- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 10T - erre vártunk idén
- Android szakmai topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Nothing Phone (2a) Plus - semmi lényegi plusz
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
t181
senior tag
válasz jjeahh #14430 üzenetére
Tudom, hogy szenzor, és képminőség terén is DSLR szint környékén vannak.
Én inkább az érzésre gondoltam. Mégis más egy 'nagy állat' gépet fogni, mint egy MILC-et(mondjuk obival már az sem olyan kicsi...és a méretnek nem kellene befolyásoló tényezőnek lennie...).
Ez az MFT viszont új. Eddig úgy gondoltam, hogy van köze a MILC-hez, de akkor szétnézek.Nikon D3200 // Acer Aspire 5 A515-51G-51JP // OnePlus 3 // Nexus 4
-
őstag
válasz jjeahh #14434 üzenetére
nem tudom, hogy tapogattad is e vagy csak látatlanban kritizálod az anyagminőségét de baromira nem kell gagyi, műanyag cuccot elképzelni, teljesen korrekt és nem az jut az emberek eszébe róla hogy fröccsöntött kínai vacak
PH PS5/XBOX discord link https://discord.gg/QUKTTkrrrA
-
Byk01
őstag
válasz jjeahh #14434 üzenetére
Ó, én már nem tapogatok, bár néha elfog a vágy, hogy legyen valami kisebb gépem is, amit napi szinten tudok magammal hurcolászni, de ilyenkor feltekerem a D40x-re a 35/1.8-at, és kész is a saját mft-m Nagyon kicsi már ez is a D90+markolat+Tamron 70-300 után
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #14567 üzenetére
Ugyan úgy, mint a szürke kártyát vagy a fehér papírlapot, de itt nem csak a fehér (szürke és fekete) pontokat lehet megadni, hanem a referencia színekét is. Az X-Rite rendszeréhez például ingyenes Lightroom/Photoshop plugin is jár. Fotósorozat esetén (ahol azonosak a fényviszonyok) könnyen létrehozol rá egy presetet és ráhúzod az összes fotóra.
Hétköznapi fotósnak felesleges csecsebecse, de akinek a színvisszaadás fontos, annak szinte kötelező. Persze kérdés, hogy a fórumtárs miként értette azt, hogy jó színvisszaadásra van szüksége és mire kellenek a fotók.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #14569 üzenetére
Az agyonszaturált megakontrasztos szemétért nem a colorchecker hiánya felel, hanem a user aki rászabadul a szoftverben a csúszkákra és addig tologatja amíg valami giccstenger ki nem esik belőle. De ezen a korszakon szerintem minden kezdő átesik (nincs mit szépíteni, pár éve még én is gyártottam agyongyalázott HDR fotókat amikor először lett digitális SLR-em, szerencsére hamar leálltam az ilyesmivel), aztán vagy benő az ember feje lágya vagy nem.
De colorcheckerhez visszatérve: A legtöbb hobbi fotós embernek semmi szüksége ilyesmire, mert az automata fehéregyensúly mellett is tökéletesen jól elvan. Mondjuk műfényes portrénál, tárgyfotónál és hasonlóknál azért egy szabványos fehér papírlap jó ha van, de ennél több már tényleg csak annak kell, akinek tényleg fontos a fokozott színhűség. Laikus (gyakorlatilag a célközönséged 98%-ka) amúgy meg sem mondaná, hogy melyik egy AWB mellett lőtt JPEG és melyik egy colorchecker referenciapontokra mért, beállított RAW-ból hívott színhelyes TIFF.
-
Mhamster
tag
válasz jjeahh #14609 üzenetére
Gyári lencséből 11 vs 30, ha minden gyártót nézünk akkor 20 vs 46, de utóbbiból sok az MF ugye, ennyi erővel bármilyen adapterezhető obit is ide lehetne számolni...
Nikon 1-re 9 db, Canon M-re 3 db, és nex-re is csak 13 db (ráaásul itt akadnak erősen kifogásolható darabok). És bár távol álljon tőlem hogy samsungot védem, de nem áll rosszul.
Canon AE-1 + Yashica 124 G
-
.: JuSzT :.
addikt
-
Dr.Burn
őstag
válasz jjeahh #14630 üzenetére
Ez ugye a regebbi model, nem az ujabb hx300v. Szoval igy nem olyan veszesen draga. Egyik haverom adna 40k-ert. A nex-3n ujabb model, es tenyleg szep kepeket csinal az alap 16-50mm obival ami hozzajar. Igazabol a dslr, es a milc is szoba johet. Egyaltalan nem zarkozom el toluk. Mondjuk a milc kategoria szimpatikusabb. A nex-el a gond, hogy nagyon dragak hozza az obik. Ez sem utolso szempont nalam.
A kompaktot csak azert hoztam fel, mert az arahoz kepest eleg meggyozo kepeket lehet vele csinalni. Es azert az igazsag az, hogy a nex 3x dragabb, mint a hx100v. Szoval szeretnek vele 3x jobb minusegu kepet es videot csinalni.
Viccet felreteve, milyen gepek johetnek szoba a nex-3n arkategoriajaban? Hasznalt is lehet.[ Szerkesztve ]
"Later Nerd!"
-
Z0mbi
senior tag
válasz jjeahh #14745 üzenetére
400D, 450D 40D.
es soha nem kittobival (ezert mindig nehez is volt. Maniam a 2.8 vagy fenyesebb obi.
Hat most ezt lejjebb adom. elfaradtam kicsit a hasonfekve feloraig makro, egy 8kg os hatizsakkal az asszony meg nem tudta hol nezzen bele a gepbe.
Ugyhogy ez a gep arra lesz hivatott hogy FHD ben tudjon a majdani gyerekrol jo minosegu videot keszinteni,
jo kepeket lehessen vele kesziteni point and shoot mode ban es ha akarom akkor tudak allitani rajta manualisan mindent. (regi perverziomat kielni)
Persze mindezt egy geppel. Kicsit fazok az ilyentol mert hat... teherauto/versenyauto/csaladiauto egyben se biztos egy jo valasztas Kicsit kompromisszum mindenhol...
a Sony lapkas gepek: Itt egy NEX 7 es ketto kittobival 230000. Hat ettol tobbet mar nem szeretnek egy ilyen masinaert. De meg olvasgatok a sonyrol mert eddig oket nem nagyon neztem. Az utolso cuccom ami sony volt az a walkman volt 92 ben[ Szerkesztve ]
-
BiriBum
őstag
-
t181
senior tag
válasz jjeahh #14779 üzenetére
& (#14777) A Zéé & ( #14776) nesa
Köszönöm a segítséget!
Akkor elég felejtősek ezek az obik erre a vázra...
Most gondolkodhatok tovább... Vegyem ezt a vázat és (sokkal) később több pénzért veszek jobb obit, vagy ebben az árkategóriában(120k) keresek egy MILC-et amihez sok, manuális obi van...
Most megint fogalmam sincs mi legyen
Ezt a focus peaking funkciót már néztem korábban, csak ezt nem sok készülékben láttam még...Nikon D3200 // Acer Aspire 5 A515-51G-51JP // OnePlus 3 // Nexus 4
-
-
Sajnospogi
csendes tag
válasz jjeahh #14931 üzenetére
Megnéztem élőben a nikont és a canont is, pentaxot mondjuk nem.
Tudom, hogy nemcsak ezek a márkák vannak, de elsősorban ezek elérhetőek áruházban megnézésre, mármint nem láttam kirakva pl olympust, panasonicot, úgy érzem inkább nikon canon és talán pentaxra van ráállva a kereskedők palettája. Hagyományos kompaktba sokkal több márka van, több kínálat.néztem teszt képeket nikon 3200-val állati szépek legalábbis nekem nagyon tetszettek.
[ Szerkesztve ]
-
rolkaDb
aktív tag
válasz jjeahh #15116 üzenetére
Tehát azok egyértelműen kezdőknek tökéletesen megfelelnek, köszönöm! A kevés expo azoknál mennyi valójában? jól sejtem hogy olyan 20-25k környéke?
Végül is, ha már az ember ilyen beruházásra adja a fejét, akkor jobban megéri a d3100-at 30-40kval kipótolni és megvenni a d5100-at. -
rolkaDb
aktív tag
-
Freddy76
addikt
válasz jjeahh #15164 üzenetére
Fujit nem tudom.
A nikon 50/1.8 G a nikon tükrös rendszer musthave üvege, kicsit rekeszelve már nagyon éles, teljesen nyitva pont annyira lágy, amennyire kell, nagyon szép a mosása, rajza. Ár/érték arányban szvsz a legjobb nikon üveg. De: az általad elmlített keretbe dx nikon vázak vérnek bele (pl. egy d5100), itt pedig az 50 ekv. 75 lesz, lehet, hogy kicsit már hosszú. Ajánlanám a nikon 35/1.8G-t (ekv. 52,5) szintén nagyon jó, bár néhány vázzal (d90, d7000) vannak vele nem túl jó tapasztalatok (nekem pl. a d7000-rel az istennek nem akart működni, különböző tárgytávolságokon máshogy fókuszált félre, de nyilván a többségnek működik).
Ha milc-ben is gondolkodsz, akkor nem lényeg a nagy méret, felső kijelző, rengeteg gomb. Így a d5100 remek választás, baromi jó szenzorral, nagyon jó gép. Ha nem csak fixben gondolkodsz, érdemes kitben venni a 18-105 obival, árához képest nagyon jó szaladgálós obi. 300 pénzbe belefér egy 35 fix utcára és egy 50 portréra is. Edigitalnál ez újonnan 286.700, és egy nagyon-nagyon jó szett.
Azt érdemes megjegyezni, hogy a "haladóbb" nikon vázakban van fókuszmotor, ezek a régebbi, még af nélküli obikat is meghajtják, tehát van velük fókusz (d7000 pl. ilyen). A d5100-ban nincs motor, tehát csak azon az obiknál van af, aho az obiban van motor (az utóbbi évek obijai már mind ilyenek, a fent említett három is).
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Freddy76
addikt
válasz jjeahh #15168 üzenetére
Én használtam nikon d5100-at, majd oly om-d em-5-öt (ez utóbbit 9-18, 20/.17, 45/1.8 kombóval), most fél éve van d7000 (tamron 17-50/2.8, 50/1.8g kombóval). Nagyon szeretem, de mindenképpen tükör nélküli leszek hamarosan újra, a méretet nem tudom megszokni. Fuji xe-1 tökéletes lenne, de azzal az af-fel eret vágnék magamon, különösen a d7000 után...
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
Freddy76
addikt
válasz jjeahh #15180 üzenetére
A d5100 azért nem az örökkévalóságnak lett gyártva... Nem rossz, de azért nem olyan hűde masszív. D7000 más, az nagyon jó.
Amúgy ha iso 3200: az em-5-tel lazán... Nem tudom, melyik olyban van ez a szenzor még.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
k1csi
senior tag
válasz jjeahh #15164 üzenetére
Az nem kérdés, hogy tükrös APS-C rendszerrel kevesebb pénzért kapod kb. ugyanazt a minőséget (Canon) vagy valamivel jobbat is (Nikon, Pentax) viszont inkább azt kellene mérlegelned, hogy a 2-3 kiló súly (és a hozzá tartozó térfogat) megfelel-e a fotózási szokásaidnak.
Mert ahova a kisebb gépet simán elviszed (és lazán fotózol vele), a nagyobb rendszer a kezdeti lelkesedés után hamar nyűg lehet (és a valamivel komplexebb kezelés szintén azt fogja eredményezni, hogy a technikával foglalkozol nem a témával).
MILC cuccok esetén viszont azt is meg kell fontolni, hogy ezeket aranyáron vezetik be, gyors áreséssel. Azaz itt ha rosszul méred fel az igényeid és az újabb drága cuccok közzül választol akkor egy csere elég fájdalmas lehet anyagi szempontból.
Pl. ebay-ről garis Pana G5-öt lehet 100-110k-ért venni vagy G3-at még olcsóbban azonnal (aukció még jobb áron megy).
Persze pont a Pana érzésre nagyon műanyag, de ennek ellenére ezek a cuccok hamarabb avulnak el technikailag mint elhasználódnak.
Jelenleg nem túl régi APS-C, MFT között kb. max 2/3 Fé-van. Ennél a fény minősége, obi stb. jóval többet számít.
Persze, ha a súly/méret nem számít a sokat ajánlott D5100 + 18-105 + 50 1.8-al (+ apróságok esetleg vaku + nagyobb táska) nem foghatsz nagyon mellé. Max egy idő után nyűg lesz a méret/súly.
Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15184 üzenetére
A 12 és a 16Mp-es Olympus vázak között szenzorban meglepően nagy a különbség, mind zajban, mind dinamikában. Szóval csak emiatt nem kell feltétlen rendszert váltani. Plusz be lehet szerezni egy PanaLeica 25/1,4-et is, ami egy nagyon kellemes obi, kellemes látószöggel és kellően kicsi mélységélességgel.
Ettől függetlenül nem lennék szomorú ha végül Fujira váltanál, ha mást nem azért mert szívesen olvasnék itt X-E1 + 35/1,4-el kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokat.
Kérdezted korábban, hogy Fuji és az Olympus viszonylatában mik az előnyök hátrányok. Nos, a Fuji picit jobb szenzorban, kicsit kisebb mélységélességed is lesz, no és persze eszméletlenül dögös a cucc!
Viszont a látszat ellenére az Olympus mellett is vannak érvek. Működési sebességben pl. nem egy kategória a kettő. Az új Olympus vázak (nem az E-P1) rendesen elkalapálják ilyen téren a Fujit. Ezen felül a legújabb Oly vázak már alig vannak szenzorban lemaradva és a brutál jó 5 tengelyen szenzor stabival (E-M5, E-P5) is sokat kompenzálnak.Ezek alapján én azt tudom mondani, hogy ha mirrorless vonalon akarsz maradni akkor ha teheted próbálj ki első körben egy Fuji vázat. Ha elégedett leszel a tapasztaltakkal, az AF teljesítményével, akkor szerintem nem is kérdés, hogy a Fuji a befutó.
Ha nem akkor marad továbbra is a fejvakarás.. -
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #15296 üzenetére
Miért ne lenne értelme? Jó persze ez leginkább a film szeretetének a kérdése, én szeretem a mai napig, de tény, hogy drága. Hobbi felhasználásra is ajánlható, nem csak a művészpalánták meg a LOMO mániás hipszterek kiváltsága ez. De nem nehéz több ezer forintot elkölteni egyetlen tekercsre (pl: 120-as rollfilm 1500 Ft alsó hangon és legalább ennyi a kidolgozás és a papírképek, de akár több is lehet, attól függ hova viszed, de ha magadnak laborálsz az is felemészti a vegyszereket és 6x6 esetén van 12 képkockád).
Szinte mindegy mit veszel, úgyis az objektív és a használt filmtípus fog számítani. Minden más csak kényelmi funkció. Én imádom a TLR gépeket meg igazából mindent ami régi és antik, nincs benne elektronika és nem baj az sem ha kell egy kicsit matekozni az expozíció beállításával.
Szkenneléshez csak akkor ajánlott a célszerszám ha azzal dolgozol vagy megéri neked az igen borsos ár. Lehet kapni már őket 15-20 ezer forinttól is, de azoknak a minősége eléggé nudli. Nekem is volt, de pár tekercs után inkább apámnak adtam, neki elég arra, hogy régi sulis korában készült negatívokat digitalizáljon (vagy belőle pár száz), hogy a régi osztálytársaknak küldözgesse őket. Egyébként DSLR (vagy arra alkalmas MILC) géppel érdemes szkennelni. Kicsit macerás, de ezzel hozható ki a legjobb eredmény (dinamika, felbontás, stb). Ha kicsit lustább vagy, akkor 70-80 ezer körül már kapni használható példányokat, de egy kis barkács szellemmel simán építhető olyan DSLR-szkenner amin csak áthúzod a tekercset és kattintgatsz, ráadásul ha középformátumra vetemedsz, akkor azt is tudod vele szkennelni, mert a legtöbb filmszkenner (ebben a kategóriában) csak kisfilmet tud.
Belevágni kis pénzzel is lehet. Talán a DigitalRev-nek is volt egy ilyen adása, ahol az analóg SLR gépeket ajánlották ha olcsón akarsz elkezdeni Full Frame-et használni. Veszel egy olcsó gépet, egy olcsó de jó objektívet, veszel mellé 3-4 tekercset és az egész a kezdetek kezdetén megállhat 20 ezer alatt. Utána már csak pénztárca és kedv kérdése, hogy vegyél újabb tekercseket és kidolgoztasd őket. Olyan ez, mint a feltöltőkártyás mobil. Használod ha van pénzed, ha meg nem, akkor nem. Nincs havidíj.
