Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • csongi

    veterán

    válasz ALI_G #22933 üzenetére

    Igy van, at ultetheto. De itt elektonikusan vezerelt blokkokrol volt szo. Egy manualis szivatos gepnel halai jo erzes mikor a nem megfelelo szivato allasnal betorpan a motor vagy nem veszi fel a fordulatot. Allo helyzetben konnyebb jatszani vele. Es ezt eleg a napi elindulaskor megtenni az altalad is emlitett 30 fokos melegbe. Aztan mar nem kell a szivatoval foglalkozni. Nalam az automata dusito rendszer reggeli hidegnel kapcsol be aztan mar nem.De annyit akkor is varok hogy az Efi lampa elaludjon mielott indulok meg ha uzem meleg is a blokk. Hogy ez mennyire helyes az vitathato de barmikor megnezheted a kipufogom azon olaj nyomot nem talalsz, pedig 20 ezer felett van a kilometer, es ezeknel ilyenkor mar van nyoma foleg ha 9 evet is beleszamolod a mukodesebe. :)

    Cannibal: Alltalaban a gyujtas traforol veszik a jelet a fordulatszam merok. Egy muszerrel lehet kontrolt csinalni akar autoszerelonel aki co-t is mer.Nekik van olyan muszeruk ami a gyujtokabelrol veszi le a jelet. Ha a muszer hitelesitett akkor valoszinuleg a valos erteket mutaja. Ehhez kepest kiderul a fordszam mero mennyit csal vagy eppen nem csal.

    [ Szerkesztve ]

  • Topiccsendőr

    addikt

    válasz ALI_G #22933 üzenetére

    Azert annyira nem egyszeru a tortenet. 45 fok alatt nagy a toresveszely. 40 fokos olaj is hideg olaj egy belsoegesu motornak.
    Totalcaros cikkeket amugy is fenntartasokkal kell fogadni, mert valahogy mindig felszakmaira sikerednek, mintha beraknank nehany sztereotipiat egy turmixgepbe.
    Szoval nagyonsok dolgot nem ertek. 20 masodperces olajnyomasfelepules. Konyorgom. Egy csontra szetszedett blokkban ahol minden el volt mosva es kezzel olajoztad be a siklocsapagyak felszinet majd ugy raktad be a fotengelyt, kb 4 masodperc mire elkussol, azaz felepul ugy az olajnyomas, h sose volt olaj a furatokban. A masik hogy a nyomas hidegben felepul, de meg milyen olajnyomas! a hideg olajnak baszottnagy a viszkozitasa, igy a nyomas is nagyobb lesz, mint uzemmelegen, de nem az olajnyomas fogja a siklocsapagyakat megmenteni a felszaraz kenestol, hanem az aramlas. Es itt megint keveredes van a cikkben. Ugyanis hidrodinamikus kenest emleget, de az a hdd kben van, autokban a hidrosztatikus csapagy van (tehat kivulrol nyomassal beviszed azt az anyagot ami tavol tartja a csapot a lyuktol) a hidrodinamikus resze az aramlas, ami hideg olajnal valoban nincs meg annyira.
    De a nyomassal az pont ellentetes aranyban van! Minel higabb az olaj, annal kisebb a nyomas, az aramlas viszont annal nagyobb!
    Es meg lenne nehany kerdesem a cikkel kapcsolatban de mindegy. Nem kell ezeket szentirasnak venni, mert meg a cikk iroja se tudja mivan, az lejott.

    Nem menekülsz a csendőrség elől.

Új hozzászólás Aktív témák