- Telekom mobilszolgáltatások
- Oukitel WP35 - az 5G-s faék
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
Hirdetés
-
Felpörög az asztali CPU-piac a következő pár hónapban
ph A friss pletykák szerint az AMD és az Intel is a frissítésein dolgozik.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #183055 üzenetére
sztem francia/olaszra írta, hogy nem rohadós. Vagy helyre?
-----
rohadásnál kb ami ökölszabály, hogy mazdat ne vagy 3* megemelve alánézve, küszöböt mindent alaposan átnézve. Amikor 1-2évesen olyan az aljuk mint egy 10+éves más tipusnak az durva.
Meg ott van az első gen logan.
Meg még pár tipus.Ami meg fiatalabb ott meg kell nézni adtak rá 10+év átrozsdásodás garit. Ha igen akkor azok megkapták a rendes előkészítést és a rendes forró cinkfürdőt.
és amikor vki 500kért akar autót venni rendesen megnézni.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Ott se tudni, hogy..."
priusból ami használtpiacon van annak 99% külföldről bejött, és priusnál is a legalját hozzák be. Ami itt hatványozottan probléma mert elképesztő mennyit futnak. 6-10éves van bennük rendszeresen 500.000km+. Az hirtelen átíródik 200.000kmre és eladva. Aztán amikor jönnek a problémák prius a szar. Pedig nem csak megkerülték már 2* a holdat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nézőpont kérdése.
Az egyik hogy egy régi jól sikerült szívónál jól sikerült dizelnél nincs ilyen.
Elfutkosnak 15év alatt 400-600kkm+t simán és nem ritka, hogy még nem volt megbontva. A fő hiba meg pl egy lambda szonda volt. Két marék ziziért.Ehez képest kb akármi újat megveszel 200.000+-50kkm környékén esélyes a DPF, turbo, nagy nyomású szivatyú, kettős tömegű lendkerék, okoskerék, inverter, kokszosodás... vmilyen kombója.
Ez így 500-800k simán lehet. Miközben az autód ér pl 800-1.500kt.
Hát őőőő.
és további probléma, hogy 300kkm körül tényleg bejöhet a képbe egy motor generál. De 300.000kmnél egy DSGvel is lehetnek gondok. Ehez képest egy régi manual, automata kb bejáratódott.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz zolee3000 #183172 üzenetére
Nem feltétlen.
Ami érdekes, hogy pl M20A-FXSnél egyszerre direkt és port befecskendezés is van. [link]Újonnan véve kínálatot elnézve még mindig messze a legtartósabb konstrukciónak tartom, jobbnak mint a koreait.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Winne #183261 üzenetére
pl 2sz-fe motoros Yaris. kb 2008 közepéig jött avval a motorral jött. Utóda az 1.33as kerülendő.
motorja ha olajcsere megvolt örökélet+1nap. csak manual váltóval venném az bombabiztos. elektronikája nem kényes japán nem megy tönkre.
Viszont alá kell nézni nem kettőböl van e, csak felületi rozsda... Ezek halála a rozsda lesz 2xévesen 600.000km után miközben a motornak még kb semmi baja. És ha váltóba 150.000kmenként volt olajcsere akkor a váltó detto. Jó értelembe vett régi örökélet+1nap toyota. Sajnos az újabbaknál vannak bajok.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Tothgera30 #183310 üzenetére
" ha egy autón ha nem keres 250-300k-t, akkor nem is foglalkozik vele tovább."
Amit én hallottam az a minnél több annál jobb. A 300K tényleg alsó határ ha az nem lehet meg bele se vágnak.
Viszont amit nem értek azok a magyar külföldi használt árak. Ha én hozom be kb uannyi lett volna a vége. És akkor én nem kerestem rajta 300-400-500at.... innen ha a régi infoim jönnek elő akkor mind törött, hibás de (10-20-30kkmet elmenjen még modon) olcsón javítható... különben nem érheti meg. Vagy van benne vmi adótrükk.
szerk: Neked honnan jött le, hogy főleg törötteket hoz videobol?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz monster95 #183342 üzenetére
Már megvetted innen sztem jobb ha nem foglalkozol evvel. Használod. Aztán lehet 30.000km után jön az első hiba és lehet 130.000km múlva.
Olajat/olajszürőt 10-12.000kmenként, levegőszürőt 30.000kmenként cseréld. Más öltelem nincs.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Kickass #183363 üzenetére
hogy pldat hozzak ott az általam sztárolt 998ccmes 1szfe. Ha vigyáztak rá nem ritka, hogy 600.000km után még nem volt megbontva eredeti a vezélés, lánc... Meg kell hagyni ennyi km után már bezabál 15000km alatt 1-2dl olajat.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz jozefgucci1 #183368 üzenetére
Sokszor nem is az első 0-5000km kopadékja miatt kell. Alapból 0kmesen is van benne olyan fém aminek nem kéne ott lennie.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz CactuS #183620 üzenetére
"Megnéznélek, hogy 2-3 kisgyereket hogy zongorázod le mondjuk az ovi+bölcsi kombinációban, 8 órás munkarenddel télen-nyáron....
2-3 gyerek + 8órás munkaidő = örültök ha lélegezni van időtök.
Persze buszozok a bölcsiből a 1.5évessel az oviba az első testvérhez.... és ha három van, harmadik elsős akkor kettő kisgyerekkel buszozok metrózok a harmadikért a suliba...
Kocsi nélkül persze... elöbb vágom le a f*at az biztos.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
MO legtöbbet eladott két tipusa +500Kval lesz drágább. (99% SX4 is pont ennyivel emelkedik.)
Akinek városra kell ott az új mild hybrid rendszer sztem hozni fogja (remélhetőleg) az 1l fogyi difit. Tehát várossal számolva, máp+ kamatal meg nem ~125.000km után van 0án.
Nem jó, de nem is tragikus.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz b4zsi- #183889 üzenetére
Venga, IX20 benzinnel csak 1.4 és 1.6 van mindegyik szivó. Van dízel is de az városba kevésbé ajánlott.
Igazából ez is a ki kell fogni... ha rendesen cserélték az olajat jó, ha nem akkor nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz [HUN]Dani #183897 üzenetére
Régen is volt ilyen... csak nem ennyi.
Újabban minden turbos, direkt befecskendezéses, DPFes...VW 1.4TSInél ökölszabály, hogy a szíjast kell venni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
"és hát ezeket már nem töltöd fel otthon, mert 1-2 napig kellene tölteni, tehát ez kiesett."
Otthon ha nem akarsz töltőre költeni akkor 16Ael tölteszt. 3.68KW/h Este 6 reggel 7 esetén 13h 47KWt tudsz tölteni.
Ez pályán 130al 21KWas fogyit feltételezve 220km+. Városban 11-15KWs fogyit feltételezve 300km+. Azért ez átlag "99%"nak bőven sok.Annak az 1%nak akinek kevés mert 75-90-100KWs aksija van és a fenti 220/330kmnél többet megy és pl munkahelyen nincs töltő annak sajnos ki kell építeni otthonra a wall chargert.... 300ból megáll és neki elég gyorsan behozza az árát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz hobizoli #183969 üzenetére
"iparagi megmondoemberek szerint meg egy uj uzem felepitese min 2.5ev"
BMW Debrecen tavasszal indul az építkezés és 2023végére 2024 elejére tervezik az indulást. kb 4év. Mercinek 3+volt.
Sanghai GF3nak erre egy év kellett.
Iparági szakértők nem akarták anno elhinni, sött egyesek még most se hiszik.
Berlin melletti GF4et építését 2020ban tervezik elindítani és 2021 végén be szeretnék indítani a termelést. ~1év alatt.
BMWnek Debrecenben uez ~4évre tervezik.
Ez így brutál difi.Minőségben meg vadul jönnek fel. Ha a plaid "1million mile drivetrain" megkapja az '1million mile batteryt" meg lehet megint hüledezni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
" és ha nincs hol töltened"
Én ezt nem látom problémának, hanem ez egy hatalmas üzleti lehetőség. És aki kimarad, lemarad.
USben pár év múlva több profitot fog hozni Teslanak a töltőhálózat mint ami autókból bejön. Tesla lesz az új benzinkút. Ez a haszon is náluk csapódik le.NYEUmár meg lett szórva töltőpontokkal és addig bővíti azt Tesla ameddig csak kell. Mert k*ra megéri. És ez lesz KEUban is.
A puruttya beltér meg tényleg kinek mi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"A Model 3 standard range 51e €, most néztem meg..."
Te vmit mindig folyamatosan benézel.
Nincs standard range már jó egy éve. Standard range plus van. 44.390EURtól indul. Nem 51.000EURtól
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #183992 üzenetére
"hiába 300km valós mondjuk .. ugyanúgy egy megállót biztos be kell iktatni a biztonság okáért."
A 300km valós hatótáv a kis aksis model 3tudja legrosszabb 130km/h autópálya légkondi/fötés verzióban.
Nem tudom milyen az a 192km de ha nem végig 130km/h van benne országút város ott máris nem 20-21kwt eszik hanem 12-15öt. Máris 400km a hatótáv.
És akkor akinek ez kevés lehet venni LR verziót nagyobb aksival.Sztem az alap probléma amikor az első gen Leafet összekeverik egy model 3al. Az első Leaf igazi istenverése. Kb olyan mindha egy régi Suzukit biztonságban össze kevernének egy 2020as Suzukival. Ég és föld.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
'Standard akku hasznos kapacitása kb 49kWh'
nincs standard aku 1eve legalabb. standard plus van.
hibas infokbol vonsz le kovetkezteteseket.
ezen felul a performance fogyaszt a legrosszabbul.andras videokat nem nezek de akkor majd erre ralesek. a horvat tengepartra anno le jutott egy toltessel ami kb 600km.
130nal legkondival nem szokasa 21kwnal tobbet enni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #184007 üzenetére
Én azt írtam jelenleg kb egy éve nem kapható model 3as SR. Nem azt, hogy a régen megvett SRt nem lehet SR+ra upgradelni.
Ebben az esetben nem tuningoltak semmit az összes SR is SR+nyi aksival jött le a sorrol. Megjelenés után nemsokkal már neten rendeli se lehetett csak telefonon, vagy Teslanal direktbe. Aztán már úgy sem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez alapján a kifutó, új Vitara/SX4 ára kb nem változik. Ami nem rossz az új 48Vs mild hybriddel kevesebbet fog enni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz BigBlackDog #184171 üzenetére
A -10le az a motor.
A generátor viszont +kevés le és sok +nm.Nem lepne meg ha a vége az lenne hogy az új semmivel se gyorul jobban egy 0-100, 0-130at mint a régi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #184176 üzenetére
EUban megy a nagy titkolózás közben indiában....
The electric motor generates 10 kW (13.6 PS) and 50 Nm of torque. A többi rész is érdekes
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #183999 üzenetére
Nah most jutottam el oda, hogy megnéztem a videot.
Neki 21.3kW lett az átlaga, 130nál 26.2Kw. Ahogy mondja meg van performance 10%al eszik többet. Aero felni is számít ~2%t.
Nekem elég "bármire" az 5.6seces 0-100. A pályanapra kell magyar utakra szívás performance felniért meg tuti nem adnák félmisit. Szóval átlag 18.8kW/100km, végig 130 (ami nem létezik) 23kW/100km.SRt továbbra se tudsz venni. Csak SR+van. Abból ~60kW kivehető. Innen tél hasonló körülmények közt valós használat = 60/18.8=319km. Végig 130al menve ami nem létezik 60/23 = 260km.
Innen egy 200kmes távon véletlenül se kell köztes töltés. És ez még mindig nem az LR modell.
Azt meg András a vidóban elég jól kihansúlyozza, hogy a "lőtéri döglött kutyát nem érdekli " hogy csak 260 vagy 360km a táv a probléma, hogy nincs kiépítve Kiskunmajsa vonalban rendes gyorstöltő. És szerintem is ez jelenleg még a probléma. Semmi gond nincs ha pl a Horvát tengerpartra akarsz lejutni de ha "keletre" indulsz szivás lehet.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"ha veszek a varosba egy dizelt, reszecskeszurovel, hasznalom evi 5k-t, akkor meg 10 ev mulva sem kell DPF-et cserelnem; ha viszont evi 50k-t autopalyazok vele, akkor 4-5 ev utan cseres."
ha az az évi 5K úgy néz ki, hogy napi 4km oda 4km vissza munkahely majd 3km oda és 3km vissza ovoda dpf nem tud regenerálni és gyorsan be fog villanni a check engine.
meg motorja válogatja. Egy régi jobb szívót pl annyira nem zavar a rövidtáv. Egy új csoda dpf, DI, turbosat igen. Meg mások a javítási költségek is.
"Rossz esetben jovore DFP-csere, ami 400k, de ize, kit erdekel?"
Ezt abban az országban mondod ahol DPFet, EGRt... akkor is megkerülik, ledugozzák ha még semmi baja? Mert pl kokszos lesz a motor ami 100k 5-10évente.
más: Ma láttam megint napfogyatkozást okozó dízelt...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ma szél kitépte a szomszéd hölgy kezéből az ajtót és rávágta enyémre.
Akkora nagyot csattant, hogy szél ellenére 4.ről jól hallható volt. Hölgy is mondta nagyot kapott, hangos volt. Ehez képest sok baja nincs, kicsit horpadt. Yarisra vágta volna rá szél nem is érdekelne... csak vengara és 3hónapos az autó.... nah nem örülök neki.
Lementem megbeszéltük, elismerte, megadta telefonszámát.Szemből fotozva nem is látszik semmi a képen. Kézzel tapintható, fényben jól látszik. [link]
És akkor a kérdés: Mit lehetne vele csinálni. Székesfehérvár vagy BP vagy Pécsen hova vigyem? És mennyibe kerülne?don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Laszmen #184421 üzenetére
ezt neked kell tudni.
engem nem zavart az 1.0 yaris gyorsulasa sem. 130 al elment palyan. teny elozesnel lendulet+3500+rpm kellett.
masnak meg keves a 140les turbo ami 1500tol 220nm es 1100kg (sx4)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Gyerekekkel főleg kisgyerekekkel jórészt városba sztem egyterű kell. Esetleg crossover.
A fő kérdés a mekkora csomagtér kell. Ha be kell férnie a babakocsi+kisbiciklinek akkor min 420+literben gondolkodjanak. A kínálat széles. Venga/IX20, SX4 Scross, Meriva, Toyota Verso, C-Max, Scienic, C-max.... Óriási előny kombival szemben, hogy pl Venga/IX20nál 440liter kijön 4.075méterből. Meg sok esetben hátsó sor pl tologatható. 10-30kg közt nem kell nekik nagy lábhely, úgy meg ha kell akkor a 440liter hirtelen 530liter lesz.
Mondanám, hogy jazz is jó, de valójában 2 gyerekkel kicsi. Egy normál babakocsi+kisbicikli nem megy bele.Ha 500+liter kell alapból akkor grand scienic, grand c-max, S-Max... vonalon nézegetnék. De főleg városra inkább a fentiekből választanék. Ha késöbb mégis nagy nyaralás lesz még mindig lehet venni egy tetőcsomagtartót.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Hyundai/Kia nem a jó fogyasztásról híres akár benzin akár dizel akár 1400ccm akár 2000ccm. Nálam 1.6os Venga ovatosan vezetve 8-9l bepuszil városban 3-10kmes távokon. Másnál ez 10l+ lenne. És 2.0 érezhetően többet kérne. Szóval szerintem kizárt.
Ez nem 1.3as jazz, yaris, hogy városban megáll 6-7literből...btw mért akarsz 2.0át városra?
szerk: Akármi lesz megvétel elött próbáljátok bele megvétel elött a babakocsi+kisbicikli kombót....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez az egyterű Verso, Jazz.... kategória a nagy belső/kis külsőre van összerakva. Randa mind. Illetve izlések pofonok, nekem pl tetszik a célszerűség, hogy 40-50cmel rövidebb de uakkora a csomagtere vagy hogy könnyű gyereket berakni, kivenni mert magas.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #185097 üzenetére
"minnél nagyobb a fordulat, annál nagyobb az olaj nyomás"
Nincs komoly difi 2000-3000-4000közt. pl 1/2szfes yarisnál 800as fordulatnál már maximális olajnyomás van legalábbis ott már egyértelműen nyit a túlnyomás szelepe onnan végig 7000rpmig ~6bar.
"nem szabad alacsony fordulaton padlózni,mert kicsi az olaj nyomás"
Olaj nyomást hagyd ki az már nagyon alacsony rpmnél maxon van, hideg olajnál főleg. A térfogatáramlás a kulcs ami alacsony lehet hideg olajnál az a fontos a kulcsszó nem a nyomás. Nem a nyomás védi meg a motort hanem a megfelelő térfogatáramlás. pl kedvéért raksz bele 20W50et a nyomásod az előírt lesz a motor mégis tönkre fog menni ha padlozod akár 1000 akár 3000nél mert a térfogatáramlás elégtelen. És 3000nél mégkárosabb mint 1000nél.
Gyakorlat röviden: Hidegen nem padlózunk. Se 1000nél, se 3000nél. A 3000es padló pedig mégrosszabb mint az 1000es. Legyen meg az 1000+os fordulat, hogy 101% meglegyen a maximális olajnyomás és 3000fölött se legyen mert nagyobb fordulatnál nehogy ne legyen meg a megfelelő térfogatáram (annak ellenére, hogy a megfelelő olajnyomás már megvan)
Persze ha a mérnök tökéletesen megtervezte, gyártás is hibátlan elvileg egyiktől se kéne félni... pl alap, hogy amíg hideg a motor nem enegedi elektronika 1000 alá a fordulatot....[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gergőke88 #185120 üzenetére
azt gondold át, hogy hátra mit raksz. Egy kisbicikli, esernyő babakocsi ami befér. Nagy babakocsi, kisbicikli új yarisokba már nem (nem tologatható a hátsó sor). De ez Aurisba is necces....
Gondold át mennyi km lesz. Ha nincs meg az évi 20.000km nem nagyon éri meg a hibrid felár.
Mi ugyanerre egy 2008as yarist használunk. Ott még tologatható volt a hátsó sor így épp befér a kisbicikli + nagy babakocsi. Ha érdekel mindenképp 1.3as 2sz-fe motorkodost nézz (1 296 cm³) az örökélet+1nap. Én EXEt vennék. Szép az aulfelni, van digitklíma és a legfontosabb van kulcsnélküli ajtónyitás indítás. Hátizsákban a kulcs (gyerek mellé kell a hátizsák) érintésre nyíilik/záródik az ajtó, gombnyomásra indul a motor. Országúton 5literből elvan városban klímázva 7liter. 7.8liter felett még sose mértem azt is 2hónap téli minden munkanap a 4km+4km+2km+2km táv után. Ja és ez a motor bírja ezt a használatot az utána jövők nem.
[link]
amelyiken nincs gyári alufelni, digitklíma az felejtős nem exe csak annak hirdetik.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tboy93 #185181 üzenetére
Mért ne lehetne szempont a fogyi?
pldadat alapul véve évi 230k a difi. Az pl 2hét fizetés netto bére. 2 hetet dolgozol minden évben amíg megvan a kocsi "ingyen" azért mert te a többet fogyasztót vetted.
vagy lemehettek 10napra balatonra gyerekestül ennyi pénzből. vagy 2hét balatonra leküldöd őket. 2hét nyugi.Más meg kigombolja azt az évi 230Kt üzemanyagra meg megvételnél a pl +félmisit + adókat+ évente a biztosítás difit mert előzésnél kevés az 1.0 TSI 115LE és 200nmje és kell neki az 1.5 150 sött a 2.0 250+leje. Előzésen kívül meg sok értelme nincs annak a sok kidobott pénznek. Kinek mi.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz dudi6 #185193 üzenetére
Suzuki márkaszervíz árak a olcsobbak közt vannak (Kia/Hyundai 2*drágább) szóval sokat nem buksz ha végig oda viszed a 10év gariért.
Másik hogy döntsd el, hogy új vagy használt. használtban 5.5ért egyel prémiumabb autót meg tudsz venni. Cserébe benne van a kockázat, az ismeretlen a magyar használtipac túlnyomó része irtózatos... Tavayl én is használtban gondolkodtam de pár hónap nézegetés után új lett. Megtartósra vettem min 10+évig marad, ha nem így gondolkodtam volna akkor még nézegettem volna használtat hátha beesik vmi normális.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz m3tr0 #185203 üzenetére
Jó szakember, senior/expert vagy ~10év tapsztalattal ZStoragen, ZDB2n... akármiben Zn angolul középszinten tudsz és havi egy ügyelet néha hétvégi túlóra (100-200%al van túlóra fizetve) nem probléma írj privit. AS400nál detto. HO van, havi kétszer ingyen masszázs munkahelyen, kafeteria és medicover is. Meg néha ingyenreggeli...
Mindenki írhat akinek fenti féle van folyamatos a szakemberhiány.
Ja nem BP. Székesfehérvár. 18éves semmit nem tudot veszünk fel 350kbruttoval. Legyen érettségije meg tudjon középszinten angolul....Ugyanitt vízvezetékszerelőt is keresnék fehérváron aki 30kért felrak kb 3mosdót... max 3h meló 30K zsebbe. Na?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Szajo #185209 üzenetére
szivó 1.4ek gyártása tavaly ~május-julius közt befejeződött kb ami bentragadt van még.
Lehet nincs rajta részecskeszürő az nem hátrány.
Az 1.4 picit gyenge ebben az új turbós világban.
Tudtommal gammák érzékenyek az olajcserére. Ha sokat megy városban érdemes max 9-10.000kmenként cserélni. Ha nagyon sokat megy városban 7500km. Ez van szervízkönyvében is.
Ha túlnyomórészt országút, pályán megy akkor se szabad megvárni a 15000kmet.
Szervíz díjak átlagnál drágábbak. És a 7év gari miatt muszáj márkaszervízbe vinni.
Kicsit korszerűtlen. pl szelephézagot kell nézni valahol 60-90kkm közt.
Voltak gondok a lánc/láncfeszítővel. Nem tudom, hogy az új szériát érinti e, valószínű nem de ha lejárt a 7év/150.000km gari érdemes ránézni nehogy összeverje magát. Elég sok Ceed/Venganal ugrott meg a lánc és lett GTK a motor, 2013 utáninál még nem olvastam róla szóval lehet hogy onnantól már jó. Kiderül 2-3 éven belűl.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz CactuS #185261 üzenetére
Relaitve aktivan utánanéztem, forumot, FBt most is figyelem Kia/Hyundai Gamma 1.4 (G4FA)nél van relatíve sürün lánc ugrás. Szakadás nem.
1.6 gammanal még nem olvastam lánc ugrásról. Egyiknél sem. A régi MPI (G4FC) nem is kokszosodik, az új GDI/TGDI (G4FD...) igen.Hozzá kell tenni, hogy 1.4nél is 2013as a legfiatalabb ahol ugrott a lánc utána simán lehet orvosolták a dolgot....
Amúgy elképesztő hülyeségek (hülyék) jönnek szembe FBn....
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen