Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    Sziasztok!

    Router vásárlást tervezek, ezzel kapcsolatban kérnék segítséget. Jelenleg egy tp-link 941nd van a voda ubee modeme után kötve, ez szolgáltatja a netet a lakásban.

    Alapvetően elégedettek vagyunk vele, elsősorban azért váltanék, mert a 250 mbit-es netre már mindenképpen karcsú, másodsorban pedig azért, mert áramszünet esetén addig nincs net, amíg nem kap a router egy soft resetet a konfig felületről, ami macerás, illetve a távoli elérést (klíma) megnehezíti adott esetben.

    Mivel laikus vagyok a témában, azt nem tudom teljesen definiálni, hogy mire van szükségem, lehet hogy vannak olyan fejlett funkciók, amiket tudnék használni (és ki is fizetnék a termék árában) csak éppen nem tudok ezekről.

    Milyen környezetben (falak száma/anyaga, távolságok, szintek, szomszédok) lenne használva?

    14 lakásos társasház, 50m2, másfél szoba "E" alakú elrendezés a router az E bal első sarkában van. Elvárás, hogy legalább annyit tudjon lefedettségben az új router, mint a 941nd tudott, ezzel nem volt probléma a wifi vétellel.

    Elképzelhető, hogy később nagyobb lakásba költözünk (remélem), így jobb, ha fölélövünk a lefedettséggel.

    Mennyi és milyen kliens eszköz/adapter használná? Ezek közül mennyi az AX (WiFi 6) szabványt ismerő telefon, tablet vagy laptop?

    1 PC (LAN), 2 mobil, 2-3 laptop időszakosan használva, ezen kívül jelenleg a klíma kapcsolódik netre, a TV nem. NAS nincs és nem is tervezek egyelőre. AX szabványról nem tudok.

    Milyen net sebesség mellé kellene az eszköz?

    Szolgáltatófüggő, nekünk igényünk nincs jelentősen gyorsabb netre, de kb. ez a 250-500 mbit-es sáv a reális.

    Mennyi pénzt szánsz a beszerzésre? Lehetőleg pontos összeget írj!