- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Z Fold6 - ugyanaz, sarkosan fogalmazva
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Honor 200 Pro - mobilportré
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szia! Gratulálok a kocsihoz, sajnos elmondható hogy minden használt autóhoz az alsóbb kategóriákban muszáj gumit is venni. Nem ritka hogy tízéves nyári gumival hordozza egész évben a csemetéket isibe,oviba,mert van még rajta minta. Nagyon sok autótulajdonos felelőtlen,tisztelet a kivételnek. De hogy hasznosat is írjak,ne csak a szám járassam, a szoruló zárbetéten segíthet a féktisztító spré, extrém esetben pedig az egr tisztító spricni. Utóbbival óvatosan, erős,maró anyag, szétszed műanyagot,kezet is. Ha nem túl matt a fényszóró, sima fogkrémet nyomjál rá,masszírozd pár percig kézzel, puha szivaccsal,majd öblítsd le. Nálam bevált. Ha szeretnél ledet a helyzetjelzőbe,beltérbe, illetve klassz kiegészítőket,itt találsz olcsón jót: [link] Örülök neki hogy nem veszed félvállról az autó karbantartását, és valóban foglalkozol vele. Egész szép járgány,bár a szürke nekem kicsit snassz, de ez az én bajom.
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
zoo8800
veterán
Rossz látni, hogy mennyire el volt hanyagolva a kocsi motorja. Az olaj és szűrők cseréje nem túl komplikált és költséges dolog egy ilyen autón.
rip and tear, until it is done
-
ncc1701
veterán
És ez abszolút alap lenne. Ilyenkor borítanék bele valami motorbelső tisztítót, majd teszkós olajjal feltölteném, mennék 100km-t, majd normális olajjal. Plusz minőségi olajszűrőket is tennék alá cserénél.
Amúgy érdemes lenne a vízre is ránézni, ennyi év után úgyis illene cserélni azt is. Bár opeleknél vezérlés cserénél van vízpumpa csere is, ilyenkor értelmes ember a vizet is cseréli. -
-
balazs1022
őstag
Én most nyáron mostam át a biztonsági övet zsíroldóval (2x futottam neki). Száradás után sem volt az igazi a visszahúzása. A színét amúgy visszanyerte. Szilikonos spray-vel fújtam be az övet és utána már jó lett. (Nem lett szagos, meg tapintásra sem lehet észrevenni a szilikont)
-
kokopo
aktív tag
Nem kotekedes...
De miert a "Shell Helix Ultra 5W-40" es miert nem a GM 5W-30 Dexos2 ? -
Hát ez tényleg mocskos... 🤢🤮 Én rögtön dobtam ki mindegyik kocsimból,és nem is raktam bele másikat. Nem érzem szükségét,mert egyik autómban sem volt jó a klíma,lent volt az ablak, nem zavartak az illatok. Télen meg nincs olyan szag, kivéve trágyázáskor,de az meg olyan erős hogy a kédergumin keresztül is bemászik a kocsiba. Persze ha allergiás lennék,vagy gyakran mászkálnék városba, akkor megfontolnám, de olyan elcseszett generáció vagyok, hogy szeretem a kétütemű füstöt, a régi dízelek szagát,mert ez mindig a gyerekkoromat idézi fel.
Csak nevess, ne vedd túl komolyan!
-
ncc1701
veterán
válasz Jack Hunter #9 üzenetére
Port is megfogja, praktikus pedig.
A vizet buktam, figyelmetlen vagyok.
-
ncc1701
veterán
válasz balazs1022 #6 üzenetére
Gőzölővel érdemes átmenni az övön.
-
grizlisandor
veterán
+1, vagy annak megfelelő alternatívája, a vékonyabb olajjal valószínűleg kevésbé fog szólni a vezérműlánc is.
Azt az olajszűrőt látva, lehet a következő olajcserénél tennék a motorolajhoz valami tisztító adalékot, pl.: XADO VitaFlush, vagy valami hasonlót.
Én amondó vagyok pollenszűrőből minimum aktívszén, ha flancolni akarsz akkor anti-allergén.
Váltóolajat is érdemes lehet cserélni, Opel topikban tudnak segíteni milyen kell bele.
Nézzétek meg a gumi fékcsöveket, töröljétek és hajtogassátok meg kicsit, ha be van repedve csere azon a tengelyen, ki tudja milyen állapotban van; meg a fékcserét kössétek össze fékfolyadék cserével.
-
Freiherr
őstag
Gyújtáskapcsolót cserélni azonnal, WD-40 tilos.
Ha beragad , az k. nagy szívás, nekem 3 napig állt az autó, utána kifúrtuk a zárbetétet. Maga a csere egyszerű, de addig cseréld, míg elfordul a betét, utána nem tudod kivenni a lamellák miatt.[ Szerkesztve ]
XXX
-
Dr. Mózes
aktív tag
Lehet én vagyok barbár, de egy ilyen idős kocsinál szerintem már tök mindegy milyen olajat tölt bele az ember, ha az szintetikus + megfelelő a hideg és melegoldani kenése. A 2017-es 1.2 TSI fábiám egy elméletileg sokkal kényesebb technika, de én ott se gyári vw olajat használok, hanem azzal megegyező minőségűt, de az 10 ezrenként szigorúan cserélve van
A többiek által emlegetett motormosó odalaékot én biztos nem önteném bele a kocsiba, mert ami jó azt nem kell bántaniNévváltozás, korábban mustang08
-
Sziasztok!
Biztosan fog még egy olajcserét kapni és igen, egy motormosót vehettem volna bele valóban.
A fékolajat nemrég cserélték azt néztük.
Szóval volt is foglalkozva vele meg nem is.A gyujtáskapcsolót szerintem ki fogom cseréltetni mert nagyon idegesít, Az övet már kétszer mostam át szappanos vłzzel, már lassan magától visszamegy, de a szilikonspré dolgot lehet megpróbálom.
igazából guminál nem mindig annyira releváns az életkor, mert lehet valami raktáron ragadt gumi. Érdekes régen ez nem volt gond a Ladákon a 20 éves is jó volt. Persze nyilván nem egészséges. De ezek amik rajta voltak, már foszlottak kb... Mindegy egy darabig a gumival nem lesz gondom az fix. A többit meg meglátjuk sorban. Az fix hogy a gyújtáskapcsoló kövekezik.
A féket amúgy leellenőríztük, semmi rendellenességet nem találtunk, kivétel hogy elől az új féket megégették. Az fix. De ez van. Tavasszal úgyis műszaki, akkor kap egy nagyobb szervizet és kész.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
-
Diabolis
aktív tag
Olaj: elég a harmincas. Az egyhatba én is azt töltök. A negyvenes a véhatba kell. A dexos2 minősítés kell, több olaj is tudja, nem csak a GM (az nekem sem jött be). Az egyhat egyébként Manolt kap. Az állítólag szr ruszki olajat. Imádja. Csendes a motor, nem fogy az olaj.
Gyújtáskapcsolót még a nyár előtt cseréld ki. Ha most szorul, akkor szét is fog esni.Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
Tavaly vettem egy 1.7-es dízeles kombi G Astrát. Lehetne kényelmesebb az ülés, de ettől eltekintve f*sza kis autó! Van benne hely, olcsón fenntartható, nem eszik sokat. Két dologra figyeltem fel a beszámolódban:
5W volt benne Bárdis olaj.
Egy ismerősömnek attól lett hajtókar csapágyas az autója. Nem elég, hogy ez az AZ olaj egy sz*r, de még sokáig is volt benne a motorba. Borzalmasan drága ez a brand, ahhoz képest, hogy a minősége kérdőjeles.
Motorolaj: Shell Helix Ultra 5W-40 4liter
Na ez a másik. Én a gyári Dexos 2-es olajat rakom most bele, mert az tudja a szabványt, de lehet túlgondolom. Hogyhogy nem olyan olajat tettél bele? Igaz, hogy a Corsába most én is Shell Helixet raktam, de a HX8 5w40-et. Határozottan jobb lett neki a hangja, mint előtte a M4nn0llal, ami szerintem egy igazi hulladék, kicentrifugált valami.
Ja és olajszűrőnek én Mannt vettem bele, az SCT pont annyit ér, mint az általuk forgalmazott olaj.[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Annak lehet értelme, ha olcsóbb olajjal mész pár száz kilométereket és lecseréled, de adalék nélkül! Hengerfej javító műhelyben mondta a szaki, hogy vannak olyan lerakódások a motorban, ami jobb, ha ott marad! Én nem töltögetnék bele ilyen szemeteket.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
válasz Lalikiraly #17 üzenetére
GM olajról sok jót nem hallottam. Lehet ez az 5W-30 már jobb. De aki ismerős mondta, senkinek nem volt vele jó tapasztalata.
Nyilván a GM-nél mindenki hülye, hogy nem tudja a saját motorjába milyen olajat gyártson. Félreértés ne essék, nem meggyőzni akarlak, mert amúgy a következő cserére már én is más márkán gondolkodom. Jó állapotban van az enyém is, két csere között nem eszi az olajat, ami Opelnél szvsz ritkaság, így szerintem valami márkásabbat fogok neki adni.
Motulon és a Mobilon gondolkozom, mindkettő elég jó és 5 literes kannákban is vannak 5W30-as olajaik. Még a Valvoline és a Fuchs is jó és azok is kb. egy árban vannak webshopról (12-13k forint/kanna).
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
grizlisandor
veterán
5W volt benne Bárdis olaj.
Egy ismerősömnek attól lett hajtókar csapágyas az autója.Azért ez elég erős kijelentés, valószínűleg a Bárdi márkájú olaj nem TOP minőségű.
"Nem elég, hogy ez az AZ olaj egy sz*r, de még sokáig is volt benne a motorba."
Várjál a Bárdi a saját márkája + a Würtemberg kenőanyagokat tolja.
Az Unix saját márkája az AZ.Ők mind csak csomagolók, nem gyártanak.
Ha teljesítette a gyártó által kért paramétereket az olaj és a használatnak megfelelően vagy legkésőbb évente le volt cserélve, akkor nem az olaj miatt csapágyasodott le a motor.
-
válasz grizlisandor #22 üzenetére
Köszönöm a pontosítást, akkor ez az Un1kszos volt. Elvileg márpedig ez is közrejászhatott. Tudom, hogy nem ők gyártják, csak címkéznek, de akkor is egy nagyon olcsó és silány cuccot árulnak igen drágán.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
válasz grizlisandor #23 üzenetére
Így van! Én az évente vagy 10k km-t mindig betartom.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
grizlisandor
veterán
Sajnos, mint a gyártók nagy része.
Ha tudnánk milyen beszerzésű olajakat használnak itt az egyik szakszervìzben meglepődnèl, haver mesélt dolgokat és prémium gépjárművekbe öntik és nincs az olajminősègre visszavezethető hiba. Felhasználásnak megfelelően kell cserélni a megfelelő specifikációval rendelkező olajat. Ha igényli az ember, akkor használjon X márkát, de nagy csodák nincsenek. Mondom ezt Xado motorolaj userkènt.
-
válasz grizlisandor #26 üzenetére
Motorolajoknál van olyan márka, amit maga a gyártó forgalmaz? Létezhet ilyen? A Shellről éppen el tudom hinni, az olajipari cég.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
válasz grizlisandor #28 üzenetére
Lehet, hogy ezektől a cégektől érné meg legjobban olajat venni, mert ők ténylegesen végigkövetik az egész gyártási folyamatot és esetenként a saját szabadalmaikat is beleteszik a kenőanyagba?
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
válasz grizlisandor #30 üzenetére
Nem érdemes az olajok csúcs kategóriáját megcélozni.
Főleg nem ezekbe az autókba, tenni. Turbó nélkül, moderált teljesítménnyel és nyomatékkal.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sracok. Megjött a csere autórádió, csak a csatlakozóban át kellene kötni a szálakat mert nem kap állandó plusszot így nincs memória. Itt pesten valami megcsinálná? Nyilván nem egy sajtbureszért cserébe. Nekem semmim nincs hozzá sajnos. Előre is köszi.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Ja és a gyujtáskapcsoló cserét, javítást ki hol vállalja?
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
grizlisandor
veterán
válasz Hieronymus #31 üzenetére
Persze, nem kell túldramatizálni.
Lalikiraly(cikk írója) is pont PurePlus-os Shell-t vett bele, 10k körül venni 4 litert, olajos topikban ha nem akarsz sokat költeni, de jó olajat akarsz, akkor a Total felé szoktuk terelni a kérdezőt, hasonló specifikációkkal rendelkező Total olaj 4 liter meg 8,5k, évente 1500 forint plusz, miről is beszélünk?PAO olaj (Polialfa-olefin) túlzás lenne ezekbe.
A 6500 forint/liter árával.Lalikiraly:
Próbáld meg az Opel topikban, hátha kapsz hozzá segítséget. -
válasz grizlisandor #34 üzenetére
Na ennek a PurePlusnak utána nézek, jól hangzik.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Freiherr
őstag
válasz Lalikiraly #33 üzenetére
10 perc alatt megtudod csinálni YT videó alapján. Lényeg egy vékony csavarhúzó, hogy a stiftet be tudd nyomni, mert csak úgy jön ki a betét, semmi extra.
[ Szerkesztve ]
XXX
-
-
Freiherr
őstag
válasz Lalikiraly #37 üzenetére
Akkor az még a jobbik eset, így leírva elég kopott lehet már a szerkezet. Használhatod, de kockázatos a dolog.
XXX
-
-
Nem az a baja Lalikirály autójának.
Te a zárbetétet akarod cseréltetni, de az csak az elektronika kapcsolót forgatja. Ha az esett volna szét nem lenne autó indítás.Magyarul, elmagyarázva a lépéseket. A gyújtáskapcsolót kell cserélni.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Lalikiraly #39 üzenetére
Csak eltolod a problémát, nem megoldás a fújogatás.
PS:
Sok örömöd legyen az autóban.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #41 üzenetére
Ne félj; tuti cserélve lesz!
Viszont valami opel guru segítsen már.
Kétszer állíttattam be a lámpákat müszaki állomásonés akkor jó rá két napra a bal lámpa felfele a jobb kefele hord.
Jelzem a rádiót a paradoxx autóhifinél képtelenek voltak megcsinálni. Megvetettek velem egy fos adapter kábelt, ami pont annyit ér hogy kidobhatom a szemétbe. Valamennyit idétlenkedtek rajta aztán mondván ebédidő kiraktak az utcára ereggy dolgodra....
Másik kettő hifis meg nem is vállalata. Egy harmadik meg elküldött mindenhova, mi az hogy én szombaton zavarni merem...
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Freiherr
őstag
válasz Lalikiraly #39 üzenetére
👍
Ha viszont a forgatásnál is elkezd akadni, akkor tényleg csere.XXX
-
-
válasz Hieronymus #41 üzenetére
Amúgy köszi Meglesz minden, főleg most kirándulással. Holnap reggel még beszaladok mégegyszer megpróbálom beállíttatni a lámpát, meg hátha a rádiót is megcsinálják.
Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!
-
Zuri
tag
válasz Lalikiraly #17 üzenetére
Szia, én is azt mondom amit bele tettél nem teljesen jó olaj, főleg ha láncos, mivel ugye a láncfeszítőt az olajnyomás rántja be. Mindenképp 5W-30 olaj kell bele, és Dexos2 jóváhagyású. Nem nem rá van írva papíron, hanem rajta kell lennie a logónak is, hogy hivatalosan megkapta! [link]
GM "gyári" olajat elvileg a Mobil gyártja valószínű hasonló tulajdonságú mint a Mobil Super 3000XE....
Én évek óta MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30 -t teszek bele mindkét kocsiba, nem sokkal drágább mint a töbi de szerintem a legjobb. (és megvan a dexos2 plecsnije is) Igaz nekünk 2db Z14XEp van.[ Szerkesztve ]
-
Zuri
tag
Én is tettem bele egyszer a kombiba olcsóbb olajat ami viszont GM-LL-A025 (régebbi Dexos2) szabványnak megfelelő olaj volt, MANN szűrővel stb....1000km után olyant csinált, hogy meleg motornál, ha 1000RPM alatt volt alapjáraton a kocsi akkor villogott az olajnyomás jelző lámpa. Ugye ekkor nem tudtam, hogy az olaj okozza, féltem, hogy hajtókar,főtengely,vezérműtengely vagy olajszivattyú baja van, mivel maga a olajgomba az jó volt, ami legtöbb esetben ezt a hibát produkálja. Végül kiderült, hogy egy olajcsere rendbe hozta és csak egy jobb akkor a GM olaját töltötték bele utánavlaó években cseréltem le Motulra, MANN szűrőre, mivel évente egyszer kell cserélni csak vagy ugye 10 ezrenként bár most tavasszal is átléptem 2 ezerrel a cserét, de szép színe volt még az olajnak és egyik kocsiból sem fogy egy csepp sem, a GM-et kb fél/háromnegyed csere periodusnál kicsit rá kellett tölteni. Így azóta szerintem az a pár ezer forintal több egy éves ciklusnál nem sok és meghálálja bőven ez a motor ha normális olaj és szűrő van benne, mivel pl a olajszivattyú is a vezérlés alatti dekliben van amit a vezérműtengely működtet gerotor típusú olajszivattyú, plusz az olajteknő szűrő is eltömődhet ha leold valami szutykot. Ezért se ajánlatos ilyen motortisztítókat belerakni ebbe.
-
ha 1000RPM alatt volt alapjáraton a kocsi akkor villogott az olajnyomás jelző lámpa
Van egy 1000-es C Corsám, az is csinált hasonlót, de ott az olajgombát kellett cserélni.
de szép színe volt még az olajnak
Állítólag pedig jobb, ha nem szép, mert az bizonyítja, hogy oldja/lebegteti a motortérben lévő szennyeződéseket.
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Zuri
tag
Mellesleg kicsit "gyárias" kocsi, szereti a GM dolgokat, igaz lehet kicsit drágábbak ezek (GM váltóolaj,GM gyertya,GM vezérléskészlet,GM által jóváhagyott olajak) de hosszabb távon meghálálja mert nem romlik el egyhamar. Amikor vettem a kombit előtte volt cserélve a vezérlés és csörgött. Felhívtam a szervizt mit raktak bele és mikor, ezt meg tudták mondani, hogy kb 20 ezer kilométerrel előtte SKF vezérléskészletet..és csörög. kb dupla annyiért van GM(utángyártott gyári) és elvileg az kibírja a 80-100 ezret. GM gyertya se kerül drágábba mint mondjuk a Bosh de ott is kibírja a 60 ezret.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest