Hirdetés
-
Kibővítik a várost az ASML kedvéért
it Eindhoven városi tanácsa az ASML-féle bővítés mellett szavazott. Alaposan megváltozhat a lakók élete.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
ma Az információ nem kellemes, de nem is hivatalos.
Aktív témák
-
bambano
titán
válasz
viharhozo #214 üzenetére
Hát ez így nem teljesen igaz. A nyári gumit alacsonybab profilmélységig szabad használni, mint a télit. Amíg a téli van fent, addig a nyári nem kopik. Tehát a téli guminak nem csak annyi a költsége, hogy áll benne a pénzed, ezt csökkenti, hogy a nyári addig nem kopik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz
viharhozo #872 üzenetére
Én igazából nemértek hozzá. Ha nincs az úton murva, kavicsdarabkák csak beton és megnyomom a féket nagyon jól fog. Hameg murva van pl jobboldalt és megnyomom a féket a kocsi baloldala se fékez a kocsi mintha nem is nyomnám tövig a féket megy tovább 60al az egysávos jakabhegyi úton szembe meg jön a kolléga és villog, hogy mértnem fékezek.
Ez így életveszélyes, a Toyota szakszervíz (Troska) szerint ez a Yaris sorozat ezt tudja, ez pedig a köz és vásárlója számára életveszélyes.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
blunt
aktív tag
válasz
viharhozo #1312 üzenetére
Elég csak egy kicsit nyugatabbra menni tőlünk, és tudok mutatni olyan 15 éves kocsit, amibe a mai napig eredeti 60-70e km van, nincs szétrohadva és nem magyar utakon használták
szóval a kor nem lenne szabad, hogy egyelő legyen azzal, hogy ''mit várhatunk el egy kocsitól''de ez az én egyéni véleményem. Én értem, hogy Te másképp látod, nem is ellenkezek
-
blunt
aktív tag
válasz
viharhozo #1321 üzenetére
Igen ez igaz. Viszont mondjuk a németektől azért is jó venni autót (ha már olyat veszünk amiben sok a KM, akkor meg pláne tőlük érdemes) mert autópályáztatták a kocsikat.
Számít a motornak, hogy az ''autópálya km'' vagy ''utcai km''. Itt valóban sok csukott autót kapsz, bár kint is árulnak olyanokat. Mi viszont csak olyan S merci, A8, 745/750/760, Range Rover Sport és egyéb hasonló kategóriájú autókat hozunk, amiknek az előélete teljesen tiszta, nem kívánjuk átverni a vevőinket. Nem 1 emberből kell, hogy megélj, hanem sokból.
És itt nem az a baj, hogy mondjuk van egy kocsiban 200k. hanem az, hogy pofátlanul visszatekerik csupán azért, hogy kibújhasson a nagyszervíz költségei alól, meg, hogy a hülyének el tudja adni a kocsit. Nem muszáj figyelni a km állását, csak aztán ne tessék meglepődni ha elszáll a kocsi alattunk. (Ezt most nem neked címeztem viharhozó)
-
dragonfx
veterán
válasz
viharhozo #1312 üzenetére
rossz a hozzállásod/rálátásod a használtautókra.ennyi.
Valszeg újhoz vagy szokva ezért.
A kocsi kora nem mérvadó attól függ hogy volt hazsnálva és karbantartva hol hazsnálták.Szervízkönyvet tényleg nem anyg cucc hamisítani.Egy autót szét lehet nyomni 10e km alatt és lehet 200e után is gyári állapotú, tulajtól függ.
#1318>>igazad van maradok az Mpowernél ha már erős autót tudnék venni csak olyat.
#1320>>így van, nem abból kell kiindulni hogy céges kociskba mennyit tezsnek mert olyat nem érdemes és szabad megvenni, meg ilyet hogy taxis, budapesti...stb.de szerintme ez egyértelmű.
''de hogy sajat zsebbol ennyit ki tankolna bele egy autoba, azt szivesen megneznem azert''-köszönöm szépen hogy nem nekem kellett ezt......."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
V.Stryker
nagyúr
válasz
viharhozo #1843 üzenetére
De egyébként milyen tapasztalataid vannak? Mennyire megbízható? Drága-e hozzá az alkatrész? Én inkább Bp.-n használnám,csak néha mennék vele hosszabb távra.A benzines vagy a diesel a jobb?
Esetleg ajánlhatnátok vmi autót 250e.-ig+ kb. 100e. forintom lenne még,hogy kicsit kikupáljam...olaj,gyertya, szűrők,stb.Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Integra
titán
válasz
viharhozo #2354 üzenetére
assistance szinte már minden márkához van.
azon lehetne vitatkozni hogy ez extra szolgáltatás vagy pedig, hogy a lerohadt autók ne az adac-hez fussanak be pont az ilyen statisztikák miatt
pontos adatokat meg soha nem fogunk úgyse megtudni...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
tildy
nagyúr
válasz
viharhozo #2426 üzenetére
Vezérműszíj csere + görgők a hyundainál kb 30E (+ ugye a szervíz díjja :~ 25-30E ).
Szóval nem hinném , hogy oylan vészes lenne , de ha gondolod, a biztonság kedvéért megkérdezem a többieket 90 000 km-es szervízről (miénk 105nél volt , előző tulaj volt vele 90 ezresen. Akkor cseréltek, mert akkor kell a szervízkönyv szerint . )
Bár ha féket is cserélnek, akkor simán 150 ezer forintocskába fáj a 90 ezres kötelező szervíz. Csak az összes fékpofa és tárcsa cseréje munkadíjjal ~ 90E ft.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Rick2
senior tag
válasz
viharhozo #2474 üzenetére
Az olyan balesetek szama, ahol eppen az erosebb kasztni/nagyobb onsuly fog megvedeni, erosen konvergal a nullahoz...gondolom, valami linked is van, ahol ez statisztikailag kimutatott dolog....mert addig csak egy szubjektív vélemény az, amit leírtál...tények nélkül.
a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.
-
Dr. Ernő
tag
válasz
viharhozo #2474 üzenetére
Mi van akkor ha nincs választási lehetőség? Jó kérdés, az van amit eléd raknak.
Nyilván nincs életbiztosításod, lakásbiztosításod, nem használod a kocsiban a biztonsági övet, nem veszel téligumit télen, nincs cascód, nincs gyerekülés a kocsiban stb stb mer mi a fenének van egy csomo valoszinutlen dolog, ami elpusztit téged másokat vagy a tulajdonodat, teljesen felesleges ezen agyalni. Értem én jó hozzáálás.
[Szerkesztve] -
Rick2
senior tag
válasz
viharhozo #2491 üzenetére
Azert annyi kiderul belole, h meglehetosen valtozatos okok miatt lehet halalesetet elszenvedni, es ezek tobbsegenel elso blikkre teljesen lenyegtelen az auto tipusa. a statisztika az csak statisztika. találtál valamit, és ide dobot. ez a táblázat nem tér ki a balesetet szenvedett autók tipusára, ennyi és nem több....neki és neked lényegtelen, járj csak amivel akarsz, nekem viszont fontos. pont erről beszéltem:...nézd, tőlem lehetsz te is itt statisztikai adat, én nem szeretnék. ha megyek az úton, és valaki nekem rántja a kormányt, mert kutya ugrott elé, vagy csak biciklist kerül, megteheti, ennek nem tudok mit csinálni. de azért megkérdem: bálnamerciből, 7es bmwből fut több az utakon, vagy a suzuki fabia corsa méretűekből? nos nem kérdés, ha egyszer megtörténik, akkor legalább több esélyem marad az életben maradásra.
a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.
-
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2492 üzenetére
Na ez tok jo, legalabb ha velem jossz szembe, nekem jobb az eselyem. Minel tobben gondolkodnak ugy, mint te, annal jobb nekem...
Amugy csak mert nem talaltal olyan statisztikat, hogy 2 auto utkozesekor a nehezebben vagy a konnyebben nagyobb az esely a tulelesre, meg nem kene azt hinni, hogy ez nem lenyeges. Nezd meg ezt:
[link]
Ezen statisztika szerint a 2-szer akkora tomegu autoban tizedakkora a valoszinusege a meghalasnak. 1.2-szer nehezebb autoban kb. a fele. Szal amikor ezt irtad:
Az olyan balesetek szama, ahol eppen az erosebb kasztni/nagyobb onsuly fog megvedeni, erosen konvergal a nullahoz.
Ez egyreszt eleg pongyola fogalmazas, masreszt amit mondani akartal vele az tevedes. -
lenox
veterán
válasz
viharhozo #2522 üzenetére
Az osszes tanulmany azzal kezdodik, hogy nyilvanvaloan mindenki altal ismert teny, hogy nagyobb tomegu autoban kevesbe serul az ember. Nekem ennyi eleg. Oke, ha szerinted ez mind1, mert ugyis valoszinuleg fanak vagy vonatnak mesz, hidd azt. En nem szoktam vaganykodni, nekem ezek nagyon kis valoszinuseguek, viszont vetlenul mar 2 balesetem volt.
Amugy a vegkovetkeztetes, hogy konnyebb, erosebb anyagot kell hasznalni, azt nem jol ertelmezed szerintem. Ha vegigolvasod azert mondjak ezt, mert az volt a gyartoktol az elvaras, hogy ha egy adott kocsi hasonloval utkozik, akkor minel kevesbe deformalodjon az utaster. Kovetkezeskeppen a 2 tonnas kocsik bazi erosek. Ezert ha kisebb autonak utkoznek, szinte semmi nem tortenik veluk, a kisebb autot viszont legyaluljak. Ezert mondjak, hogy kisebb tomegu, de erosebb szerkezetu autok kellenenek. Ez mit sem valtoztat azon a tenyen, hogy a mai nagy tomegu, eros szerkezetu autok sokkal biztonsagosabbak, mint kisebb tarsaik.
Az audirol meg annyit, hogy a konnyu aluminium a8-as 1800 kg. Ha ezzel mesz egy kisautonak, majdnem olyan, mintha a 2 tonnas suv-val mennel.
Az a baj a vegkovetkezteteseddel, hogy azt sugalmazza, hogy valasztani kell a tobb dolog kozott. Nem kell. Vezetoi tudas+muszaki allapot+fegyelmezett vezetes+nagy tomegu auto. Es remeljuk egyikonknek se lesz soha komoly balesete. De ha megis lesz, a nagyobb tomegu autoban nagyobb az eselyunk.
Amugy azzal egyetertek, hogy viszonylag kicsi a valoszinusege egy olyan balesetnek, ahol a tomeg szamit. Megjegyzem, viszonylag kicsi a valoszinusege egy olyan balesetnek, ahol az auto biztonsagossaga szamit. Hiszen ha vonatnak/kamionnak/falnak mesz, ugyis kampo. Ha fanak, vagy szemelyautonak mesz, akkor meg mar szamit a tomeg. Szal a ketto kb. egyezik. Ezek szerint te vigan ulnel a legszarabb biztonsagossagu autoban, hiszen ugyse szamit? Vagy megse? Altalaban az emberek azt gondoljak, hogy a 4-5 csillagos toresteszt szamit. Pedig ha a baleseti statisztikat nezzuk, akkor kb. annyira szamitanak, mint a tomeg. Akkor most miert van az, hogy a toresteszt az erdekes, a tomeg meg nem? Nekem itt santit valami. Szerintem a tuleles szempontjabol mind2 fontos... -
Rick2
senior tag
válasz
viharhozo #2526 üzenetére
akkor ha nem egymás ellen, de fa vagy árok ellen sem mindegy a verda mérete. tételezzük fel, hogy jól megépített autókról beszélünk, nem gyűrődő utaskabinnal, tehát nem ilyen irányban ér a sérülés. ha ugye van 1 méter gyűrődési zónád, vagy 2 méter, az piszok nem mindegy, és nem csak azért, mert a ventillátorlapát ledarálja a nagylábujjadat, vagy sem, hanem az adott zóna gyűrődése adott idő alatt következik be. márpedig ha nagy autóban, nagyobb gyűrődési zónával körülvéve balesetet szenvedsz, joggal számíthatsz arra, hogy a lassulás, amit az ütközés során elszenvedsz, kisebb lesz, vagyis a G érték kevésbé fog hatni a szervezetedre. szerinted elképzelhető, hogy mondjuk az életben maradáshoz ez is hozzájárul? ha csak 1 %ban is, nem tennél lépést ebbe az irányba a magad, és a családtagjaid biztonsága érdekében?
a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.
-
Rick2
senior tag
válasz
viharhozo #2526 üzenetére
de ha gondolod, nézd meg még egyszer a bálna merci vc opel corsa tesztet...[link].és tőlem te ülhetsz corsába...a fának menés meg relatív dolog, ha én normálisan vezetek, és legfőképp az útviszonyoknak megfelelően, abban biztos lehetek, hogy a fa nem fog nekem jönni, de a szemben jövő emberke vezetési tudásával, alkoholos állapotával sem vagyok tisztában, ezért nyilván egy ilyen tipusú baleset miatt jobban aggódom...ugye megértesz?
a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.
-
süti5
őstag
válasz
viharhozo #2667 üzenetére
Egyet elfelejtesz, az assistance suzukinál 3 évig van, a legtöbb euróainál meg 2 évig. Tehát ekkor hívja ki mindenki, ha utána hívja, drágább, mintha sárga angyalt hívna.
Az adac meg általában 6 éves korig viszgálja a hibákat, tehát az assistance csak az első 2-3 évben ''véd''.
És kedves Rick2, ne kezdd el, hogy külön pénzért ez is meghosszabbítható -
jenko
tag
-
Rick2
senior tag
válasz
viharhozo #3212 üzenetére
sőt, választék is van, nem is akármilyen dzsunka gyártótól:
Bendix
22 284,50HUF 20 025,00HUF 0,00HUF készleten
További helyettesítő(k):
23309 173 0 5 T4071/
Fékbetét Textar
16 275,00HUF 17 614,00HUF
de még készleten is van. nincs ebben semmi különleges...a szegény ember elfogadja, amit eléraknak, a gazdag pedig elveszi azt, ami jár neki.
-
MYoda
tag
válasz
viharhozo #3418 üzenetére
Idézet a tesztelőtől (nagyjából): ''Kedves autógyártók, ne keresgéljék tovább a tökéletes vezetőülést, mert már a Volvo megtalálta!''
Ha érdekel akkor megkeresem a tesztet!
Ja, a Volvo az Inscription nevezetű bőrüléssel volt szerelve piros/fekete színnel.
Azt nem étem, hogy ha egy autót összehasonlítanak akkor a végén miért az ár alapján döntenek, miért nem a minőség szerint. Pedig a Volvo a német kategóriatársaknál jobb ár/érték aránnyal van megáldva! -
Dare2Live
nagyúr
válasz
viharhozo #3443 üzenetére
és mivel a fogyasztás 95+%a a közegellenállás leküzdésére megy el, így hiába raknám ''7esbe'' attól még max 5%ot tudok megsporolni.
fogyimérő 60kmnél picit alulmér de ezse biztos, a többit nemtudom, nemtudhatom.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
MYoda
tag
válasz
viharhozo #3457 üzenetére
Én el tudnék viselni egy Toyotát, de nekem olyan izéé....olyan nagyon japános.
Ha már japán autó akkor meg Honda. A Volvo vs Avensis tesztet meg feltúrom a neten valahonnan.
Végülis inkább a motorokat hasonlították össze, de persze az autókat is.
Az S60 a speckó inscription (retro design) belsővel 9 390 000Ft+ 1 1500 00Ft hmmm jutányosAz egyszerűbb ''bőrülő'' 210.000Ft.
A német konkurenseknél jobb az ár/érték aránya. A Toyota meg nem az.
Én a C5 helyett inkább ezt a kategóriát Peugeotban, állítólag nagyon jó az új dieselük. Egy próbát megér egy tesztvezetésen.
Régebben volt ez a ''Minőség, megbízhatóság, Ford'' reklám. Másnap este tekertem haza egy kis bringázásból. Aztán egyszer csak azt veszem észre hogy egy tréler egy viszonylag új Mndeót visz. Nem szállították mert este 10körül volt.
Így volt az ''Egy Corolla soha nem hagy cserben'' reklámmal is. Másnap egy Corollát vitt egy autómentő.
Elég vicces volt hog előtte láttam a reklámját.
Ezt csak úgy irtam, hogy miért?
Nem tudom. -
lenox
veterán
válasz
viharhozo #3443 üzenetére
Hat igen, a geco fizika mar megint kozbeszol. Ugye a vegzett munka = ero x elmozdulas. Az ero a sebesseggel negyzetesen no, az ut hossza egysegnyi ido alatt linearisan, szal a vegzett munka kobosen. Szal a fogyasztasnak ez alapjan kobosen kene nonie (feltetelezve, hogy a teljesitmeny legnagyobb resze a kozegellenallas lekuzdesere forditodik, illetve, hogy a motor hatasfoka allando). Elso feltetelezes nagyobb sebessegnel kb. igaz, masodik meg kozel sem. Szal tendencia biztos merheto, de kb. ennyire, hogy kobos osszefuggest kellett volna kihozni, de tevedes miatt negyzetest akartatok, es azt sikerult. Szal lenyeg a lenyeg, kobos osszefuggest keressetek, ne negyzetest
.
Aktív témák
- Xbox One játékok (EXTREM OLCSÓN)
- HGST 10TB 7.2K 12Gbps 256MB 3,5" SAS HDD Több darab is van
- Poco X6 Pro 12/512 garanciális
- INGYEN POSTA! AsRock B550M, Ryzen 5 5500, RX 6600XT, 16Gb DDR4 3200Mhz CL16, 250Gb M.2, 600W Gold
- CTO ÚJ Bontatlan MacBook Pro 16 M3 Pro 12CPU/18GPU 18GB/1TB SSD Magyar billentyűzet Azonnal átvehető
- Seagate Exos X16 3.5 16TB 7200rpm 256MB SATA3
- Online projektmenedzsment és CRM szolgáltatáshoz bétatesztelőket keresünk!
- Crucial MX300 1TB M.2 SATA SED 2280
- iPhone 15 Pro Max 256GB! 3 Év Gari! 100%! Független! Karcmentes!
- Bomba ár! Dell Latitude 3570 - i3-6G I 8GB I 1000GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!