- Xiaomi 12T Pro - kétszínű, mint a kétszázas
- Mobil flották
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Yettel topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Hosszabb bemutatón a Warhammer 40k: Space Marine 2
gp A sokak által várt folytatás premierje már nincs messze, szeptember elején debütál az új rész.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Fotók bizonyítják, tényleg szárat növeszt a Galaxy Buds 3
ma A bogyószerű kialakítást felváltja a fülből lefelé lógó szár az idei szériában.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
BigBlackDog #195361 üzenetére
+1, inkább fólia, de akkor is előtte át kell nézni a fényezést, különben leszedéssel jöhet le némi festék is
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gabesz87 #195385 üzenetére
A GTE szvsz egy best of válogatás. Szíjas 1.4 TSI (ha jól rémlik, még nem a henger lekapcsolós), és a sima változattal ellentétben itt olajos DSG váltóval társították a villany nyomatéka miatt (simában száraz DSG van olajcsere nélkül, ez pedig az 1.8 és nagyobb motorokhoz volt, 60 ezrenként előírt olajcserével - meg is látszik a dolog élettartamban). Kb csak a koksz maradna (mint minden direkt befecskendezős motornál), viszont itt legtöbb esetben ideális körülmények között működik a motor, árammal letudja az amúgy koromtermelő helyzeteket. Eltérés szerintem csak akkuban van a változatok között, eddig nem hallottam más különbségről, sem kerülendő dologról. Volt egy visszahívás akkura, szerencsés esetben kapsz egy újat, és akkor 1-2 km plusz hatótáv
Azt mondjuk érdemes otthagyni, ahol a váltóban elhanyagolták az olajcserét, illetve vétel után a következő alkalommal érdemes a szűrőjét is külön kérésre ledobatni, mert nem lenne kötelező alapból.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
buci30 #195398 üzenetére
Motorkód? Emlékeim szerint a BKD korrekt (jobbik ffajta PD elemek, nincs olajpumpa tengely hiba), viszont a hengerfej repedése ennél is jelenlévő kockázat valószínűleg - ha volt cserélve új darabra, és ennek cikkszámát leellenőrzöd, akkor még lehet belőle jó vétel. 1.9 PD esetén DPF nélkülit kéne vadászni, és vétel után hajtórúdcsapágy csere kb kötelező.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gooool #195388 üzenetére
Kb a Bosch rendszeres dCi-vel állítanám párba kockázatilag (+kettőstömegű, de 5-ös váltóval elviselik az átalakító szettet végülis). Régebbi bódéban inkább a kor/rozsda igényelhet odafigyelést, maguk az elemek jól felújíthatók, kábelköteg és tömítés dolgok esnek be főleg szerintem. Újabbik generációban a 105 lovas csak DPF nélküli változatban érdemes keresni (pótkeréknél matricán leellenőrizhető PR kódok alapján), és hajtókarcsapágy csere nem árt szerintem elővigyázatosságból (totalcar megénekelte a BXE-nél, de neten láttam más motorkóddal is hasonlót, annyit megér a nyugalom). Ha azt nézzük, pl Caddy-ben is miket elviselnek, annyira szerintem sem nyűgös
Fabia esetén lehet kicsit unfair az összehasonlítás 1.2 HTP-vel (szelep beégés, lánc nyűgök)... Világbajnok SDI-vel meg minek is összevetni költség oldalon
Benzines erőforrás volt még 1.6 is talán, bár az 1.4 gyakoribb, de ők aránylag torkosak ahogy hallottam. Polo+Ibiza ugyanez.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Casoli #195408 üzenetére
Bármelyik VW csoport termék 1.7/1.9 SDI motorral. Praktikusan minél fiatalabb, annál kevésbé lesz jelen korrózió, vásárlás után mindenképp érdemes 1-2 kritikus részt külön kezelni megelőző jelleggel, de a galvanizált bódé jól bírja (Golf 3 és kortársai még nem ilyenek). Gyakorlatilag see drága, de gyakran elromló tétel nincs a motoron, beltér/extrák rendelkeznek pár nyűggel, arra meg van tucat DIY, bár egy részükkel együtt lehet élni, ha teljes low-cost üzemeltetés a cél. (Klíma, fűtés meg kb minden típusnál drága, illetve munkaigényes javítás.) Váltó hiba volt eleinte 1-2, de ennyi év és km után már nem nagyon találsz javítatlant (szegecs lett csavarra cserélve és ennyi.)
Fabia/Polo/Ibiza talán amire lőnék első körben. Ha kisebb elég, akkor Lupo. Nagyobbak közül már nevesebb, de talán egy Octavia beeshet, esetleg Leon/Toledo, Golf 4.[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Zotyko #195554 üzenetére
Ha 11-12 éves gép nem világvége, akkor egy Octavia 2 facelift Combi 1.9 TDI még beeshet (2010-ig volt), DPF nélküli verzióban nem zavarja az a pár városi kör sem egyáltalán. Ebbe reálisan ketten ülnek be hátra.
Ha újabb és nagyobb a cél, akkor hátul 3 gyereküléshez tudtommal Mondeo mk4 facelift kombi (2.0 TDCI kézi váltó, vagy ha automata kell, akkor 2.2 TDCI), illetve Superb Combi (2.0 CR TDI) lenne alkalmas.
Keret miatt szerintem meg kéne nézni a nagycsaládos autóvásárlási kedvezményt is, úgy már új kocsi is beeshet. -
molnarpeter
nagyúr
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
vzsryl #195676 üzenetére
Az az egyik legnagyobb fantázia mindenben a start-stoptól a villanyosig, hogy nem az Nber orra alá füstöl. Erőmű szennyezés megoldása házi feladat
de azt még mindig egyszerűbb megoldani, mint gyorsítás közben autón. Mondjuk mechanikai szimpátia alapon is jó a motornak, főleg egy dízelnél. Uff-uff, kinek mi
Szerintetek dízel vagy benzin?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
yodamester10 #195740 üzenetére
Dízel hibrid?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Gabesz87 #195816 üzenetére
1.4 csí esetén csak a GTE olajos ezekben az évjáratokban.
1.8 esetén is ment a varia talán Octavia vonalon, hogy még szárazat kap, Superb esetén nem tudok biztosat mondani. Nyomaték a vízválasztó tényező.
Mondjuk ha szóba került a GTE, minek nézni bármi mást?[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bitpork #195843 üzenetére
A vádakat tagadom, csak sok fb csoportot látogatok
Első körben e-service Solymár (Nattán Gyuri), akiknél próbálkoznék, mert ők gyakorlatilag mindennel foglalkoznak, amire nincs külön specialista, és delejjel megy. Vagy még Varsányi Péter (link) szokott mély szinten javítani, de úgy vettem észre, ő inkább a maszek szervizekkel működik együtt, kevésbé a felhasználóvalEsetleg még az Outlanderes Sztyopa is úgy tűnik, hogy vállal több márkát.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
maroni #195844 üzenetére
Hibridet értő szakemberrel át kell nézetni és kb ennyi. Nem véletlenül van ilyen sok taxi belőlük, keveset eszik és nem romlik el a "váltó", egy specialista pedig tudni fogja, mit kell nézni rajtuk. Egy esetben nem ajánlott - ha sokat állna. Szóval napi használatban tartós, viszont csak hetente-havonta elővéve jobban le tud romlani az akku állapota.
-
molnarpeter
nagyúr
Honda hibrid infók:
-Insight és facelift Civic hybrid között a különbség az akku hűtés alapvetően (Insightban hasonló, mint a Prius)
-használat hiánya ezt is kinyírja, főleg ez a baja a rosszabb hírű Civic hibridnek
-akku javítás nem tartós (új cella túl jó, kinyírja a régit, nem tudja kezelni a töltésvezérlő)
-regeneráció sem éri meg (bír egy évet mondjuk és megint letérdel)
-van maszek csere lehetőség (egy éve 370k volt 3 év garival), így már bőven a rémisztő márkaker árak alatt vagyunk
-akku kb. 250k km-t/8-10 évet bír, szerintem érdemes egyből cserélt vagy hibás akkusat keresni, hátha akad a horogra - de be lehet vizsgálni az akkut márkakerben
-CVT kuplungja előbb-utóbb indulásnál elkezdhet rángatni, ennek javítása drága
-hátsó dob le szokott rohad rohadni erről is, de elég palástot csináltatni rá (ügyesebb kipufogó műhelyben megoldják pici pénzért), gyári drága
-elvileg dugóban annyira nem takarékos, de ingázni hatékony ()
-Insight 2012-2014 (tehát facelift eleje) gyűrű problémás [link]
-kezdeti firmware jobban hagyta lemerülni az akkut, ezt frissítés orvosolta (rendszeresen van váltóra és motorra is, lehet kérni szervizben) -
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
JackFeryll #196250 üzenetére
Van japán is, keveset futott is, benzines is... Csak el is viszik hamar
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bandi0000 #196252 üzenetére
Ha megfelel a beltér, akkor a C Vectra nem rossz vonal. Tucat motor, megbízható Bosch rendszer van rajta, M32 váltót kerülném (facelift 120 LE 6 gang), az F40 váltóval nincs gond.
1.9 PD stabil szerkezet, PD elem para a 2.0 motorokkal van (meg még más nyűgök is). Hátrány, hogy egy B5.5 korból fakadóan már nem lesz keveset futott, tömítés és kopás is előfordul. Jó olajjal nem lesz különösebb gond, kérdés a korábbi karbantartás. Viszont VAG esetén a rozsda kevésbé probléma, mivel galvanizált a bódé.
B6 esetén csak az 1.9 PD részecskeszűrő nélküli változatát keresném (ebben hajtókarcsapágyak preventív cseréje ajánlott), vagy fiatalabb 2.0 CR TDI motorost.
A6 C5 is volt 1.9 TDI motorral, bár a felszereltség melléje lehet szerényebb.
Superb 1.9 TDI is jó lehet még, Laurin&Klement kivitelt keresd, az a "fullos".
Kissé megoldva a keretet Ford Mondeo mk4 még jó lenne, 2.0 TDCI is megbízható szekér, gyakorisága miatt alkatrész olcsó, bontott cucc van minden második bokorban.
Mondeo mk3 már rozsdás szerintem, és a Puma motoroknak is lehet 1-2 nyűgje, ami szakértelmet kíván... -
molnarpeter
nagyúr
válasz
bandi0000 #196262 üzenetére
Ülésről jut eszembe, Volvo S80/V70 esetleg még érdekes lehet.
Technikailag "mindig odaérni" szerintem adagolóssal lehet legnagyobb eséllyel, mert ott ha van a csomiban egy tartalék relé és résolajcső, étolajjal is elgurul a civilizációig. Csak adagolós 1.9 TDI B5-ben volt utoljára[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
cappa72 #196261 üzenetére
Ha csak szivacs a gond, akkor kárpitos megoldja szerintem. Vagy huzat nyűgre lehetne vadászni bármi jó olyan mintás ülést, aztán vagy a jobbos ülésből pótolni, ami kopott, vagy összevarrni a hátsó huzatból mondjuk...
Golf sofőr ülés lett már javítva, elég volt a huzatból egy részre újat varrni, de így 300k felett már a szivacs alatt kezd érződni némi fém
Új hozzászólás Aktív témák
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!