- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Telekom mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Végre megjelenési dátumot kapott a Zenless Zone Zero
gp A teljes változat PC-re, PlayStation-re, Androidra és iOS rendszerekre lesz elérhető ingyen.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
Nem te mondtad, hogy üzemanyag ár emelés lenne a helyes/igazságos és nem a "95gramm"? Nesze.
EU nem szokott visszamenőlegesen "büntetni". Ennek is hülye következménye a 95gram, ami 2030ra ugye már csak 6xgramm.
btw sztem a hülye agymenés az az lenne, ha mindent hagynának úgy ahogy van. Lehet szarozni az EUt, de legalább vmi elindult.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem ott ahol nem mérik fel a probléma nagyságát.
Korábbi időkhöz képest zizis tétel. Az van átlag fizetések arányban az üzemanyag árak durván beestek.
2011ben 370-400ft közt tankoltam a 95öst. Most 2019ben kb uennyiért 370-400Ftért. Az átlag brutto eközben 77%al ~202król 359Kra ugrott. A 95ös literje meg nem lett 685Ft hanem maradt ahol volt. Értem én dél alföldön a gyárban minimálbér van... errefele sorra vesznek fel operatorokat 280+al. Érettségi + jó angollal 350k az induló.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nem csak az átlag. 8éve 100-110k brutto volt a sori operátor bére. Most 280. 160-180al lett felvéve a megfelelő képességű nyelvet beszélő. Most 350.
"de a 150nettót kereső réteg 90%-a nem teheti meg, hogy szedje a sátorfáját és átköltözzön az ország másik felére..."
Én is ezt tettem. Költöztem mert duplázhattam vele a fizum. Barátaim nagyja úgy ment Anglia, Német, Osztrákba hogy ki tudták fizetni az egy havi lakbért. Vagy azt sem volt akinek cége hitelezte, vonták fizujából, első félévben aupair volt...
Háromy gyerekkel... meg aztán végképp kemény a költözés túlóráztak, összeszorították a fogukat, éjjel németet tanultak... és mentek. Mert nem akartak életük végéig éhbérért rabszolgaként melózni mert a gyerekeiknek egy jobb jövőt akartak...
Kemény? Az. Simán összerakható. Igen.
És amikor kijutsz az főleg ha se szakképzettség, se német az első fél 1-2év detto rohadt kemény tud lenni. pl [link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én új autónál nem számítok áresésre. Jövőre minden hengerlekapcsolásos turbo, mild hybrid, hybrid lesz ezek nem olcsó dolgok. És még így se biztos el tudja autógyártók nagyja kerülni a CO2adót. Ami elég durva legyen csak a flotta átlaga 110gram. Ami a 90%nak jelenleg nagyon nem megy. Dráguló technika, fejlesztések, CO2 adó hát ebből nem tudom hogy lenne áresés.
Autóiparban jelenleg átlagosan 5-7% haszonkulcs van. "centrum/termelés" ha nem veszik az adott terméket nem csökkenti az árat még 10%al, hogy minden legyártott autón plusz vesztesége legyen hanem visszavágja a termelést. Németeknél 8h helyett járnak 4hba melózni, moon meg kidobálják a munkaerőt.
Ez az új piac. Persze ha vmi raktáron van és kell pl kiskernek/importőrnek a pénz ki lehet fogni extra akciókat.használt piac megy az új autó árak mellett. Ha új autó árak emelkednek akkor az a használtat is magával huzza. Persze ha vmi brutál gazdasági válság lesz tömegesen bedölő hitelekkel, kényszerértékesítésekkel az agyonüti a haználtpiacot.
más: MOon is iszonyat ára lett a szervíznek. Kia Ceed első szervíz 70.000Ft. Venga első szervíz 50.000Ft. Nem lepne meg ha németeknél is hasonló áron menne egy első szervíz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"1-2 evnel tovabb nem lehet fenntartani a csokkentett termelest mindenhol."
Egy heti 40h helyett 20hs munkarendel megfeleződik a termelés és a munkaerő költsége is. De 50%os visszaeést hosszú távon nehéz elképzelni, de ha igen akkor biztos megszünnek majd gyárak is. De ez az egész nem fogja az új autó árakat csökkenteni... inkább növelni.
"Valoszinuleg az eloremutato technologias autok hasznalt ara nem fog akkorat esni, mint a regieke."
Lehet. De ennek ott a másik oldala.
Aki használtat vesz az azért teszi mert nincs autóra és üzemeltetésre sok pénze.
Melyiket 8-10-12évest 120-150-200.000kmest fogja megvenni?
- Amiben nincs részecsskeszürő
Vagy amiben van és azok azért 200.000kmnél simán megadják magukat és pl 400.000Ft.
- Ami kokszosodik és az 100.000Ft+
vagy ami nem mert szivó.
- Amiben nincs turbo/kompresszor
vagy amiben van."Mert azert lassuk be, az se normalis, hogy az ember par evente uj autot es tevet vesz, evente okostelefont cserel, es igy tovabb. Ez igy csak szemet-termeles."
Mondjuk MOon már kellett vmi az új autó piacnak mert az átlagéletkor vmi 13+év. A szeméttermeléssel meg így megy tovább ugyis kinyírjuk a földet és evvel magunkat.
szer: Most teli vannak a raktárak autókkal vagy 3+hónapot kell rá várni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"A heti 20 órás munkarenddel arányaiban nem fog 50%-kal csökkeni a bérköltség"
Bérköltség 99% a bér. Ami kint pont annyit csökken.
Moon nem tudom itt nincs ilyen uri huncutság itt nem 4hsitják a dolgozót hanem kirúgják 4szakból az egyiket, aztán a másikat és maradt kettő. Bérköltség feleződött."Az alacsonyabb darabszám miatt a beszállítók is kénytelenek lesznek valószínűleg árakat emelni."
Így van. Ami tuti olcsobb nem lesz. Nem mellesleg az összeszerelésnek se segít ha 50%on pörög a gyár. Rengeteg járulékos költség ígyis úgyis megmarad.
A használt autó piacról kiszorulnak a régi max katalizátor van rajta szivók. Minden DI, turbo, nagynyomású, részecskeszürő....... Ez mind drága dolog.
"A kokszosodás viszont abszolút nem a turbó meglététől függ, elég sok közvetlen befecskendezéses szívó benzines motorral is meg lehet szívni, lassan ezek az autók kerülnek ebbe az életkorba."
Minden motor ami közvetlen befecskendezéses az kokszosodik. Turbos az gyorsabban, mert szelep nem csak EGR, PCVtől kapja a piszkot/olajat hanem turbotól is. De tényleg ez a legkisebb gond 75-150kkmenként 100kért megtisztítatatod oszt csokolom. Ez nem tétel egy részecskeszürőhöz képest ami simán kipurcan 150kkmnél aztán 400-600.000Ft.
Ez a használt vagy új dolgot én is megfutottam nemrég. 2-2.5 max 2.8 körüli kissebb egyterüeket max crossovert néztem... Brutál milyen állapotok vannak a használtpiacon. Lerugott, kiglancolt, visszatekert, kicsit/nagyon törött, csúnyán javított horror. Biztos ki lehet fogni jó darabokat is nekem végül elment a kedvem és vettem egy új Vengat.
szerk: btw Prius is tud kokszosodni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Nézegettem priusokat 3.5ig.
Úgy indul, hogy a MOon eladásra kínált prius 2-3ak 99% Holland, Német, Olasz... Ez tiszta sor, gondolom neked is megvolt.
Az tűnt fel holland, német árakat nézve, hogy nem jön ki sehogy a matek. Amennyiért MOon a használt priusok mennek az azonos évjáratot nézve csak úgy jön ki, ha a Német, Holland legalját veszik meg. A 300-600.000kmet futottakat. Ha nem így tennének kb 0ba jönnének ki.
Jó a prius de a magyar használt piac 99% ez. Nincs olyan, hogy 5éves Prius és csak 100kkmet futott. Ha igen akkor az vagy két darabból van, vagy árvízkáros vagy ....szerk: hamár fiat. [link]
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ez nem most volt, de nem nagy dolog utánamenni. Ha kereskedőnek nincs meg rajta tisztán a 300-400K nem csinálja. Nézd meg a Holland, Német árakat. Nézd meg a magyar "megbízható" árakat. Kijön?
Nekem anno nem jött ki, csak ha a legalját veszik.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Uazt az évjáratot, kmet lényegében uannyiért adják mint amennyiért holland/németben van.
Miközben az egész hazahozatal, honosítás + haszon egy 600-900Ks buli. Hát ez a matek nekem nem adta ki.De persze igazad van ez öszejöhet úgy is, hogy nekik saját forrásuk van aki csak nekik 600-900Kval olcsobban adja el mint ami a piaci ár mint amennyiért el tudná adni másnak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #181329 üzenetére
Jövőre azért a dizelnek lesz egy nagy forja. Uabban a kasztniban/erőnél 20-30grammal kevesebb CO2t bocsát ki/km.
25gram*95eur = 2375eur = 780.000Ft Na most ha olcsobb lesz a dizel mint a benzines akkor lehet itt még dízel reneszánsz.
----
Eközben nem tudom mért kéne egy Euro6Dtemp/6Dt bármennyire korlátozni ha tényleg tudja. Ha meg igen akkor az euro 1-2es benzineseket is ticsákbe.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #181337 üzenetére
Otthon töltve.
Városi használat kb 10-11kw/100km. 360-400Ft/100km
Benzinnel uez 7-9liter 2600-3600FtAutópálya 130km/h ez a legrosszabb villanyosnál egy elég combos Teslanal 18-20kwh 650-730Ft
Benzinnel uez legyen 7-9liter 2700-3600Ft.Elég durva a difi. De a lényeg, hogy kb számítható mire hozza be az elektromos az árát. Hát min 200.000km inkább 250-300kkm. De jövőre sztem emelkedni fognak a nem elektromos autó árak az lejjebb tolja. Meg sok esetben már ez a difi is eldöntheti a szitut.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #181327 üzenetére
"Halkan röhögök, hogy mindenki hogyan fikázta az 1.4 TSI-t még 6 éve, most meg mégse olyan sz@r. "
Inkább az 1.0as TSIt de az 1.4is kapott és 6éve tök jogosan.
A lánc nyúlott, a láncfeszítő szériahibás volt, [link].Most meg szíjas, láncfeszítő nincs és még a PCV se hord fel annyi olajat, kevésbé is kokszolódik. Keveset eszik, jól megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #181357 üzenetére
Ez nem novothtibi. Írd csak be a motorkodot pl EA111 meg lánc/kette/chain rattle aztán rádesik a szar.
EA211től meg egy kívánatos motor.Akkor konkretizáljunk mert anélkül semmit se ér. Model 3om nem performance verzió. 120km/h 16.4kw/100km 150km/h 22.9kw/100km innen: [link]
Detto sima modell 3 város. [link] Nagyjából reális a 10kw/hs tippem.
Így hirtelen. és ugye ez egy olyan autótól ami 5.9 alatt van 100on. Tehát kb erősebb ~300les turbos hot hatch kategória. Az mondjuk nagyon nem fog eljárni városban 7-9literrel.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Alap tézis, hogy ami nincs az nem tud elromolni. Ha nincs rajta turbo, részecskeszürő, kettőstömegű akkor azt nem kell cserélni majd vhol 100-300kkm közt.
A kokszosodás, egyebek meg nem jellemző hiba ha szelep elé megy az üzemanyag. DInél nem oda megy 100-150kkmnél kell egy tisztítás.Kia/Hyundai 1.6 "uaz a motor" 10éve. Először volt az 1.6 MPI aztán lett DI majd DI+turbo. Masszívan/durván erősebb 126le helyett 204le és ugyanugy gyorsulgatva kb uannyit eszik de ha kell megy mint egy 2.4les szivó. Nem rossz.
Cserébe jóval drágább és problémásabb lett. 1.6 GDI 1.6 TGDI közt 600.000Ft a difi, MPI TGDIt már nincs direktbe ott emlékeim szerint 800.000Ft volt. Nem kevés pénz.Átlag esetben teljesítmény miatt imo sokkal jobb összevetés az 1.6 128le és 1.0T-GDI 120le. 7.3 és 6.6l/100km. 7dl és 300.000Ft a difi. 0.7*x*380=300.000Ft azaz kb 112.700km van 0án az aki 1.0T-GDIvel vette és nem 1.6al.
225.000km alatt már hozott 300.000Ftt. Amit bőven el fog vinni a részecskeszürő, turbo...
Innen anyagilag idén még sztem minimálisan jobban megéri a részecskeszürő nélküli szívó. Jövőre meg nem kérdés, hogy jobban meg fogja érni a DIturbo. Ezért sztem jövőre már nem is lesz DIturbo nélküli motor.A probléma a jövőben mégjobban a városi használat lesz. Már most is jövőre meg minden új autó részecskeszürős. 100% városi használat mellett, 4-5km munkahely, 3-4km bölcsi/ovi regeneráció nélkül ezek hullani fognak.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
szeptembertől részecskeszürős az S-Cross.
@pit stop: Azért kiváncsi vagyok, hogy a skyactive + "öngyulladásos" mazda motorok tudni fogják e megbízhatóságban, örök élet +1nap élettartalomra amit a régi szívó mazdák.
Ceednel KIA kirakta a 2020as árakat. Annyira nem vészes. 1.0ára +100.000Ft vel 1.4ára 200.000Ftvel nő. Érdekes, hogy a dízel árak is hasonló mértékben nőnek pedig azok jóval kevesebb CO2t pöfögnek ki.
Szívók megszünnek.
Mondjuk engem a 2020as SUV árak érdekelnének azonos motorral.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Villannyal addig problémás a hosszú táv amíg nem épül ki a 200-350KWos gyorstöltőhálózat.
""álszent" is, amíg az ahhoz szükséges energiát nem tiszta forrásból állítják elő."
Soha nem volt álltszent mert soha nem igéret olyat elektromos hajtás, hogy ha a beletáplát áram nem tiszta akkor abból tiszta áram lesz. Hogy ebbe ki mit magyaráz be az más kérdés.
Ez ország függő. Moon jelenleg a megtermelt áram 40+% CO2 mentes.Az aksi elhasználódásnál nekem nem a km a kérdés. Jobb/tesla félék 400-500.000kmet elgurulnak. Az rengeteg nekem 25-30év. Inkább kérdés, hogy az idővel, hogy degradálódik. Most megveszem és mire cserélni kell benne aksit megyek nyugdíjba. btw teslanal hosszú távú cél az 1millió mérföldes ~1.6millió kmes aksi. Sztem annak csak kamionokba, taxikba... van értelme évi 60.000km+ futás mellett. Átlag 90% nem megy évi 60.000km+t.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
párára valakinek vmi jó 5lete? Legalább az első ablakon ne csapódjön le, meg vmi ami csökkenti a mennyiségét. Ceresit nem túl ideális egyrészt fejnehéz és borul másrészt egy 0.2-0.3dl szed ki a levegöből ez láthatóan nem oldaja meg a problémát.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #181474 üzenetére
Van klíma de ketto +1 ok miatt nem jó a klíma.
-Az egyik, hogy amikor bejönnek a rendesebb -ok, akkor a pára először lecsapódik az ablakra majd jól rá is fagy. A jeget eddigi tapasztalatom alapján nem vitte le a klíma hipphopp. Lehet kaparni lepotyog a műszerfalra vagy várni 5+percet és nézni ahogy lefolyik amikor megjön a meleg. Egyik se ideális.
-Másik, hogy amikor reggel beülök az 5Cs autóba és beindítom annyira nem kellemes a klíma.+1, hogy ha bőven van pára nem feltételnül csak üvegen csapódik le. A víz, pára meg a gombák nagy barátja.
Köszönöm a tippet megnézem ezt a szilikonos almot.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #181482 üzenetére
Vszeg garázsos vagy. Ha nem akkor neked szerencséd van pl sose fagy rá az ablakodra a lecsapodott pára. Sajnos az én autómat nem kerüli ki a fagy.
btw neked kivülről se szokott ráfagyni az autódra a lecsapódott pára/víz? wowdon't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #181484 üzenetére
Akkor a te kocsidban hálisten nem volt fagy, hogy odafagyjon belülről az ablakra a pára. Csak kívül. Sajnos az enyém nem ilyen. Ha kint keményebb -5c alatti fagy van belül is fagy lesz és ráfagy az ablakra a lecsapodott pára.
Hideggel nagy bajom nincs, beülök korményfűtés, ülésfütés indul 1perc mulva már kellemesen langyos, 2perc múlva már meleg ülés és kormány is. Váltást kerülöm. Fa alá nem állok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Hát 10órás pályázáshoz vedd meg a prémium ülést. De ez mindenhol máshova is igaz.
Én úgy hallom, hogy a jelenleg gyártott Golf műszakilag eléggé rendben van az 1.5TSI pedig az egyik legjobb jelenlegi kisturbos motor. Persze ez majd hosszabb távon derül ki.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Akinek futómű számít annak Fordnál ha jól emlékszem az ST vonal kell.
Toyotanal detto uez. Olyan az infotainment rendszerük még 10misis autóknál is, hogy egy sokkal olcsobb pl SX4 SCross is agyonveri. Úgy induk, hogy megy az android auto.
Venga egyik átka is ez. Hiába van rajta a legfrissebb térkép file, gmaps, waze közelébe nem ér.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz _adaml21_ #181576 üzenetére
És mit jelent a dízel para? Mit jelent, hogy érdemes e 2020ban dízelt venni? Évi 10.000kmre nem érdemes.
Én is maradnék a GLCnél láthatóan elégedett vagy bevált, minden kritériumnak megfelel.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz _adaml21_ #181585 üzenetére
Én még Németbe se tudok elképzelni egy totális euro6d disel kitiltást, nem hogy MOon.
De ha igen akkor a benzineseket is tessék kitiltani egy euro6dnél azok se pöfögnek ki kevesebb pl COt vagy PMet. COból épp több a megengedett benzinesnél PMből meg ugyanannyi.
És akkor először tessék kitiltani mindent ami EURO6D elötti.... ott vannak a problémák. Ill nem is mert a "csalásokkal". Legyen az a VW féle vagy a kikötött részecskeszürő féle.Én jövőre a CO2 adó bevezetésével egy komolyabb disel reneszánszot várok. Ha ugyanannyiba kerül és mindkettőben ott a részecskeszürő, turbo.... akkor mért vegyen valaki benzinest? Mert többet fogyaszt?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Amiről most beszéltünk az EURO 6D.
Ha meg azokat kitiltják akkor tessék a benzineseket is és mindet. A legkorszerübb euro 6dt is.Ilyen alapon marad a full elektromos.
szerk: Értékvesztésre meg ez céges prémium. Akármi vesz brutál értékvesztés lesz és nem csak millókban de %osan is. De céges leírja, nagyobb cégeknél felső/felsőközép vezetésnek ingyen adják. Kb nem érdekli az értékvesztés. Cég lizingeli 5évre. Aztán kapja az újat.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Ha euro 6d ki akarják tiltani akkor sutty az összes benzinest is. Azok se jobbak. És akkor meg is érkeztünk oda, hogy elektromoson kívül nincs értelme mást venni mert kitiltják.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Elmondom rég be van tiltva a szemétégetés. Senkit se érdekel. Továbbra is fullba megy a jó lesz még valamire ha nem eltüzeljük mentalitás. Kazalba gyüjtik a műanyag, gumi szemetet aztán megy a kályhába. Elég a környéken 1-2 ilyen ahoz, hogy katasztrofálissá váljon a levegőmiőség.
Autoknál nem az Euro 4/5/6al van a probléma. Nem betiltani kell ezeket. Ki kell szűrni azokat akik az euro4/5/6 megengedettjének 10-100-1000-10000* bocsátják ki. Amikor egy koromgenerátor megy elötted az olyan mint ha 10.000+ euro 4et betartó auto menne elötted.
Szerinted mennyire vannak ezek MOon kiszűrve? És itt ne felejtsük, hogy Nox, Co.... nem látható.Másik ilyen kedvenc a parlagfű. engem nem érint de jópár kollégát igen. Agusztustól szept végéig kicsit/nagyon haldokolnak. Átmegyünk osztrák, szlován határon kb 20 perc múlva meggyógyulnak. Visszajövünk kb 20 perc után nekiállnak tüsszögni majd fejfájás/taknyuk nyáluk egybe folyik. Már veszik is be a Lendint.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz olajbogyo #181615 üzenetére
szerintem odaírta, hogy "és remélem betiltják a szilárd tüzelést meg a szemétégetést is."
"Ha a többi szennyezéssel meg nem foglalkozik senki sem..."
Dehogynem foglalkozik senki. Csak téged nem érint így nem veszed észre. Az ilyen olyan környezetvédelmi adó legyen az CO2, nox vagy kén mindenhol üt. Ipart, erőmüveket, hajózást.
Mátrai erőmű pl veszteséges lett a CO2 adó miatt. Lörinc bart gyorsan jó pénzért el is adja azt az államnak. [link]
Hajózás pl [link]
Szóval felejtsük már el azt a nem igaz állítást, hogy csak autósokat szivatják.
btw a "klíma hiszti" ahogy nevezed legyen az CO2, globális felmelegedés vagy a végtelen szeméthegyek, mikroműanyagok mindenben sztem az emberiség legnagyobb kihívása már most és a köv 100évben. Nincs nagyon más lehetőségünk mint az ergiatermelésünket CO2 mentessé tenni az újrafeldolgozást, energiahatékonyságot egy más szintre emelni. Igen az atom, megujuló... CO2 mentes energiatermelés nem olcsó. A 0 energiaigányű lakások/házak detto nem. De nagyon más utat én nem látok.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"A villany hosszú távon erősen kérdéses, mert ha nem lesz ritkaföldfém mentes akksi a közeljövőben akkor keresztet lehet vetni erre a hajtásra (is) a benzin/dízel/lpg mellett."
De melyik? Ami nélkülözhetetlen pl Litium ott úgy néz ki a bányászat gyorsabban fut fel mint a kereslet, 2017 végéhez képest kb lefeleződtek az árak.
[link]don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz geckowize #181715 üzenetére
Nem a hengerültartalommal van a probléma hanem a konstrukcióval.
A régi 1.0 1szfe örökélet+1nap. Cseréled olajat 600-700.000km után 0 olajfogyasztás, akár eredeti vezérlés, lánc...
Az 1krefe meg az egyik legproblémásabb Toyota motor. Hiába figyelsz rá, cseréled olajat időben 200.000kmet nem szokták megérni. Lehet, hogy 2014re a hibáit javították... lehet nem.Hamár ugyanez a helyzet a régi 1.3as 2sz-fe vel is. Az is örökélet +1nap. Cseréled olajat 600-700.000km után 0 olajfogyasztás, akár eredeti vezérlés, lánc...
Utóda az 1.33as 1NR-FEmeg leragadó gyürű, vvt, 200.000kmnál már hiába figyelsz rá, cseréled olajat időben minden baja van.Ha jól emlékszem a 2004es 1.4 D4D elég jó konstrukció ha nincs vele bajod mért akarod cserélni? Keveset eszik, megbízható.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Én nem vennék szaladgálósnak sem....
De aki A->B autót akar tökéletesen megértem. Kolléga család miatt legnagyobbat akart legolcsobban. Min 700liter csomagtér.... Vett egy Lodgyt ~3éve. Lehet rugni, vágni, hányásbiztos nem sajnálja, nem mellesleg nem egy szopóroller mint a korábbi használtautós vásárlásai. Neki kb tökéletes választás volt. Ha jól emlékszem klímával, metállal 3.9ért hozta el.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz _adaml21_ #181780 üzenetére
Egyrészt hibrideknél a degradálódás annyira nem nagy probléma. max 6év múlva 70km helyett 60km után indul be a motor. 12évesen 50km után. Na bumm zavar?
Cellazárlat 10év elött nem szokott lenni, inkább 15év és 300.000km után. Másrészt az se vészes mercit nem ismerem de jellemzően mindenhol lehet magát a zárlatos akut vagy a pakkot cserélni. Egy 100.000Fts számla meg ha beesik 15+év 300000km után kb leszarod. Bármi más komolyabb beszarik egy mercinél ennek a sokszorosa....don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz richies #181825 üzenetére
És az eladó visszautalta az árát?
A magyar használtpiac (is) tömve van roncsokkal. Pörgetett órás, kisuvickolt roncsokkal. Amikor legutoljára én néztem autót sorra jöttek szembe. Arányok nálam kb olyan volt hogy 5 roncs után jött egy ami rendesen megnézhető. Aztán kiderült az is kehés.
Idegesítő rnendesen amikor utazok érte 60-80kmet és a telepre még be se mentem de már látom, hogy a hibátlan állapot azt jelenti, hogy össze vissza állnaka hézagok....
Végül elegem lett és vettem olcsobb újat 4.5ért.Ahogy látom nálad jelentős az esélye, hogy belefutsz egy olyanba amibe belefutottál. És onnan a Honda, Ford, Hyundai lesz a szar. btw Hyundai I30 műszakilag egy az egyben Ceed.
Azt kavaslom ha van 3misid vegyél egy új Dacia Lognat. Annyira extrazd fel amennyire belefér, klíma lehetőleg férjen be más nem fontos. Stanil lesz garis belseje hányás álló, nem fog idegesíteni ha gyerek lerugja ÉS nem vertek át megint. Ami nála elég sanszos már bocs.
"Ismerősömnek 2008 as ceed je van, mar 1.5 millat költött rá."
Megkérdezhetem mire?
Azt tudom, hogy olajcserére háklisak, kell szelephézagot nézni 60.000kmenként és vannak még tipushibák... de érdekelne haverod mibe futott bele. 2008as gammak kiforrottak se voltak, a lánc, láncfeszítő miatt könnyen totálkár lehet és ha vki tartotta a 30.000kmes olajcserét annak már 100.000km környékén erősen csipegeti olajat. Aki 10.000kmenként cseréli ott meg egy jó szivó. Márha láncfeszítő miatt nem lesz kuka.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Mi lett a vége?
Így utólag bánom, hogy nem fotóztam le őket, írhattam volna egy jó bejegyzsét... legalább a legdurvább csodákról ahol brutál kilogott a loláb pl 99% biztos voltam a motorgenerál szükségességében meg azon felűl még 300-400k rálocsolásában. Mindez 2.5misiért.
Ja és nincs fent már hahun. Eladták. És akkor jön a sírás, hogy szar. Bzzeg amennyi pénzt rá kell költeni végén azért ~kijön az új. És akkor nem egy 7éves autód van...Rohadt nagy szivás a használt piac és igazán most jönnek még csak piacra a DI, turbós, részecskeszürős csodák. Pfu...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gombinyó #181866 üzenetére
Hogy használtat vesz 3ért 100-150.000+kmel 5-8évesen vagy újat 3ért azért fentartásban és idegeskedésben is nagy lesz a difi.
Casco vagy mindkettőre kell vagy egyikre se. Az egyiken már rakat minden kopott. Másikon új. nem mindegy, hogy majd 150.000km múlva kell majd kuplungot cserélni vagy 10.000km múlva.
Dacianal 30kból megáll az éves szervíz. Nem fog a nyakába szakadni akármi kopó dolog mert új. Ha vmi beszarik 3-5évig gari van rá.És aki ilyet csinál mint kérdező ld lejjebb az kövnek is simán durván lukra futhat használtal. És nem feltétlenül lesz kövnek olyan szerencsés hogy visszaadják a pénzt.
Az egy tök más kérdés, hogy a beltere... milyen. Szépen fogalmazva hányásálló. De akinek A->B autó kell, nem akar száguldozni használt piac átveré annak logikus döntés.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz SaNyEe #181878 üzenetére
Az elöző vásárlása, hozzáállás hszei után én továbbra is úgy gondolom ne akarjon használtat venni.
Szerinted igen. Csak nehogy belenyúljon megint vmibe a csodás magyar használtpiacon ami tapasztalataim alapján nem nehéz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #181959 üzenetére
Értem én ha egy Dacia sanderoval veted össze soha nem éri meg egy Auris/Corolla hybrid.
De te meg azt értsd meg, hogy a korrekt az az, ha azonos tipust felszereltségel számolsz. Itt egy misi a difi. Városban az 1misit 100.000km alatt behozta. Vegyesben mondjuk 125.000km alatt. Innen lehet kalkulálni kinek éri nem éri meg.
Nekem tuti nem, de aki 25-30.000km+t fut ott teljesen reális azaz megéri. Ha annyit mennék én se egy 1.6os szívot vettem volna hanem kifizettem volna a dizel/hybrid felárat.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #181985 üzenetére
A hszem lényege annyi lett volna, hogy legalább uazt a tipust nézzük, hasonló felszereltséggel és ne egy használt/törött vagy pl új Sandero TCOval vessük össze a Corolla Hybridet.
Ezért nem új árból indultam ki hanem az 4-5éves hasznaltbol.
ha újnál nézzük akkor hahu alapján 5.3tól indult az 1.6 comfort sedan és 7től a hybrid sedan.Persze itt még sok minden belejátszik pl felszereltésge 99% nem tökéletesen azonos. Aztán ott a CVT. (De az kinek előny, kinek isnteverés.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
Mi a nagy táv?
BP-> RAB sziget Lopar 577km. Átlag magyar családnak ez az évenkénti egyszeri "nagy táv".
Egy ionity megállás Zágrábál 335kmnél. Model 3 LRel számolva ha megpakolva klímázva végig 130al jöttél (ami nem szokott összejönni) akkor vagy 10-15% közt.
Itt el kell döntened, hogy
-15percet töltesz és 60%on vagy amivel megvan a maradék 242km.
-25pecet töltesz mert nekünk gyerekkel átlagban annyi szokott lenni egy megállás és 80%on vagy
-35percet töltesz mert enni is akarnak és 90%ra töltöttél.Természetesen aki napi szinten pályázik vagy megy évente többször 800-900+kmet annak egyértelműen a legjobb a dizel és felejtse el elektromost. Meg hát a fő probléma, hogy hacsak nem mész évi 30.000km+ soha nem hozza be az árdifit egy pl Kona.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz rbalint88 #182195 üzenetére
2010ben egy 1.4es Ceed LX 2.8ért volt listan. Érdemi "extra" a manual klimával, elektromos ablak.
2020as árlista alapján a legolcsobb Ceed 1.0T-GDI. Amivel többet ad mint 10éve az kb a BT és a vezető éberség figyelmeztetés. 5.1misi +83%
vagy máshogy 5.1ből anno kijött egy új ceed meg egy picanto az tuti. Most meg egy új ceed.És még van ennek egy olyan adaléka is, hogy üzemeltetni valószínűleg hosszú távon sokkal drágább lesz a részecskeszürős, turbos, direktbefecskendezéses konstrukciót.
Yarisnál ami 2.7volt az most kb 4.2 Itt csak 55%ot emelkedtek az árak.
És nem tudom a 335Fts euro hogy van beárazva importőröknél.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz tboy93 #182773 üzenetére
box vagy zsak vagy racsos szvsz a legjobb megoldas.
juliusban felrakom szeptemberben leszedem.
ket 10perces szerelessel van +500-1000liter csomagterem. 2honapig +1-2l fogyi nem tetel.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz olajbogyo #182860 üzenetére
yarisnal arra kell figyelni ha hasznaltat vesz az ember, hogy a regi 1szfe vagy 2szfe legyen a motorkod.
yaris 1 es 2 ben is ennyi a szabaly.
összességében imo jazz es swift is sokkal rosszabb.az 1.33as es az uj 1.0 1krfe viszont kerulendo. ott a jazz es swift a jobb vetel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen