- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Telekom mobilszolgáltatások
- Fotók, videók mobillal
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
Hirdetés
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
2024 - Alig egy nap múlva jön a Sony új State of Play előadása
gp Az előzetes tervek szerint több mint 30 perces lesz a műsor.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bajnokpityu #174778 üzenetére
Hogyne lenne.
Legyen egy nemrég magyaron nyílt gyár is. [link]
sztem az oinozus "Épp állnak le a német gyárak az elektromos autó gyár epitesevel, mert rajottek, h igazából károsabb az elektromos, mint a belsoegesu." és a válaszom után kicsit vicces tőled az "álszent" kijelentés. Nem mellesleg ahány lista annyi sorrend.
Ezen a vonalon amúgy sztem a Nissan, japánok... az álszentek ahol komoly problémák vannak sporolás miatt az aksi élettartalmával. (Koreaiaknál nem tudom.) Nincs hűtés, meg rendes balanszolás ez a kettő pedig gyilkolja az aksit."varosban tok jo lenne, napenergiarol taplalva. "
Városon kívül is. Ahogy már többször írtam a kérdés az, hogy mivel lett az az áram megtermelve amit "beletankolsz".kellett nekem fényszoró polírozás miatt ide jönnöm...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz vzsryl #174974 üzenetére
Én nemérg néztem a z IX20at 1.6al de még az 1.6 is döglött akár egy 1.0as turboval is összevetve. Meg amikor lazán kijön az 1.4 turbo S-Cross az 1.6 IX20 árából ~azonos felszereltséggel akkor ott kérdés eldőlt. Nem is az, hogy 9.3alatt 100on az nem adja vissza azt, hogyy 1500+felett végig ott a 220nm.
szerk: Suzukira tud vki vmi kedvezményt? Mennyire lehet alkudni?
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz soldi3r #174792 üzenetére
"De a CO2 a kisebbik gond, csak mindenki ezt emlegeti. Emellet egy belsoegesu motor termel meg NOx-et, CO-t, szenhidrogeneket meg egy adag kormot is, ezek pedig mergezok anyagok."
Szerintem csak más jellegűek.
NOx... tól EÜ panaszaid lesznek akár rák... nagyon komoly gond. Egyéni katasztrófák sorozata.
CO2 meg az üvegházhatás 70%ért felelős. Ami szerintem még a mi életünkben brutális globális katasztrófát fog okozni.@Gombinyó: kösz.
Mild hibrid lehet tudni mennyit dob majd az árakon? Jan 1től lesz? Annyira nem sürgős a váltás, csak nagyon megtetszett... főleg az 1.4es turbo.[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #174808 üzenetére
Most meg terelsz.
Ha arról szól a csevej, hogy az autó előállítása mennyire terheli a környezetet vmint arról, hogy az elektromos is annyira szennyez mint amennyire a "bele tankolt" áram előállítása szennyez... akkor hogy jön ide, hogy a németeknél az a baj, hogy ingyen van az áram és, hogy amikro meg nem akkor meg elég hülyén rakát össze az energiewendet?
maradjunk a témánál. Vagy persze lehet az energiewende hülyeségeiről is beszélni, bár az sztem elég off.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #174987 üzenetére
én már rég gázosítottam volna az 1.3as yarisom ami elmegy 6lel...
csak ez a toyota motor erősen nem szereti az LPG magasabb égéshőjét.Kicsit ez a bajom a Szuzuki 1.4 turbojával is. azt se ajánlák LPGre...
Nah nem nagy öröm évi 500-600at benzinre ellocsolni...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #175001 üzenetére
"a szerdai esős dugóban 11 litert evett."
az, hogyan? Ez a "15km 1.5h alatt" tipusú araszolás, állásnál sztem 6l/100kmet is csoda lenyomni a prius torkán. Van, hogy 10-15percig nem jár benzinmotor csak akuból megy a 10m gurulás, 1perc állás, 10m gurulás 1perc állás, 10km/hs átlagsebességgel töttyögés....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz focvis #175004 üzenetére
Elhiszem azt mondta ettől még amit én láttam azok alapján köze nincs a valósághoz.
De van a topikban hibrid tulaj megmondja majd mennyire reális a 11legy BPi durva dugóban, főleg elöző héten amikor nagyon nem kellett se fűteni, se légkondizni.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz petty88 #175075 üzenetére
tedd fel a kérdést, hogy miért akarsz cserélni.
aztán el kell döntened, hogy új vagy használt.
4től már van új élhető választás tipikus plda a Vitara, SX4Cross. Persze itt ülésfütés nem lesz.
vagy használt és akkor meg aztán izlés kérdése.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Rem-X #175101 üzenetére
Amikor 2éves! Mazda 6nál nem hüde rozsda pontokon ilyesmik vannak [link] bzzeg mindegyik ajtoból folyik ki a rozsda. 2éves autónál.
Vicc elrettentésért: Nem csoda ha 10év múlva ez lesz belölle [link]
Ha nagyon nagyon mazdát szeretnél akkor fel kell emelni nagyon megnézni és ha csak a gyanú gyanúja felmerül gondolkodás nélkül otthagyni.
btw 20+éve mondják Mazda kereskedésben, hogy az újnál már nem gond a rozsda... Első gen dacia kevésbé rozsdál mint mazda. Ez van.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Sztem nem normális az ha egy 2éves és 8.5milliotól induló autónál a zsanérnál, ajtokból folyik a rozsda.
És sokat elmond a mazda korrozióvédelméről. A hozzáállásáról meg az, hogy ezt 30éve csinálja.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz freeknight #175190 üzenetére
Én amennyire lehet kihagyom de elöző hét kedden muszáj volt és bekerültem dugóba. Amikor maps 1h25percet írt 13kmre azt hittem tökönszúrom magam. Amikor pedig 10perc után még mindig 1h24perc volt vissza a 13kmre tényleg.
És persze kocsik 90% 1 személlyel megy.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Szerintem nem a máshogy nemmegy, hanem a kocsi nekem jár rétegre gondolt. Van belőle bőven. Nálunk munkahelyre tömegek járnak kocsival pedig gyalog/busszal +5-10perc lenne nagyon sokaknak. Dehá kényelmes. Nem ázol meg. Meg 3+3= 6kmre a benzin 20nappal számolva 120km. Az mondjuk 10l benya. 4000Ft. Na ennyiből nem jön ki a buszbérlet...
Amúgy BPre és BPről csökkenteni akarják a volán járatokat. Sasadnál 1fő fért még fel a buszra. 30an maradtak a megállóba. Pillanatokon belűl kocsiba fognak ülni.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Doki16 #175321 üzenetére
5db féked van és abból kettő kopott?
prius belsején sztem nagyon látszik, hogy USre van tervezve. Kényelmes, bazi erős légkondi és néhol dacia minőségű felület, műanyag érzés...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #175624 üzenetére
Ezt nem értem. pl " és kell a töltésre legalább 2 alkalmanként."
Semmilyen élethelyzetben nem jó napi 500kmet vezetni. Az sok. De nem lehetetlen. Teslaval sem. reggel 9kor indul ha jól sejtem ausztria, remélhetőleg autópálya nincs nagy forgalom tud tartani 125ös átlagot. 12:00kor megáll addig ment 375kmet. Rádugja superchagerre eszik vmit, kv, pisi mondjuk 40perc. 12:40kor visszaül és letolja a maradék 125kmet. 13:40re ottvan, megvan az 500km.
(de akár mehet újabb 3ht is ha sikerül 125ös átlaggal az újabb 375km. Ekkor 15:40kor kiszáll és össz ment 750kmet.)off: volt orvoslátogató barátnőm 15éve. Ő napi 400kmet is elfurikázott és nagyját nem pályán. Innen annyira nincs messze a napi 500km. Persze extrem. meg szar.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #175648 üzenetére
Én tegnap Siófok fele mentem S mögött. fix 130al mentünk.
Lehet pl Horvát tengerpartra ment. Megáll Sormáson tölt, eszik, pisil köv megállás meg tengerpart. Nekem ez használhatónak tűnik. Sött én többször is megállok ha megyünk, olyan csoda nincs, hogy 1 megállással lejutnánk tengerpartig gyerekkel, feleséggel. Persze lehet neked ez nem használható és egybe akarod letoltni a BP->Horvát tengerpart távot. Akkor neked nem való az elektromos.
És ez tényleg MO ahol van 3db Supercharger... meg 0 db ionity...Az orvoslátógató rész tök más az gurulás mennyiségre 15éve a volt barátnőmre vonatkozott. De hamár. 70-80as átlaghoz márpedig annál átlag többet Magyar közutakon nem mész gyorstöltő se kell. 400kmet ekkora tempóval elmegy egy LR model 3. Légkondival.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz stickermajom #175993 üzenetére
Én 101% Sandero Articra szavaznék. Tengerészkékben mert az ingyen van és a tolatoradart, könyöktámaszt beXelve. Stepway kihuzva mert tudtommal nem rendelhető szivóval. Drága meg a fenének kell DI rövidtávokra.
És azért mert ha véletlen belenyulnék vmi szarba Jazz P2 vonalon és bele lehet akkor azt én csinálom én szívok....
Ha megveszed küszöbbe sprazzel bele 1+1 flakon Dinitrol 1000et. Régi Logan ott 10évesen rohad. Új állítólag nem de én nem kockáztatnék.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz máyköl #176008 üzenetére
azért amikor a jelenlegi vezetés benyögte, hogy szmogriadó esetén EUR5 se mehet csuklottam egy nagyot és nem lennék biztos benne.... [link]
amúgy sztem ha a katasztrófális levegő minőséget akarják javítani akkor első körben ellenőrizzenek. Ahool dugozva van, nem megy katalizátor... ott ugrik forgalmi. Tippre dizelek 30-40% ilyen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #176019 üzenetére
Közlekedés városi szennyezésénél áramtermelést akkor lehet idekeverni ha villamost, troli, metro meg elektromos autót hasonlítasz buszhoz, meg személy autóhoz..
Na most had ne mondjam mennyit CO NOx, PMxel szennyez egy villamos, troli, metro a városban és mennyit az átlag busz.
Innen nagyon durva elfogultság, szemellenzőség kell a hszedhez.
---
megj: MO áramtermelésének ~50%ban semmilyen CO, NOx és PMxel nem szennyez. Atom + víz + nap.
A maradék áramtermelés ~50%nak legnagyobb része gáz. Ami erőművi szinten lényegében nem bocsát ki COt, NOXot és PMxet. Tökéletes az égés. A maradék kb 800MW az erősen szennyező szén. De az se a város közepén tolja ki magából.megj2: Az elektromos autó előállítása detto nem a város közepén történik. ÉS városon kívül is energia szempontjából annyira környezetszennyező amennyire a megtermelt áram az.
És akkor ennyit erről a BSről.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #176023 üzenetére
Azt a linlket videot ahol annyira nem értenek hozzá / koklerek, hogy nem veszik számításba azt, hogy az aksi előállításának áram miatt CO2 igénye attól függ, hogy mennyire CO2 mentesen termelték meg azt az áramot?
és miuátán linkelem ezt:
Te nem átgondolod hanem betolod szajkózva uazt a BSt?
A szél meg nem áll meg a várostáblánál? Komoly? És szerinte uaz a légszennyeződés van a mező közepén állva mint BP közepén? Really?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
A legujabb csoda, hogy távolsági busz járat ritkítások vannak, lesznek.
Petőfinél már nem tudsz felszállni a távolsági buszra mert 2-3járatot törölnek nincs hely. Innen nincs lehetőség busszal bejárni mert az nem móka, hogy 16 helyett csak a 18hs buszra férsz fel. Na meg 2ht buszmegállóba álldogálni se buli. Mi lesz ebből? Autóval lesz a feljárás. Pont erre van szüksége a BP közlekedésnek, hogy még aki busszal járna fel az se tehesse. Mégdurvább dugók...
Eközbe durván drága a távolsági busz összevetve mondjuk a nemzetközivel.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz freeknight #176033 üzenetére
Nem is az eur6nál rosszabb a fő baj. Hanem, hogy ha megálllítják az Eur6nál rosszabbakat a fele az első mérésnél elbukna. Egy tippre 30%nál meg nagyon durván bukna.... katalizátor hibakód kiütve, egr ledugózva... Ez MO. És meg van magyarázva. A szél se áll meg a város táblánál....
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
leült a topik.
Legyen vmi, hogy felb* az idegeket:
Szóval mi lesz jövőre amikor bejön a 95gramm/km felett 95eurot kell fizetni minden grammért csoda. Ráadásul ez nem a régi NEDC hanem WLTC szerint.
plda kedvéért prospektusból kinézve egy amúgy keveset fogyasztó, keves CO2t pöfögő SX-4 1.0 kipöfög 148grammot/km. Azaz 53*95eur lesz a +adó. Akárhogy számolom +1.5millió Ftvel fog nőni az adótartalma.
És ez egy 1.0as SX4.
Ránéztem a leglegjobb kisebb hybridre. Yaris hibrid. [link] Elég furán van megadva de ahogy nézem kb ez tudja teljesíteni a 95grammot.
Nem mellesleg adóval kalkulálva lehet jövőre olcsobb lesz a hibrid Yaris mint az 1.0? Elsőre úgy tűnik.A SUV, 9-10l bever kateória árai meg első ránézésre ugranak 2.5-3misit. 6 helyett 9misi. Szép lesz.
szerk: ja nem is volt leülve a topik, csak 3napja nem frissítettem.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #176220 üzenetére
2020.Jan.1től EUban mindenhol.
"Igazából most is ez van évek óta."
Szerintem nem. Ilyen formában tuti. Jan.1től Egy X6 ára ugrik 163*95eurral. Az +5misi. Lesz 19 helyett 24misi. Illetve persze ha van a flottában elektromos az jól lehuzza átlagot. Nem véletlen lett hude fontos VWnek az elektromos....
@Gaben92: Ez csak új autó vásárlásra megy. Hirtelen ocsó lesz a hibrid.
Most olvastam, hogy SX4nél is rárakják jan1el az 1.0, 1.4re egy mild hybrid rendszert. Olcsobb rárakni mint kifeizetni az adót.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
ha ez így lesz, nagyon gyorsan magával fogja rántani a használt piaci árakat is.
A lefingott szar meg egyre szarabb üzlet. 10éve aznapra, héten belűl voltak komolyabb esetben időpont, most vmi komolyabb van hónap+os listák vannak, rezsi díjak egekben. Nem az van, hogy kiveszel holnapra szabit, vagy kölcsönkérsz egy napra vkitől autót mert 1.5hónapra kéne.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
vagy még idén.
Nekem is most ez a dilemám. Ami van kibír még 10évet de kicsi. Ami jó városban ami 80%. De abban a 20%ban kéne a nagy. Ami tényleg nagy.
@bitpork: sztem arra gondol, hogy netto 400 MOon jelenleg jó bér. A nagyon jótól erősen messze van. Ha értesz vmi szakmunkás akármihez elmész vállalkozónak ha jó vagy jól csinálod novemberben már nyaralsz mert kimaxoltad a 12misis kivát. Azaz megvan a havi 1+misid. Nettoban. Persze bérből fizetésből ennyi kb lehetetlen, vagy nagyon-nagyon ritka.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz CactuS #176271 üzenetére
sztem MO katasztrófája és pár év múlva mégnagyobb katasztrófája lesz, hogy tanárok tömegével hagyják ott az iskolát és mennek el "festeni", orvosok, ápolók hagyják ott tömegével a kórházakat mert elmennek pl burkolni. Novemberben már elérték a KIVA 12misi határát és onna nem dolgoznak, úgy hogy számlát se adnak mindenhol... havi 1misi+netto. Nah nekem is megfordul a fejemben, hogy szakmát kéne váltani. De hogy itt k* nagy gáz lesz ott amit mindenki otthagy az tutifix.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz máyköl #176275 üzenetére
evvel tényleg befejeztem a témát. Versenyszférában. De egy orovos, ápoló, tanár, diplomás ovonő BPen is uannyit keres mint a 800fős mucsaröcsögén. Nincs különbség.
Amikor építik a családbarát akármiben új bölcsöde. És hello ki fog ott 96nettoért dolgozni? Amikor nincs tanár mert elmennt multihoz vagy akár gumishoz melózni. Mert nem 180 a nettoja hanem 380.don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz diegho #176619 üzenetére
"Igazából rá kell nézni a láncra és meg van előzve a gond."
Tudtommal nem segít mert nem a lánc az ok. Leméred tökéletes. A láncfeszítő adja meg magát, ugrik a lánc, motor ~totálkár.
Hyundai + KIA 1.4 és 1.6ot is érinti. G4FA és G4FCt tuti. 150kkmet el szoktak menni. A csúnya az benne, hogy nincs viszahívás... nem szónak egyszer csak totálkár.
szerk: ja és hude lánc csörgés előjel sincs. Max indításnál de az nem ritka láncosoknál.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
SUV
-Nem jó terepjárónak súlya miatt, még ha 4WD, felező, difi... van benne akkor sem. De jellemzően nincs mert alkalmatlan. Max telekjáró. Első sárban elsüllyed.-Nem jó térfetisisztáknak, gyerekeseknek mert szar a térkihazsnálása. Jó nagy hosszú fölöslege eleje van. Magas ülések alatta lévő tér térkihasználása 0.
Adatokkal: Egy Lodgy (Doblo...) 4390mmből tud ~800litert. Egy SUV pl Q7 uezt ~5000mmből tudja. Parkolásnál elég súlyos téma. De ha vki térfetisiszta ott egy transporter 4900mm. Had ne mondjam melyikben van sokkal több hely.-Nem jó sportosnak mert tömegközéppont.
-Gazdaságosnak meg végképp nem jó. Drága megvenni, drág üzemeltetni, a súly, homlokfelület, nem épp légellenállásra (hanem divatra) kihegyezett eleje miatt zabálja az üzemanyagot.
Nem jó semmire. De most trendi. Ezért kell, veszik. Megértem nekem is tetszik.
Amúgy családosnak 3gyerekkel most imo no brainer, hogy új kell -2.5 misiért. Hogy az Lodgy, Doblo vagy vmi transporter jellegű hodály az izlés kérdése. De ha tetszik, hogy SUV trendi hát hajrá.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz soldi3r #176724 üzenetére
Hát oda írtam én is, hogy "Max telekjáró". Horgászni... Q7/nagy SUV? Csak nem Mészároshoz van szerencsénk?
@Bitpork: Ha azt képzeled, hogy egy Q7/Tourareq terepjárő mert 70cm vízben elmennek akkor nincs több kérdés. Ahol 70cm víz van oda a 2.3+tonnas Q7nek csörlő kell.
"A belső méretei pont jók" Szerintem is. De a pinpongasztal elejük miatt +60cmből jön ki a 650+literes csomagtér egy MPVhez képest. Városban parkolásnál +60cm rengeteg. Tékihaználás lent. ld MPV.
Sportos: Ez mint a terepejáró. Az én szemeben egy 2.3+tonnás batár sose lesz sportos. Hiába futja 6.1 alatt a 0-100at.
"Q7 fl városban a 3 literes dízellel fogyaszt 9 litert. Tiszta csőd, tényleg."
Hát ránéztem spritmonitorra. [link] Ott 11.14l/100km az átlag. De oda olyan hülyék járnak akiket érdekel/fontos a fogyasztás nem mellesleg nem város hanem átlga. Átlag/városban mondjuk 14-15l/100km.
Nem mellesleg egy Q7en nem feltétlen tankolás fog krátert ütni a pénztárcán.Nekem is nagyon tetszenek a batár SUVok. De kb itt a vége.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #176738 üzenetére
A q7nek szuper az 50cm gázló, tourareqnek a 70cm.... azzal ugyan ne foglalkozzunk, hogy akad el 50/70cmes sárban/vízben a 2.3+tonnajaval és jöhet a csörlő. Jah az nincs rajta.
SQ7 meg sportkocsi.... vhogy nekem más elképzelésem van a sportkocsiról is.Tényleg tök megértem, hogy ha vki rá van pörögve a Q7/SQ7.... SUV/crossover vonalra. Jól néz ki. Batár. Burtál.
Ettől még se terepjárónak nem jó mert nehéz, se sportkocsinak mert magas és nehéz, se se városinak, se családinak, se olcsón fentarthatónak... (és nem az a probléma, hogy benyel 13-15l/100km dizelt. (nem 9et))
De lehet, sött belátom én vagyok eltévedve és az SQ7 jó sportkocsi.... Le is zárhatjuk.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #176821 üzenetére
linkteltem releváns fogyikat. Átlag 11.14. Nem átlag hanem egy olyan rétegnek akit a fogyasztás érdekel.
Milyen rendszerem? És mennyivel jobb a te rendszered ahol az SQ7 mint sportautó kerül elő, hogy a terpjárós Q7et ne említsem.
Ahogy írtam. SUV se terepjárónak se sportautónak nem jó. De értem szerinted igen.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
"Igazából tök ritka, hogy kell az autó"
Akkor minek hibrid? Annak a lényege az évi min 15 de inkább 20.000km+ város. Ha nagyon Toyota zsáner van akkor ott az 1.2es turbo. 1.2misivel olcsobb avval egy corolla.
Amúgy jövőre bejön a 95grammos határ és erős a gyanum, hogy rengeteg új hibrid fog jönni. Meg elektromos. Aki kiamarad az uis versenyképtelen lesz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #177528 üzenetére
de.
Csakhát egy nem nagy 1.8as új corolla hibrid világrekorder termikus hatásfokú atkinosnnal is kipöfög magából 95grammot/km WLTP szerint. Tehát még a jelenlegi legleg hibrid is annyit tud, hogy utána nem kell fizetni. De kibalanszolni semmit nem fog.
Eközben a corolla a fogyira agyonhegyezett 1.6ossal pöfög 139 g/kmet. Az 2020tól azt jeleniti, hogy 95*44= +4180EURba fog kerülni. Az +1.3misift. Lényegében egyárba kerül a hibrideel = értelmét veszti.
De egy golf 1.4 TSI is 138 g/km.Tényleg örülnék vki kijavítana... hogy elszámoltm, hogy NEDC szerint nézik, hogy...
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #177533 üzenetére
Pont ilyesképp próbált csalni (dehát tudja az NEDC ciklus szerint a kibocsátást....) pl VW.... aztán mi lett belölle.
Nincs nagyon más megoldás mint hozni kell az elektromosat. Mert 0gram az nagyot fog átléagon és szuperkredit. (Még ha tudjuk, hogy az áramtermelésnek pl MOon kb a fele CO2 mentes (40% Paks ~40% + 10%"megujuló"))
Meg hozni kell a hibridet.Egy SUV "2tonna magas építés nagy motor" adója meg orbitális lesz.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz bitpork #177568 üzenetére
Persze félreértetted. Anyagilag nem éri meg.
Illetve ez nagyon szubjektív, helyzetfüggő de szerintem napi 2*4 azaz évi 3000kmre nem éri meg autót fentartani. Nagyon nem.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
Fényszoró polir + uv védelemre valakinek jó 5lete?
Néztem egy ilyet. [link]
Cikket is találtam hozzá. [link]
Valakinek vmi jobb ötlete? ~2.200Ftból meglenne. Időt is sporolnék meg pénzt is. Vmi jobb megoldás, hogy mit...?
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Yiggdrasil #177787 üzenetére
szerintem a "lassan aktuális lesz a gyerek-kérdés" az mire lassan aktuális lesz 1év.
És akkor 1év ha most már szedi az elevitet és köv hónapban már nem lassan hanem nagyon rajta vagytok. De a lassan aktuális inkább 1.5év+t sejtet.De ha 1év akkor is üzemeltessétek ahogy kell a 307et. Legyen meg előírás szerint az olaj, fékfolyadék, szíj... csere és használjátok amíg nem jön a baba. És ha jön hiába 3 ajtós 1 gyerekel még mindig elviselhetőb. Az ismert előélet óriási +. Aztán ha megvan baba fél éve már tudni fogjátok mi is kell. És az is lehet marad 307 még egy ideig. Az is lehet vesztek vmi hodájt. X. Majd akkor tudjátok meg amikor ott vagytok.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gombinyó #177796 üzenetére
Mért mi a baj 1.4el pályán?
szerk: Van kollégám aki 1les swiftel pályázik napi 140kmet ennek nagyját pályán 130-140el. Nem az 1.0 a sirálmuk, nem a lóerő, nem a nm. Hanem, hogy mennyi idejük elmegy vele.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Yiggdrasil #177789 üzenetére
ha annyira vagytok eleresztve, hogy max 700.000Ft akkor szerintem egy 307 jó egy gyerekkel. Nem kell nagyobb.
Mi egy autósok vagyunk, hálisten nem kell kettő az drága muri. Egy gyerek van és egy Toyota Yarissal tolom.
Egyszer volt pici az elmúlt 4évben, amikor 3hét balcsi volt, bicikli miegymás és 2*mentunk le cuccal és elfelejtettem tetőzsákot vinni. Mondanám, hogy kellemetlen volt de nem. Kisfiam xéve könyörög a vonatért, ők vonattal mentek én autóval.
Ameddig ennyivel meg tudom oldani addig sztem bőven jó. Ha lesz 2.gyerek ott majd vmi kell, mert eddig a 2nagybörönd+nagyhátizsákom+sportáskát mindig az anyosülés nyelte el.Szigorú imo. Amúgy egy 300-500literes tetőbox vagy tetőzsák pont nem hülyeség arra az évi 1-2 alkalomra amikor muszáj.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Gombinyó #177801 üzenetére
Én 1.3al pályázok mostanban pl sokat balcsira. Próbálok óra szerint max 140et menni , itt átlag 7.2t eszik. Nem hinném, hogy egy 2literes vagy 1.4turbos kevesebbet enne.
"110el elvagy a külsőbe és imádkozol"
Mért lennék külsőben? emellett az óra szerint 140nél (valóság ~130) én előzök meg mindenkit, küsőben kb 110-120 az átlagtempó M7en. Max akkor megyek le ha jön az Auidi, BMW, Merci de azon az nem segítene ha nagyobb lenne, nem akarok büntit.
De ha 110el mennék küsőben akkor akkor megyek ki ha bőven van hely.Szóval én nem értem a kicsi az 1.4 dolgot...
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Yiggdrasil #177833 üzenetére
baromi szubjektív, meg nincs infom. Így nehéz. Hány gyereket akartok? Mikor jön az első? ....
Nálunk jelenleg egy van. 2008as yaris. Maxra pakolva így néz ki: Feleségem+gyerek hátul. Gyerek lába elött sportáska/kisbörönd. Hátul babakocsi volt, most bicikli meg egyebek. Anyosülésre, elé elfér kényelmesen: nagybörön+kisbörönd+sporttáska+hátizsák.
Nem kényelmes esetben: két nagybörönd, kisbörönd, sportáska, hátizsák. Ekkor vállmagasságig van mellettem pakolva, min biztonsági övvel rögzítve. Visszapillantot épp látom.
HA ez is kevés ami kb nincs akkor felpattintom a tetőcsomagtartót. Mehet BOX/ZSÁK is tetőre.ÉN a helyedben szigorú imo: Ha álomautóm a Yaris TS, ismerem előéletét megvenném. 4év múlva amikor jön a 2. gyerek meg 307 ugyis necces addigra már 22éves ugye és azt cserélném vmi nagyra. Apának meg megmarad a yaris TS élvezkedni. Hidd el két gyerek mellett szüksége is van az embernek ilyenre.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
Új hozzászólás Aktív témák
- Diablo IV
- Xbox Series X|S
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fujifilm X
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- PlayStation 1 / 2
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest