4-es Accord is szerintem. Főleg, ha nem állandóan városban jártok vele.
Same rules apply!
-
Viszlát
addikt
válasz EQMontoya #54663 üzenetére
Egy honapig azzal ingaztam a Rozsa utca es a Petofi hid kozott, 9 korul evett, igaz nem versenyrajtoltam minden lampanal.
De egyebkent PeterkeT hsz-re reflektalva: sok ezereves beidegzodes nem igaz ma mar, kis auto kis fogyasztas, automata valto sokat eszik. Kozben meg mar egy Astra is 1300-1400 kg, 1.6 motornak az nem eppen leanyalom. Na meg aki 10k-t megy egy evben az kb minden masra tobbet fog kolteni mint uzemanyagra...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
válasz Viszlát #54664 üzenetére
Nem hiszem, hogy akármelyik hipermodern turbódízel megúszná ennél jelentősen kevesebből a városi közlekedést. Nekem is van olyan ismerősöm, aki megvette a 3l-es turbódízel ötös bömöst, mert az keveset fogyaszt, aztán dugózik vele naponta (mondjuk németeknél legalább annyi előnye van, hogy literenként 20 centtel olcsóbb a gázolaj, mint a benzin), amikor meg hosszabb utakra mennek, olyan eszetlen tempóban tolja neki, ami megint magas fogyasztással jár. Illetve a legnagyobb fogyasztásnövelő tényező, hogy felgyorsít 180-200-ra, majd párszáz méter múlva kénytelen visszafékezni 100-130-ra, mert vagy korlátozás, vagy kamion előz kamiont, vagy csak valaki nem siet a belső sávban. Utána megint padlógáz, hadd füstöljön. Érdekes módon a fogyasztást érintő kérdésekkel mindig csak mismásol, meg jön az egyszer már fogyasztott 6 liter alatt is duma.
Eleve mérges vagyok az ilyenekre amúgy, mert a gyári katalógusértékek miatt alig fizet rá adót (itt károsanyag-kibocsátás - jellemzően CO - alapján megy), én meg városban talán még kevesebbet is fogyasztok a benzinessel, meg nem kénsavas bűzt pöfögök ki, mégis többszöröse az adóm a dízelekének. Úgyhogy én személy szerint nagyon szurkolok, hogy átmenjen végre a valós használat közbeni fogyasztásra épülő új mérési rendszer, és újraszámolgassák a személyautók adóját. Bár nagyon az az érzésem, hogy időhúzásra megy ki a játék, és épp ezt szeretnék elkerülni...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #54665 üzenetére
Még véletlenül sem említettem dízelt, szimplán kisebb-nagyobb motor viszonylatra gondoltam benzinesek esetén.
Egyébként se nem tisztem se nem életcélom védeni a dízelt, de valahogy mindig elcsúsznak ezek a példálózások. Nem hiszem, hogy az idióta módon közlekedő haverod példájából messzemenő következtetéseket lehetne/kellene levonni. Magam is egy 3l-es ötössel tolom és bizton állíthatom neked, hogy jelentősen kevesebbet fogyaszt bármilyen körülmények között a hasonló képességű benzines testvéreihez képest. Mert hát nyilván nem 1.6-os meg 2 literes benzinesekhez fogom hasonlítani, amik legalább fél tonnával kevesebbet nyomnak és teljesítményben meg sem közelítik az 530D-t. Persze nem is városi dugózásra vettem, de azt én nem fogom tudni megmagyarázni más miért teszi, mint ahogy az 1.6-os benzin A6-osokat sem fogom tudni soha ép ésszel felfogni.
Ha érdekel szívesen mondok személyes példákat fogyasztásra, de van egy olyan érzésem, hogy nem különösebben érdekel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
válasz Viszlát #54666 üzenetére
Egy tisztán városi fogyit bedobhatnál, neked elhiszem. A Mini (1,6, 1t) egyébként 7-7,2 között eszik dugózással, a Mazda 5 (1,8, 1,5t) 8,5-9 között. Amúgy a nagyobb teljesítménnyel és motorral azért általában a súly is nő, azért ez kompenzálja a difit a kisebb és nagyobb motorok között. A bmw-s meg haverja a halálnak, csak szomszéd, régebben össze szoktunk futni kutyasétáltatás közben, de egy ideje valamiért kerül...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz parandroid #54668 üzenetére
Nekem eddig minden 'nagy' benzines minimum 10 litert evett városban.
