- iPhone topik
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Qualcomm lehet a Galaxy S25 kizárólagos chipszállítója
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Yettel topik
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
őstag
válasz
nyikszi #59749 üzenetére
0:32-nél látható motoros mutatványa a jó idő beköszöntével állandó lesz felénk, ahogy a városból kifelé araszoló (nem álló!) sor mellett megy el a motoros, miközben szemben is van forgalom. Akár záróvonalon is, mint a videóban.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
mephi666
nagyúr
válasz
konci79 #59737 üzenetére
...mondjam azt, hogy "írd fel a végtermékkel a szélvédőjére, hogy szedje össze, ami a kutyájából kipotyog"?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nyikszi
őstag
-
mephi666
nagyúr
válasz
Reggie0 #59755 üzenetére
ja, ezt a barmot is jól el kellett volna b*szni és még meg is rugdosni
nekem nem hiányzik, hogy egyre több legyen ebből az állatfajból a városban... mennek át tökön-babon-piroson-mindenen... biciklivel is volt, hogy bicikliúton szabályosan közlekedve áthúzott a semmiből előttem egy keresztben
gyalogosként is arra kell figyelni folyamatosan a zebrán, hogy melyik oldalról megy el mellette egy ilyen elektromos szutyok... plusz gyerek is van... egyszer egy ilyen elsodorja, tuti lerúgom róla és szétverem a hátán a vackát
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
válasz
mephi666 #59756 üzenetére
Bár rengeteg okból nem komálom az elektromos rollert mint közlekedési eszközt, de ami ebben a videóban van, az autósoknál olyan hétköznapi, mármint mikor úgy megy még át a piroson, hogy a keresztező forgalomnak már zöld lesz, mikor ő még ott van, hogy nem tudok bejutni a munkahelyemre autóval, bringával és tömegközlekedéssel sem, hogy ne lássak legalább 3-at, pedig autóval azért még durvább kárt lehet okozni másokban, mint egy ilyen szarral. Az egész közlekedési kultúrával van probléma, ebbe már nem sok vizet zavarnak a rolleresek.
[ Szerkesztve ]
-
mephi666
nagyúr
válasz
Hi!King #59757 üzenetére
itt nem az volt, hogy váltott a zebra lámpája neki épp pirosra, amin még átgurult, hanem full pirosra érkezett... itt ilyenkor végig piros a zebra, szemből egyenesen érkezőknek és jobbra-balra kanyarodóknak zöld (akik jöhetnek simán 50-60-al) ...majd ebből az állásból kap az az irány zöldet, ahonnan mi indultunk
amit te írsz, az is mindennapos a városban, csak nem ezen a helyen... pl itt láthatod ahogy zöld a lámpa, de egyel odébb már pont sárgára vált (amikor a gyalogosok nyomkodják a gombot a zebránál) ...azon a szakaszon simán be tud akadni úgy a forgalom, hogy akik még "épp átmennek a piros elején", azok a kereszteződésben ragadhatnak... az sem segít, hogy sokan ismerik a zebra működését és nem különösebben sietnek addig a lámpáig, emiatt pedig csak araszolhatnak a többiek mögöttük, így a kereszteződésből sem képesek időben eltakarodni
ui: amúgy nem a rollerrel, mint közlekedési eszközzel van bajom, hanem azzal, hogy így sem elég szigorúak rá a szabályok és csomóan elmebeteg módon mennek vele... (sokkal gyorsabban, mint ahogy saját erejükből közlekedni tudnának) bárhol-bármikor felbukkanhat egy szabálytalanul, veszélyeztetve a gyalogosok-kerékpárosok testi épségét és balesetveszélyes helyzeteket teremthetnek
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
válasz
mephi666 #59758 üzenetére
Ok, de azért ilyet is elég sokat látok autóval, egyre gyakrabban, pl. Csepelen a Corvin út felől a Weiss Manfréd csomópontja felé mindennapos, hogy simán piroson csak úgy átmennek, nem mikor épp pirosra váltott. De a váltáskor sem azt van már, hogy bőven meg tudnának állni, és még átmennek, hanem van hogy még álló helyzetből elindul mikor piros, vagy már bőven rég zöld a keresztező forgalomnak, amikor még egy gázfröccsel behajt a kereszteződésbe. Vagy mondhatnám, mikor zebra + kerékpárút kereszteződésnél ha gyalogosként vagy kerékpárosként zöldet kapsz, még 3-4 autó padlógázon átmegy, mielőtt elindulhatnál. És ezek hétköznapi dolgok.
Szerintem az elektromos rollerrel önmagában is vannak gondok, illetve a jelenlegi bérroller rendszerekkel is.
Eleve a kis kerekük miatt sokkal veszélyesebbek, főleg a hazai útviszonyok mellett az úttest szélén, egy kis kátyú nagyon meg tudja dobni ezeket a járműveket. A járdára meg egyáltalán nem való az ilyen, ahogy kerékpár sem, a gyalogosok jellemzően 3-5 km/h-val haladnak, sokszor kiszámíthatatlanul, ennek az 5-szörösével haladni közöttük veszélyes. Maradnak a kerékpárutak, ott ok, de azok nagyon nem fedik le a fő közlekedési útvonalakat.
A másik fele, hogy egyáltalán nem működik az az elv, hogy majd a rollerek csökkentik az autóforgalmat, ilyeneket kerékpár vagy tömegközlekedés helyettesítésére használnak a legtöbben, így nem csökkentik, hanem növelik az ökológiai lábnyomot.
A bérroller rendszerekkel meg az a gond, hogy ahol nincsenek fix állomásai, ott egyrészt másoktól veszik el a helyet, másrészt esetlegesen használható a rendszer, így garantált, hogy nagyrészt turisták és részegek használják, nem napi szinten közlekedők.
-
szebe
őstag
válasz
Hi!King #59759 üzenetére
A másik fele, hogy egyáltalán nem működik az az elv, hogy majd a rollerek csökkentik az autóforgalmat, ilyeneket kerékpár vagy tömegközlekedés helyettesítésére használnak a legtöbben, így nem csökkentik, hanem növelik az ökológiai lábnyomot.
Én is így látom.
BP-en a "jaj büdös a bkv, fel nem szállok rá" típus rollerezik, vidéken meg a vállalhatatlan tömegközlekedés helyett használják. Meg aki nem akar leizzadni a bringán (vagy nincs lehetősége melóban tisztálkodni)."ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Reggie0
félisten
válasz
mephi666 #59756 üzenetére
Az "allatfajbol" ugyanannyi van, csak az a kerdes, hogy milyen eszkozoket hasznalhatnak
Ha nem kap rollert, majd kibundazza a jogsit es autoval jon. De minimum kerekparral.
Amugy Hi!King-nek igaza van, ez egy teljesen hetkoznapi jelenet autoval is. En meg olyat is lattam, hogy budaorson az 1 perce piros lampan ment at es kanyarodott be a mellekutcabol erkezo bmw suv. Akkor tiltsuk be az autot is?
#59759Hi!King: Elsosorban nem az okologiai labnyomot kell csokkenteni, hanem a karosanyag kibocsajtast a varosokban. Pofogni a BKV is igen jol tud.
Amugy az autozast is nagyon jol kivaltja. Eszembe nem jutna autoval menni 500-1km-re a roller helyett, mert sokkal nagyobb nyug parkolot keresni, dugoban allni stb..
[ Szerkesztve ]
-
philoxenia
MODERÁTOR
1-2 km-re gyalog megyek... Ha át kellene állni egy másik, a célhoz közelebbi parkolóba, akkor pláne. Viszont 10-20km-re már nem hatékony a bicikli és a legtöbbször el se tudnék hozni rajta annyi cuccot,amit vásárolok. Esőben/hóban megint csak nem nyerő. Na meg van, ahová nem mehetsz olyan öltözékben, amiben lehet biciklizni.Meg persze már nem is vagyok "Mike Ross-korban"...
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
nyikszi
őstag
válasz
Reggie0 #59755 üzenetére
Az nem fog a járdán jönni
Egyébként amikor nekem jött és kihívtam a rendőröket és mondta, hogy egyezzünk meg döntetlenbe (WTF), akkor legszívesebben azt kérdeztem volna tőle, hogy akkor ha harckocsi jön, annak is elsőbbséget kellett volna adnom
Mert ugye ezzel jött, hogy szabálytalanul jött a járdán a rolleres, de nekem akkor is elsőbbséget kellett volna adnom
Tudom, egy harckocsinak mindenképp elsőbbséget adnék
''Ha az agyunk olyan egyszerű lenne, hogy megérthetnénk, olyan egyszerűek lennénk, hogy nem értenénk.''
-
philoxenia
MODERÁTOR
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
konci79
őstag
válasz
philoxenia #59768 üzenetére
Ezt láttam én is, azért mekkora pech már hogy pont akkor, pont ott pont így... Esélytelen kivédeni.
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59761 üzenetére
Igen, a helyi károsanyag kibocsátás szempontjából jogos, viszont épp a BKV-val nem érdemes szembeállítani, mert ott a több utas jobb hatékonyságot jelent, amire jobb és környezetkímélőbb tömegközlekedést lehet kiépíteni, így a BKV-ról rollerre átváltás ha tömegesen történik, nem javít a helyzeten. Akkor számítana, ha autó helyett rollereznének.
"Amugy az autozast is nagyon jol kivaltja. Eszembe nem jutna autoval menni 500-1km-re a roller helyett, mert sokkal nagyobb nyug parkolot keresni, dugoban allni stb.."
Magyarul gyaloglás helyett, ezt kihagytam, ez is gyakori.
@nyikszi
Vegyes kerékpárút/járdán már volt hogy majdnem elütöttek autóval, mikor pár éve nagy jégeső volt, méteres víz állt az úttesten, azt megértem hogy járdán kerülték, de a legtöbb nyélgázzal tette igencsak rossz látási viszonyok között. És ugye akkor zebráról nem is beszéltem.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59774 üzenetére
Télen nem sok embert látok bringázni, pedig 2 hetet leszámítva nem volt csapadékos a tél, hidegben pedig könnyen megoldható relatív alulöltözéssel az, hogy ne izzadj meg. Az izzadós időszakban szokott talán a legtöbb ember bringával közlekedni, szóval biztosan nem stimmel a logika.
Én egyébként nyáron úgy csinálom, hogy azon kívül hogy reggel megyek, este jövök, lassabban tekerek, hogy ne izzadjak. Igazából gyalog vagy tömegközlekedéssel ehhez képest jobban megizzadok olyankor, nem csak a klíma nélküli buszok miatt, hanem mert gyalog nincs jelentős menetszél.
"Tevedsz, az edzett emberek elobb kezdenek izzadni, mert elobb reagal a szervezetuk a terhelesre."
Ez ugyanakkora relatív terhelésnél igaz, ha csak "símogatom" a pedált, más meg attól kiköpi a tüdejét, akkor nem én fogok megizzadni.
Plusz nem mindegy, hogy milyen edzettségről beszélünk, ha valaki sok izmot szedett fel mindenhová, de az erőnléte gyenge, az persze hogy hamar leizzad bringázástól.
Szerk.:
Ha ez így lenne, akkor egyébként bizonyos sportteljesítményekre a nem edzés lenne a jó edzésmódszer, pl. sivatagi ultrafutásra, hogy kevesebb vizet veszíts.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz
Hi!King #59777 üzenetére
Szerintem valamit elneztel. Nem arrol volt szo, hogy mi viszi ra az embereket a kerekparozasra, hanem arrol, hogy mennyire igenytelen tevekenyseg. Nyilvan minel hidegebben kerekparozol annal kevesbe izzadsz meg es annal kevesbe leszel egy buzlo igenytelen ember masok kozott.
Az, hogy itthon nem ez a szempont igy nem emiatt ulnek vagy nem ulnek a kerekparra, az nem lep meg.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59778 üzenetére
Egyrészt nagyon sokan zuhanyoznak a munkahelyükön. Másrészt mint írtam, odafigyelés az öltözködésre, ami mellesleg nem csak fázást jelent, az sem mindegy milyen ruha, elsősorban nem meleg, hanem széltől védő ruha kell a téli időszakban.
Szerintem nincs ember, aki emiatt nem ül biciklire, a hollandok sem lesznek büdösek ha odafigyelnek, ez csak egy gyakori kifogás.
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59780 üzenetére
Nyilván magamról nem beszélhetek, mert a saját szagát általában kevésbé érzi az ember (de, egyébként érzem ha büdös vagyok, de hiába bizonygatnám egy online fórumon, hogy ha nem érzem nem vagyok), de nagyon sok bringával munkába járó munkatársam volt akkor is, mikor én magam soha nem közlekedtem bringával, és soha egyik sem volt büdös, ellenben a kövér, mozgásszegény életmódot élő emberek között elég sokan, pl. most is az egyik munkatársam az, és nem csak én érzem annak, hanem más kollégák is célozgatnak rá.
Dezodor is van a világon, meg mint írtam fürdési lehetőség is, nálunk is van, bár az év nagy részében nem tartom szükségesnek, egyébként futva is szoktam érkezni munkába, na az tényleg rendesen leizzaszt, akkor mindig zuhanyzok.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Hi!King #59781 üzenetére
évekig bringáztam télen-nyáron napi 2x5km-eket melóhelyre meg vissza... nyáron reggel 7 előtt még nem volt nagy meleg, nem izzadtam le... hazafelé 40fokokban már azért igen, de szerencsére soha nem voltam büdösödős (vagy csak nálam jól működnek a 24/48órás izzadásgátlók
) ...idén megint megfogadom, hogy kellemesebb időben átállok újra a bicajra
(csak hát heti 2-3 nap vinni kell óvoda után a fiunkat ide-oda és ez bringával nem megoldható, így könnyebb a kocsinál maradni)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59788 üzenetére
Ez továbbra is téves elképzelés. Ne azt nézd, hogy ha mindkettő kiköpi a tüdejét, mert akinek jó az edzettsége, az nagyon sokat vissza tud venni az intenzitásból úgy, hogy még mindig elfogadható a sebessége. A bringa egyébként pont egy olyan eszköz, amelyikkel egészen melegben lehet közlekedni izzadásmentesen, mivel egészen kis erőkifejtéssel lehet elérni egy közepes sebességet, aminél már jelentős a menetszél.
Egy edzett ember simán 20 km/h-val teker úgy, hogy az pulzusa ott van, mint egy mozgásszegény életmódot élő embernek a nyugalmi pulzusa, és ez kb. arányban van az érzékelt intenzitással is. És akkor ugye erre jön hűtésnek a menetszél. Szóval egy edzett ember annyira izzad nyáron bringával tekerve, mint egy elhízott, mogásszegény életmódot élő ember ha elektromos rollerrel közlekedik, és kevésbé izzad, mint ha utóbbi gyalog.
-
Agyhalál szerintem az ll junior ügy is.
az anya felelőssége nem volt vizsgálható, mert az ügyészség ellene nem emelt vádat. Sok esetben elkerülhető lett volna a tragédia, ám ebben az esetben P. Carmennek nem volt tapasztalata a gyerekekkel, nem volt gyermeke a baleset idején. A bíróság szerint így nem volt megállapítható a felelőssége, mert az akkori élettapasztalatai szerint járt el. [link]
Ez a magyar igazságszolgáltatás kutya fülét nem ér. Szóval ha az 50 kilós kaukázusi megindul pórázostól, kiszalad az autók elé és meghal két ember, akkor nem lesz felelős, hiszen nincs még a gazdának tapasztalata a kutyákkal.(ha mondjuk első kutyája)...
Ha rám van bízva egy gyermek, akkor azért én vagyok a felelős. A történtekért felelősséggel tartozom. Ha nem ért hozzá, kérdezzen meg másokat hogy kell bánni egy három éves gyermekkel. Kutyánál ugyanez. A 40 kilós gazdi ne akarjon sétáltatni 50 kjós kaukázusit.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Reggie0 #59791 üzenetére
Nekem saját tapasztalat is van. Tekertem körbe a Balatont felesleg nélkül viszonylag edzetten, meg 20-30 kiló túlsúlyos dagiként is, nulla állóképességgel. Előbbi nulla izzadás normál tempóban, utóbbinál meg kb végig rommá izzadtam. És ez hosszú táv, több órás bringázás, nem munkába járás. De több lakótársam is volt, aki munkába járt bringával, s csak a túlsúlyos jött haza büdösen, habár utóbbi Veszprémből járt a Balatonra oda-vissza minden nap...
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59793 üzenetére
Ennek mi a forrása? Mekkora túlsúly volt az edzetleneken? Kerékpárosok votlak a tesztben, vagy mást is sportolók? Mekkora izomtömeg és össztömeg különbség votl köztük? Mert rohadtul sok tényezőtől függ, de jellemzően az edzetlenebbeken több a túlysúly is, így ugynaazon sebesség eléréséhez nagyobb teljesítmény kell.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hi!King #59794 üzenetére
10.1113/expphysiol.2010.053710
Amugy nem emlekszem, hogy ebben a tanulmanyban benne van-e de az edzettebbek kisebb terhelesre is korabban kezdenek izzadni, mert a szervezet mar megtanulta es felkeszult, hogy munka lesz, igy gyorsabban reagal.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz
Reggie0 #59795 üzenetére
Ezek mind hasonló tömegű, normál bmi tartományú emberek, egyébként nagyon kis mintán, csak edzettségben van különbség. A gyakorlatban ez ritka, az edzettebbek erőnléti sportokban szinte mindig kevesebb súlyfelesleggel rendelkeznek.
Ránézésre pedig azonos el nem hízással szimplán watt arányos az izzadás, csak a magasabb tartományokban izzadnak azonos watt mellett kicsivel többet az edzettebbek.
-
Reggie0
félisten
válasz
Hi!King #59796 üzenetére
Pont jo, csak az eddzettseg hatasarol volt szo.
Ranezesre lehet, de ha visszaszamolod, akkor kiderul, hogy nem. Gyors ellenpelda a ranezesedre: edzett ferfi 50%-on 114W-al, mig edzetlen ferfi 65%-on 126W-al van, mikozben az edzettlen abszolut is kevesebbet izzad, pedig a teljesitmenye is nagyobb.
[ Szerkesztve ]
-
NoLF
addikt
válasz
philoxenia #59766 üzenetére
értem - én nem. soha nem mennék gyalog, csak ha nagyon esik pl. ezért vettem a biciklit, ezért van. régi melóhelyem 10,5 km, végig bicajút, 30p menetidő a 40-45 bkv ellenében. bent zuhanyzó, sima liba. így napi 21km, hazafelé bevásárlás, ha bárhova máshova menni kell akkor akár kétszer, sőt háromszor is fordulok vagy a nagy hátizsákot viszem. ha irdtalna méretű dolgot kell venni, előveszem az autót, egyébként semmiképp. bármilyen öltözékben mehetek bárhova, ha pedig pl operába megyek, fölszállok a vilire/buszra, mert nekem nem derogál használni a tömegközlekedést.
nyilván pl macskát6kutyát ha viszem vagy kirándulunk, akkor nem igazán megyek bicóval
The Institute of Unfinished Research has concluded that 6 out of 10 people
-
válasz
Reggie0 #59793 üzenetére
Ez a tanulmány egyáltalán nem azt reprezentálja amiről beszélünk, meg amúgy sem ezt vizsgálja. Ott nézed be, hogy a kerékpár pont arra van kitalálva, hogy a gyaloglásra szánt energiát hatékonyabban használd fel. A bringázás nem nehéz fizikai munka, hanem konkrétan kb a gyaloglás szintjén van, ráadásul a menetszél még hűt, így nagyobb erőkifejtést tudsz elvégezni izzadás nélkül.
A büdös bringások problémája abból adódhat, hogy nagyon szeretnek haladni, így gyakorlatilag edzés jelleggel csinálják, ezért izzadnak meg jobban.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz
lezso6 #59775 üzenetére
...esetleg lehet, hogy vannak kerékpárutak? Nekem anno, mikor még biciklivel jártam 20km-ről melózni, abból 15km volt nagyjából földút... Ha 25-ről, abból 20....
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...