Hirdetés

Aktív témák

  • SaNyEe

    aktív tag

    válasz lenox #5964 üzenetére

    tudod mit mondok neked valamit .. nekem annyira nem fontos, hogy meggyőzzelek erről :)
    De majd idővel elválik a dolog úgyis. A Punto Grandenak van egy 1.4 Tjet motorja 120 lóval, vagy 140? asszem 120. A Kia C'eednek meg egy 1.4 109lóerős. kíváncsi leszek melyik eszik majd kevesebbet. Persze majd abban is lesz valami kivetnivaló gondolom :) Bocs de laboratóriumi körülményeket nem tudok biztosítani. Másik meg miért kellene 2700cm3nek lennie? vannak ettől sokkal kisebb 200lovas motorok is, meg nagyobbak is. Sőt ottvan az s2000 hondamotor 2liter 240lóerő mégse zabál ennyit és úgy vélem erősebb csöppet. A calibra hajtásláncán persze több a veszteség (FWD 5-10% RWD 10-15% AWD 15-20% by google),tömeg nagyjából ugyanaz
    De ezt a mondatot majd próbáld értelmezni: Az energiahordozó a benzin. Ha tényleg hatékonyabbak össezsségében ezek a turbók akkor annak látszania kellene valahol. Persze az is előfordulhat hogy minden turbo tulaj nyomja mint ökör és ezért nem látszik, direkt ezért választottam összehasonlításnak először olyan szívókat amiknek szintúgy nyomják ált.
    De lehet majd eljön hamarosan az a korszak(vagyis már kezdődik jobban mondva), hogy kicsi motor magas kompresszió, kicsi turbo, és viszonylag alacsony töltőnyomás és akkor igaz lesz mindaz a feltevés amiről itt próbáltatok már meggyőzni hosszú hszeken keresztül, de addig NEM!

    Hobizoli, azt meg miből gondolod, hogy az S2k tulajok mindegyike azért vette az autóját, hogy alapjáratról induljon 1300rpmnél váltson és ezzel szemben az összes turbos tulaj pedig azért, hogy üssevágja a gépét? Azt továbbra se firtatom, hogy a turbós motorok rugalmasabbak mint a szívók, páran már ezzel jönnek. Jah meg nemtom a Dízeleket miért kellett idekeverni mikor benzines motorokról van szó, de öntsetek pár liter 95öst a dízeljeitekbe (ha van) és számoljatok be a fejleményekről :DDD
    Azért dízeleket használnak ott mert anno mikor kialakult ez a fenenagy motorizáció a gázolaj mellékterméknek számított az iparban, rudi dízel pedig egy olyan magas kompressziójú motort fejlesztett ki ami ezt megette. Persze a szinte ingyé levő naftából olcsón eljártak ezek a masinák aztán ahogy fejlődött a technika, főleg a dízel és lásd milyen alacsony fordulaton üzemelnek, következésképp arányaiban sokat nem is fogyasztanak használják őket ma is. Az alacsony fordulatnak másik örvendetes velejárója a hosszú élettartam is ugye. Benyásból meg azonos fordulaton soha nem lehet olyan teljesítményt kihozni mint egy dízelből egyszerűen azért mert a benzin levegő keverék már idejekorán berobbanna. Nomeg a benya ára is kicsit más volt az elmúlt időszakban, mondjuk mostanra épp változik a szitu :) Még mielőtt ebből azt a következtetést vonnátok le, hogy azt hiszem szívó benyás motorok kellenének a kamionokba, leírom nagybetűkkel: NEM.
    még valami, a C20XEből is van 4wd még mielőtt azt hinnéd frontosokat hasonlítgattam :)

    5981: látom már ott tartunk, hogy a turbós motorok majdnem 2x olyan hatékonyak mint a szívók .. ez örvendetes :))

    [ Szerkesztve ]

    -- end of transmission --

Aktív témák