(1-es bmw 1,6, focus 1,6, mazda6 1. gen 2 l és az 1,8 literes is. Még anyámék civic-je is benyal 9-et, vagy inkább többet. az 1,4-es turbós octaviák olyan 8 körül megállnak, de ott van a turbó, ugye).Pleased to meet you - hope you guess my name
-
válasz parandroid #54668 üzenetére
Ja, a Mininek valószínű sokat segít a nagy teljesítményhez képest kis súly, meg talán a start/stop rendszer is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #54668 üzenetére
Olyat nem tudok sajna. A legmagasabb fogyasztásom akkor volt amikor tavalyelőtt télen majd két hónapig sehova nem mentem az autóval csak melóba meg vásárolni. Munkábajárás napi 18km, 12 vidéki kisvárosban, 6 főúton, így volt az átlagom 7.4 liter.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
lenox
veterán
válasz parandroid #54665 üzenetére
Eleve mérges vagyok az ilyenekre amúgy
Nem nagyon ertem, hogy miert. A gyari katalogusertek meg ha rossz is abszolut ertelemben, osszehasonlitashoz kevesbe rossz. Az uzemanyag araban meg van ado, ha jobban nyomja tobbet fizet. Ha te meg kevesbe nyomod kevesebbit is fizetsz.
-
nagyúr
válasz Viszlát #54671 üzenetére
Egyszer lementem a Mazda6-ossal az 5-ös úton Szegedre, úgy, hogy jó zene szólt, és csak néztem a tájat, és alig voltak az úton. Na, akkor csak 6,7 litert kért enni. De amúgy lazán tolta a 10 litert.
De ettől függetlenül én inkább költök másra, mint benzinre. Meg ugye a CO2 lábnyom. Meg a jegesmedvék. És különben is...
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
bobsys
addikt
-
ToBeY
nagyúr
Magyaroknak tényleg semmi nem jó.Eljöttem otthonról vagy 1600km nyaralni és magyaroktól csak azt hallani mi nem jó.
Pedig 30c tenger, sör és tequila is van bővem
Köszönöm a figyelmet leülök magamtól[ Szerkesztve ]
-
Viszlát
addikt
válasz fokukac #54673 üzenetére
6.7-es átlagra példa: [link]. 3 utassal, fullra megpakolva, egy kis londoni dugózással, csalagúthoz araszolással, 140-150 körüli átlagtempó Európában, leszámítva azt a 3-400 km-t, ahol lehetett kényelmesen 200 fölött reppenni a német éjszakában.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Németeknél ez nem egészen így van, itt a gépjárműadót a fyár által megadott co-kibocsátás alapján (kvázi gyári vegyes átlagfogyasztás alapján) szabják ki. Nem véletlenül pedzegetik egyre többen, hogy miért éppen co, és mi van a dízelek kénvegyületeivel, illetve újabban, hogy esetleg meg is kéne mérni azt a kibocsátást üzemi körülmények között is, nemcsak a gyártók által kilobbizott kamumérések eredményeit benyelni. A VW-botrány legnagyobb tétje amúgy éppen az, hogy most le fogják verni azt a pármillió eur adókülönbözeter a konszernen, ami a még eleve röhejes mérés, és a csalószoftver eredményeinek különbségéből adódik. Az igazi pánikot meg az fogja majd okozni, amikor az egységsugarú Hans megkapja az államtól az új adóbesorolását a jövő évre a tédéi passzáthoz. Na, ettől már fosnak a törvényhozók, nemhogy még üzemi körülmények között újramérjenek mindent, mert akkor lesz ám forradalom, meg tömeges perek a gyártók ellen... Bár gondolom ha be is vezetik, akkor sem visszaható hatállyal, de így is kap egy térdrúgást a dízelre épülő német autóipar - és azon keresztül az egész ország. És a vicces az, hogy eddig saját magát baszta át mindenki, most meg mégis fájdalmas a kijózanodás. Kicsit (nem kicsit) olyan hazudtunk éjjel, hazudtunk nappal-beszéd, és az azzal kapcsolatos megdöbbenés utáni atmoszféra van, mindenki tudta, hogy eddig átbaszták, és igazából mindenki megtanult ezzel együtt élni, és hasznot húzni belőle, most mégis mindenki fel van háborodva, hogy neki hazudtak.
Én meg alig találtam szívó benzinest az újautó-piacon, kihalóban lévő állatfaj. Csak azt remélem, hogy mire pár év múlva cserélnék, lesz alternatíva a turbós fűnyírómotoron, meg az olajkályhán kívül is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Viszlát #54684 üzenetére
Amúgy egyértelmű, hogy a legjobb fogyasztást a hosszan tartó, egyenletes tempójú haladásnál lehet elérni. A motorerő itt annyiban segít, hogy erősebb motor még optimális tartományban tud működni nagyobb tempón is, akár a nagyobb súly ellenére. Persze durván egyszerűsítve. A meglepetés akkor szokott jönni, amikor belekeveredik a sok lassítás-gyorsítás, meg pláne a megállás-elindulás. Ilyenkor hiába a nagyobb motor, a nagyobb súly mozgatásához bizony több üzemanyag fog elégni. Persze ugyancsak alaposan megugrik a fogyasztás az alulmotorizált autók esetében is, vagy akár a kicsi turbósoknál (akár benzin, akár dízel), ahol az alacsony fordulat miatt még a turbó sem tud segíteni.
Persze ha valaki autópályán éli az életét, oda ideális egy nagy turbódízel, de azon kívül szerintem fogyasztás/károsanyagkibocsátás tekintetében sehol máshol nem jobb a szívó benzinesnél, sőt, városban kimondottan hátrányban van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Viszlát
addikt
válasz parandroid #54685 üzenetére
Nyilván, ezzel maximálisan egyetértek. A lényeg valahol pont az lenne, hogy mindenki az igényeinek megfelelő autót vegyen és tanácsadáskor ne ilyen csakabenzines szintű berögződések hangozzanak el.
Egyébként, ha teljesen őszinte akarok lenni akkor nyilván mondhattam volna, hogy elegendő lenne nekem valami kétliteres dízel a sok autópályázásra. Itt jön a képbe az, hogy az extra igények milyen vonzatúak a választáskor. Az, hogy kényelmes, számomra tágas belső terű autót akartam kapásból kizárta a kisebb méretűeket, ekkora autót meg botorság lett volna kis motorral venni. Plusz szeretek hajtani ha lehet, élvezem azt a dinamizmust amit ez a motor nyújt, a csendet és kifinomultságot, ezért nem egy Passat lett. A környezetre gyakorolt hatással magam is úgy vagyok, hogy feleslegesen nem terhelem ha egy mód van rá, de nem vagyok belekattanva a témába olyan szinten, hogy szarul érezzem magam, mert 3 literes dízel autóval döngetek az utakon...
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nagyúr
válasz Viszlát #54687 üzenetére
"és tanácsadáskor ne ilyen csakabenzines szintű berögződések hangozzanak el" - ez elviekben szépen hangzik, de ha konkrétan a kormos, nitrogén-oxidos kibocsátásra gondolunk, akkor azért elég racionális érv, hogy dízelt ne. Persze ez Európában eddig a VW-botrányig nem kapott sok nyilvánosságot, de aki valaha ment már dízel autó mögött, és látta, és szagolta azt, ami azokból jön, azoknak ez egyáltalán nem új.
A traktorságról nem is beszélvePleased to meet you - hope you guess my name
-
szőröscica
addikt
Valaki tudja esetleg, hogy az alábbi monitoron melyik város látható?
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #54689 üzenetére
Brugge-re vagy Koppenhágára tippelnék, aztán lehet, hogy kapufa.
Same rules apply!
-
Viszlát
addikt
válasz szőröscica #54689 üzenetére
Ghent, Belgiumban.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
EQMontoya
veterán
-
nagyúr
Jól megöltem...
más téma.
Bleki értékelni fogja.Végre vettem ki egy hét szabit. Megyünk Horvátországba, Dubrovniktól is délre, egy kis faluba.
Két napja, amikor lefoglaltam a szállást, akkor még csupa napocska volt előre jelezve egész jövő hétre, és végig 28-30 fok. Ma megnézem az előrejelzést, és ezt látom.... Csak nem jössz Te is..?Pleased to meet you - hope you guess my name
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Kétventilátoros ASUS Radeon VGA-k az AMD-s felsőházban
- Milyen SSD-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Xbox Series X|S
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Autós topik
- Politika
- BestBuy topik
- Kés topik
- További aktív témák...
- ThinkPad X13 Gen 4 13.3" FHD+ IPS i5-1345U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- ThinkPad T14 Gen2 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam., gar
- Avaya VSP 7024XLS B2F 24 portos 10GbE SFP+
- P15 Gen2i 15.6" FHD IPS i7-11850H T1200 32GB 512GB NVMe ujjlolv., gar
- Brocade 6505 24 port 16Gb FC SAN switch
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest