- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Motorola Moto G84 - színes egyéniség
- Telekom mobilszolgáltatások
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Íme az új Android Auto!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Solad
addikt
Csak ugye epp ez a bibi a dologban.
Mivel balra "rafordulasrol" van szo, igy a menetirany szerinti oldalon van elviekben a bringaut. Innen abban az esetben akarhat a bringas "rafordulni" az uttestre, ha azon szandekozik tovabbhaladni. Ehhez viszont nem kell athaladni az uttesten, mert azon az oldalon fog tovabb haladni, csak nem a bringauton hanem az uttesten.
Esetleg ha utana a masik iranyba szandekozna haladni, akkor valoban at kell kelnie az uttest masik oldalara, bar nem hiszem hogy a jogalkotok ilyen esetre kitertek volna. Amennyiben errol lehet szo, akkor mea culpa Bár ennek meg a zebrahoz nincs kozeIgazabol nekem mindegy, hogy lehet zebran menni bringaval vagy nem, csak legyen egyertelmu a szabalyozas. Mert a jelen helyzet a legrosszabb, hogy tilalom nincs, ergo nem csinal rosszat az ember, megis b@szogatnak.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
titán
Nem nem, dehogy keresed, csak nem latsz bele a fejembe (lehet jobb is ), hirtelen ez jutott eszembe. [link]Ha pl jossz jobb oldalt szembol a kerekparuton es az bal oldalon nem folytatodna, te meg mennel abba az iranyba az uttesten, akkor a szabaly szerint le kell szallnod, attolni keresztben a kerekpart es ott ujra felulni ra, Vagy balrol jossz, jobb oldalt nincs kerekparut, te meg mennel arra amerre a szgk.
Azert van atvezetes, mert folytatodik a kerekparut, amugy nem lenne. De en sem szallnek le, csak azt ideztem be, mi a szabaly. Korulnezek es mar at is mentem, nincs ezzel baj, ha figyel az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
Na ilyen helyen pl tuti nem szállnék le, még van is átvezetés. Kinn van a macisajt, de azé' tolni nem fogom
Na de tény, van olyan forgalmi helyzet amire nagy jóindulattal ráhúzható a dolog csak hát na Asszem túltárgyaltuk, jöjjön valami videó egy ökörről
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
mephi666
nagyúr
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Cathfaern
nagyúr
Igazából ebben a "biciklis a zebrán" témában az a vicces, hogy ha rendesen meg lenne oldva a biciklis közlekedés, akkor a kérdés fel se merülne. Mert hogy kerül a biciklis olyan zebrára ami mellett nincs biciklis sáv felfestve?
a) van bicikliút, viszont abba az irányba amerre menni szeretne, nem folytatódik tovább, és nincs is olyan (ésszerű kerülővel megtehető) másik, biciklis közlekedésre alkalmas, út amin el lehetne jutni abba az irányba. Pl.: [link], itt ahol a biciklisek is állnak, onnan szeretnék eljutni a piros színű ház felé. Az úton ahol a kamera áll, csak jó 700m-el később van átkelőhely, illetve magáról az útról a biciklisek ki vannak tiltva, a kép jobb szélén látható út pedig másik irányból egyirányú. Tehát legjobb esetben is jó 1-1,5km-es kitérőt jelentene a szabályos közlekedés.
b) nincs bicikliút, az út pedig alkalmatlan biciklis közlekedésre (pl. rossz minőségű az út széle, 2-3 sávos út komoly forgalommal, stb.)Szóval lényegében azért megy át a biciklis a zebrán, mert nem biztosítottak neki más lehetőséget... (persze vannak kivételek, amikor ott a felfestett biciklisáv, de a néni akkor is járdán teker)
[ Szerkesztve ]
Eladó Kinu M47 Simplicity: https://hardverapro.hu/apro/kinu_m47_simplicity_2/
-
titán
válasz Cathfaern #37659 üzenetére
Ez esetben atmesz a zebran (attolod persze ) es a tuloldalon a jardan szepen kerekparozol a piros haz iranyaba, utana nem tudom mi kovetkezik. Ilyen esetben siman mehetsz a jardan, egyreszt tulzottan nagy kerulo lenne maskeppen, az uttesten veszelyes is/ki vagy tiltva, valamelyik ezek kozul teljesul vagy tobb is belole.
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
nagyúr
válasz Cathfaern #37659 üzenetére
"ha rendesen meg lenne oldva a biciklis közlekedés, akkor a kérdés fel se merülne."
Amikor kirakták ezeket a táblákat fel is jött ez a gondolatmenet, a holland példát hozták fel ahol meg van oldva a kerékpárút és úttest keresztezése. A képet már nem találom. Valaki meg azt csinálta hogy a kereszteződéshez érve kiszállt az autójából és áttolta, hogy szemléltesse menyire jó megoldás amit kitaláltak a zíróasztal mögött...
Give them hell Ukraine!
-
félisten
Hát nem tudom ma lassan éppen a többi autónál gyorsabban, de ellavíroztam mind mellett sávon belül. Autóban ritkán ülök, de ma leizzadtam kicsit. Volt h becsuktam a szemem olyan dolgokra amikre motorra nem, hogy nem csukom, hanem még élvezem is. Gyakorlatilag ott nem érzem a sebességet. Tökéletes példák voltak, mert arra mentünk ahol én is szoktam. Fene tudja miért nem érzem motoron a parát.
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
Elemental
addikt
Nem értem a hőbörgést. Ha itt tilos kanyarodni, akkor tilos. Egyenesen kell menni, és nem lesz bírság.
-
fjudors
aktív tag
elbeszélünk egymás mellett
te ragaszkodsz a zebrán való átkeléshez, én pedig a szabályos közlekedés hiányáról beszélek.
A szabálytalan közlekedésbe beletartozik az is, hogy kénytelen vagy pl járdán tekerni, vagy nem vált át a lámpa a kerékpár tömegére, illetve amikor a kerékpárutat senki nem gondozza, és mint télen, hogy 10 centis hó meg jég volt rajta a havazások után, és kénytelen voltam a főúton menni aszfaltgumival...Tagnap a változatosság kedvéért ismét felbontották egy szakaszon a kerékpárutat, amit kikerülni se lehetett, csak a homokot egyengető munkások között átgázolni a homokon..nem voltak kedvesek..Igaz, az elmúlt pár hétben konkrétan azt a rész harmadszor szedik szét a nagy útfelújjítás közepette...Először lerakták a fehér vakvezetőket, aztán egy hét múlva leaszfaltozták, majd utána pár nap múlva megcsinálták a szegélyt, most meg az egészet felszedték, hogy egyszintbe hozzák...Ezután már csak egy ádáz gyalogossal kellett megküzdeni, aki itt akart átjönni a lámpaoszlop mellett, amikor két méterre voltam, (itt zárt kerékpársáv van már) naná hogy lelépett a kerékpársávra...Szerencsére nem volt tőlem balra / mögöttem senki az autók sávjában...
-
föccer
nagyúr
válasz Elemental #37666 üzenetére
Szerintem teljesen jogos az önkormányzat azon érvelése, hogy védjék a zebrán áthaladó gyalogos forgalmat. Csúcsidőban gyakorlatilag nem lehetne szabályosan kanyarodni és a kereszteződés mellett ott a troli megállója. Tényleg ezernyi helyre ki van táblázva a kötelező haladási irány előre, és a tér előtt kint van több táblával is rakva, hogy merre kell menni a Margit-híd felé.
üdv, föccer
Építésztechnikus. Építőmérnök. Ingatlan adás-vétel vevő oldali támogatása. Mérnök tanácsadás, felújításhoz, átépítéshez. Excel feladatok megoldása. Lézergravírozás. Mindent IS csinálok: www.jatekosfejlodes.hu
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz fjudors #37634 üzenetére
"de a szabályos kerékpározásról volt szó, viszont az ma ebben az országban nem megoldható."
Felénk simán. Lehet, hogy Pesten nem, ott még nem bicikliztem soha, de vidéken nagyon sok helyen. Anno sok helyről ki volt tiltva a bicikli Szolnokon is , szidtam is a táblát kihelyezőket, mert több kilométeres kerülő volt a hídtól a vasútállomás, ma is van ilyen nyilván, sok helyen, de lehet kerékpározni szabályosan. Ha húsz éve próbáltál volna biciklizni, rájönnél mekkora a fejlődés...
-
Sotho
őstag
válasz philoxenia #37670 üzenetére
Igen sokkal jobb biciklik vannak elérhető(bb) áron
Érdekes én pont kb 20 évvel ezelőttig gondoltam úgy hogy normálisan tudok bringázni, de a helye válogatja ezek szerint. -
fjudors
aktív tag
válasz philoxenia #37670 üzenetére
ebbe ne menjünk bele...próbáltam..
sőt, harminc éve is bicikliztem már...több, mint harminc..látom a látszat fejlődést, amivel párhuzamosan a népszerűség is nő...csak a népszerűség miatt sok, a közlekedésre alkalmatlan ember ül kerékpárra, mert pl autóval több önhibás balesete volt, vagy mert ott lehet inni..én pl soha nem ittam, és nem dohányoztam közlekedés közben, se autón, se kerékpáron...a látszat fejlesztések sok balesetveszélyes helyzetet okoznak...ez a kettő együtt, a közlekedésre alkalmatlan egyének a balesetveszélyes kerékpáros "infrastruktúrával" együtt eredményezi a mai állapotot
a fő probléma, hogy a kerékpárosokat mindenki külön akarja kezelni..a kerékpárosok is. legyen alkalmas úttest, kátyúmentes, megfelelő sávszélességgel, és nem kell külön utakat építeni, amire senki nem figyel ...a figyelmetlen autós az úton se figyel, nemhogy a keresztezendő kerékpárútra..a kerékpárutat nem takarítja senki, nem tartja karban senki, ellenben remek hely parkolásra, útfelújjításkor ott tárolni a gépeket / eszközöket, kutyát sétáltatni, babakocsit tolni, vagy bármi olyanra, ami akadályozza a kerékpárral való közlekedést. engem nem zavar, ha kerülnöm kell...de rendszeres az, hogy nincs lehetőség kerülésre, mert nincs merre menni. magasról letolja mindenki a kerékpáros közlekedést, azt mindenki egy plusz, szabadon felhasználható területnek tekinti.amikor bedugott fülessel , telefont nyomogatva a bal oldalon teker gyök kettővel a "kollega", majd -mivel a csengetést nem hallja- nanár akkor fordul le körülnézés nélkül jobbra a zebrára, amikor elmegyek mellette...és még ő van felháborodva...mé' előzök jobbról? mondom: barátom! telefon kézben? fül bedugva? menetirány szerint baloldali sávban? irányváltoztatás körültekintés nélkül?
mellesleg, ha külön sávban haladunk, nem előzünk, elhaladunk, ráadásul én a menetiránynak megfelelő sávban és irányban...és nem értette..'szal..sok a hüje kerékpáros.tény.de aki szabályosan akar kerékpározni, az sem tud, nem lehet minden szabályt betartani, ha közekedni akar.
-
titán
válasz Elemental #37666 üzenetére
Nem hibaztatom az autosokat. Ez nem mas, mint az onkormanyzat penzbeszedo maffiaja, barmennyire is probaljak a cikkben ezt kozmetikazni. Ha tudjuk, hogy az autosok nem veszik komolyan a kotelezo haladasi irany tablakat es ott tilos balra es jobbra kanyarodni, akkor had kerdezzem meg miert nincs kint ez a ket tabla?
Hogy meg pluszban megerositsek ezt a ket dolgot? Mert nem is akarjak. Masik amit tulzonak tartok, a birsag osszege. Konyorgom 50 ezer forint mert elfordultam biztonsagosan, odafigyelve jobbra, ahol egyebkent nem szabadna? Egyszeruen nevetseges. Undorito inkabb.
[ Szerkesztve ]
-
fjudors
aktív tag
válasz philoxenia #37673 üzenetére
és a kerékpárút jó és alkalmas a biztonságos közlekedésre?
és figyelembe is veszi minden autós, mint teljes jogú út?én, személy szerint ha választhatok , akkor kerékpársáv, vagy megfelelő sávszélességű rendes közút...ezerszer biztonságosabb és haladósabb. a kerékpárút ott megy, ahol hely van, a minősége olyan, ahogy sikerül, csak épp se haladni nem lehet, se az elsőbbséget nem adják meg, ahol kéne.. se a minősége, se a vonalvezetése nem megfelelő..vannak kivételek, de sajnos azok csak rövidebb szakaszok, és senki nem gondozza, vagy tartja karban..itt , a gyorsforgalmin pl hosszában már olyan repedések vannak a pár éves úton, hogy beakad a kerék, mint a villamossínbe...
nézd meg ezt innentől relatíve jó, de ki az, aki ezt a sarkot így megtervezte...elég sok baleset van itt is...itt a szélső "úton" csak az ott lakók közlekednek...a kerékpárúton évek óta egyszer nem tudtam úgy végigmenni, hogy valaki ne parkolt volna rajta keresztbe...ott a hely az úttesten, állhatna hosszába, de nem...minden egyes alkalommal keresztbe kell leparkolni a látogatóknak...
csepelen járok legtöbbet, azért itteniek a példák...végtelenségig lehetne sorolni, de az nem mentség, hogy más szabálytalankodása miatt én is szabályszegésre kényszerülök...
-
MaciG
addikt
Egy sarokkal visszább kint van a javasolt haladási irány és a figyelmeztetés, hogy a következő sarkon csak egyenesen szabad haladni, aztán ott van jobb oldalt a nagy kék tábla ami jelzi, hogy mind a két sáv egyenesen fog haladni, majd ott a kötelező haladási irányt jelző tábla a lámpaoszlop tetején és még ott a nyíl a lámpában és az úttesten is. Aki ezeket nem veszi észre az NE üljön a volán mögé, mert valószínűleg vak, vagy erősen korlátozott képességű. Aki meg észreveszi, de mégis xarik rá (és a többség ide tartozik) annak meg miért is nem jogos a büntetés a szándékos szabályszegésért?
BANZAII
-
titán
Persze, ertem amit irsz, viszont sokan felreertelmezik azt a tablat, fuggetlenul attol, hogy a kresz vilagosan leirja a jelenteset. Amugy ebbol kiindulva amit irtal, az idezett ket tablamra semmi szukseg nincs is a kreszben. Szerintem ha valami tilos, azt jelezzuk a tilto tablakkal, hiszen azert vannak.
Calogero
[ Szerkesztve ]
-
Calogero
addikt
Nem kell oda plusz tábla.
Ha a pirosnál áll és ő az első akkor ott a nyíl lámpába is , ha zöldre vált akkor meg zöld nyíl égeti ki a szemét.
Aki ezt nem látja, vagy nem fogja fel, hogy mit jelent az alkalmatlan a forgalomba való közlekedésre, küldeném újra vizsgázni a pénz büntetés mellé.Plusz egy kis jótékonysági kis munka, ha minden szabálytalankodó legalább 1 kátyút megcsinál.....
-
patomi
őstag
Ebben teljesen igazad van, de neki is. A sok szar tábla helyett egy jobbra kanyarodni tilos elég lett volna. Nem más ez, mint pénz behajtás. Sajnos. Az sem véletlen, hogy olyan helyeken fotóznak, ahol semmi nem indokolja. Bokor mögé bújva, tilosban parkolva.
Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
fjudors
aktív tag
ha már úttervezés és barmok...
ezt a kereszteződést sikerült megtervezni rendesen...az új gerincúton nagyszámú kamionforgalom van.a rutinosak a bal oldali sávban jönnek, de mindig van aki a jobb oldali sávban eélre tör...viszont, amikor nyerges fordul, akkor nemhogy a jobb oldali sáv elfogy, de sokszor még a járdára is felmegy a vége a pótnak.egy héten két-három beszorításos balesetet látok itt.mégis, mindig van, aki be akar férni...
-
titán
válasz Calogero #37681 üzenetére
Velemenyem szerint a tilto tablakat komolyabban veszik az emberek, jobban odafigyelnek ra, epp a kialakitasuk es a jelentesuk miatt is. A kotelezo haladasi irany tabla nem olyan figyelemfelkelto hatasu es lefogadom sokan osszekeverik az egyiranyu forgalmu uttal. Nem veletlenul ugy neznek ki az elsobbseget szabalyzo es tilto tablak, ahogyan kineznek.
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
válasz patomi #37679 üzenetére
Aki ott lekanyarodik az szándékosan teszi. Mert szarik a szabályokra. Aki nem veszi észre a sok táblát, az meg fizesse meg a tanulópénzt. Itt szidjuk a bicikliseket, hogy milyen bambák, utána meg olyan emberek, akik átmentek a vizsgákon nem látják a kötelező haladási irányt, és a zöld lámpa jelzését.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Erdekes amugy, hogy ahany forgalomszabalyzas, annyi fele megoldas. Erdekelne azert, hogy aki ezeket a tablakat kihelyezteti, mi alapjan donti el, hogy hova mi keruljon. Ide is tehettek volna egy jobbra es egyenest kotelezo haladasi irany tablat. Viszont olyat nem tettek, csak balra bekanyarodni tilost.
noklika Ez esetben pedig eleg lett volna egy kotelezo haladasi irany jobbra es kesz. Szoval erdekes. Mas kerdes, hogy a nemeteknel ilyenkor azert kiteszik elore a "parasztnak", hogy oda csak a busz es a kerekparos hajthat be es nem akkor szembesulsz vele, mikor mar lehet keso, mert pl sotetben nem valoszinu hogy jol lathato a tabla, foleg igy hogy felig benotte a lombkorona is.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Alaja kiveve kerekpar.
Nyergessel is azert jo nemetben, mert elore jelzik, ha gond lesz. Osztrakban sokszor kellett tolatnom kacskaringoban fel kilometereket, mert nem jelzik az utca lejen, hogy nem fogsz tudni elfordulni vagy megfordulni. Tiltas sincs, bemesz es az utca vegen egy ducato tud csak elfordulni. tolatsz szepen vissza. A nemet ilyenkor az utca elejen figyelmeztet, vagy be sem enged.
[ Szerkesztve ]
-
Solad
addikt
válasz philoxenia #37673 üzenetére
Régebben nem 12-as hanem 60-as átlaggal zötyögött le a család a Balatonra, elfogadták, hgy az utazás egy kvázi lassú folyamat amit inkább megélni kell és nem letudni, így jóval türelmesebbek voltak az autósok. Legalábbis ahogy én emlékszem
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
félisten
válasz philoxenia #37670 üzenetére
Miért is van tiltva? Mert az út minősége és szélessége nem teszi lehetővé az ő közlekedésüket, csak ha lassítják a forgalmat. Bár valami cikk szerint be akarják engedni őket (nálunk), biztos vicc.
[ Szerkesztve ]
2db APC BE-700GR szünetmentes tápegység eladó.
-
patomi
őstag
válasz Elemental #37683 üzenetére
Írtam is, hogy igaza van, viszont szerintem is egy tiltó táblát könnyebben észre vesznek az emberek.
Másik nagy kedvencem a két sávos egy irányú utca. Sok paraszt a külsőből fordul be a Lidl parkolóba. [link]
Múltkor egy 50-es hölgy simán elém kanyarodott. A parkolóba szóltam neki(udvariasan), hogy figyeljen, mert gond lehet. "Ő ezt nem is tudta".. Vajon, hogyan kapott jogsit.Fékezz ballal és fasza gyerek vagy :)
-
Elemental
addikt
válasz patomi #37692 üzenetére
A hölgyről jut eszembe
Tegnap megállt a troli a megállóban, és a mögötte haladó autós csak simán beállt mögé, ki sem nézett, hogy mehet-e. Majd amikor a troli elindult ment ő is. Persze csaj volt -
Sotho
őstag
Jé tényleg, de gáz, bp, vecsés fele a 4-esen kint 70-es tábla, rendőautó megy 45-el a külsőben , és senki nem merte megelőzni mondom ez nem igaz, szerencse hogy én értem utol először (a belsőben), visszakettő padlógáz és elzúztam mellette a visszapillantóba nézve meg jót röhögtem a sok majmon.
[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
válasz Kolondrum #37662 üzenetére
Csak én tudom nehezen értelmezni a hsz-eidet?
Am ja,röhögjük ki,h szerencsétlen visszatörte a könyökét,mert a szerencsétlen nő nem bírta meglökni-akkir mi fszér áll ott- de nem elég,h a nő ennyire tehetetlen,még a faszi* is mellette legalább ugyan ennyire szerencsétlen,nézik,h jajaj,mit csinál ez itt?
Utána meg foghatja a fejét a nő,sokra megy vele a szerencsétlen versenyző.*: most nézem,h az is nő...milyen meglepő.
-
Bati0501
őstag
válasz Kolondrum #37697 üzenetére
Gondolom nem ismered nagyon a bicikliket,ezért nem érted,h miért bénázik a bicajos,miért nem teszi le a lábát.Ugye?
Akkor megmutatom az okát: [link]
Felső sor (balról) első kettő országúti bicajhoz való(régebben versenybiciklinek mondták),a videón ilyen bicikli látható-pontosabb időfutam bicaj.
Harmadik-ilyenem van-,illetve a negyedik úgynevezett spd pedál,ezeket használják mtb-hez,cross-hoz,stb.A képen a legfelső sorban láthatóak a pedál azon részei,melyek a cipő talpán találhatók.
Az alattuk lévő sorban pedig maguk a pedálok,ezek láthatóak a bringákon.
Használatuk: cipő talpán lévő ún. clips-et beakasztod a pedálba és mehetsz.Na mármost sztem azért esett le onnan a versenyző,mert 1, nem számított rá,h ennyire nem lökik meg-ami szükséges,mivel mindkét lába be volt kötve 2, gondolom erősre volt beállítva a kötés,így elég nagy erő kell az oldáshoz-h a pedál elengedje a lábadat.
Meglepődött,próbálta kioldani a lábát,miközben arra is próbált figyelni,h ne essen le,de sajnos nem sikerült.
/Ha a nő meglökte volna normálisan,akkor semmi gond nem lett volna.Illetve azért indulnak így-lökve és "magasról"-, mert a bicikli a sebességre van tervezve,ezért olyan nagy a legkisebb áttétel is,h nem igazán lehet elindulni segítség nélkül.Mintha az autónak 3.-ban kellene elindulnia./Ha figyelsz biztosan fogsz látni olyan bringásokat a városban,akik ilyen pedálokat használnak,onnan fogod megismerni,h amikor elindul vagy megáll,akkor egy kattanó hangot lehet hallani.
-
TaaT
nagyúr
Give them hell Ukraine!
-
Avicularia
veterán
Malmöben sem jobb a helyzet. Itt van ez, elég gyakran járok arra [link]
Csak két tábla tiltja, hogy behajts az utcába, ahova egyébként régebben be lehetett, csak egyirányúsították. Mikor jövök ott és jön valaki szemben és dudálok meg villogok neki, akkor senki nem érti, hogy mi bajom és vérmérséklettől függően mutogatnak, meg anyáznak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Mobil flották
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- SSD kibeszélő
- EA Sports WRC '23
- Gaming notebook topik
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Ukrajnai háború
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest