- Milyen okostelefont vegyek?
- MG5 menetpróba
- Android szakmai topik
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
Hirdetés
-
Ömlenek a fiatalok a Facebookra
it A Meta szerint az utóbbi három év során még nem érkezett ennyi fiatal felnőtt a Facebookra, mint most.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Készül valami a Nothing boszorkánykonyháján
ma A CMF Phone (1), a Nothing Phone (3), esetleg a Nothing tablet?
Új hozzászólás Aktív témák
-
I_Am
veterán
Nem azt írtam, hogy minden esetben. Sőt azt sem, hogy az összes abs.
De gondolkozz picit, több féle abs rendszer van. Ez egy.
Kettő, mivel esp is általában mellékelt hozzájuk ez már kettő.
Három: A legfontosabb, hogy nem mindegy milyen helyzetben használod az abs-t. Nem csak a talaj és a surlódási együttható, hanem a fékezni kívánt jármű tömege, a gumiabroncs minősége, a kerékátmérő, a sebesség, mind befolyásoló tényező.Ha engem is a parasztok közé veszel, akik olvasnak is, akkor mérges leszek. Fogd vissza magad.
Elektronikus kormány? Szervo kormány. 0.1%?
dragon:
Azért megnézném mit csinálsz, mikor 2x1 sávos országúton mész éjjel 100-al, aztán látod, hogy a szembejövőt féktávon belül elkezdik előzni. Ilyenkor abs nélkül meghalsz. Mert 10% esélyt sem adok, hogy két kerékkel a kavicson ki tudd fékezni és kormányozni a kocsit a borulásból.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
I_Am
veterán
Én is szeretek 2107-el csapatni, de sokkal jobban szeretem az elektronikával televágott audimat kormányozgatni. És lehet ezzel is csapatni, sőt a vezetési élmény és kényelem sem utolsó.
szervo és full elektronikus kormány tényleg nem ugyanaz, de sokat számít szerintem a szervo is. Azt meg hogy köze nincs a kocsihoz, nem tudom értelmezni. Lehet eddig nem jó autókat vezettem. (vagy túl lassan közlekedem)
(amugy nekem az abs-el csökken a fékutam, de csak azért mert quattrom van Nem vita tárgya utána lehet nézni, de ha kell személyesen is be tudom mutatni bárkinek.)
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
Declare
őstag
rossz helyre kattintottam sry
Na jó írok akkor már témába vágót is
Arról tud valaki valamit hogy pl az ilyen hungaroringen megszervezett vezetőnapok azok hogy vannak? hogy lehet oda menni, milyen feltételekkel stbstb.... jó móka lehet meg nem beszélve arról, érdekes is lehet kipróbálgatni, a kocsid hogy reagál pl az ilyen félig vizes, félig száraz úton valaló fékezésre stbstb...
nesa nak meg annyit hogy a világ addig jó amíg tele van ilyen zseniális vezetőkkel, akinek a szeme mint a sas, reflexei mint a macskáé, koncentrációs képeség mindig és minden körülmény között 110% és nincs az a vészhelyzet ami megemelné a pulzusát
A szervókormányok meg sebességfüggőek, általában több fokozatban csökken a rásegítés majd egy bizony sebességnél = 0 .... (max a legelső szervók lehet nem, de szerintem azoknál is így volt)
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nemtudom, lehet, nekünk volt egy 9 éves polonk (3-4 éve kb) és abban is volt szervó, aminek a hatékonyságát ha valaki városi autónak használja, szerintem nem lehet megkérdőjelezni, engem nem zavart nagyobb sebességnél, tény hogy sosem szalalomoztam vele, de hogy ha nem is múlt el a rásegítés akkor sem zavart különösebben.
Igazából nem erre írtam, hanem az elektronikára. Lehet Neked akármekkora rutinod meg lehetsz akármilyen zseni, ha adódik egy vészhelyzet szerintem az esetek 80% ban nagyon sokat köszönhetsz a különféle fékerő elosztó, menetstabilizáló elektronikáknak. Az meg hogy vezetsz és fáradsz egyenes arányos dolog. Lehet hogy tényleg meg tudnál oldani egy vészhelyzetet ESP meg ABS meg miden nélkül amikor épp jól kipihent és koncentrált vagy, de mondjuk ha mögötted van egy húzós hét és este elindulsz hazafele, lehet hogy egy ugyanolyan vészhelyzetet nem tudsz elkerülni ezek nélkül míg ha lennének ugyanúgy megúsznád.
-
Khelben
nagyúr
ezeket az elektronikus vackokat a vezetni nemtudo felelotlen embereknek talaltak ki ,aki tud vezeti annak nincs szuksege ilyenekre megoldja a dolgot sajat maga
és mi a helyzet, azzal a nagy tömeggel, akik azt hiszik, hogy tudnak vezetni és mindent megoldanak maguk, aztán mégse?
-
erdoke
titán
Ahogy írtam korábban, a sofőrök 85 %-a hiszi azt magáról, hogy jobban vezet az átlagnál. Te a felső 5 %-ba tartozol az önbizalmad alapján. Egyszer azért fizess be egy haladó vezetéstechnikai tréningre, érnek majd meglepetések (engem is értek bőven).
Látszik, hogy sose volt még normális autód, ezért jobban érzed magad, ha az elektronikus hókuszpókuszok ellen gyakran felhozott városi legendákat magadévá téve, szívet melengető kárörömmel rötyörögsz a "vezetni nem tudó, buta burzsujokon".A legjobb aláírás a héten
-
ABE
őstag
Az elektronikus vackok tényleg a "bénáknak" készültek. Azoknak, akik bénaságukat vállalják, és azoknak is, akik nincsenek vele tisztában. Sőt, ezek a hárombetűs cuccok neked, nekem, mindenkinek készültek, mert az "ügyeset" is próbálja menteni a bénától. Egyszóval: mindenki érdeke, hogy legyenek. Lehet szidni, köpködni ezeket a berendezéseket, de sajnos az a nagy büdös helyzet, hogy a sofőrök nagyon nagy százalékának igenis jól jönnek. Talán egyszer te is fogsz olyan helyzetbe kerülni, hogy megérted és megtapasztalod: az elmúlt 20 évben nem a sofőrök idegesítését szem előtt tartva fejlesztettek, hanem tényleges előrelépések vannak az aktív biztonság terén is.
[ Szerkesztve ]
-
Sipi16
senior tag
Ehh. Ez tetszik. Pár hsz-szel ezelőtt szidod az ABS-t és majdnem az összes kocsitokba volt. Amit elvileg vezettél is. Nem értem a logikád. Amúgy buta vagy egoista az az ember aki ezekre azt mondja, hogy felesleges. De te vegyél olyan kocsit amibe nincs és ha netán karambol után rájössz, hogy mégis kellett volna akkor gondolj majd arra a pár szerinted béna sofőrnek titulált emberre aki azt mondta: "Nem hülyeség az ABS."
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
Sipi16
senior tag
Igen, ma már sok autónál alap. Aki tud vezetni az lehet, hogy ABS nélkül hamarabb megáll viszont megnéznélek egy kis jeges úton. Próbáltam tavaly hóba ABS nélkül és ABS-szel. Ég és fölt volt. (Az ABS javára)
Aki használt autó vásárlásra adja a fejét, az kigletteli a karéj kenyerét szarral... - Xboxlive: GeriSWE - Vasárnap ne lopj, ne csalj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő...
-
erdoke
titán
Sajnos nem általános a jól belőtt ABS, és valószínűleg hasonló a helyzet az ESP-vel is.
Régi Passat, Vento, előző generációs Octavia – ezeket nem sorolnám ma a jobb kocsik közé... Az V-ös Golf alapjaira építkező kompaktok futóműve és a menettulajdonságokat befolyásoló elektronika már jobb, de utóbbi mára kissé elavult.
A kérdés inkább az, hogy ahol igazán számít, ott mennyit vezetted a több elektronikus kütíüvel felszerelt autókat. Az én lábamban is van 70-80e km ABS nélküli vezetés, de azóta közel 500e km-t vezettem ABS-es kocsikkal, ebből úgy 100-nál volt ESP is. Emellett voltam 6 vagy 7 vezetéstechnikai tréningen, és mivel egész évben közel egyforma futásteljesítménye van az autóimnak, így csúszós utakon is vezettem bőven. Ennek ellenére nem gondolom, hogy sokkal jobb lennék az átlagtól, pedig mellettem ülő tapasztalt vezetők mondtak már ilyet. Egy idő után az ember jobban érzi a saját korlátait...A legjobb aláírás a héten
-
I_Am
veterán
kicsit se szamitottam ra hogy anyival megno a fekut amenyivel mindezt tette nem hittem el utanna leteszteltuk es az ABS nelkuli kocsimal hamarabb megtudtam alni ugyan ott ugyanakora sebesegnel +3m nagyon sok .
Persze TESZT. Ahol már felkészülten tudtad, hol kell fékezni. Marhanagy teszt már ne is haragudj, de ha tudom, hogy valahol baj fog érni akkor elkerülöm.
ABS2 #10641: Én is sokat vezetek télen olyan helyeken ahol ugyancsak nincs hóeltakarítás. Van olyan abs is ami ha érzékeli, hogy túlcsúszik a kerék (ezt a jeladó folyamatos adása érzékelteti) akkor kikapcsolja a rendszert és blokkoltatja a kerekeket.
[ Szerkesztve ]
Ha teszed ami a célod, akkor arra vagy hivatott az életben.
-
feel good
aktív tag
Egy más által félreértett félmondatból elég szépen beskatulyáztál hétvégi balfasznak, köszönöm szépen.
Tíz éve vezetek, eddig nyolcféle autóm volt, most van egy 300le fölötti négykerekes Toyotám, vezettem vagy 450.000 kilométert, de nyugodtan gyertek azzal, hogy az oktató a felelős azért mert nem tudok fékezni rendesen, nem probléma.
Imádom a fórumon a sok megmondóembert. -
Declare
őstag
Atyaég, hova jut lassan a beszélgetés, mintha arról lenne szó, hogy akinek ABS es kocsija van az csak úgy tud fékezni hogy padlóig tapossa, mert az ABS úgyis megoldja a csúszást......Akinek ABS es kocsija van, vezetési rutinnal ugyan úgy megszerzi azt a tapasztalatot meddig nyomhatja a féket hogy az csúszáshatáron legyen, alacsony sebességnél meg amúgy sincs ABS szal az egyes meg-meg állásoknál ez a fokú autóismeret ugyan úgy kialakul. A különbség még5. ször elmondom annyi, hogy ha vészhelyzetbe kerülsz és beletaposol nem pörögsz meg, nem válik irányíthatatlanná az autód és nem az kell hogy lekösse a figyelmed hogy na most akkor mennyire nyomhatom még a féket vagy nem.
Automata váltó: Hallottál már olyat hogy automata váltós tanuló kocsi? sztem kizárt hogy ilyen legyen, meg akkor beírnák jogsidba korlátozásnál hogy csak automata? ezt elég nehezn tudom elképzelni...
erdoke: thx, én is szívesen kipróbálgatnám a kocsit egy ilyen vezetéstechnikai tréningen, bár pont múltkor láttam egy youtubos videót, ahol egy ilyen mókánál az emberünk a 3 as bmw t szépen odavágta a falhoz , elég fájdalmas látvány volt annak ellenére hogy persze az odavág az egy kocc volt...de akkor is . Mi a munkád hogy ilyen tréninget fizetnek nektek, ha nem túl indiszkrét a kérdésem ?
-
NoLF
addikt
csodás. én mikor gyalogosan közlekedem, sokszor csakazért is lelépek a zebrára mikor látom, hogy még kb van esélye megállni a tütünek. 50% padlófék, anyázás (ilyenkor visszaanyázok, volt már aki ki is szállt és le akart ütni) 50% kikerülés módszerrel oldja meg a dolgot. hihetetlen.
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
NoLF
addikt
lassan rá kellene állni a csillió rendőrnek arra hogy megbüntesse a zebránál elsőbbséget nem adókat. első vétség 10ezer, második 50ezer, harmadik 150ezer, negyedik 300ezer, ötödik jogsi elvéve 2 évre.
relatív gyorsan alakítani lehetne a morálon...The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
-
Declare
őstag
Nem gyenge ez már tényleg hogy mennyi ilyen zebrás baleset történik Miért van az hogy ha egy osztrák vagy német autót látok azok az esetek 99% ban már akkor is megáll ha valaki csak közeledik a zebra felé? Náluk miért sikerül ezt a morált ennyire elsajátítani? Nálunk miért nem? Pedig itthon is forgalmi vizsgán ha jól emléxem eléggé hangsúlyos volt a "lassítok zebra előtt, elfordítom a fejem látványosan jobbra balra, majd zebra után újra gyorsítok" mentalitás.
Nem is tudom hol hallottam (nem Mo. természetesen) hogy megemelték 60-70 re a városban a sebességet, de a zebrák előtt, meg iskolák körzetében 40 es tábla és aki ott egy picit is szabálytalan az állandóan ott ácsorgó rendőrök azonnal keményen büntetnek.Valami ilyesmivel lehetne itthon is kísérletezni, ha megnézzük hogy a drasztikus gyorshajtási büntetések (amikkel így ilyen formában nem értek 100% ig egyet, mert pl autópályán ha megy valaki 120 al azt ahhoz hogy megelőzd normálisan 140 közelébe gyorsítasz ami meg 30k büntetés.....szal ez egy kicsit megint ilyen jómagyarmódra kapkodva kitaláltuk ezt mert ez tök jólesz típusú intézkedés) szóval a drasztikus bírságoknak köszönhetően nem repül el az autópályán a belső sávban 200 al percenként legalább egy autó.....
-
dabadab
titán
"Ausztria-nemetorszag rossz pelda mert ott a gyalogosk nem ott mennek at a tuloldalra ott ahol epp jott a gondolat"
Azt szeretem ebben a forumban, hogy mindig innen tudom meg, hogy hogyan kozlekednek a nepek Ausztriaban, ugyanis en a jelek szerint egy egeszen masik orszagban szoktam jarni, mert pl. abban a Becsben, ahova jarok, igenis hajlamosak atrohangalni az uton.
#10737: arrol van szo, hogy sorban gazoljak halalra a gyalogosakat a zebran, es ezzel kapcsolatban neked a legnagyobb gondod az, hogy vannak gyalogosok, akik atrohangalnak az uton.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Declare
őstag
Nem úgy értem hogy Ausztriában pl, hanem az osztrák, német rendszámos autók (mármint aminek tényleg odavalósi a sofőrje is ) sokkal figyelmesebb és óvatosabb a zebrákkal, iskolák környékén stb. és mivel a német is meg az osztrák is csak ember, gondolom valahogy úgy érik ezt el hogy igen szigorúan veszik ezt a témát. és nem csak azzal szórakoznak a rendőrök hogy az autópáylán villogtaják le a 140 el közlekedőket, hanem értelmesebb dolgokra pazarolják az energiáikat....
Persze, az is biztos hogy igaz hogy külföldön nem jellemző hogy összevissza észnélkül kipakolunk mindenhova mindenféle táblát meg kintfelejtünk, meg értelme 0.....stb, lehet gondolják hogy a cigók úgyis lelopják a felét"ez az orszag mar az alapoktol kezdve ugy szar ahogy van ,es nehez lesz az ut kifele a godorbol...."
-
amol
addikt
"Igy van, de csak akkor tudom ezt elfogadni ha a gyalogosokat is buntetik ,azon a szakaszon pecsen 50-100 meterenken van zebra de minden zebra kozott 2x kell fekezni mert baszik elmenni a zebraig az ut teljes hoszaba mindenki ott jon megy ahol epp neki tecc, tehat peldat kell mutatni gyalogosoknak hogy a zebrat kene hasznalni 1 almalomra ugygondolom 50k eleg a gyalogosnak +feljelenteni es kotelezni 1 fejtagitasra amire ha 8 napon bellul elmegy akkor csak 10k a bunti a nem zebran athaladaser."
Igen. De ha a zebrán sincs a gyalogosnak elsőbbsége akkor nem mindegy hol megy át? Valószínűleg ha biztosan tudnák hogy ott biztonságosan átkelhetnek akkor többen választanák a kijelölt gyalogátkelőt. Aki nem azt utána valóban el lehet kezdeni büntetgetni.
Különben sok helyen többszáz méterre vannak a zebrák egymástól.A gyalogosokra vigyázni kell akkor is ha hülyék mert ha elütöd úgyis neked lesz belőle problémád/lelkiismeret-furdallásod. Az utak nem kizárólag arra készültek hogy xy azon igényét kielégítsék hogy minél gyorsabban eljusson a-ból b-be, figyelemmel kell lenni másokra is csak ezt ebben az önző társadalomban senki nem látja be, mindenki más le van szarva és tűnjön el az útjából. Ha pedig kiszáll az autóból akkor egyből ugyanúgy neki van igaza csak akkor már a másik oldalon áll.
-
mezis
nagyúr
Ma nagyon udvariatlan voltam két gyalogossal (nem szándékosan). A tanulság miatt írom le.
2 x 2 sávos, nem nagyon forgalmas út, zebrával. Gyér gyalogosforgalom, mindkét irányból megálltunk, engedtük a gyalogosokat, semmi türelmetlenkedés. Miután kiürültnek láttam a zebrát, elindultam. Már jócskán a zebrán voltam, mikor észleltem, hogy balról jön két gyalogos. Már csak továbbhaladni tudtam, remélem nem voltam veszélyes a gyalogosokra.
Aztán törtem a fejem, hogy miért nem vettem észre még azt a két gyalogost. A bal első oszlopom takarásában lehettek amikor elindultam és egy darabig még takarásban is maradtak, mivel haladási sebességük közel azonos volt ! Eddig csak kereszteződésekben mocorogtattam a fejem a holt térbe való betekintés céljából, de most bő 30 évnyi vezetés után kellett rádöbbennem, hogy ezt zebránál is alkalmazni kell !Apróságnak tűnt akkor: furcsálltam, hogy a szemközti forgalom nem indul, holott észlelésem szerint nekik hamarabb kiürült a zebra. Nekik volt igazuk.
Egyszer régen már voltam veszélyes egy másik autóra, akkor a jobb első oszlopom holt teréből került elő. Este volt, fáradt voltam, azt gondoltam, hogy nem kell tornáztatnom a fejem, mert ha jönne valami, úgyis észrevenném a lámpáját. (Ki volt világítva.)
Még három adalék a "nem vettem észre" típusú dolgokhoz:
- Ezek az oszlopok az autókban egyre vastagabbak. Pár évtizeddel korábban egy Zsiguliból körben szinte mindent lehetett látni. Most egy szerpentinen nem tudok annyira előrehajolni a Citroen C3-ban, hogy belássam a kanyart, az oldalablakon kell kukkolnom. De egy Renault Megane-ban sem sokkal jobb a helyzet. Ezt nem mentségnek írom.
- Sajnos az autós elsősorban hasonló autókat próbál észrevenni egy kereszteződésben, a biciklis, motoros olyan emberszerűnek, gyalogosnak tűnik. Ezt mindkét közlekedő fél részéről kéretik tudatosan alkalmazni: biciklis, motoros legyen annyira feltűnő, amennyire csak lehet, autósok, ha már nem látunk egyetlen autót sem a védett úton közeledni, tessék még tovább keresni, lehet még ott egy bicajos, motoros !
- Egy védett úthoz közeledve azonnal észrevettem, hogy jön egy marha nagy kamion. Főként a tetejét láttam meg először a fák, bokrok miatt. De volt előtte egy autóbusz is....
Vagyis ne hagyjuk, hogy figyelmünket teljesen lekösse egyetlen mozgó valami...Amiket felsoroltam, mind megúsztuk, néha a szerencse, néha a másik közlekedő partner segíthetett ebben.
mezis
-
parandroid
nagyúr
Trafipaxot minden zebrához mindkét irányba. Vagy legalábbis a forgalmasabbakhoz. A veszélyesebbek elé (iskolák előtt, vagy extrém forgalmas főúton, ami esetleg a falut kettévágja) meg még egy 30-as táblát, amit a zebra után rögtön fel is oldanak. Elég lenne, ha ezeket betartanák az autósok, akkor már gyakorlatilag minimalizálódna a gyalogosgázolások száma. Utána már csak a gyalogosokat kell rászoktatni, hogy a zebrát használják, és ne az úton rohangáljanak át.
Ősztől a lányom iskolába megy, és át kell majd mennie minden nap a kisváros főutcáján, mert az iskola pont annak a másik oldalán van. Persze ősszel még nincs mitől tartani, mert ilyenkor a rendőrök is minden reggel kivonulnak még, és viszik a trafit is, meg az idősebb iskolások fényvisszaverő mellényben ügyeletet tartanak fél nyolc és nyolc között, illetve tanítás után a zebránál, hogy segítsenek a kicsiknek. De utána lesz még pár évem aggódni a gyerekeimért.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Új bontatlan csomagolás LG OLED65G42LW OLED evo smart 4K 3 év Garancia
- Adidas 43 1/3 sportcipő
- BONTATLAN Apple MacBook Air 15" M2 - 512 GB SSD, 8 GB RAM, 10C GPU/8C CPU - ELADÓ!
- Dell 15,6" FullHD Érintős,core i7 8550 (8X4,0Ghz),világító billentyű,256SSD+Sata hely, jó akku,SZÉP
- Samsung regalaxy kupon
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen