- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Mobil flották
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Yettel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
gp A teljes leleplezésre a jövő hónapban esedékes Xbox Showcase után kerül sor.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
2 nm-en készülhet az Exynos 2600
ma A 3 nm-es node kész a tömeggyártásra, a következő fejezetre fókuszál a Samsung.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz atomanti19 #27013 üzenetére
Ez a CTEK csatlakozója, annyiban spéci a töltő: MXS 0.8-cal szoktam tölteni.
Szerk: van egy MXS 7.0-ám is, csak az motor akkuhoz erősen overkill.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27050 üzenetére
Én is hozzá akartam szólni, hogy nem hinném, hogy 9s alatt megvan
a 0-100. De aztán arra jutottam, hogy várost írt kifejezetten, szóval
lehetséges, hogy a 0-50 gyorsulás terén gondolja, amit. Passz.
Madisonnál ugye jellemzően 3.2-3.6 mp körül megvolt a 0-60 anno...
(Majd ha kipucoltam a karbit, és lesz műszaki rajta mérek Dragy-vel.) -
DigitXT
félisten
válasz energy4ever #27053 üzenetére
Igaz, jó két éve nem mentem vele, de egy kis gyorsulási versenyre bármikor.
Annyi, hogy nekem nem T-Maxom van sajnos, bár volt egy (1) alkalom, amikor
a régi modelljét "megfogta" a Madison az Andor utcában úgy, hogy a pilótának
is tetszett a "racse". A fórumtársak meg hitetlenkedtek... Abban maradtunk,
hogy biztos kehes volt. Azóta a Madison is kehes. De egy 4T 200 esélytelen...
(Ha csak nem turbós, vagy mégsem 200 ccm... a 2T 180-as Runner ment még
nagyon durván, az olyan 80-ig tartotta a lépést, szóval igaz a városban megöli.) -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27066 üzenetére
Csak darabokban. Madison csak kehes, meg nem használom, de mostanában
az átépítés miatt a rollert sem... Ha néha be kell menni, autó, ugyanazzal az apró
problémával, amit Hauptmann írt. Szerencsére ritkán kell bemenni. Pontosabban
elvárás, hogy heti egyszer, de amióta államosítják a céget alacsonyan repülnek a
menedzserek, tehát lesz ez még így se. Azért a rollert még befejezem, akku kész:
Ezzel elvileg még durvább gyorsulása lesz, és olyan 50 km/h körüli végsebesség.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #27090 üzenetére
Sajnos nem valószínű, hogy sok elektromos robogós tapasztalat lesz erre...
Általában itt az is nagy szó, ha vki új (benzines) robogót használ a topikban.
Persze ki tudja, amekkora gazdasági fellendülés van még bármi lehetséges.Ui: a magam részéről egy ~18 éves Madison 400-am van, és kb. 2 éve nincs
műszaki rajta, mert ami keveset kellett menni, arra volt a roller. Meg az autó. -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27151 üzenetére
Ha rákeresel arra, hogy Pulley vagy Puli () csillió tapasztalatot találsz.
Szerintem a legrelevánsabb az, hogy amit most kapni, az nem ugyanaz:
más a formája, emiatt kicsit mások a tulajdonságai is... (16 grammosat
vettem anno a gyári 17.8 helyett, aztán 14-et... 15 lett volna jó - nekem.)Egyéni preferencia, ki mennyire pörgősen szereti... én 7000-en akartam
(volna) gyorsulni, mert az a Madison teljesítmény csúcsa elméletileg.
Szerintem erről már annak idején sokat beszélgettünk mi mennyi miért.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27156 üzenetére
Ha felborul, akkor sem szorul be, és attól nem hagy az út szélén.
Az elején gyári varióban több ezer km alatt nem volt vele semmi hiba.
Egy esetleges borulás után az indulás lesz gyér, de működik tovább...Malossiba ne rakd, az a tuti, és ne is keverd össze a súlyokat (14+16).
Mást nem tudok ajánlani. Most a J.Costa van bent, de nem járok vele.Fordulatszámra ha emlékeznék se lenne jelentősége, mivel variáltam
a kontrasztrugókkal is nem keveset, ami el tudja vinni az egészet.
Talán néhány videóból tudom visszanézni (vagy a fedkomp logokból).Szerk: ha nem cibálod a szarvát, akkor biztos nem forog sokat, hiszen
akkor volt 3.x fogyasztásom, mikor betartottam a sebességhatárokat,
függetlenül attól, hogy éppen a 14 grammos Puli volt bent. Kis gáz, az
nagy áttétel, ergo viszonylag takarékosan lehet vele túrázgatni.Szerk2: el tudom neked postázni a használt 16-ost, tesztelni... (Aztán
ha drága pénzen akarsz újat, az lehet 15-ös. Csak jó lenne régi típus.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27159 üzenetére
Nem futárkodok, valóban, munkába járás volt, meg az elején még csak
úgy elmentem néha motorozni, mert tetszett. Aztán ez lassan kikopott.
Végül a coviddal a munkába járás is elég jelentősen megcsappant.
Szegény masina több mint egy éve meg se volt mozdítva: akkut kellett
vennem bele, mert teljesen tönkrement. Néha töltögetem, így legalább
indít. A másfél éves benzintől eldugult a karbi, csak a szívató működik.Mi nem tetszett az újabb fajta csúszógörgőben?
Az, hogy széttört.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27161 üzenetére
Örülök, hogy bevált, nekem sem ment vele rosszul, csak hát a szárnyacskák
azok elég gyorsan elbúcsúztak. Mivel elküldöm a régi SR-t astronak tesztre,
előtte még csináltam egy-két összehasonlítást: amit eddig is sejtettem, hogy
a gyári görgővel képtelen volt összezárni a tárcsákat. Azok végállásban nem
emelnek akkorát. (Ezért is szokták egyesek leköszörülni a varió csapszeget.)
Ellenberger a rövid fokozatban meg nem tud annyira eltávolodni a két tárcsa,
mint a Dr. Pulley (vagy Tech Pulley) féle megoldással... szóval bizonyos, amit
a használatból persze már tudtunk, hogy növeli az áttétel átfogást, ezáltal az,
amit állít a jobb gyorsulásról és a kitolt végsebességről, esetleg még túrázós
fogyasztás csökkenésről, mind igaz. Mondhatni a legjobb tuning. Ha jó a súly.Ui: a teszt úgy készült, hogy kitoltam a görgőket a falig, ott kiékeltem őket és
aztán megnéztem mennyi az annyi. Az SR viszi amúgy a prímet: az FR picivel
kisebbet emel, de ezt fejtegettem is annak idején, hogy nem pont ugyanolyan.
(Pontosabban gyanítom, hogy a szárnyak emelték ki a végén ugyanannyira...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27163 üzenetére
A csúszógörgő közepe is pont ugyanolyan kör, lehet(ne) esztergálni.
Más kérdés, hogy egy ilyen mutatvány milyen hőterheléssel jár, s azt
szeretné-e a külső műanyag burkolat. Valamennyire bírnia kell, mivel
normál használat közben is kapja az ívet rendesen. Passz. Nem lesz
rossz szerintem már csak az áttétel átfogás kitolása miatt sem. Oké
azért tűzijáték se várható, de kellemesen motorozható, ill. takarékos.
(Szigorúan túrán, mert ha városban gyorsulgatsz vele, akkor eszik...)Szerk: nem feltétlen kölcsön az. Ha tetszik, maradhat. Nekem még
van ezen kívül két szett, ugye fotóztam, hogy mik a különbségek.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27172 üzenetére
Igen, ugyanolyan a variátor mindkét motorba, szóval jó bele a görgő.
Más kérdés, hogy nagyon másképp vannak hangolva, mivel ami egy
Burgmannak már "nagy tuning" (18 grammos görgők), az a Madison
esetében a gyári érték (17.8 gramm): nem véletlen istenítik a burgin
a J.Costa variót, mert attól megtáltosodik a vas (a gyárihoz képest),
nekem meg konkrétan lassabb lett vele... Jó 20%-kal könnyebb súly
után vált használhatóvá. És itt nem érzésekről beszélek, mérések.astro esetében, ha lefaragja 15 grammra, akkor lesz tökéletes.
16 grammos se rossz, csak nem pörgeti ki annyira. (Kérdés persze,
hogy egyáltalán cél-e annyira kipörgetni: fogyasztás, kopás, esetleg
kellemetlen rezonanciák... ezek mind változnak a görgők cseréjével.)Ui: ilyen szempontból a J.Costa az adu, mert az nagyon simán jár.
(Cserébe gyári állapotában lényegében használhatatlanul lomha egy
Madisonban, úgy értem, hogy 24 grammos kúpokkal. 20 gramm jó.)Látom, nagyjából sikerült ugyanazt leírnom, mint három évvel ezelőtt.
-
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27174 üzenetére
Lehet, hogy valami tuning görgő van benne eleve, azért eszik sokat?
A Dr. Pulley ezen is tud segíteni, főleg nagy tempónál... Borzalmas
karbibeállítás mellett is (8.6L/100 városban) 5L alatt voltam túrán.
Még gyári görgőkkel... Ha már akkor bent lett volna a csúszógörgő...Normálisabb beállítással meg akármivel tesztelve 4.5L környéke sőt
a rekordom 3.7L/100 km épp a legkönnyebb pulival volt... Pusztán a
gázkezelésem volt azon a kanyaron nagyon óvatos (vö. KRESZ-krúz).Ui: ezt értsd úgy, hogy a városi fogyasztás 6L alatt már jónak számít
ennél a konstrukciónál: injektorral lehetne még sokkal takarékosabb. -
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27176 üzenetére
Azért kocsival óvatosan a robogós tempóval... azon elöl is van rendszám.
Talán viccesen hangzik, de igaz: ahol simán szoktam 0-100-akat tesztelni, a
minap egy laza 81 km/h-s végre haladásra mondták azt, hogy ez 30K lesz...
(22 éve van B jogsim, soha nem fordult még elő ilyen... Na nem a sebesség-
túllépés, hanem az, hogy egy konvojban haladva bele a traffiba lendülettel...) -
DigitXT
félisten
válasz kaktusz2 #27178 üzenetére
Ha harapós és Burgman, ráadásul sokat eszik, biztos tuning görgős:
az injektor jobban fogyaszt, pontosabban szabályozott, mint a karbi.Negyed tank alapján, a benzinszint jelzőre hagyatkozva, nem lehet a
fogyasztást még csak megbecsülni sem. Tele tanktól tele tankig. És
robogóknál az se mindegy, mennyire nyomod bele a pisztolyt, illetve
milyen szögben áll a sztenderen tankolás közben. (±1L/100 km hiba
simán elképzelhető már ebből is, szóval a 30 km teszt kb. zéró infó.)Ui: végsebesség környékén sokat fog enni, akármilyen görgővel, uis
olyankor már kb. tiltásig forog a motor. Sőt, olyankor többet is ehet*
a Dr. Pulley miatt (nagyobb a végsebesség = nagyobb légellenállás).
*: a puli akkor takarékosabb, ha értelmes tempóval mész vele.
A 140-150 az nem ilyen... Akkor sem, ha csak a csaló óra szerint.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27189 üzenetére
Én most egy közel 12LE-s (elektromos) rollert építgetek, mert anno tetszett
a hasonló teljesítményű, gyári vas. Csak nem az én pénztárcámnak készült.
Mindenben igazad van. A kis kerék az egész dolog rákfenéje. Jó úton tök jó,
de ha fogsz egy kátyút, akkor reszeltek. Főleg, ha 90 km/h körül húzod neki.Amit eddig hajtottam 4000W-ot tudott csúcsban, 6.51 mp alatt ment a 0-40,
mehetett volna jobbat, de a vége 45 km/h volt csak... Autók közé: határeset.Tavasszal már benne volt a
nagyveztengely, minden, nagy vezérlő, mégsem
tudott erősebben gyorsulni. Most nagyobb akkut kap, aztán meglátjuk. Van
egy elég erős felső korlát az első kerék hajtás tekintetében, miszerint ha az
eleje elkapar, akkor nincs kanyarodás, hamar fetrengésbe csap át a dolog...
Ezért nem akarom az elejét 3600W fölé húzni, mert kezd elfogyni a tapadás,
ami technikás egyenesben "elmegy", de kanyarban nem kicsit veszélyes.A hátulja 4800W lesz elméletileg. Amíg le nem ég a névleges 1200W motor.
(Egyszer már égettem le 3600W-on, szóval elég nagy esély van egy égésre.)Ui: Burt egyszer próbálta, de már meg nem mondom melyik konfig volt.
Az biztos, hogy erősebb és gyorsabb lesz, talán nehezebb és stabilabb is.
Na nem mintha eddig könnyű, vagy instabil lett volna... (Lehet ezeket SMKP
jelleggel használni, de amíg le nem lőnek, inkább a bicikliút. Csak nem 40+.)Kikerestem, nem volt az olyan régen, a 48V/44Ah dupla akkus verzió, elvileg
7000W körüli csúcsteljesítmény mellett, amiből csak annyi látszott, hogy kb.
árkon-bokron (tökön-paszulyon) tudta tartani a 40 km/h-t, közel 100 km-en...
Természetesen nem teszteltem a hatótávolságot, mert a kijelző programom
szar volt, és lefagyogatott az egész a retekbe, ezzel elvette a kedvem tőle.
Na majd jövőre... (Nem igazán volt igényem vele közlekedni. Lassan készül.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27181 üzenetére
Csak a miheztartás végett, sokat járok erre, és itt ez a "norma". Nincs dugó:
senki nem megy 70-nel, a 90-100 itt átlagosnak számít: 30K... Valakinek 2x.
Motorral ez inkább egy bünti lett volna, mert nem tudta volna szemből is.Ui: annyi van, hogy 110 fölött már nem jó, mert nem jön ki a lámpa...
-
DigitXT
félisten
Úgy látszik nem csak a fekete humor nevezi a motorost* szervdonornak...
*: természetesen csak a felelőtlen motorost (nem az átlag nagyrobogóst).
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27214 üzenetére
Én készséggel elhiszem, hogy csak annyi a hibája: vadidegen miért higgye el?
Szerintem így, hogy nem tudod bizonyítani, hogy alapvetően működőképes, és
egy próbakört sem tud vele megtenni a leendő tulaj, csak roncs árban eladható.Magyarán célszerűbb lenne a szabadonfutót kicserélni, s utána próbálni eladni:
nem csak a szabadonfutó ára (+a szerviz munkadíj*), amivel ebben a formában
kevesebbet ér, hanem sokkal nagyobb a különbség, ergo megéri megjavíttatni...*: tudnék regélni a szabadonfutó cseréjének problematikájáról, főleg ha egy pici
csavar azt mondja, hogy akkor ő innen többet nem jön ki. Egy élmény tud lenni.Ui: az, hogy "amúgy 150-es" szerintem ne legyen része a deal-nek. Úgy értem,
hogy egyrészt értéknövelő, hogy jobban megy, másrészt érték csökkentő, hogy
nem felel meg a papírjainak. Szóval ha vki nem akar sumákolni, nem veszi meg,
akinek csak 125-re van jogsija, de ennyi tuning neki belefér az esetleg megveszi.
(Szinte nulla az esélye, hogy valaha kiderüljön a dolog, bár ha van egy csúnyább
baleset, s felmerül a gyanú, akkor abból lehet balhé, ha kimérik, mert súlyosabb
a megítélés, ha még a kategóriára sem érvényes jogsival történt a járművezetés.) -
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27216 üzenetére
Hát akkor hirdesd meg 100-ért: szabadulj tőle... Csak azt nem értem, hogy
ha a szabadonfutó cseréje meglenne mondjuk 30-ból, és akkor már 300 körül
érne a vasparipa, akkor miért nem érdemes járóképessé tenni eladás előtt?
(Sőt, úgy magaddal is vihetnéd, hiszen arra sincs garancia, hogy rögtön elkel,
csak akkor, ha jönnek érte a mennyit engedsz a feléből tesók, vagy tényleg jó
áron alul adod. Anyagi szempontból magaddal kibaszás, de gyorsít a dolgon.)Szerk: bocs, legyen 150, hogy a tesóknak legyen hova lealkudniuk...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Vismajor01 #27219 üzenetére
Ezt figyelembe véve pláne nem érdemes eladni "roncs" árban...
Szerk: a számla+munkalap, és a sok ráköltés visszafelé is elsülhet,
ha nem mutat életjeleket, hiszen "ennyi ráköltés után nem megy".[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18785 üzenetére
Így sok év távlatából OFF topik, de a kötött pálya "nem garancia semmire":
https://telex.hu/belfold/2022/12/19/osszeutkozott-ket-villamos-a-boraros-teren
Természetesen, ha műszaki hiba, akkor nagyon szomorú... (De ha egy ilyen
nyugodtan mobilozok, két kézzel, mi baj lehetne történet, akkor Uber gáz.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Burt1793 #27233 üzenetére
Én sem villamosozom hálistennek, bocs az offért. Csak érdekesnek
találtam. (Plusz az volt meglepő, hogy 3 perccel utánad jelent meg
elemzés az esetről... Azért kiderül, hogy máshoz is értenek a tagok:
szerintem ennyi beszélgetés el kell férjen a pangó baráti topikba...)Ui: valamiért az a 4 évvel ezelőtti eset jutott eszembe, ami teljesen
simán végződhetett volna hasonlóan, csak nem villamos - villamos
viszonylatban, hanem egy elé kanyarodó autót nem vesz észre, HA
a képernyőt bámulja, nyomkodja, nem figyel, és kéznél sincs a fék...
És hát anno még villamosoztam, ha lerohadt a motor. Ma már autó.
(Azért még le fogom vizsgáztatni valamikor tavasszal: meglátjuk.) -
DigitXT
félisten
Enyhén elmebeteg Burgman 650 bemutató.
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #27258 üzenetére
Sajnos a kijönnek eléd/elcsapnak rizikó pont ugyanolyan robogón is...
Csak emiatt nem érdemes váltani. Más érvek mentén igen. Hiszen azt
az 1250 cm³-t városban szaladgálásra használni nem a legjobb.Ami nekem tetszene, az pl. Honda Forza 300. Sőt, látom van 350 is.
Ilyen Burgi 400 felejtős, nem városba van kitalálva. (Biztosan fogják a
kollégák ajánlani az SH300-at is, de nekem a formája nem a világom.)
PCX nagyon kicsi, főleg a méreteidhez képest, de pláne még utassal...Ui: nekem lassan két éve nem mozdul a Madison 400 a garázsból.
Egyszerűbb volt beülni az autóba, vagy elektromos rolleren csapatni...
Persze ez élethelyzetfüggő. Lehet hamarosan rehabilitálom szegényt?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #27264 üzenetére
Nem értem miért akarsz lebeszélni egy jó robogóról.
Mert nem ismeri az itteni halálos viszonyokat, ami az autózást illeti.
Addig volt jó, amíg mindenki otthon ült. Azért is szoktam át autóra.De amikor át kell menni a városon, az tényleg borzalmas tud lenni...
A parkolás áráról ne is beszéljünk. 600 Ft/óra (!) egy csomó helyen.
Ha csak a 8 órás munkanappal számolok, simán lehet 4800 Ft/nap,
szerintem baromi gyorsan elfogyna a keret (szemben a robogóval).Ui: az mp3 egy zene tömörítési megoldás. Meg amúgy egy tricikli...
(Szó se róla, megnézi mindenki, meg biztonságos, de azért na...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz V.Stryker #27285 üzenetére
Nekem volt anno egy SYM VS 125-öm, papíron újként vettem, de valahogy
rendszámot nem sikerült rá varázsolni. 1 év után kiderült, hogy 150-es, így
még drágább lett volna legalizálni, szóval elengedtem. Viszont maga a vas
a megtett 3800 km alatt hibátlan volt. Valóban újszerű, nekem bejött.És anno úgy ismerkedtem meg személyesen huszi.gyb fórumtárssal, hogy
épp egy hasonló, csak nagyobb kasztnijú Symet bérelt, és úgy tapasztalta
óra szerint, hogy baromi jól megy. Odamentem a (kalibrált órás) Majámmal
ellenőrizni, ami ugyan japán (Yamaha), de olasz import volt, és egy lelakott
szar pénztemető. Lenyomtam azért simán: később a fórumtárs megvette
a vasat (180 ccm). Aztán egy szabad szemmel messziről is elég jól látható
kupac pénzköteg ráköltése után már hibátlanul adta tovább egy kollégának,
akinél azóta is hibátlan, pedig már vagy 80000 km van benne óra szerint.Az egész motorszerelős kálvária nincs, ha a kis SYM-en van rendszám.
Persze a teljesítményét kinőttem, meg vmi hangos kipufogó is vonzott, amit
a Majára vettem meg később, ill. Xenon meg a kutyafasza. Pont azért, hogy
ne jöjjenek ki elém. Mondhatni kicsit komolyabban vegyenek a forgalomban.
(Ez amúgy be is vált. Aztán lett a Madison, ami egy hajó a Majához képest,
de nagyon megszerettem a dinamikáját: nekem városban is jó volt csapatni.)Tankolni persze kevésbé, mert 5L alá városban nem ment, csak túrán, LOL...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Szakbarbár #27296 üzenetére
-
DigitXT
félisten
Majesty 250 világítása kiváló, HA bekötöd a távolságinak használt H4
tompított szálát... Csomagtartója hatalmas... Persze mellette doboz is
mehet rá. Viszont nem kicsi motor, viszonylag hosszú. A kerekei kicsik,
emiatt nyomvályú érzékeny. Érhetnek vele meglepetések. A gyorsulás
megfelelő, a végsebesség városba jó, máshová kb. értelmezhetetlen...Kb. egy évet volt ilyenem, szerettem: volt vele gond az elején, mert az
előző tulaj egy hanyag szerelőt fogott ki, de utána nem költöttem rá...
Igazából ennek volt a legkevesebb km költsége a flottában... Olcsó és
öreg masina volt, de egy futár megvette, és belecsavart 20-30000 km
futásteljesítményt (kb.1 év alatt), csak gumit és persze olajat cserélve.
Erre én azt mondom, hogy megbízható, meg kellett volna tartani LOL. -
DigitXT
félisten
Az én Majám 250K volt. Igaz, nem most. 275-ért adtam el, pár extrával.
Fogyasztása mondjuk nem volt nagyon kevés, átlag 4.2L/100 km, viszont
mást nagyon nem kért össz-vissz 35K szerviz, és 45K kötelező kiadások...
Ahogy a többiek írták bevállalós dolog: szeretsz szerelni, ülj szopórollerre!
Mivel manapság minden IS borzasztóan megdrágult, nekem tippem sincs,
mennyiért kapható nem bontószökevény, amivel nyugodt a közlekedés.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #27308 üzenetére
A PCX az egy kis gyösz, pláne egy hórihorgas ember alá...
Szerk: ettől függetlenül persze napi közlekedésre valszeg kiváló.
(Már ha az ember elfér rajta. Városban, dugóban nem is kell több...
Én inkább a külvárosi, nagyobb tempós szakaszokon "használtam"
a Madison erejét, de ugyanannyi volt a menetidő a Cygnus 125-tel.)Szerk2: most nézem, hogy kapható ilyen "új kiadású" 125-ös Maja,
aztán az is ez a 800K körüli ár, pedig már 8 éves / lehet import is...
(500 alatt tényleg semmi értelmes nincs, ami nem 20 éves lassan.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27313 üzenetére
Egy defektem volt a Madisonon, konkrétan otthonról 500 méterre, hazafelé.
Még felvitt. Illetve egy másik Komáromban, de az lassú defekt volt, és még
hazajöttem vele, aztán itthon néztem, hogy nincs benne nyomás. Maján
volt egyszer, hogy a kiöregedett gumi állásban leeresztett: lecseréltem...Viszont rolleren! Szúrt sérülés az első úton, lassú defekt. Hazahozott.
Kúton fújtam bele, mert egy biciklis szólt, hogy szemre is nagyon lapos.
Aztán vettem egy Xiaomi kompresszort+reménykedem, hogy megúszom.Ui: Xiaomi kompresszor jó, csak ha rendes defekted van, magában az nem
segít, kivéve persze, ha lassú defekt, s néhány kilométerenként utána fújsz.
(Kukacolás elvileg a gyors megoldás, de nem túl elegáns, korrekten javítani
csak leszerelés után lehet. Belsős motorgumi manapság nem sok van...) -
DigitXT
félisten
Egy reklámból jutottam ide, gondoltam elolvasom, de ahogy
megláttam az árát, inkább csak átfutottam. Érdekes, de nem
nekem gyártották.Különben sincs rajta rendes lábtartó.Szerk: a faszinak kb. a nyakában van a lába... És ez 230 kg?
Ha már olyan nagy és nehéz, adhatna több teret a pilótának.
Miközben a csajszi meg elveszik rajta, meg sem támaszkodik,
nem tudom, mi történne, ha nyelezné: lobogna a kormányon.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bajnokpityu #27382 üzenetére
Egy órán át az M7-esen a szélzaj is odabasz a hallásodnak. Kellően
nagy sebességnél már nem számít a dob... Legalábbis ha amúgy jó
a hangja. (Madison + 4Road kombó sajnos kinyitva nagyon sok lett.
De sikerült olyan hangtompítót rakni bele, amivel közepesen jó...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #27431 üzenetére
Szezon előtt olcsóbb volt, és nem volt szétbombázva. Ki érti ezt?
-
DigitXT
félisten
válasz MADcat #27436 üzenetére
Az a rendszáma... Lekérdezhető a JSZP-n... Sajnos nem magyarországi, 2015-ben hozták be... Tuti, hogy tekert órás, de "a mocsárban" ez megszokott. Szerk: és az hogy 2018 óta "áll", több mint gyanús. Covid óta én is autózom, de ilyen lapos görbét? Vagy szar az egész motor, vagy beszart az órája, évekkel ezelőtt, és a jó ég tudja, mennyit ment, miközben épp a harmadik tulaját eszi...
Sajátom pl. ilyen (tudom, régen se mentem sokat, de na: 2020 óta áll, valóban):
Szerk2: most vette az ember, de már adja el. Még a műszaki is lejár róla ebben a hónapban. Nem tudom: egyrészt rohadt sok tapasztalata lehet vele december óta, ehhez képest kihagyta a "szeretett robogóm" dumát... Lehet, nepper?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz MADcat #27442 üzenetére
Az is egy lassan 20 éves motor, épp mint Madisonom... Ebben az évjáratban még olajzabáló masinák voltak, és mivel ez is külföldi papíros, semmit nem lehet tudni az előéletéről. Lehet, kétszer megkerülte a Földet, így 50000 km alá tekerték vissza, hogy vonzó(bb) legyen. Én is megtudtam, utólag, hogy valami nevetséges tizenpárezerre volt tekerve a Madison, már amikor bejött az országba. Közben már volt egy vezérműlánc csere rajta: vicc! Az ilyenek miatt nem játszik a külföldi...
Ui: a Burgi hajtáslánca koppra megegyezik a Madisonnal, a blokkjuk csak rokon... A Madison gyárilag 17.8 grammos görgőkkel sportosra van hangolva, a Burgik meg valami 22 grammal, vagy mennyivel mennek, kvázi lomha túrázók... De tekintve a blokk brutál olajfogyasztását, talán nem véletlen, hogy nem szabad pörgetni őket... (Közben látom a linkelt leírást, és ezt támassza alá: 90 km/h-nál nem forog sokat.)
Általában ez a típus népszerű, emiatt alkatrész van dögivel, de mivel típushibái is vannak, amire költeni kell, ha rendbe akarod tenni, érdemes végiggondolni a vételt. Az olcsó import mindig később lesz drága. Nagyon. Kétszer is beleléptem ebbe a folyóba, bár egyes filozófiák szerint az nem ugyanaz a folyó. Maja és Madison... Annyi, hogy a Maját én rendszámoztattam (az se kevés pénz), és a friss műszaki ellenére másnap már beszart az akku (ezt még adtak a kereskedésben, LOL), és 1 hónapra rá elszakadt a szíj. Szart se ért a papír: egy romhalmaz volt, amit aztán többszázezer forint rálocsolása után tudtam kvázi megbízhatóvá tenni. Eladtam itt fórumtársnak, aki szintén locsolt rá egy messziről is jól látható összeget, majd jól elcserélte egy kollégámmal. (Aki persze azóta boldogan használja ráköltés nélkül.)
A Madison már rendszámos volt, valami +5K-t adtam a kereskedőnek, és intézte a papírozást is, kényelmes, jó vétel, extra költségek nélkül... Gondoltam én. Aztán ugye jöttek a bajok, a megütött felnivel, a megkopott varióval, a sündisznóval a blokkban, ami miatt vezérműláncot kellett cserélni (horror történet volt egyáltalán beszerezni a megfelelőt, ha nem akartad a élből 100K-s gyári szettet berendelni), később meg felszállt a fehér füst... Lett bele új főtengely rakva, stb. Csupa móka és kacagás. És így lesz a 300K-s motorból 3 milliós. Eladni ezután teljesen felesleges, szóval most, hogy épp nem használom, csak áll a garázsban. De tervbe van a karbi tisztítás, aztán ki lehetne gurítani kicsit megjáratni... Esetleg még fel lehet használni ilyen elvetemült projektekre, hogy injektorossá átalakítás, esetleg turbó (ha rám szakad a bank), de ezek csak ilyen mérnöki érdekességek. Egy napi "munkábajárós" motort soha nem érdemes tuningolni, semmilyen értelemben. Mindjárt keresek hozzá vicces illusztrációt, hogy miért...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #27448 üzenetére
Lehet, neki már bent volt a csiga, és azért...
-
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27565 üzenetére
Az őrangyalod kopog, hogy lassabban a síneken.
(Btw. mintha én is éreztem volna már ilyet annak idején.) -
DigitXT
félisten
válasz astrojoe12 #27570 üzenetére
Semmi ilyesmi. Csak az, hogy nem lógatta a seggét, szépen kanyarodott.
Vasúti átjárón ritkán mentem át, és nem tudom, milyen a burgonya, de a
Madison sem adott ki vállalhatatlan zörejeket. Bár már két éve áll sajnos.
Új hozzászólás Aktív témák
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Elden Ring
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Autós topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- World of Tanks - MMO
- Amazon Fire TV stick/box
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen