- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Európában is kapható az Oppo Reno 12 és Pro testvére
ma A kínai verziókhoz képest változtattak itt-ott, június 25-től 500 eurós áron indul az értékesítés.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
kw3v865
senior tag
Egyetértek veled, én is kb. ugyanennyit bringázok melóhelyre télen-nyáron, ezen kívül pluszban edzés jelleggel jó időben. 10-20 km-es távolságra a legjobb választás. Arra kell figyelni télen, hogy ha sózzák az utat, akkor gyakran le kell mosni, mert a korrózió komoly károkat tud okozni. Bár a melóhelyemen nem lehet zuhanyozni, a megfelelő ruházat sokat számít. Merinó gyapjú pólót mosás nélkül sem büdösödik. Nyilván edzéshez nem veszem fel de ha kényelmes tempóval tekerek, akkor tényleg ritkán kell mosni (persze vállfán tárolom minden használat után).
-
Reggie0
félisten
válasz lezso6 #59799 üzenetére
Hat, hogyne, mert az eletiskolaja kutatasi eredmenyeid aztan reprezentaljak Vegen meg elmagyarazod, hogy bringan tekerve nemhogy izzadnank, hanem visszaszivja ami ules kozben termelodott...
Meg semmit sem tamasztottal ala, de legalabb igy mar erezhetoen nem probalsz akkorat mondani, mint elotte."Előbbi nulla izzadás normál tempóban, utóbbinál meg kb végig rommá izzadtam. "
Biztos edzetten a szel sem fuj annyira.[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #59804 üzenetére
Hát sajnos még az anekdotikus példám is relevánsabb, mint a linkelt kutatás.
"Biztos edzetten a szel sem fuj annyira."
Ebből csak az derül ki, hogy el se olvastad rendesen a kutatást, ugyanis egy zárt térben a szobabiciklin nincs menetszél.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Reggie0
félisten
válasz lezso6 #59805 üzenetére
Ebbol csak az derult ki, hogy 10 kommenten belul magadnak is ellentmondasz, hisz te magad mondtad, hogy egyszer izzadtal a kerekparon, maskor ugyanakkora sebesseggel nem. Azt is el kene olvasnod, hogy mit irtal korabban, ha nem emlekszel Mondjuk arra se amit en irtam, mert en azt allitottam h az edzettebb ember jobban izzad, fuggetlenul a kerekparos tematol es erre hoztam fel a kutatast Azt pedig nem en dobtam be, hogy a kerekparosok edzettebbek es ezert kevesebbet izzadnak.
Igazabol nem akarok a hulyesegeidre tobb idot pazarolni, mutas kutatasi eredmenyt, addig semmit nem er amit mondasz.
[ Szerkesztve ]
-
-
philoxenia
MODERÁTOR
Azért abban megegyezhetünk, hogy vidéken, faluból városba ingázva, reggel/este sötétben a 20km távolság nem az igazi munkába járáshoz. Na meg például fizikai meló előtt és után sem... Ráadásul kocsival azért olyan minőségű/forgalmú/engedélyezett utak is használhatók, amik bringával nem igazán. Edzésnek viszont jó volt, az őszi/tavaszi súlyom között 10 kiló volt a különbség. Ez az időveszteséget kompenzálta nagyjából.
Ellenben sokszor áztam el, fáztam nagyon, voltam nyakig saras stb. Persze akkor még fiatal voltam 25-35 között jártam így. Defektek gyakran az útminőség miatt. Belső a táskában, max. húsz perc volt a hátsó keréken a csere, elől kevesebb nyilván.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Hi!King
őstag
válasz lezso6 #59799 üzenetére
Plusz ezt a tesztet beltéren, szobabiciklivel végezték.
A gyakorlatban a legtöbb edzett embernek kevesebb a súlyfeleslege, mint az edzetleneknek, a zsírréteg pedig eleve növeli az izzadást azonos intenzitáson, plusz ugyanakkora sebességhez nagyobb teljesítmény kell a nagypbb testtömeg miatt.
Emellett nagyobb sebesség nagyobb menetszél, ugyanazon belső intenzitás az edzettebb embernek nagyobb sebességet jelent. Ezt sem veszi figyelembe egy ilyen kutatás, de mibek is, hiszen nem is ezt vizsgálha.
Igen, a kerékpározás ha közlekedés a cél és az ember képes visszafogni magát, nem izzasztó, mert nagyon alacsony intenzitással is lehet űzni. Kerékpár és egyén függő, de bizonyos sebesség fölött exponenciálisan nő a munka igénye a további sebesség emelkedésnek. Vagyis ugynazon bringával 15 km/h-val lehet haladni, hogy épp hogy tekersz, 20 km/h-val hogy folyamatosan "símogatod" a pedált, 25 km/h-nál már nyáron megizzadsz, 30 km/h fenntartása már magas pulzustartományt igényel, hamar elfáradsz benne (ez inkább egy nehéz trekkingnél van, mint az enyém, egy outinál nyilván ezek a számok nagyobbak).
@philoxenia
Szvsz városban nagy a relatív elönye a kerékpáros közlekedésnek, pl. a munkahelyemre időben gyorsabb az autónál és a tömegközlekedésnél is, de ami fontosabb, jóval kisebb a szórása, mert van egy-két szakasz, ahol hektikus mikor van dugó, illetve a tömegközlekedésben az átszállásoknál hektikus mikor érkeznek a járművek.Az nem kérdés, hogy autóban ülve a legkényelmeseb, legkevesebb negatív külső tényző. De emlegetvr volt az izzadás, nos tömegközlekedéssel az sokkal neccesebb volt nyáron a nem működő légkondik miatt, télen meg durvábban alul kellett öltöznöm mint bringával, mert egyes buszok szénné voptak fűtve, és a heringpartyban téli kabátban megsültem.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli133
őstag
válasz Reggie0 #59819 üzenetére
Amúgy szerintem annyiban mindenképp hibás a hozott grafikon, hogy azonos terhelés aránynál vannak hasnolítva, de ugye egy edzettebb ember max terhelése sokkal nagyobb tud lenni mint egy nem edzett, tehát hiába 50% os VO2max esetén többet izzad az izomos ember, a bunkába járáshoz az izmos ember 10% terhelésen van a nem fitt meg 60%-on (random számok de a küülönbség érzékeltetése végett válaszottam ezeket), ez pedig a hozott ábrán is egyértelműen látszik hogy a nem fitt ember többet izzad magas terhelésen mint a fitt alacsony terhelésen.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Zoli133 #59820 üzenetére
a nem fitt ember többet izzad magas terhelésen mint a fitt alacsony terhelésen
Hát igen. Az IFA is többet fogyaszt nyélgázon, mint egy Scania álltó helyében, pláne, ha az utóbbinak a motorja sem jár...
Azonban ez így nem sok mindent árul el. Az alapkérdés, hogy munkába menet én jobban izzadok-e, mint a feleannyi korú, edzett ember. Ez teljesen a külső körülményeken múlik. Jelenlegi edzettségi szintemen kb. 18-20 km/h-val tudnék menni kerékpárral tartósan max. Az edzett meg mondjuk 40-el. Az biztos, hogy egy edzett ember ez esetben jobban izzadna, mint én. A távolságot ugyan feleannyi idő alatt tenné meg, de biztosan jobban megizzadna.Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
Zoli133
őstag
válasz philoxenia #59822 üzenetére
De az edzett nem fog 40el menni pont emiatt, legalábbis nekeme ez a tapasztalatom, 3 éve mikor elkezdem bringával munkába járni, minden reggel zuhanyoznom kellett bent, mert úgy kezeltem a bejárást mint egy edzést. Aztán egy kb fél év alatt lenyugodtam, azóta komótosan járok bringával (meg az edzettségem is javult) és nem izzadok úgy meg. (kollégák is szóltak volna nem olyanok akik hallgatnak)
De nyilván ez egyéni tapasztalat csak"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz Zoli133 #59823 üzenetére
Az a gond, hogy ilyen fogalom, hogy "bringával munkába járni" egzaktul nem létezik. Járhatsz sík terepen 5 km-t és járhatsz Gyöngyösről a Kékestetőre is. Sok olyan külső tényező befolyásolja, ami nem feltétlenül kiszámítható. Nekem anno mindig volt szakasz az útvonalon, ahol szembe fújt a szél, erős szélben erősen. Voltak emelkedők, nehéz terep, sárban pláne. A városi részen olyan két-háromszoros távolság a tiltások miatt stb. Mentem hidegben, mikor nem öltözhettem nagyon vékonyan az út elején, a vastagabb ruházatban meg később már eleve izzadtam. Olyan helyen melóztam, ahol víz sem volt, azt is vinnem kellett, mentem 30+ fokokban délután éjszakára, ahol csobbantam Holt-Tiszában, Tiszában, mégis megizzadtam újra, mire beértem.
Melegben ha mész a bringával hűt a menetszél, mikor megállsz elönt az izzadság, pláne, ha iszol, de azt meg muszáj. Volt, hogy 3 liter vitet ittam meg, mire beértem. Szvsz. Mike Ross is a szomszéd sarokról jött mindig a Suits-ban...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #59824 üzenetére
Az semmi! Bezzeg az én időmben meg úgy kellett bringával munkába járni, hogy nemhogy bringaút, hanem még bringa sem volt!
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Zoli133
őstag
válasz Reggie0 #59821 üzenetére
Én ezt találtam most (ezt is scholar 5. oldalán nehezen kereshető téma).
[Two Distinct Types of Sweat
Profle in Healthy Subjects While
Exercising at Constant Power ]
Nekem ebből az jön le hogy azonos terhelés melett a type2-be esők többet izzadnak és hogy a type1 és type2 típusok közt megfigyelhető eltérés a súly."It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz lezso6 #59825 üzenetére
Abban az időben már nem volt bicikli, nem még...
Mondjuk aki Veszprémben biciklivel járt munkába meg is érdemelte. Veszprémben az Óváros téren van pár négyzetméter sík terep, meg tán a Jégcsarnokban, de ott meg nem lehet biciklizni...
Azonkívül köztudomású, hogy vagy fúj a szél, vagy harangoznak...Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
válasz philoxenia #59828 üzenetére
Veszprémben bárhová mész, mindig felfelé kell menni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Reggie0
félisten
válasz Zoli133 #59831 üzenetére
Miert lenne az? Ilyen kis letszamnal nem biztos, hogy reprezentativ eloszlasban valogattak be az embereket ilyen szempontbol, sovanyan es elhizva is lehet valaki edzett es(lasd pl. hosszutavfutok vagy szumosok, csak az egyszeruseg kedveert), de akar edzettlen is lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Hangosan es erthetoen fejeztek ki a velemenyuket:
https://telex.hu/belfold/2023/03/31/gyorshajtas-traffipax-rendorseg-rongalas-magyarorszag-birsag-sebessegkorlatozas -
-
Zolás
addikt
válasz cappa72 #59835 üzenetére
Jöhetne egy ide is Maglódra. A főúton a rendőrség előtt szoktak éjszaka versenyezni a Toretto rajongók.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
mephi666
nagyúr
vannak érdekes hozzászólások:
"Kedves autósok, nagyon kedves amikor valakit átengedtek, de azzal, hogy magyar szokásokkal ellentétesen megadjátok az elsőbbséget a gyalogosnak, egyben veszélynek is teszitek ki, mert a többi magyar autós nem ilyen szabálykövető."
...tehát: ha ott áll a zebra mellett a gyalogos, nyomja neki mindenki ész nélkül, hozza rá a szívbajt, nehogy a nyomorult véletlenül is le merjen lépni és veszélynek legyen kitéve
...kezdi keverni a témát azzal, amikor valaki jófejkedni akar a gyalogossal és olyan helyen áll meg neki, ahol abszolút tilos átkelnie, majd buzdítja hogy menjen... jártam így én is, hogy szemből megállt valaki és integetett a jobb oldalt takarásban álló babakocsis nőnek, aki ezzel a mozdulattal engedte előre a 4-5év körüli kölkét... szerencsére nem mentem 30-40nél gyorsabban (ott ahol szabályosan mehettem volna 50el is), mert 6. érzék miatt számítottam valami fennforgásra... egyszer csak jobbról szalad a gyerek takarásból, mögötte meg az anyja megindul rohamléptekben babakocsival én meg álltam a fékre és nem csaptam el senkit... úgy megindultak, hogy ők sem láthatták takarásból a nekik balról érkezőt, csak az integetőben bíztak... amiatt meg kellett volna mondjuk állnom, megkérdezni, hogy "normálisnak érzi-e magát, vagy mindenáron meg akar öletni valakit azzal, hogy megáll neki és szabálytalan átkelésre biztatja ott, ahol át sem kelhetne???" (30 méterre van lámpás zebra)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
válasz mephi666 #59840 üzenetére
Hasonló az, amikor balra nagy ívben kanyarodnál le, s szemből két sáv van, nekik van elsőbbségük, lámpa nincs. Néha ilyenkor előfordul, hogy a szembejövő belső sávból megáll valaki, s villog hogy menjek nyugodtan. De azt nem fogja fel, hogy mellette a külső sávban nem fognak megállni, ráadásul baromi nagyot takar (főleg ha nagy autó), így ha elindulok, akkor jó eséllyel oldalról nekem csattan valaki a külső sávból. Aztán csodálkozik hogy hadonászok a kezemmel, hogy takarodjon már onnan, miközben szegény csak segíteni akart. Sajnos hiába a jó szándék, valamikor épp az ellenkezőjét éred el vele.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
mephi666
nagyúr
válasz lezso6 #59841 üzenetére
erre mondta anyukám húga, hogy bírja azokat is, akik pl leindexeléssel próbálják segíteni az előzésben, közben azt a manővert neki kell majd végrehajtania, ő érzi a saját (plusz autója) képességeit, ha pedig valamit elcsesz, őt terheli a felelősség... ugyanez: csomó szituáció adódik, amikor valaki lemond az elsőbbségéről olyan esetben, amikor a segíteni szándékozott delikvens problémamentes tovább haladásához mások hasonló nagyvonalúsága is szükséges lenne... amit már senki nem garantál ha pedig megindul az ember, hogy "tisztán mehet" és valaki belemegy, akkor a rendőrnek nem lehet azt mondani, hogy "az az autós mondta hogy menjek" ...vagyis lehet azt mondani, de kb a "kútba ugrós" példára számítok válaszként
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
updog
senior tag
válasz mephi666 #59840 üzenetére
Elgondolkoztam a hozzászólásokon én is, korán reggel már nem kell kávéznom miattuk, De ha nem ordítana róluk hogy ők is benyalták volna az autós helyében, és ezért pampognak, azzal egyetértek hogy sem gyalogosként, sem autósként soha nem bízom senkiben, mert akik az ilyen hozzászólásokat írják (minek ment oda, miért nem nézett szét akkor is ha elsőbbsége volt stb. na azok pont ilyen mentalitással is közlekednek - és láthatóan vannak páran).
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
nyikszi
őstag
válasz mephi666 #59842 üzenetére
Kövezzetek meg, de minap egy idősebb nő el akarta érni a buszt és kb. 2 méterrel előrébb akart átmenni az úton a zebra előtt. Én megálltam és vártam, hogy átkeljen. Szemből közben két autó is elhúzott, még véletlenül se elengedve a hölgyet. Nem, nem vártam el tőlük ilyen vezetési morál mellett, de hát na. Végül nem tudom elérte-e a hölgy a buszt, megvárta-e a buszsofőr. Mentalitás, az nagyon nincs itt magyarisztánban. Én is hibázok, meg szerintem mindenki. Nem kellene rögtön keresztre feszíteni. Lehet kap letöltendőt, de hol van ez a köztörvényes bűncselekményekhez képest. Természetesen nem védeni akarom, de egy jogsi elvétel és felfüggesztett sztem bőven elég lenne.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
mephi666
nagyúr
válasz nyikszi #59845 üzenetére
az egy dolog, hogy siet... de ennyi erővel a másik ember is siethet, aki nem áll meg jófejségből és halad a megengedett 50-es tempóval... aztán ha a szabálytalanul átkelő megindul, akkor mindkettő elkésik ...közben meg ha tényleg pár méterre a zebra, akkor nem egyszerűbb alapból odamenni pár másodperc időveszteséggel és ott nagy eséllyel átkelni rövid időn belül? ...előbb átjut ott, ahol kötelező megállni az autósoknak, mint pár méterrel arrébb, ahol ki kell fogni mindkét oldalról egy "jó fejet"
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #59842 üzenetére
Attól, hogy lemondok az elsőbbségemről, még nem lesz a másiknak elsőbbsége, tehát továbbra is neki kell meggyőződni arról, hogy tiszta-e a helyzet. Nálunk is van olyan kereszteződés, ahol szoktam kiengedni közben emberkéket, mert minket utána megfog egy körforgalom. Viszont a körforgalom felől érkezőket figyelnie kell, mert elsőbbséget kell nekik adnia.
-
nyikszi
őstag
válasz mephi666 #59846 üzenetére
Persze, mint írtam, nincs elsőbbsége. De épp ma is linkeltek olyat, ahol a zebrán elhaladó gyalogos repül, mert hiába az elsőbbség. Ráadásul itt eléggé megnyomja pár autós, mert lefelé jönnek. Volt már nem egy baleset sajnos, persze inkább a figyelmetlenség miatt, de nem ritka a gyorshajtás miatt, amikor a villanyoszlopot találja telibe a delikvens.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
nyikszi
őstag
Ezt jó lenne Bp-en is szavaztatni, persze ha a magán e-rollerek tovább mehetnek, akkor értelme nem sok.
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''