Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz schawo #14245 üzenetére

    Vigyázat, Kammerer-monológ, azért írom hosszabban, mert az előző, rövidebb kifejtésemmel a jelek szerint nem rezonáltál, de mégis beleszólnék mégegyszer a kettőtök beszédébe, mert szerintem fontos.

    Ezt mondod: "De a D1100-ban túl sok van, az biztos. Tehát az LCD2/3-ban biztosan nincs több, mint a D1100-ban."
    Mondanék egy hasonlatot: a D1100 és a két Audeze tónusa, és mélyei között szerintem egy hasonló különbség van, mint egy állványos hangdoboz és egy ugyanolyan hangszórókból (és keresztváltóból) álló állódoboz között van. Az állványos hangdobozoknál sokszor a középmélyek kiemelésével (erős dobozhangok, túlzottan "felüláteresztett" középmélysugárzó révén) adnak egy kis testességet a hangnak, mondhatni "látszat" mélyeket tesznek rá, hogy kevésbé legyen feltűnő a "valódi" mélyeknek a kis méretből adódó hiánya. Ha ugyanazokat a hangszórókat és keresztváltót beleteszed egy nagy állódobozba, de a mélysugárzót lejjebb kezded el szűrni (tehát csak majdnem ugyanaz lesz a keresztváltó) és a dobozbelsőt erősebben csillapítod, akkor azt tapasztalod, hogy a hang szikárabb, átláthatóbb lesz, tehát "látszatra" kevesebb lesz a mélye, ellenben mégiscsak több a mélye, mert előkerül belőle az a bizonyos "szőnyeghullámoztató" basszus, azaz előkerülnek a "valódi" mélyek.
    Ha a D1100 mélykiemelését megnézzük, akkor a frekvenciagörbe-mérések és a hallott hang szerint is kb. 50 és 300Hz között van a kiemelés, tehát a közép- és felsőmélyek (sőt az alsóközepek is) vannak kiemelve, ettől hallod úgy, hogy jó sok a "látszat" mélye. Azonban 70Hz alatt a D1100 mélyei egyre inkább lekonyulnak, és csak azért tud a D1100 mélye 10-20Hz környékén a "nulla szintnél" lenni, mert az afeletti rész alaposan ki van emelve, tehát jó magasról indulva kezdhetett lekonyulni. A két Audeze mélye ellenben a mérés szerint és a hallható hang szerint is az állódobozokhoz hasonló szikárabb, de megalkuvásmentes egyenletességgel megy-megy-megy szépen lefelé és lefelé és lefelé..., ahogy az általad linkelt Innerfidelity-mérésű grafikonok is mutatják, vagyis az Audeze-knél nem ül rá a közép- és felsőmély puffogása a hangképre, ezért szépen kihallható, hogy nekik bizony "valódi", le nem konyuló, "szőnyeghullámoztató" energiájú basszusuk van. Ott "üt a gyomrodban" a basszus, a D1100-nak azonban kevesebb ilyen gyomorbamászó basszusa van, az inkább csak a füledet hullámoztatja. Ilyen szempontból mondtam, hogy Ati-nak szerintem igaza van, a két Audeze-nek több mélye van, mint a D1100-nak, és ez a több mély a hallásélményben is jelentkezik, és még az sem lehetetlen, hogy ezt még Zoltankakuk is így értékelné, aki eredetileg a "javaslatot" kapta Atitól. Az Audeze-nek több mélye van, a Denon-nak több látszatmélye - állítom én (is).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák