- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
-
Mobilarena
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
Khaosz55
addikt
122"-os képet vetítek kb 3.5 méterről nézem dupla italtartós kanapéból. Tehát nem teljesen középről nézem. A vászon alja kb 56cm.
Én jobb oldali fotelban ülök. Ebben az esetben 16:9-es film esetén a bal felső sarok részén érzékelek fényerő vesztést, ilyenkor a legnagyobb betekintési szög. 21:9 esetében nem annyira mert a kép nem olyan magas és lejjebb van. A fényerő vesztés természetesen világos jelentnél illetve totál fehér képernyő esetén jön elő legjobban. Ha totál fehér a kép akkor jobban észlelem a sarkokban. 21:9 esetén majd beállítom lencsememóriába, hogy a kép lejjebb legyen ez segít rajta kicsit.
Amikor gyerekekkel filmezek és a PC székben ülök a szélén akkor egyértelműen látszik a fényerővesztés zavaróan.
Viszont a film közben én nem nézem a vászon szélét, nem mozgatom a fejem. Természetesen hatással van képminőségre, de nem zavar. Ha valami zavaró számomra az a csillogás ami az összes ALR-nek van. Illetve az xy-on láttan függőleges csíkokat, a vnx-en nem. A csillogás akkor zavar ha nagy kiterjedésű élénk vagy világos színek vannak (piros,kék, sárga, fehér). Sötétebb képek esetén nincs ilyen probléma. Tudom milyen a homogén szín fehér vásznon, viszont az is hogy milyen világos környezetben a fehér vásznon a fekete.
Én azt javaslom, ha valaki ALR vagy akár fehér vászont akar venni, ugyanis a fehér is tud csillogni. Nézzem meg az otthonához hasonló környezetben és ő döntse el neki a negatív vagy pozitív dolgok aránya mennyire tetszik. Hangsúlyozom gyártó-gyártó között nagyon nagy különbségek vannak, valamelyik egyes tulajdonságokban erős, de másokban gyenge. Nekem nem sorrendben ezek a fontosak: Feketeszint, csillogás, homogén kép, betekintési szög, csikozás.
Hozzá teszem haveromnak 15 percig magyaráztam és mutogattam a vászon csillogását, nem látta és nem értette miről beszélek. Akkor értette amikor oda raktam egy matt fehér lapot, de hát azon meg a fekete.... -
torokjanos86
csendes tag
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne, hogy hol lehet csak vásznak venni?
Érzek magamban annyi barkácsolási technikát hogy a keretet megoldanám magam.
Gondolom az X5000hez 0,8 as gain megfelelne, fehérek a falak. (még... ) -
szepi0808
senior tag
válasz Khaosz55 #62349 üzenetére
Én értem azt, ha valakinek barlagja van, akkor az ALR-t egy fosnak ítéli meg, de rengetegen nem tudják a denevérbarlangot megvalósítani.
Köhö, köhö...
Én a barlangomban is ALR-t használok.
1. fehéret sokan ismerik, azt már nem kell bemutatni, erre kíváncsiak, akik nem tudnak ideális körülmények között vetíteni
2. ez jó ALR felület, ami nem csillog, nem hotspot-ol, igaz 0,7 gain körül van, ami fényerővel bírni kell, de már a mostani lézeres gépeknek már ez sem akadály.
3. mivel semmilyen látható, zavaró mellékhatása nincs (ennek a kifejezett ALR anyagnak) így semmi problémám nincs vele.
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
péjé
őstag
válasz torokjanos86 #62353 üzenetére
Mekkora lenne a vászon? Én JVC-hez nem választanék 0,8-as szürke vásznat, bátran keress min. 1.0-ás fehéret.
ALR-től olvashattál itt eleget, elég nehéz megtalálni a jót, olcsó meg pláne nem lesz. -
péjé
őstag
válasz torokjanos86 #62356 üzenetére
1 lehetséges versenyző... [link]
Mivel 1 vászon több vetítőt is kiszolgálhat, ne kapkodd el, sasold a hirdetéseket hátha beakad egy méretben/típusban /árban megfelelő. Addig meg ott a fehér fal, szinte mindenki így kezdte....:-)
Jó ötlet anyagot nézegetni és a vászon keretet meg te megcsinálod hozzá bár olcsóbban sztem nem jössz ki mint amit linkeltem, az értelmes vászonanyag sem lesz olcsó. -
BIGi75
senior tag
válasz szepi0808 #62354 üzenetére
"Én a barlangomban is ALR-t használok"
Ez melyik anyag? Ha jól emlékszem még fehér volt fennt mikor nálad jártam...
Fehéret használ a felhasználók többsége, én már a sima szürke használatával is jelentősen jobbnak látom a képet, nem értem miért nem terjedt el jobban HM felhasználásra. Egy jó ALR viszont tényleg kicsit húzósabb árban és nehezebb megtalálni az igazit, nagy a minőségbeli katyvasz a piacon és rendkívül kevés az olyan lehetőség, hogy előtte ki lehet próbálni (akár mintával), és meg lehet nézni hogy mit is vesz az ember. -
péjé
őstag
válasz torokjanos86 #62360 üzenetére
Mondjuk te azért erősen kezdtél, én tizenév alatt a nyolcadik projimmal eljutottam oda hogy most kicsit elengedtem a keresést....:-)
Az a vászon neked jó is lehet és akkor ezzel a kombóval sztem pár évig elleszel aztán jön majd a kisördög és nekiáll sutyorogni a natív 4k-ról, jobb hdr-ről, még nagyobb képről, ilyesmik...:-) -
szepi0808
senior tag
Itt is el kell játszani a cseneles féle butaságot?
[link]
Ott még nincs fent a speckója, pedig szóltam nekik már vagy 5x, de ugyan ez a francia anyaggyártóval dolgozik mind a két cég.
Itt van a sima Gray és a Gray ALR összehasonlítása, de ezt már egy párszor linkeltem, de biztos jó játszani a butát, azért csinálod te is
[link]
Árlistában is benne van az ALR nem is tudnék nem ALR rendelni:
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz Khaosz55 #62366 üzenetére
[link]
kissé lentebb tekerve is van a fehér mellett összehasonlítás fehér és ALR minták között.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Bikkrom
senior tag
Az igaz, lehet maszkolni. Mi ennek az új ára? Vagy egyáltalán mennyi egy 100-110"-os fix keretes legolcsóbban? Nyilván valami belépő márka, de nem noname. Pl. ES, FunScreen, Projecta, Optoma, Medium stb?
[ Szerkesztve ]
Sic vis pacem, para bellum! - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #62364 üzenetére
Hagyjuk a jelzőket Szepi, teljesen felesleges! A tényeken ez semmit nem változtat.
Itt a linkeld ALR vásznad.
ALRV értéke 34% Halkan megjegyzem az összes sima fehér Gain 1.0 standard vászon 15%-al rendelkezik...- Hazavágsz a gép fényerejéből 50%-ot de ha már a háromszemélyes kanapé szélén ülsz 60%-ot. Egy normális ALR vászonnak 60-70-80% ALRV(fénykizárási) értéke van és csak a gagyik hotspotolnak! Veszteség mentesek 99%-ban, Magyarul Gain értékük 1.0 feletti többnyire 1.2-1.3 Gain közöttiek. Nem linkelem be újra, már számtalanszor megtette...
- Másik...Áltánosan ha elveszel egy gép fényerejéből 50%-ot iriszek segítségével az optikai rendszerének hatásfokán keresztül nagyjából +100% mérhető kontraszt értéket kapsz, ami minimum felezi a fekete szintet de jobb gépeknél harmadolhatja is.
Mi értelme van a veszteséges vászonfelületeknek??
Most akkor áruld el itt mindenkinek, hogy mi értelme van ennek légyszíves ?
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
BIGi75
senior tag
válasz szepi0808 #62367 üzenetére
Tök jó lenne, ha lehetne rendelni a Mekkában vászonmintát (tesztelhető, ~A3 méretben). Az ilyen jellegű (szürke, ALR) vásznakat jó lenne látni otthoni környezetben, mielőtt beletesz az ember x százezret. Én pl. simán kifizetnék pár ezrest, hogy megnézzem mit tudnak, mielőtt vásárolnék, vagy egyáltalán segítene eldönteni, hogy vásároljak/cseréljek-e. És mikor kiderül otthon a képi dinamikai előny, a jobb feketeszint (mert kiderül, egy fehér vászonnal szemben) vélhetően az az eladásokra is jótékonyan hatna.
-
BIGi75
senior tag
válasz Cseneles #62370 üzenetére
"Egy normális ALR vászonnak 60-70-80% ALRV(fénykizárási) értéke van és csak a gagyik hotspotolnak! Veszteség mentesek 99%-ban, Magyarul Gain értékük 1.0 feletti többnyire 1.2-1.3 Gain közöttiek." Linkelnél nekem ilyet, ami nem gagyi,nem hotspotol és 1.2-1.3-as?
Nem kötözködöm csak kérdezem, mert nem értem; ha leveszek 50%-ot irisz zárással, a fehér fényerőt is csökkentem ugye, hogy lesz ebből +100% mérhető kontraszt? -
Vhiktor
veterán
válasz BIGi75 #62372 üzenetére
Pl epson 9400 eléggé zárt írisszel képes 8000:1 feletti natív kontraszt arányra, míg nyitott irisszel ez inkább 4-5000:1.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #62372 üzenetére
Nem linkelek, vedd a fáradságot és olvass vissza itt a fórumon.
"ha leveszek 50%-ot irisz zárással, a fehér fényerőt is csökkentem ugye, hogy lesz ebből +100% mérhető kontraszt?"
Úgy , hogy tömören nem egyenes arányban csökken a fényerőd az irisz zárásával. Ezért tapasztalható, mérhető kontraszt növekedés. Az iriszek első sorban a szórt fényt és a nemkívánatosat hivatottak kizárni szűkülésükkel.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
BIGi75
senior tag
válasz Vhiktor #62373 üzenetére
Puff,
hypolom itt a szürke vásznamat, közben full nyitott írisszel nyomom, hogy meglegyen a kellő fényerő 0.8 gainen...
Azt hittem az írisz csak az fL beállításra van, és a kontrasztot nem befolyásolja. Mindig tanul az ember.
Lehet, hogy zártabb írisszel a fehér vásznamon eléném ugyan azt a fekete szintet mint most a szürkén, csak jobb kontraszttal? -
Khaosz55
addikt
válasz Cseneles #62370 üzenetére
Én még a 0.6-os radiace-en is láttam mákszemeket színekben. Én a csillogást úgy veszem észre, hogy pont az apró mákszemnél is kisseb fekete pontok jelennek meg a színekben. Pl kirakok egy komplett sárga vagy piros képet és fejemet a törzsemmel jobbra-balra mozdítom és a kis mákszemek "megmozdulnak". Hozzá teszem a korábbi fehér vásznam is ilyen volt, csillogott mint a szakramentum pedig csak 1.2-es volt.
Miden projektornak van egy alap fekete szintje. Ha sötétebb a vászon alapszíne akkor javul a fekete szint, igaz romlik is a fehér fényereje. Amiket láttam azok közül a VNX-nek volt a legkevesebb a csillogása, úgy hogy lényegében fényerőt nem vesztettem. Azért megnéznék egy bivaly JVC-t mit produkál fekete szintben egy ALR-en. Német fórumon sokan használják a JVC-ket ALR vászonnal.
-
Vhiktor
veterán
válasz BIGi75 #62375 üzenetére
Tapasztalatom szerint nem hoz mindnen projektornál egyformán. Próbáld ki.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
BIGi75
senior tag
válasz Cseneles #62374 üzenetére
Visszaolvastam:
az EliteScreen-t említetted, mint elfogadható és olcsó ALR-t, de ez bizony erősen hotspotol. Ezen kívül pedig a Stewart FireHowk G5-t, ami 5000 dolcsi felett van, lehet nem hotspotol, de azért na
"tömören nem egyenes arányban csökken a fényerőd az irisz zárásával. Ezért tapasztalható, mérhető kontraszt növekedés. Az iriszek első sorban a szórt fényt és a nemkívánatosat hivatottak kizárni szűkülésükkel" Köszi az infót, ennek utánajárok műszerrel -
Cseneles
őstag
válasz BIGi75 #62379 üzenetére
Ott a Hivilux hivigrey Cinema 5d. Gain 1,25 es nem csillog. Egyik legjobb ALR vaszon a mezőnyben. Nem szivesen ajanlok vasznat, kerj mintat kuldenek es eldontod.
ezzel a vaszonnal ugyanolyan fekete szinted van mint egy 0,6 gaines szurkevel csak megmarad +70% fenyerod amit akar kontrasztra is fordithatsz… vagy az sem mindegy hogy valamit 20fl vagy 34fl fenysuruseggel nezel a HDR korszakaban.[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
m3ss
veterán
Khaosz neked nincs muszered kontraszt mereshez?
most mar azon aggodok, hogy lehet triple black velvet fuggonnyel is kompromisszumos lesz a feher vaszon, mert nagyon kozel lesz a vaszon szelehez az oldalso fuggony...de alrt nem akarok, mert a vetitom nincs a vaszon kozepevel szemben.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
-
Vitee
aktív tag
Sziasztok!
Regebben aktivabb voltam a forumon, de mar lassan 3 eve nem voltam otthon, igy a settemet nem hasznalom, edesanyam nez rajta filmeket csak, igy megvalnank tole
Mivel nem latok hasznaltan, igy itt kerdeznek toletek.
Mit gondoltok mennyit erhet, mennyiert tudnek eladni egy:
- Benq w2000 - 1-2 honapja pukkant el a lampa, egy eredeti lett veve bele, kozel 100k forintert + van hozza egy mennyezeti konzol. (Elso lampaba par ezer ora lehetett, nem tudok pontos szamot!).
- ScreenLine Amleto 1.4 diamond 101-102"-es fix keretes vaszon.
Mennyi lehet ennek a realis ara, mit gondoltok?[ Szerkesztve ]
"Life before death, strength before weakness, journey before destination."
-
Vhiktor
veterán
Szerintem könnyen el fog menni, sokan keresik.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
szepi0808
senior tag
válasz BIGi75 #62371 üzenetére
[link]
Rengeted installációt találsz és vásárlói véleményeket. Beszéljenek a tények helyettem.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z3000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Khaosz55
addikt
Véletlen a másik topicba írtam ezért ide is berakom.
Tegnap megnéztem fehér lappal kíváncsiságból a képet és a fekete szintet. Hozzá teszem nekem csak a plafon világos bézs színű ami kb 1.5 méterre van a vetített kép tétjétől. Tehát a plafont kivéve eléggé jó a környezet színe. minden fekete és sötét zöld.
Teljesen fekete kép esetén nem veszem észre az ALR vászonra rakott fehér lapot, ugyan azt a fekete szintet hozzák.
10% ADL esetén már látható, hogy fehér lapon a fekete szint romlott. 20% esetén jobban. Hiába vittem lejjebb a fényerőt zártam az Íriszt nem lett jobb a fekete szint a fehér lapon.
Persze gondolom ha nem csak A4-s lap lett volna hanem egy 120-as vászon akkor még feltűnőbb lenne.
A fehér lap szemből világos részen gyakorlatig alig lehet észre venni, szerintem kb azonos gain, talán a fehér világosabb kicsit. Viszont ha már kicsit oldalról nézem egyből látszik az ALR fényvesztése.
Itt van pár fotó, tudom nem mérvadó, de remélem valamennyire visszaadja miről beszélek.
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép]
Vissza térve a csillogásra. Lehet kicsit túllihegtem, mert fehér laphoz hasonlítva nehezen tudtam felfedezni, szerencsére.
Az utazók című filmel néztem és a Jennifer Lawrence fekete ruhája fehér lapon világosabb akárhogy a csökkentem a fényerőt vagy zárom az íriszt és ez 120" méret esetén gondolom jobban látszik. Szerintem az alap fekete szintet javítja az ALR, és ez nekem elég fontos.
Azért megpróbálom visszaszerezni a 100"-os fehér vászont. -
BIGi75
senior tag
válasz Cseneles #62383 üzenetére
Jó, igazad van, végülis ugyan az, mert HDR anyagot nézek .
Arra gondoltam, hogy kevésbé érdekelnek a HDR plussz képi élményei projektoron (csúcsfény, széles dinamikatartomány), hiszen elérhetetlenek vásznon, a BT.2020 nélül is meglennék, a HDR anyagok élénkebb, gazdagabb színeit sokszor mesterkéltnek érzem. Szóval csak az "alját" szeretném kimaxolni, a vászon témám célja csak a fekete szint és a nappali (értsd, mint helyiség) körülmények között elérhető legjobb ADL kontraszt. -
Quetz
őstag
Vetítéshez kapcsolodó hír, elkészült a Dreamscreen két utas motoros maszkoló rendszere. Az eredeti bejelentés az avsforumon olvasható.
-
Janaboy
Topikgazda
101"-os vásznam van és annak teljes szélességben van.
Rég volt már, de ha jól emlékszem fekete fénykizáró anyag van benne.
Van itt pár kép: [link]@devil-k: milyen szempontból fél megoldás?
Profinak nyilván nem az, de az én igényeimet bőven kiszolgálja.[ Szerkesztve ]
Janaboy
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs