Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • #00809728

    törölt tag

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    Szasz!

    Én anno a gumistól kérdeztem ,hogy mi külőnbség van stb...Nos ha tükőr jég az ut és megcsuszol akkor a 10.000-70.000ft gumi is felmondja a szolgálatot hacsak nincs rajta + hólánc.
    Kb ez olyan a nyári gumiban miért van ennyi fajta ennyi mintázatu és miért ennyi az áruk.

    Én multkor vettem egy ujságot ott kivesézgették 0 fokban, enyhe kásás uton,kicsi hoban,nagy hoban
    Michelint hozta ki tesztgyőztesnek.
    Mivel én elég sokat járok és ugymond a barum gumi és ez között van 3000ft ugy gondoltam nekem annyit még megér.
    Félreértés ne essék én nem szolom le aki debica ill matador gumit vesz gondolom ő nem annyi pénzből él mint én és ő nem jár annyit télen a kocsijával mint én.Én azért vetettem fel ezt a gumis dolgot ,hogy valaki mondjuk debica gumit szeretnem venni 10.000ft körül akkor lehet akit én tudok az jobb fajtát fog neki ajánlani ezért a pénzért.Persze itt a km-t is bele kell kalkulálni..... :R

  • lajafix

    addikt

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    marhaságot beszélsz, inkább halgass, mert a végén még valaki elhiszi a téli gumiról írt hülyeségeidet.

    Mennyi hülye gondolja ugyanezt, hogy nem kell téli gumi mert ha esik a hó, akkor el se indulok. Aztán csak az úton éri őket a hó és a baj, mert fingja sincs mit tegyen hisz tényleg kevés ilyen helyzet van, de van! Keressek a tavalyi télről baleseti híreket?

    Véleményed a hülyék önigazolása. Nőjjél fel, baszki.

    (amikor nem kanyarodot be az autód, nem egy kis gázt kellett volna adnod hogy legyen egy kis + vonóerő?)

    Rock'n Roll

  • tildy

    nagyúr

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    Hobizoli én csak annyit tudok:
    Németországban autópályán jöttünk hazafelé májusban , szakadó eseőben és hidegben (9-10C fok lehetett), mindenki nyári gumival általában, a miénken még téli, mert azzal ment ki március elején a kedvesem a kocsival.
    NOS: többi autós átlagsebessége kb 80km/h volt , és láttunk pár megcsúszó autót is.
    Mi stabil 110-el tudtunk jönni, volt amikor még 120al is, pedig tényleg égszakadás volt.
    Azóta én áldom a téli guminkat, mert baromi jó volt még ilyen esős időben is.

    A legjobb volt, mikor egy carrerát frankón leelőztünk, aztán jópár kilomáéterrel később, Ausztriában, ahol már nyoma sem volt az esőnek, ott előzött vissza. De ott aztán elég durván;]

    Úgyhogy mi téliban maradunk is a daytonnál.

    [Szerkesztve]

    "Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain

  • Integra

    titán

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    milyen kibaszottul rühellem az ilyen forgalom lassító nyári gumis idiótákat télen, mert ők eltudnak menni nyárival is.....

    ...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...

  • bambano

    titán

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    Finoman fogalmazva mondjuk azt, hogy a szakma nem ezt a véleményt osztja. Én is megebédeltem közben, hogy előreengedhessem az észérveket, hiába no, egy lavór csilisbab mindig megnyugtatja az embert :)

    Tehát a nyári gumival a következő baj van télen: nem arra a hőmérséklettartományra tervezték a gumit, ami télen van. Ha jól tudom, a kaucsukhoz/természetes gumihoz vagy műgumihoz adagolt szilícium alapú vegyületek (szilika) aránya határozza meg, hogy mi a gumi üzemi hőmérséklete. Ha pont eltalálod, akkor a gumi a szükséges mértékben lesz lágy, puha, ami ahhoz kell, hogy az út apró egyenetlenségei be tudják nyomni a gumit, mert ez adja a tapadást. Ha melegebb a gumi, mint ami az elvárt, akkor jobban fog tapadni, mert lágyabb lesz, de jobban is fog kopni és szélsőséges esetben fel is robbanhat, bár ez utóbbi aztért nem jellemző. Ha hidegebb a gumi, mint kellene, akkor rideggé, keménnyé válik, az út apró rögei nem lesznek képesek benyomni a gumit, nem fog tapadni.

    Mindezt normális körülmények között nem feltétlenül veszed észre, de képzeld el a következő helyzetet: jössz Pesten, napok óta nem esett, tiszta az ég, letakarították az utakat és az fel is száradt. Legyen mondjuk -5 fok. A gumid mindaddig jól tapad, amíg egy barom gyalogos eléd nem lép és vészfékezned kell. A téli gumi ilyenkor beleragad az aszfaltba és megfogja a kocsit, a nyári meg úgy viselkedik, mintha slick lenne és szépen elkorcsolyázik az aszfalton.

    A nyári gumival az is a baj télen, hogy nem télre való mintázata van. A téli gumi azért tud valamennyire tapadni a havon, mert összetömöríti maga előtt/alatt a havat és a benne levő millió kis lamella ebbe a tömörített hóba kapaszkodik bele. Amikor viszont a kerék a fordulat során feljön a havas útról, a formájának változása miatt a kis lamellák kiköpik a havat, megtisztulnak, hogy a következő fordulatban megint kapaszkodni tudjanak. Mivel a nyári gumiban nem ilyen mini lamellák vannak, hanem sokkal kevesebb és sokkal nagyobb vízelvezető vályatok, azok sokkal kisebb felületen képesek belefogni a hóba. Emellett, mivel a nyári gumi rideg, hiába forog, nem hajlik annyira, mint a téli (meg a lamellaszerkezete se erre van tervezve), benne marad a hó, következő fordulatnál úgy ér a hóhoz, mint egy gumilabda. Vagyis semennyire.

    Én elhiszem, hogy aki főútvonalon jár és jól vezet, az egyszerű helyzetekben elboldogul a nyári gumival is. De csak egyszer legyen balesetveszély, pánikhelyzet, a nyári gumival olyan szépet fog szállni az autód, mint a huzat, ahol esetleg a télivel vagy megúsztad volna vagy olcsóbban úsztad volna meg. Az se mindegy, hogy ha már hoppá van, akkor csak kis gond, kis zúzódás vagy eldurrantak a légzsákok, szétment a kocsi eleje és esetleg gerinctörés is van.


    A 7 fokos álomhatárnak triviális oka van. Van Magyarországon legalább 3 millió sofőr vagy több. Nekik nem lehet azt mondani, hogy ha ilyen autód van olyan gumival és erre jársz meg még millió paraméter, akkor neked 8.5 foknál kell cserélni, a másiknak meg 5.5-nél. Megnézték a gumikat okos emberek, megnézték az időjárást és kiszámolták, hogyha 7 fokot mondanak, akkor követik el átlagosan a legkevesebb hibát. Mert egy darab számot lehet mondani az autósok többségének, azt még megérti.

    A hóban való fékezéshez a kisebb önsúly nem biztos, hogy előnyös. A blokkolásgátló meg általában nem. De rendes téli gumival szerintem jobb eredményt lehet elérni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • #16741888

    törölt tag

    válasz hobizoli #201 üzenetére

    Rá lehet fogni hogy állatvagyok, de én talán a tél legnagyobb hóviharában úgy kölekedtem a Soroksári úton mint a száraz úton, mindenki gyök2 vel én meg abszolut normális tempóban 50-60al. A kis Suzi télvirslijei úg tapadtak mintha sinen mentem volna, tényleg nagyon durván betapad, már már érthetetlen mértékben.:U Pedig a legolcsóbb tipusok eggyik a gumi ami rajtavan.
    Ezzel ellentétben Vectra, másnap beleültem, megszoktam a sínautózást, csak elől téligumi, hátul télinyári, első kanyarba akkora piruettet vágtam hogy csak néztem, nem akartam elhinni, élveztem a vezetést, csak többet mentem keresztbe mint egyenesen.:DDD

Aktív témák