- Gurulunk, WAZE?!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- GoodSpeed: UEFI BIOS frissítési módok 2016-ban és 2024-ben ASUS alaplapoknál, FlashBack
Hirdetés
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
2024 - Íme a 21. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban érkezik végre a Senua's Saga: Hellblade II és az xDefiant.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
Elforditottam kormanyt egy kanyarodashoz es ment tovabb egyenesen mindezt kb 25-30-nal aztan kicsit rafekeztem es hirtelen ugy befordult, mintha belem jottek volna. Hat lehet jeg volt alatta, de akkor az be is volt olajzova 1000-l.
Egyebkent foutvonalakon jarok tulnyomoreszt (95%), amit meg legtobbszor eleg hamar lekotornak meg besoznak, ugyhogy hoban csak akkor megyek, ha eppen akkor esik -de van hogy mar kozben felsozzak, akkor meg hadd essen-, meg ha utcankbol kiallok -amit napokig nem kotornak le-, de az ~30m. Egy telen (~120nap) altalaban 5-6 alkalommal esik a ho, es nem is biztos, hogy nekem eppen aznap kell hasznalnom is az autot, ha mondjuk a feleben kell is, azt a 3 napot kibirom nagyobb kovetesi tavval, meg lassaban kozlekedve, de ahogy eszrevettem, akiknek teligumija is van fent sem szaguldoznak ijenkor ....pl megelozni meg senki nem akart 2x1 savos uton hoban, nem is ertem miert, pedig biztos jott mogottem mar teligumis auto is
SZVSZ tul van ez a teligumi dolog hype-olva itthon, ha vmi eszaki vagy alpesi orszag lennenk, ahol par nap hijan mindig esik vmennyi, akkor meg ertenem is, de igy... ...vagy lehet meg kene tanulni vezetni, a satufek meg kormanyrangatas az nem eppen nyero huzasok ijenkor, meg teligumival sem.
Foleg poen ez a 7 fokos ''alomhatar'' is...nehogymar minden teliguminal az legyen az hatarhomerseklet, abban is van lagyabb es kemenyebb kevereku.
Egyebkent az ABS hoban elegge gaz -lehet nyari gumi miatt-, de ahol az elozo, 1200kg-s autoval ABS nelkul lazan lefekeztem es befordultam, ott a jelenlegi ~1000kg-s auto ABS-l semmit(!) nem lassult, ugyhogy index vissza es go tovabb egyenesen. Egy ideig megvolt mindketto es volt alkalmam kiprobalni, es ugyanolyan meretu nyari van/volt mindketton.
hobizolitöbb drón kell ;P
-
#00809728
törölt tag
válasz hobizoli #201 üzenetére
Szasz!
Én anno a gumistól kérdeztem ,hogy mi külőnbség van stb...Nos ha tükőr jég az ut és megcsuszol akkor a 10.000-70.000ft gumi is felmondja a szolgálatot hacsak nincs rajta + hólánc.
Kb ez olyan a nyári gumiban miért van ennyi fajta ennyi mintázatu és miért ennyi az áruk.
Én multkor vettem egy ujságot ott kivesézgették 0 fokban, enyhe kásás uton,kicsi hoban,nagy hoban
Michelint hozta ki tesztgyőztesnek.
Mivel én elég sokat járok és ugymond a barum gumi és ez között van 3000ft ugy gondoltam nekem annyit még megér.
Félreértés ne essék én nem szolom le aki debica ill matador gumit vesz gondolom ő nem annyi pénzből él mint én és ő nem jár annyit télen a kocsijával mint én.Én azért vetettem fel ezt a gumis dolgot ,hogy valaki mondjuk debica gumit szeretnem venni 10.000ft körül akkor lehet akit én tudok az jobb fajtát fog neki ajánlani ezért a pénzért.Persze itt a km-t is bele kell kalkulálni..... -
tbs
addikt
válasz #00809728 #203 üzenetére
HZ járhat téligumi nélkül is, elég jó vezetőnek tűnik, hogy ~védje a hibáit.
(Téligumi párti vagyok, hétvégén ugrik föl.)
hobizoli: Az a 7°C nem lefelé váltás, hanem fölfelé. 7°C fölött bázira kenőcsösek a téligumik. De volt már kibekkelt tél 2harmad nyomásra fújt nyárival is. Azér ég és főd. -
lajafix
addikt
válasz hobizoli #201 üzenetére
marhaságot beszélsz, inkább halgass, mert a végén még valaki elhiszi a téli gumiról írt hülyeségeidet.
Mennyi hülye gondolja ugyanezt, hogy nem kell téli gumi mert ha esik a hó, akkor el se indulok. Aztán csak az úton éri őket a hó és a baj, mert fingja sincs mit tegyen hisz tényleg kevés ilyen helyzet van, de van! Keressek a tavalyi télről baleseti híreket?
Véleményed a hülyék önigazolása. Nőjjél fel, baszki.
(amikor nem kanyarodot be az autód, nem egy kis gázt kellett volna adnod hogy legyen egy kis + vonóerő?)Rock'n Roll
-
rebel56
tag
Köszönöm az ötleteket! Tényleg így van, amit bambano írt, hogy inkább télivel menjünk nyáron mint fordítva? A 4 évszakosról eddig majdnem mindenki le akart beszélni, akkor azt hanyagolom. Két garnitúrát semmiképp se akarok venni, tárolni se tudnám.
hobizoli álláspontjától sem zárkózom el, szüleim is 25 évig vezettek nyári gumival balesetmentesen. A kocsit csak most szereztem be, saccra évi 6-9.000 km-t fogok vele menni. Nyáriból ez lenne szimpatikus: Pirelli P3000, téliből Ceat Arctic 3 (Pirelli termék), mindkettő 9.000-ért. -
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #201 üzenetére
Hobizoli én csak annyit tudok:
Németországban autópályán jöttünk hazafelé májusban , szakadó eseőben és hidegben (9-10C fok lehetett), mindenki nyári gumival általában, a miénken még téli, mert azzal ment ki március elején a kedvesem a kocsival.
NOS: többi autós átlagsebessége kb 80km/h volt , és láttunk pár megcsúszó autót is.
Mi stabil 110-el tudtunk jönni, volt amikor még 120al is, pedig tényleg égszakadás volt.
Azóta én áldom a téli guminkat, mert baromi jó volt még ilyen esős időben is.
A legjobb volt, mikor egy carrerát frankón leelőztünk, aztán jópár kilomáéterrel később, Ausztriában, ahol már nyoma sem volt az esőnek, ott előzött vissza. De ott aztán elég durván
Úgyhogy mi téliban maradunk is a daytonnál.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
viharhozo
addikt
Ha keveset mesz telen, es megteheted, h hoban ne autozz, akkor ne rakj fel teli gumit. Ha csak egyszer torod ossze a verdat, akkor mar jobban jartal volna a teli cuccal, leven annak a koltsege annyi, h all benne a penzed.
A nyari gumi elettartama nagyjabol 50-80000 km, a telie ennek ugy a fele. A teli kerek a minta lekopasa utan meg gond nelkul hasznalhato nyari guminak, atlagos hasznalat eseten nem tul jelentos a kulonbseg, annyit eszlelsz, h a teli hangosabb.Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
bambano
titán
válasz hobizoli #201 üzenetére
Finoman fogalmazva mondjuk azt, hogy a szakma nem ezt a véleményt osztja. Én is megebédeltem közben, hogy előreengedhessem az észérveket, hiába no, egy lavór csilisbab mindig megnyugtatja az embert
Tehát a nyári gumival a következő baj van télen: nem arra a hőmérséklettartományra tervezték a gumit, ami télen van. Ha jól tudom, a kaucsukhoz/természetes gumihoz vagy műgumihoz adagolt szilícium alapú vegyületek (szilika) aránya határozza meg, hogy mi a gumi üzemi hőmérséklete. Ha pont eltalálod, akkor a gumi a szükséges mértékben lesz lágy, puha, ami ahhoz kell, hogy az út apró egyenetlenségei be tudják nyomni a gumit, mert ez adja a tapadást. Ha melegebb a gumi, mint ami az elvárt, akkor jobban fog tapadni, mert lágyabb lesz, de jobban is fog kopni és szélsőséges esetben fel is robbanhat, bár ez utóbbi aztért nem jellemző. Ha hidegebb a gumi, mint kellene, akkor rideggé, keménnyé válik, az út apró rögei nem lesznek képesek benyomni a gumit, nem fog tapadni.
Mindezt normális körülmények között nem feltétlenül veszed észre, de képzeld el a következő helyzetet: jössz Pesten, napok óta nem esett, tiszta az ég, letakarították az utakat és az fel is száradt. Legyen mondjuk -5 fok. A gumid mindaddig jól tapad, amíg egy barom gyalogos eléd nem lép és vészfékezned kell. A téli gumi ilyenkor beleragad az aszfaltba és megfogja a kocsit, a nyári meg úgy viselkedik, mintha slick lenne és szépen elkorcsolyázik az aszfalton.
A nyári gumival az is a baj télen, hogy nem télre való mintázata van. A téli gumi azért tud valamennyire tapadni a havon, mert összetömöríti maga előtt/alatt a havat és a benne levő millió kis lamella ebbe a tömörített hóba kapaszkodik bele. Amikor viszont a kerék a fordulat során feljön a havas útról, a formájának változása miatt a kis lamellák kiköpik a havat, megtisztulnak, hogy a következő fordulatban megint kapaszkodni tudjanak. Mivel a nyári gumiban nem ilyen mini lamellák vannak, hanem sokkal kevesebb és sokkal nagyobb vízelvezető vályatok, azok sokkal kisebb felületen képesek belefogni a hóba. Emellett, mivel a nyári gumi rideg, hiába forog, nem hajlik annyira, mint a téli (meg a lamellaszerkezete se erre van tervezve), benne marad a hó, következő fordulatnál úgy ér a hóhoz, mint egy gumilabda. Vagyis semennyire.
Én elhiszem, hogy aki főútvonalon jár és jól vezet, az egyszerű helyzetekben elboldogul a nyári gumival is. De csak egyszer legyen balesetveszély, pánikhelyzet, a nyári gumival olyan szépet fog szállni az autód, mint a huzat, ahol esetleg a télivel vagy megúsztad volna vagy olcsóbban úsztad volna meg. Az se mindegy, hogy ha már hoppá van, akkor csak kis gond, kis zúzódás vagy eldurrantak a légzsákok, szétment a kocsi eleje és esetleg gerinctörés is van.
A 7 fokos álomhatárnak triviális oka van. Van Magyarországon legalább 3 millió sofőr vagy több. Nekik nem lehet azt mondani, hogy ha ilyen autód van olyan gumival és erre jársz meg még millió paraméter, akkor neked 8.5 foknál kell cserélni, a másiknak meg 5.5-nél. Megnézték a gumikat okos emberek, megnézték az időjárást és kiszámolták, hogyha 7 fokot mondanak, akkor követik el átlagosan a legkevesebb hibát. Mert egy darab számot lehet mondani az autósok többségének, azt még megérti.
A hóban való fékezéshez a kisebb önsúly nem biztos, hogy előnyös. A blokkolásgátló meg általában nem. De rendes téli gumival szerintem jobb eredményt lehet elérni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz viharhozo #214 üzenetére
Hát ez így nem teljesen igaz. A nyári gumit alacsonybab profilmélységig szabad használni, mint a télit. Amíg a téli van fent, addig a nyári nem kopik. Tehát a téli guminak nem csak annyi a költsége, hogy áll benne a pénzed, ezt csökkenti, hogy a nyári addig nem kopik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz #00809728 #203 üzenetére
Nekem az astrán michelin alpin a2 van, egy éve került rá. Nem akarom én se leszólni se az olcsóbb gumikat, se a michelin pilot alpint, de nekem még egyszer michelin gumi nem lesz egyik autómon se.
Egyébként hogy kell-e vagy nem kell téli gumi: amikor előző munkahelyemre kerültem 2002 végén, kaptam céges autót, a borát. Okosan nyári gumival kaptuk meg december 6-i átadással. Pont azon a héten volt az a rettenetes nagy hóesés. Igaz, hogy a főútvonalakat már letakarították, de a lakótelepeken a parkolókban volt vagy 30 centi hó, később lejárták. Amíg a főúton mentem a borával, lehetett vele közlekedni, amint befordultam a lakótelepre, onnan kezdve halál volt. Ott is hagytam a parkolóban mindaddig, amíg a megrendelt téli garnitúra megjött. Akkor már csak a parkolóból kiállás volt a művelet, de megvártam, amíg minden autóstárs elmegy, hogy legyen hely csúszkálni, és úgy mentem gumicserére. Feltették a jóév ug6-osokat, azzal meg úgy ment a bora a havon mint a tank. Úgyhogy nekem nem lesz nyári gumi télen.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
viharhozo
addikt
A nyári gumit alacsonybab profilmélységig szabad használni, mint a télit.
Amennyire tudom, a teli gumi mar 4 mm-es profilmelyeseg eseten nem alkalmas teli hasznalatra, viszont nyaron meg vigan lehet vele menni.
Tehát a téli guminak nem csak annyi a költsége, hogy áll benne a pénzed, ezt csökkenti, hogy a nyári addig nem kopik.
Ergo annyi a koltsege, h a teli gumira koltott penzt masra nem hasznalhatod.Durvasága miatt töröltem - moderátor.
-
-
hobizoli
nagyúr
Tildy, ez azert van/volt, mert a szelesebb gumi elobb feluszik a vizen -aquaplanning-, mint a keskenyebb, amiket Te hasznalsz. Ezert szoktak teli gumiban is keskenyebbet fel tenni, de az is csak inkabb a friss hoban jobb, hogy a kisebb feluletre juto nagyobb tomeg miatt vmivel nagyobb tapadasa legyen, de ha nem hoban megy akkor viszont elobb beblokkol a kerek fekezeskor (vagy visszarugdal az ABS), meg az kanyarodaskor sem fog annyira
Egyik ismerosom 155-s teliket hasznal, nyaron meg 195-st, mert hat a WRC-be is igy van, csak azt felejti el, hogy azok mijen havas uton mennek, meg o mijeneken megy, es ugyebar az ovek az egyben szogesgumi is.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
De, de ez helyzetfuggo (is), maskor (nyarigumikkal) azt csinaltam, csak ott balra fordult be felem egy tgk, en meg jobbra szerettem volna fordulni, es ha akkor ott a gazra lepek, akkor elobb odaerek es meg pont beallok a potkocsija ala...igy mar amikor csak elfordult akkor ertem oda, persze ha nem csuszik meg akkor meg siman elfordulok.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
bambano
titán
válasz hobizoli #225 üzenetére
Nincs bizonyíték arra, hogy kisebb lesz a felület, arra meg pláne nincs bizonyíték, hogy kisebb felületen nagyobb lesz a tapadás. Az ellenkezőjét viszonylag egyszerű bizonyítani.
A szélesebb gumi jobban felúszik a vízen feltételezés csak tökéletesen azonos típusú, de különböző méretű gumik esetén igaz. A nyári gumik vízelvezető képessége más, mint a téli gumiké, így ebben a formában ennek az összehasonlításnak nem sok alapja van.
[Szerkesztve]Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Integra
titán
pfffffffff.....
[link]
''állítható hátsószárny (brutális kanyarsebesség)''...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tildy
nagyúr
válasz hobizoli #225 üzenetére
Telink is, nyarink is 175/70 r13. Az osszes kocsinkon. Accenten teli is nyari is dayton.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#00809728
törölt tag
Multhéten szombaton vettem egy benzinkuton krom szelepsapikat amik tetején seat embléma volt.Jó pofa dolog tetszett meg nem nagy beruházás és igy fel is tettem.
Gondoljátok tegnap még megvolt?
Kiváncsi lennék a vadparaszt mire használja???Ha esetleg nincs autója ill seat tütüje??? -
válasz #00809728 #238 üzenetére
Kollégának a minap az Astra színrefújt tükör borítását vitték el a tacskó parkolóból.
Szerencsére csak a vezetőoldalit.
Az ilyen kisstílű kis pöcs tolvajok büntetéseként be kéne vezetni a nyilvános korbácsolást, meg a két nap kalodát - a tacskó parkoló, vagy valamelyik bevásárlóközpont előcsarnoka ideális hely lenne ezeknek az eseményeknek is. Az autótolvajoknak meg valami komolyabbat kitalálni...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
tbs
addikt
válasz parandroid #239 üzenetére
Túl elnéző vagy.
-
Integra
titán
válasz dragonfx #233 üzenetére
szerintem még nem kell.
ha otthon van lehetőséged emelőzni akkor nem számít mikor teheted fel, ha gumisnál rakatod át akkor viszont valszeg az fogja meghatározni mikor rakatod át, hogy mikor rövid a sor és mikor van rá időd.
de inkább korábban mint később.
egyik cimbim is pórul járt, megvette a téligumikat, ment haza főúton 90nel, egy héttel később akarta felrakatni a gumikat és egy széltáfújásos lefagyott területen ment át teljesen normális sebességgel és lecsúszott, 1.8 vti totálkáros lett...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Nicky Nygaro
tag
Sziasztok! Egy kis technikai kérdés: Sajnos sikerült lemerítenem a vadiúj gondozásmentes akkumlátoromat... Elég ha a generátorról kapja vissza atöltést, vagy érdemes külön rátölteni akkutöltővel?
-
micro
addikt
válasz Nicky Nygaro #244 üzenetére
Ha el tudod indítani és mész vele legalább 30-40 percet, akkor van esély rá, hogy nem kell tölteni.
Klaviatúra, képernyő, EGÉR!, meg az a doboz, tudod a gép LELKE..
-
Nicky Nygaro
tag
Sikerült elindítanom és mentem is vele, azóta úgy tűnik minden rendben van, csak nem tudom, hogy e mellett is kellene e még rátölteni, vagy a generátor tökéletesen pótolja az elvesztett töltést, ill, hogy szabad-e egyáltalán rátölteni ezekre a ''gondozásmentes'' akkumlátorokra.
-
Integra
titán
broáf...
[link]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
NoLF
addikt
hja, eladom a kerekeimet, hátha vkit érdekel...
Borbet T 15'' 4*100 195/50 gumákkal
[link]The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
Aktív témák
- OLED TV topic
- Apple notebookok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- MIUI / HyperOS topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- A Princeton újraértelmezte az ultrakompakt hordozható SSD fogalmát
- Futás, futópályák
- Drágább lett a Pixel 8a
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen