- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Note 8 - hass, alkoss, gyarapíts!
- Nokia XR20 - 220 fölött elhagyod a valóságot
- Bluetooth-headsetekről általában
Hirdetés
-
PlayStation Plus 2024 Extra/Premium - A teljes júniusi lista
gp A Sony leleplezte, hogy az elkövetkező időszakban milyen játékokat kapnak, akik a drágább előfizetést választják.
-
Volt olyan piac, ahol mindezidáig egyetlen IP69 minősítésű telefon sem volt
ma Ez a piac pedig India. Volt, amíg az Oppo be nem dobta az F27 Pro+-t.
-
A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
ph A vállalat 148 hüvelykes modellel is előállhat a jövőben, és a meglátásuk szerint van erre igény.
Aktív témák
-
bambano
titán
válasz
hobizoli #201 üzenetére
Finoman fogalmazva mondjuk azt, hogy a szakma nem ezt a véleményt osztja. Én is megebédeltem közben, hogy előreengedhessem az észérveket, hiába no, egy lavór csilisbab mindig megnyugtatja az embert
Tehát a nyári gumival a következő baj van télen: nem arra a hőmérséklettartományra tervezték a gumit, ami télen van. Ha jól tudom, a kaucsukhoz/természetes gumihoz vagy műgumihoz adagolt szilícium alapú vegyületek (szilika) aránya határozza meg, hogy mi a gumi üzemi hőmérséklete. Ha pont eltalálod, akkor a gumi a szükséges mértékben lesz lágy, puha, ami ahhoz kell, hogy az út apró egyenetlenségei be tudják nyomni a gumit, mert ez adja a tapadást. Ha melegebb a gumi, mint ami az elvárt, akkor jobban fog tapadni, mert lágyabb lesz, de jobban is fog kopni és szélsőséges esetben fel is robbanhat, bár ez utóbbi aztért nem jellemző. Ha hidegebb a gumi, mint kellene, akkor rideggé, keménnyé válik, az út apró rögei nem lesznek képesek benyomni a gumit, nem fog tapadni.
Mindezt normális körülmények között nem feltétlenül veszed észre, de képzeld el a következő helyzetet: jössz Pesten, napok óta nem esett, tiszta az ég, letakarították az utakat és az fel is száradt. Legyen mondjuk -5 fok. A gumid mindaddig jól tapad, amíg egy barom gyalogos eléd nem lép és vészfékezned kell. A téli gumi ilyenkor beleragad az aszfaltba és megfogja a kocsit, a nyári meg úgy viselkedik, mintha slick lenne és szépen elkorcsolyázik az aszfalton.
A nyári gumival az is a baj télen, hogy nem télre való mintázata van. A téli gumi azért tud valamennyire tapadni a havon, mert összetömöríti maga előtt/alatt a havat és a benne levő millió kis lamella ebbe a tömörített hóba kapaszkodik bele. Amikor viszont a kerék a fordulat során feljön a havas útról, a formájának változása miatt a kis lamellák kiköpik a havat, megtisztulnak, hogy a következő fordulatban megint kapaszkodni tudjanak. Mivel a nyári gumiban nem ilyen mini lamellák vannak, hanem sokkal kevesebb és sokkal nagyobb vízelvezető vályatok, azok sokkal kisebb felületen képesek belefogni a hóba. Emellett, mivel a nyári gumi rideg, hiába forog, nem hajlik annyira, mint a téli (meg a lamellaszerkezete se erre van tervezve), benne marad a hó, következő fordulatnál úgy ér a hóhoz, mint egy gumilabda. Vagyis semennyire.
Én elhiszem, hogy aki főútvonalon jár és jól vezet, az egyszerű helyzetekben elboldogul a nyári gumival is. De csak egyszer legyen balesetveszély, pánikhelyzet, a nyári gumival olyan szépet fog szállni az autód, mint a huzat, ahol esetleg a télivel vagy megúsztad volna vagy olcsóbban úsztad volna meg. Az se mindegy, hogy ha már hoppá van, akkor csak kis gond, kis zúzódás vagy eldurrantak a légzsákok, szétment a kocsi eleje és esetleg gerinctörés is van.
A 7 fokos álomhatárnak triviális oka van. Van Magyarországon legalább 3 millió sofőr vagy több. Nekik nem lehet azt mondani, hogy ha ilyen autód van olyan gumival és erre jársz meg még millió paraméter, akkor neked 8.5 foknál kell cserélni, a másiknak meg 5.5-nél. Megnézték a gumikat okos emberek, megnézték az időjárást és kiszámolták, hogyha 7 fokot mondanak, akkor követik el átlagosan a legkevesebb hibát. Mert egy darab számot lehet mondani az autósok többségének, azt még megérti.
A hóban való fékezéshez a kisebb önsúly nem biztos, hogy előnyös. A blokkolásgátló meg általában nem. De rendes téli gumival szerintem jobb eredményt lehet elérni.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Aktív témák
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 3590 - i3-7G I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba Ár! Fujitsu LifeBook S710 - i5 I 4GB I 160GB I DVDRW I 13,3" I DP I W10 I Garancia!
- iPhone XS 64 GB Space Grey