Szerk: Lemaradt a link a DSLR-szkenner használatáról. Eléggé részletes és igazából annyira egyszerűm, hogy józan paraszti ésszel is simán megoldható. Én digitalizáltam már úgy is, hogy rokonnál voltam, ablaknak nyomtam a negatívot és mobillal befotóztam, majd mobilon szerkesztettem (invertálás pozitívba, crop, tónusok helyreállítása, stb) és rögtön át is dobtam neki emailben az anyagot. Az mondjuk pont olyan minőséget hozott, mint a 15 ezer forintos filmszkennerek. Nem vicc!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #15304 üzenetére
A filmszkenner is csak egy fényképezőgép. Persze kényelmes az, hogy berakod egy kazettába a filmet és szinte automatikusan megvan, de ha ügyesen csinálod, akkor egy DSLR géppel sem sokkal macerásabb és ha amúgy is van már egy ilyen digitális géped, akkor felesleges hasonló árban beszerezni egy szkennert amivel képminőség szempontjából nem vagy előrébb, sőt! De persze tény, hogy tényleg kényelmesebb, így ha dolgozol vele, akkor megéri. Hobbi felhasználás esetén én legalábbis tudnám másra is költeni az árukat.
Pro tipp: Photoshopban pozitívba invertálod a fotót, majd az Auto Tone funkció nagyon szépen behúzza a színeket (ezt a szkenner automatikusan végzi, itt csak két kattintással több), amit aztán finomíthatsz manuálisan az RGB csatornák buzerálásával (színes fénykép esetén). Jó ha van papírképed is, mert akkor tudod, hogy nagyjából mit kell kihoznod belőle. Az Auto Tone szerintem egy kicsit túl kontrasztos eredményt hoz, szóval én ha a színekhez már nem is nyúlok, de a kontrasztból visszarántok picit.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz jjeahh #15307 üzenetére
Egy rádiós (vagy szinkronkábeles) kioldó kell neked, olyan aminek a vevő része egy vakupapucs (ebbe dugod a rendszervakut). Esetleg stúdióvakuhoz való vevőt adapterezel rendszervakuhoz. Látom E-P1-ed van, azon már van vakupapucs, így adapterekkel-átalakítókkal bármi elérhető.
-
titán
válasz jjeahh #15315 üzenetére
Olcsó és jó távmérőst keresel? Yashica Electro 35, Zorki, FED
A Yashicát nagyon szeretem a fénymérője, és a rekeszprioritásos automatikája miatt. A másik két szovjet márka (rengeteg típus) teljesen manuális expoval használható.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
A Zéé
addikt
válasz jjeahh #15315 üzenetére
régi ruszki távmérősök vannak párezer forintért is. Zorkij, Kijev, FED... Ezeknek van cserélhető obijuk.
Japánokból van 10k körül Yashica Electro 35 sorozat, MG-1, Olympus RC, Canon QL gépek. Ezek fix obisok.
Nekem MG-1 van, ami egy nagyobb fajta, és súlya is van, tekintve, hogy elég sok fém van benne. Nehezebb, mint a D3100 a 35/1.8-al. De kézbe venni jó érzés, és dísznek se utolsó szerintemAmúgy baromi nehéz a filmezés, nekem pár tekercs után kicsit el is ment a kedvem tőle (kicsit demoralizál, hogy fizetem a hívásért, meg a scannelésért a pénzeket, és igazából nem is sikerültek olyan jól a képek, mint gondoltam), de majd megint befűzök egy tekercset, hátha sikerül majd valami értékelhetőt alkotni
Just a simple Lineman...
-
zozzo698
tag
válasz jjeahh #15402 üzenetére
igen élőképpel is....akkor volt lassú.....nézőkében nem volt lassú de mindkettőt kipróbáltam több előre beállított módban, és a sony képei (természetesen a kijelzőn) szebbek voltak...(a lányomat fotóztam cca.0.8 méterről....)
egyáltalán mekkora különbség van a két obi között értem ezalatt a 105-ös és a 58 as-t?
tel.:0630 942 (79) 13
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15444 üzenetére
"pana g1 sem kapott pl...mondhatnánk, hogy költséghatékonyság, valahol faragni kell, de pl az oly ebben az árkategóriában már masszív fémházat kínál..."
Ha itt most az E-P1-re gondolsz, akkor azt kell mondanom, hogy nem kis csúsztatás van abban amit állítasz.
Gyanítom mikor megjelent az E-P1 még nem igazán követted a m43 vonalat, mert különben biztos tudnád, hogy abban az időben ebben a kategóriában a Pana vázát úgy hívták, hogy GF1 és egy nagyon remek kis váz volt az Olympushoz hasonlóan igényes fém építéssel.
És az E-P1-hez hasonlóan ma már a GF1-et is nagyon jó áron meg lehet kapni.Ellenben az Olympusnak a mai napig nincs a G1-hez hasonló megfizethető árú beépített EVF-es váza.
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15450 üzenetére
A Pana GF1, GX1, GX7, valamint a GF2, GF3, GF5, GF6 mind fém fém burkolatot kapott. Azok a Panák amik pedig múanyag borítást kaptak azok meg mind olyan kategóriás vázak amiben az Oly egyáltalán nem képviselteti magát.
No de hát ha keresőtől és a kategóriáktól teljesen függetlenül hasonlítunk össze-vissza tetszőlegesen bármit bármivel akkor nem szóltam..
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz jjeahh #15450 üzenetére
bocs, szerk idő lejárt, nem tudtam, hogy gf1 fém... amúgy a pana g3-ra is mondják, hogy az előlap mintha fém borítású, igaz...dslr-ben viszont tényleg nem tudok fém cuccost mondani belépő szinten nekem pl fontos az ilyesmi.
szerintem ez így rendben is van, hogy az oly és a pana különböző igényeknek megfelelő vázakot kínál, nagyobb, színesebb a kínálat
ja, hát szerintem aki kezdő gépet vesz, sztem jobb esetben feltérképezi kategorizálástól függetlenül egy adott kereten belül a teljes kínálatot. legalábbis én ezt tettem anno[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FEDman
addikt
válasz jjeahh #15452 üzenetére
Igen, van ahol a keverik a műanyagot a fémmel. A G3-nál tényleg csak az eleje fém, a hátulja műanyag, de ugyanilyen megoldást alkalmaz például az Olympus E-PL2 is.
Az igazán igényes építést m43 vonalon Oly esetében az E-P1/2/3/5 képviseli, Pana esetében pedig a GF1, GX1, GX7.
-
Throme
veterán
válasz jjeahh #15462 üzenetére
ok ok, én egy fém vázas gépre asszociáltam, tévesen
(#15459) Stauffenberg : lehet most szőrszálhasogatásnak veszed, de amit bemutattál az ragasztási probléma és nem a műanyag váz számlájára írható. Mindamellett tényleg sajnálatos és én is bosszankodnék, ahogy teszem is a nikkor 18-105 zoomgyűrű gumi borításának kezdődő lebomlása miatt. 3,5 éves és kezd leharcoltnak tűnni.... lassan le is jön... pedig nem vagyok hóban-sárban fotózós... ráadásul olyan terhelést se kap, mint egy markolat gumi!!
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
őstag
válasz jjeahh #15505 üzenetére
Az 5100D a 18-105-tel még ad valamennyi "zúmot", és újonnan is kb. az az árkategória, ami rendelkezésre áll.
Nem mondom, hogy az Oly nem jó, csak nem ismerem, de ha van ebben az árban hasonló átfogással, akkor nyilván nem elvetendő. Azért a 20x-os zoomról elég nagy visszalépés a kitobik 3x-osa.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
viktorhmv
senior tag
válasz jjeahh #15535 üzenetére
Azert mert ismerosok kizarolag ezt a kettot javasoltak bar ugye nem nekik kell kicsngetni a penzt
Nyitott vagyok egyeb markakra is egyebkent...Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com
Új hozzászólás Aktív témák
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Azonnali notebookos kérdések órája
- EA Sports WRC '23
- Amazon Kindle
- Kés topik
- Tudományos Pandémia Klub
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Jókora telepet kapott a OnePlus 13 is
- Interactive Brokers társalgó
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest