- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Declare
őstag
-
Declare
őstag
válasz theniel #5096 üzenetére
Szerintem azért mert tegyük fel van Neked 15millád amiből autót szeretnél venni. Nyilván nem 7db jazz t fogsz venni, hanem egy olyat ami szép, kényelmes a családnak, meg akkor már legyen bőr meg luxus stb. akkor vehetsz olyan autót, ami eszik 4x annyit és kibocsát 10x annyi károsanyagot mint pl az a hibrid lexus, vagy veszel egy hibridet. Nyilván aki ilyen autót vesz, nem azért fogja ezt választani mert akkor havi 300 ft ot megspórol , de akkor is egy olyan jelképes gesztus amivel elismerik azt ha olyan 300le s V6 os sok ezer köbcentis gépet veszel ami a SAJÁT kategóriájában sokkal jobb paraméterekkel rendelkezik a vetélytársainál környezetvédelmi szempontból.
-
Declare
őstag
Jó mondjuk én is előztem már leállóban, de az extrém eset volt. Jan elején szépen esett a hó, M7 en mentem Pestre, pályán is állt a hó, csak a kerekek csapájában volt fekete az út. Belső sávab 70el kb előttem 3 autó, külső sávabn mellettük 2 autó, ugyan csak 70 el. Negyed óráig mentem mögöttük, villogtatni, indexelni nem szoktam soha, kissé rámentem, de persze nem vette a lapot, majd negyed óra után külső sávabn elmentem mellettük és haladtam tova olyan 100 as tempóval. Tükörben visszanéztem, mind a 2 nek amelyik a sor elején volt égett a ködlámpája, refrektor és max tempóval törölt az ablaktörlő.....na ilyenekkel tényleg nem lehet mit tenni, sajnos eszméletlen sok a mással nem törődöm csak én vagyok az úton típusú "sofőr"
-
Declare
őstag
válasz dabadab #6047 üzenetére
Nem rámásztam, rámentem, nem ugyan az, ha valki abból nem észleli hogy mi van, akkor azzal villogtatsz amivel akarsz.
Jam és mod: Te is nagyon bölcs vagy, de inkább vezess, ész tapasztalj, egy olyan emberre aki maximálisan be van parázva hogy te jó ég esik a hó, meg csúszik, meg te jó ég miost mi lessz...(ez a lelkiállapot a világító reflektor, ködlámpa, ablaktörlő stb ből elég nyilvánvaló) rádudálsz esélyes hogy megijed, megrántja a kormányt aztán megeheted a KRESZ könyvedet.
A másik meg németországban az autópályán villogtató sofőrtől kérdezés nélkül elveszik a jogsit.[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Autópályán?
Nem tudom, nincs sajna tapasztalatom, de pont múltkor volt tv ben a német sztrádáról és akkor mondták, hogy náluk pont azért mert no speed limit van nem hajkurászhatja bele a nagyobb sebességre azt aki nem akar annyival menni mint a másik és pont ezért elég kemények a villogtatósokkal a rendőrök (lehet csak a korlátozás nélküli részeken érvényes passz)
-
Declare
őstag
130 ra ott van a külső sáv, vagy ha ott lassabb megy, bent megelőzni, de nem ott maradni. Sose tudhatod miért megy valaki a belső sávban 160 al, nem csak az az egy ok létezik hogy neki 530 as bömöse van és ezért azt hiszi ő megteheti.
A másik meg a szabályok szelektálása. Én is szelektálok. Pl ha mész egy főúton mondjuk egy olyan időszakban amikor nincs szinte rajtad kívül autó egy szál se, mi értelme van a 90km/h nak egy mai autóval, amivel egy belátható egyenes útón 110-120 al is (sőt) biztonásgosan haladhatsz.
Vagy annyi marha tábla van az utakon hogy elképesztő, menj fel egy ilyen vicclapra, kb 100 olyan fényképet találsz ahol 10 tábla van egy oszlopon egymásnak ellentmondó jelzésekkel, vagy pl egy csomószor van olyan helyen sebességkorlátozó tábla aminek semmi értelme, mert Mo. bevett jó szokás hogy az utakat nem megjavítjuk, hanem kitesszük hogy hepe-hupa meg 40,60km/h a főútra, a végére meg kiállítjuk a trafipaxot. -
-
Declare
őstag
Nem az alapvető szabályokkal van a bajom természetesen, hanem a rengetek idióta kiegészítéssel. A városban ahol lakom, most egy 1km es útszakaszra kitettek 30km/h. 10éve senkinek nem volt azzal a szakasszal gondja, talán nem is történt ott soha baleset, jól belátható, árok van mind két oldalon stbstb, egyszóval mindenki fel van háborodva hogy micsoda marhaság, arról nem is beszélve hogy minden reggel és délután ott trafipaxolnak a rendőrök.
Vagy ezer olyan példát lehet mutatni, hogy kint van egy pl főúton egy 60 as tábla, hogy rossz az út, és csakugyan az is, egy másik helyen meg kint van a 40 es hogy rossz az út és mondjuk fele annyira sem szar mint a 60 as táblánál, egy harmadik helyen meg nincs kint semmi és nagyságrendekkel szarabb út van, meg veszélyesebb.Szal először legyenek normális rendőreink (akik nem reggel fél 8 kor igazoltatnak rendszeresen), legyenek normális szabályok és akkor be lehet tartani azokat.
Meg ne essünk át állandóan a ló túlsó oldalára, mint pl ez az új nagyszerű "ezzel most megváltjuk a világot" gondolat, hogy beülsz az autóba úgy hogy előtte megettél egy konyakos meggyet (bombont) és elveszik a jogsidat.....aki eddig részegen balesetet okozott attól régen is elvették a jogsit ha elkapták, aki meg megeszik egy konyakos meggyet az eddig sem meg ezután sem törné össze magát amiatt. (mondom mindezt úgy hogy sosem vezetek ittasan persze, csak egyszerűen már megint ezek a nagyszerű szabályok) -
Declare
őstag
Mondom nem az alap dolgokkal van bajom, index, zebra stb.
Amúgy abban igazad van, ha mindenki betartaná az idióta szabályokat is akkor kevesebb baleset lenne, de pont azért mert idióták "nem" lehet őket betartani, azaz ha mondjuk el akarsz jutni A-B be nem mind1 az a +félóra sem, amit idiótaság miatt töltesz el a kocsiban, főleg ugye hogy nem egyszeri alkalomról van szó.
Azonkívül veszélyes is ez. Jártam már úgy hogy ismeretlen úton mentem, kint volt a 40 es tábla. Mondom ok akkor 40-50 el megyek, egyszer csak vége. mondom akkor most ez mi is volt , mások meg hasonló szitu, 30 meg kanyar lakotton belül, mondom ok, 60 körül mentem, visszavettem a lábam a gázról, de csakugyan bele kellett fékeznem mert olyan kanyar volt ami tényleg durva. Szal a következetlenségnek ilyen oldala is van.
"Azt pedig ki dönti el hogy melyik szabály idióta, te?"
Igen, jobbanmondva aki mondjuk egy útszakaszon nap mint nap jár, az jobban el tudja dönteni melyik az idiótaság meg melyik nem, annál aki egy íróasztal mögül azt mondja, hogy na srácok oda dobjatok ki egy 30 as táblát aztán álljatok be trafipaxolni.
-
Declare
őstag
válasz dragonfx #6283 üzenetére
gratulálok ....
de azért elképesztő vagy ám hogy ezt még itt büszkén fel is vállalod.....hihetetlen.
Múltkor egy haverommal pont erről beszéltünk, nem az a lényeg ki van Mo. on kormányon vagy ki milyen döntést hoz amíg ilyen emberek élnek itt.....és az ilyenek ilyen gyerekeket fognak nevelni....jééé odanézz fiacskám baleset na gyorsan húzzunk mert a végén még segíteni kell....
Ja meg figy, egy csomóan mennek ám bankot rabolni....mekkora parasztok nem? dehát ha ők is mennek Te nem mész ? hát ha ő megcsinálja sztem hajrá...... -
Declare
őstag
válasz dragonfx #6307 üzenetére
Ez nem szent vagy nem szent kérdése te idióta....hozzáállás kérdése, amire meg olyan büszke vagy úgy hívják cserbenhagyás. Ha egy baleset előttem történik az a minimum hogy odamegyek és megnézem/megkérdezem segíthetek e, nem pedig huh húzzunk gyorsan el...... de teljesen mind1, csak azt sajnálom hogy ennyi ember hiába pofázik neked mert mindebből annyit vagy képes leszűrni hogy ejj de fasza csávó vagyok hogy én hogy kiállok az állításaim mellett, 150el megyek városban, 200al a közúton meg a leálló sávban, átmegyek a piroson és leszarok mindenkit magam körül.....nem pedig elgondolkozom a hallottakon....csak tudod, nyomni neki 150 el ahhoz nem kell se vezetési tudás se ész se semmi, egy 10 éves kisgyereknek megmutatod hogy azt ott nyomd és nyomja...megállni meg mérlegelni ahhoz kell egy kis agy.
Mind1 hajrá dragon, remélem trafipaxba futsz bele előbb, nem pedig egy autósba vagy gyalogosba, aztán majd x hónap jogsi bevonása, pár 10 ezer forint kifizetése meg a pszihológia vizsgálat után rájössz hogy itt nincs save, meg load gomb mint a needforsppedben. -
Declare
őstag
válasz dragonfx #6331 üzenetére
Múltkor megfogadtam, hogy nem is olvasom el legközelebb amit írsz de...na mind1
annyira primitív vagy hogy az már fáj.....saját magadnak mondasz ellent. Ha te mehetsz városban 130 al, akkor más is mehet közúton 70. Leht ő "csíra" és szegény spórolós ember (akik amúgy engem is kiakasztanak és nem pártolom őket mert az ember előbb utóbb belemehet kockázatos előzésbe miattuk...szal legalább annyira veszélyesek mint a városban száguldozó hülyegyerekek) , de meg lehet őket előzni.
" saját tulajdonu lakásodban azt cisnálsz amit akarsz akár fel is kötheted magad..."
te meg a saját tulajdonú autódban teheted ezt meg...de nem a közúton.
-
Declare
őstag
Igen ez így szépen hangzik, két variáció van
1. Te is az 50-60al megyek típus vagy
2. vagy nem voltál még olyan helyzetben hogy sietsz (ami nem feltétlen azt jelenti hogy 180al száguldasz, hanem mondjuk szeretnél a cél érdekében 100-110 es tempót menni) és előtted van 80 autó, akik mind feltorlódnak mert nem tudnak elmenni egy (pl suzuki) mellett aki a nyílegyenes jóminőségű (és itt most nincs irónia) főúton 60 al halad, mert szembe is sűrű a forgalom. Én már voltam.....ennél idegesítőbb nincs a világon állítom.MOD: ja és jelen esetben a suzuki nem egy 100 éves utánfutós vonós banda volt, hanem egy újfajta swift.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nem, ugyan úgy nem álltam be mögé mint a többi sem, nem kis idegeskedés árán sikerült megelőzni. Szal az ilyen tögymörgő teszetosza balfékek sokkal veszélyesebbek mint pl egy 130 al főúton közlekedő BMW.
Nekem is volt olyan hogy valahova mentem és túl jó időben voltam, nem akartam álló kocsiban üldögélni, ezért inkább lightos tempóban mentem, de arra figyeltem ha mögöttem jöttek és nem volt előzési lehetőség én is mentem 90es tempót, ha nem voltak mögöttem meg vissza lassítottam. Szerintem ezek olyan alapvető figyelmességek amihez igazán nem kéne elvárni 2-3diplomát.... -
Declare
őstag
Mondom az ellenkezőjét:
Ma sétálok egy egyirányú utcában, egyszer csak mögöttem nagy dudálás, hátranézek, mondom a marha mit tülköl itt az utcában.....megértettem, gyalogoltam, nálam kb egy picit gyorsabban haladat egy kocsi (kivételesen nem suzuki hanem opel ) mögötte kb 10 autó.....így menetk vagy 1 km t a piros lámpáig, na ilyenkor érzem én is azt hogy egy hummert veszek és az ilyeneket belököm az árokba, ennyire figyelmetlen trampli hogy lehet valaki???? ráadásul mindez reggel 7:15 kor.....
-
Declare
őstag
válasz SirRasor #6900 üzenetére
1. miért meglepő hogy városban 50 el mész és megelőz egy autó ? én is megelőznélek, 55 ig van a tűréshatár a trafinál, ha 60 al mész még könnyen meg lehet úszni a trafit, ergo egy 60as tempó sok esetben teljesen jó városban is ( persze körülmény függő, nem a szombati bevásárlós őrületben keskeny úton a ki be szállók közt manőverezve )
2. Mér van annyi 30 as tábala ?
A többire: hát sajnos ez van, piros lámpánál lassít és körbenéz, ez még a jobbik eset
-
Declare
őstag
rossz helyre kattintottam sry
Na jó írok akkor már témába vágót is
Arról tud valaki valamit hogy pl az ilyen hungaroringen megszervezett vezetőnapok azok hogy vannak? hogy lehet oda menni, milyen feltételekkel stbstb.... jó móka lehet meg nem beszélve arról, érdekes is lehet kipróbálgatni, a kocsid hogy reagál pl az ilyen félig vizes, félig száraz úton valaló fékezésre stbstb...
nesa nak meg annyit hogy a világ addig jó amíg tele van ilyen zseniális vezetőkkel, akinek a szeme mint a sas, reflexei mint a macskáé, koncentrációs képeség mindig és minden körülmény között 110% és nincs az a vészhelyzet ami megemelné a pulzusát
A szervókormányok meg sebességfüggőek, általában több fokozatban csökken a rásegítés majd egy bizony sebességnél = 0 .... (max a legelső szervók lehet nem, de szerintem azoknál is így volt)
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nemtudom, lehet, nekünk volt egy 9 éves polonk (3-4 éve kb) és abban is volt szervó, aminek a hatékonyságát ha valaki városi autónak használja, szerintem nem lehet megkérdőjelezni, engem nem zavart nagyobb sebességnél, tény hogy sosem szalalomoztam vele, de hogy ha nem is múlt el a rásegítés akkor sem zavart különösebben.
Igazából nem erre írtam, hanem az elektronikára. Lehet Neked akármekkora rutinod meg lehetsz akármilyen zseni, ha adódik egy vészhelyzet szerintem az esetek 80% ban nagyon sokat köszönhetsz a különféle fékerő elosztó, menetstabilizáló elektronikáknak. Az meg hogy vezetsz és fáradsz egyenes arányos dolog. Lehet hogy tényleg meg tudnál oldani egy vészhelyzetet ESP meg ABS meg miden nélkül amikor épp jól kipihent és koncentrált vagy, de mondjuk ha mögötted van egy húzós hét és este elindulsz hazafele, lehet hogy egy ugyanolyan vészhelyzetet nem tudsz elkerülni ezek nélkül míg ha lennének ugyanúgy megúsznád.
-
Declare
őstag
ááááá ez már a szavaim kiforgatása. Persze ha elbambulsz és beledurrantasz az előtted menőbe akkor mind1 (bár ilyenkor is ott a lgzsák, az öv ráfeszítés, az ostorcsapás gátló fejtámlák..... ),
De nézzünk egy olyan példát hogy mondjuk kissé fáradtan mész és hirtelen elédugrik valami.
Mindenféle elektronika nélkül: beletaposol a fékbe és elrántod a kormányt (reflex) és egyenesen beledurransz. Mert akárki akármit mond meg dicsőiti magát, a sofőrök 95% ott akkor abban a szituációban nem fogja tudni megcsinálni hogy szakaszos vészfékezéssel icipici kormánymozdulattal korrigál.ABS..... es kocsiban: Beletaposol a fékbe, elrántod a kormányt, ABS nek hála a kocsi irányítható, elkerülöd az ütközést, ESP nek hála nem landolsz az árokba pörögve, hanem visszanyered az uralmad a kocsi felett.
Persze persze bizonyos határok között minden, meg lehet mondani hogy nade hóban....akkor lehet roszabb az abs de az esp meg mondjuk méginkább felértékelődik...stb
Szal ok, én elhiszem, lehet olyan szituáció, olyan sofőrnél hogy ezek az elektronikák hátrányok, de mondjuk ez szerintem jó ha az esetek 1-2% és összeségében az előnyük és hasznosságuk nem elvitatható.
-
Declare
őstag
válasz Sipi16 #10642 üzenetére
Ez mondjuk érdekes, hisz ha valahol igazán megnöveli a fékutat az abs az a jeges út, ott nincs sok értelme.
De pont ma hallottam a tv ben reggel, hogy az unio a légzsák és az abs mellett kötelezővé akarja tenni az ESP t, a gumiabroncs légnyomás ellenőrző rendszert és talán a kipörgésgátlót (ez utóbbiban nem vagyok biztos). Persze az importőrök kézzel lábbal kalimpálnak ellene, mert ugye ez így megdobja a kis kategóriás kocsik árát is legalább 200 ezerrel és ez nem épp egy nyerő dolog. De ennek ellenére én tapsolok és igazat adok nekik, remélem megteszik ezt a lépést.
Ha összeszámolnánk hogy nagyvalószínűséggel hány balesetet lehetett volna megelőzni eddig ha bent vannak a kütyük minden kocsiba, azt hiszem elkerekedne pár ember szája (legyen az vezetni nem tudó és magát vezetni tudónak mondó ember)Nesa: Az ABS előnye nem ott jön ki hogy kimész a szép nyári napsütésben egy elhagyatott útra, meghúzol egy vonalat, gyorsítasz pl 100ra és leméred hogy hány m alatt állsz meg........erre próbáltam példát mondani is tegnap....de látom hiába...ha vészhelyzetbe kerülsz az abs nélkülivel 5m t tolod az eléd kerülő akadályt, az abs essel 8m t tolnád, de nem fogod, mert ki tudod vészfékezés közben kerülni.......de mind1 hagyjuk, szar az abs, a sok buta ember elektronikája, amivel megnő 2-3m el a fékutad és lehet hogy pont emiatt nekimész a szembejövőnek....
-
Declare
őstag
Atyaég, hova jut lassan a beszélgetés, mintha arról lenne szó, hogy akinek ABS es kocsija van az csak úgy tud fékezni hogy padlóig tapossa, mert az ABS úgyis megoldja a csúszást......Akinek ABS es kocsija van, vezetési rutinnal ugyan úgy megszerzi azt a tapasztalatot meddig nyomhatja a féket hogy az csúszáshatáron legyen, alacsony sebességnél meg amúgy sincs ABS szal az egyes meg-meg állásoknál ez a fokú autóismeret ugyan úgy kialakul. A különbség még5. ször elmondom annyi, hogy ha vészhelyzetbe kerülsz és beletaposol nem pörögsz meg, nem válik irányíthatatlanná az autód és nem az kell hogy lekösse a figyelmed hogy na most akkor mennyire nyomhatom még a féket vagy nem.
Automata váltó: Hallottál már olyat hogy automata váltós tanuló kocsi? sztem kizárt hogy ilyen legyen, meg akkor beírnák jogsidba korlátozásnál hogy csak automata? ezt elég nehezn tudom elképzelni...
erdoke: thx, én is szívesen kipróbálgatnám a kocsit egy ilyen vezetéstechnikai tréningen, bár pont múltkor láttam egy youtubos videót, ahol egy ilyen mókánál az emberünk a 3 as bmw t szépen odavágta a falhoz , elég fájdalmas látvány volt annak ellenére hogy persze az odavág az egy kocc volt...de akkor is . Mi a munkád hogy ilyen tréninget fizetnek nektek, ha nem túl indiszkrét a kérdésem ?
-
Declare
őstag
válasz Winner_hun #10682 üzenetére
Ok, mozgáskorlátozottakra nem gondoltam sry, nade milyen nem fair dolog ez az autómata váltó ....azért azt nem engedném, hát basszus, lesz egy nem automata autója otthon, beül, és a Bach csomópontoton nekem gurul az naggyon izgi , vagy tényleg belepecsételik neki hogy csak automatával járhat....
-
Declare
őstag
Nem gyenge ez már tényleg hogy mennyi ilyen zebrás baleset történik Miért van az hogy ha egy osztrák vagy német autót látok azok az esetek 99% ban már akkor is megáll ha valaki csak közeledik a zebra felé? Náluk miért sikerül ezt a morált ennyire elsajátítani? Nálunk miért nem? Pedig itthon is forgalmi vizsgán ha jól emléxem eléggé hangsúlyos volt a "lassítok zebra előtt, elfordítom a fejem látványosan jobbra balra, majd zebra után újra gyorsítok" mentalitás.
Nem is tudom hol hallottam (nem Mo. természetesen) hogy megemelték 60-70 re a városban a sebességet, de a zebrák előtt, meg iskolák körzetében 40 es tábla és aki ott egy picit is szabálytalan az állandóan ott ácsorgó rendőrök azonnal keményen büntetnek.Valami ilyesmivel lehetne itthon is kísérletezni, ha megnézzük hogy a drasztikus gyorshajtási büntetések (amikkel így ilyen formában nem értek 100% ig egyet, mert pl autópályán ha megy valaki 120 al azt ahhoz hogy megelőzd normálisan 140 közelébe gyorsítasz ami meg 30k büntetés.....szal ez egy kicsit megint ilyen jómagyarmódra kapkodva kitaláltuk ezt mert ez tök jólesz típusú intézkedés) szóval a drasztikus bírságoknak köszönhetően nem repül el az autópályán a belső sávban 200 al percenként legalább egy autó.....
-
Declare
őstag
Igen én is azt a táblázatot láttam, és a 140 maradt meg bennem, lényeg hogy egy elzésnél már félve állítod rá az órát 140 re, mert azért az hogy 140-142 az azért elég közel van egymáshoz, még ha a mérők cslnak is felfele valamennyit, nekem nem ér meg egy 140 es előzés 30k t
(#10747) erdoke: ezzel értek én is maximálisan egyet, legyenek szigorú intézkedések, de akkor ésszerűek legyenek a sebesség és tűréshatárok is.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Nem úgy értem hogy Ausztriában pl, hanem az osztrák, német rendszámos autók (mármint aminek tényleg odavalósi a sofőrje is ) sokkal figyelmesebb és óvatosabb a zebrákkal, iskolák környékén stb. és mivel a német is meg az osztrák is csak ember, gondolom valahogy úgy érik ezt el hogy igen szigorúan veszik ezt a témát. és nem csak azzal szórakoznak a rendőrök hogy az autópáylán villogtaják le a 140 el közlekedőket, hanem értelmesebb dolgokra pazarolják az energiáikat....
Persze, az is biztos hogy igaz hogy külföldön nem jellemző hogy összevissza észnélkül kipakolunk mindenhova mindenféle táblát meg kintfelejtünk, meg értelme 0.....stb, lehet gondolják hogy a cigók úgyis lelopják a felét"ez az orszag mar az alapoktol kezdve ugy szar ahogy van ,es nehez lesz az ut kifele a godorbol...."
-
Declare
őstag
Na látod ez a mentalitás amiről beszélünk..... ha ezt átvisszük az autókra, akkor én innentől kezdve nem állok meg a pirosnál ha látom hogy ott messze jön valami, mert most még gyorsan átférek, de utánna meg várhatom meg azt is aki jön meg aki jön mögötte meg.....minek akkor ez a sok lámpa meg zebra meg minden franc ? menjen mindenki ahogy érzi, dugók meg mindig vannak, akkor gyorsan átfuthatnak a gyalogosok
-
Declare
őstag
Persze, nem azt mondtam hogy a km óra a pontos (sőt asszem írtam én is hogy csal lefele), gps ről annyit, hogy pozicionizálásra és gyorsulás mérésére csak nagyon kb megfelelő (persze autós navigálásban bőven jó) és azt hogy doppler-effektus elvét használja én sem tudtam, de most hirtelen nem is értem hogyan Ha egy folyamatos pl 100km/h sebességgel mész, ok elfogadom hogy viszonylag pontos értéked ad, nade hogy tized pontosat azt elég hihetetlennek érzem
-
Declare
őstag
Azért az semm mindegy hogy is történik pontosan ez a zebra előtti megállás. Én is kerültem már olyan szituációba, hogy az előttem menő besatult a fékbe, amikor egy gyalogos közeledett a zebra felé.... rendes követési távolságot tartok mindig szal nem volt gond de nekem is nagyot és hirtelen kellett fékeznem és húztam a nyakam miközben néztem a tükröt hogy a mögöttem jövő is kapcsol e időben. Szóval a túlságos udvariaskodás és a hirtelen fékezés legalább annyira rossz mint aki bunkózik a zebránál.
Múltkor hungáriánál volt egy olyan hogy 2 autó durrant össze, mert haladt a sor át a zöldön és amikor sárgára váltott a lámpa az egyik okos belesatult a fékbe, és a mögötte leveő már nem tudott megállni, az azt követőnek meg kb egy hajszálon múlott hogy sikerült.
-
Declare
őstag
Persze hogy számítani kell és persze hogy hibás volt aki belement a másikba, de a nagykönyv szabályain kívül vannak az élet adta vezetési szabályok, ergo ha van egy csepp eszem akkor nem satuzok ha a lámpa sárgára vált, hanem csak akkor állok meg ha az féktávolságon belül vált sárgára (ez így van a nagykönyvben is ha jól tudom). Szerintem Neked sem úgy tanították a forgalmi vezetést hogy sárga, FÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉK.
-
Declare
őstag
válasz dabadab #11134 üzenetére
Ugyan az mint az előző lámpás sztori amit írtam. Mindent ésszel kell csinálni, ezért vagyunk emberek, nem robotok. Elsőbsége van amit meg is kell adni, de nem úgy hogy magamat és másokat veszélyeztetek. Amúgy az a zebra egy olyan helyen történt, ahol is a gyalogos egy kanyart követően ér a zebra mellé(GYőr). Az előttem levő meg megpillantotta amikor kibukkant a gyalogos a járdán a kanyarból és belesatuzott, teljesen értelmetlenül, hisz még én is nyugodtan átmentem volna a gyalogos előtt és mondjuk a mögöttem haladónak kellett volna őt átengednie.
-
Declare
őstag
válasz dabadab #11139 üzenetére
Ezek most teljesen hülyeségek amiket írsz.... szó nem volt rólam hogy én adtam volna vagy ne adtam volna elsőbbséget....a lényeg hogy az "énénénén" kívül van még egy csomó minden a vezetésben, a környezetem, a gyalogos, az előttem haladó, a mögöttem haladó.... aki ezekre nem figyel, hanem kormány szorítva mormolja a kresz könyvet, az legalább annyira rossz vezető mint aki eszetlenül nyomja és nem figyel senkire és semmire.
Az a gyalogos amelyik meg rohanva ráugrik a zebrára meg is érdemli ha elütik, mert az átkelés úgy néz ki, hogy odamegyek a zebrához, ha látom hogy jön 3 autó mondjuk akkor pl megvárom, elengedem őket, lelépek a zebrára, megint körülnézek és ha megkaptam az elsőbbségem akkor átmegyek. Én legalábbis gyalogosan így közlekedem, nem úgy hogy becsukom a szemem, jól nekifutok mert böböbö nekem elsőbbségem van, mert ez van leírva a kresz könyvben -
Declare
őstag
"Akkor kell megállni ha a gyalogos lelép a járd"
Ennyi, én ezt a témát itt befejeztem, pontossan erről van szó, pontosan ezt írom! Akkor állok meg és nem akkor amikor megpillantom, hogy nini ott egy gyalogos aki biztos majd át akar menni és akkor még bele is ugrom a fékbe, úgy hogy halad egy kocsisorban. Nekem ez a véleményem, az ilyen vezető legalább olyan rossz mint aki száguldozva tör össze másokat.
Sőt még valami, ha mondjuk elkalandozott a figyelmem, későn vettem észre stbstb hogy lelép a zebrára (nem veszélyeztetésről van szó csak látom hogy lelép, meg kellene állnom, átengedni) de már csak úgy tudom ezt megtenni hogy hirtelen beleugrom a fékbe, miközben jönnek mögöttem NEM teszem meg, inkább bunkón átmegyek előtte, mert max a gyalogos megcsóválja a fejét hogy ez is mekkora bunkó, de inkább ez minthogy a mögöttem jövő jó reflexeire bízzam a kocsim és az ő kocsija épségét.
-
Declare
őstag
válasz dabadab #11147 üzenetére
Szerinetm meg intelligencia kérdése. Ha én gyalogosan sétálok, nem sietek különösebben sehova, odaérek a zebrához, látom jön 3 autó aztán égen földön senki, megállok és megvárom őket nem lépek le elé, pedig elsőbbségem van megtehetném.... én így közlekedem. pont.
Ja és amol: féktávolságon kívül igen, elírtam, thx
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
Hiheetlen mód álszentek vagytok vagy nem közlekedtek autóval, és direkt kiforgatjátok az ember szavait.
Dokar: ha tudnál szöveget értelmezni vagy csak olvasni, nem tudom, kiragadsz egy részt és reagálsz rá az egész szöveg helyett gratulálok. Leírtam egy példát, ami arról szól hogy elkalandozik a figyelmed, már ILLENDŐ lenne átengedni a gyalogost, nem pedig azt hogy ott van az orrom előtt a gyalogos és inkább elütöm.......tbs: Azt írtam le hogy ÉN hogy közlekedem gyalogosan és azt tartom normálisnak hogy az ember figyel a környezetére és ha nem sietek igen, megvárom azt a 3 autót, mert nekem egyszerűbb egy pillanatra megállnom mint neki lefékezni, újra gyorsítani stb.... és nem azt írtam hogy ezt várom el és ilyen szellemben közlekedem autóval, vagy ezt várnám el a gyalogosoktól mindig és minden helyzetben, vagy ha gyalog sietek mert pl szakad az eső akkor is ezt tenném stbstb..........Te is fogadd gratulációmat.
De mind1, üveges tekintettel markoljuk a kormányt és mormoljuk a kresz könyvet, hogy utánna boldogan felháborodva, a koccanás után a rendőr nekünk adjon igazat és lehülyézhessük a másikat, illetve csukott szemmel nekifutásból ugorjunk a zebrára és utánna a mentőből anyázzunk hogy pedig nekem elsőbbségem volt
Ez a baj szerintem ezzel az országgal, először szarunk mindenre (megyünk észnélkül mindenen át keresztül), elütünk pár tucat gyalogost, na utánna aztán belendülünk és tűzzel vassal ugyancsak észnélkül elkezdjük taposni a blokkolásig a féket ha besárgul a lámpa vagy megjelenik a látómezőnkben egy gyalogos....
Miért nem lehet egy arany középutat megtalálni? A gyalogos legyen figyelmes mert ha pl nem siet és jön egy nyomorult autó, miért abszurd az hogy egy pillanatra megtorpanok a járdán, majd átmegyek senkitől nem zavartatva? Ugyan ez autósra ha esik az eső miért ne lehetne méginkább előzékeny? stbstbstbMég egy példa, pár éve télen, Bp. en kocsisorral együtt kb 50 es sebességgel haladva be akartam kanyarodni balra. Csúszott az út nagyon. Kitettem az indexem jó előre. Odaértam az utcához, már annyira lefékeztem hogy csak gurult a kocsi, de bekanyarodni nem tudtam, viszont láttam, hallottam hogy a mögöttem jövő nem tud megállni, ezért inkább gyorsan gázt adtam és a köv utcánál kanyarodtam be. Persze megijedtem én is, meg le is hülyéztem, de ennyi. Jó tudom, hülye vagyok, mit nézegetek hátra, szabályosan csináltam mindent, ő volt a hibás, mit foglalkozom vele, belémjön kihívjuk a rendőrt, igazat ad nekem, biztosító fizet meg még egy jó nagyot anyázhatok is......
-
Declare
őstag
Huh az ilyenektől én is frászt kapok....meg amikor egyirányú utcában feláll a járdára úgy hogy azt teljesen elfoglalja, tök feleslegesen, hisz az utca olyan hogy ha a járda mellé leparkol nyugodtan elmegy mellette még egy teherautó is....gyalogosként ilyenkor az ember préselődik fel a falra hogy elkerülje, de láttam olyat is aki hidegvérrel mintha ott sem lenne átgázol a kocsi előtt össze vissza karistolva a cipzárral meg a szatyorral a kocsit.....azért ez a gyalogos részéről is bunkóság
Új hozzászólás Aktív témák
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...