- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
biga
őstag
Igen, valószínű. És majdnem 100%-ig biztos vagyok benne, hogy nem az autós lenne a hunyó, mert arra ott az autósnak nem kell számítania! Ez az adott szabály lényege! (És cserébe mindent el is követnek, hogy pályán ilyen lehetőleg ne is forduljon elő).
Egyébként az ADAC-nak volt pár éve egy statisztikája, hogy mennyi a várható túlélési idő autópályán egy a leállósávban álló autónál várakozó ember esetében. Sajnos nem találtam meg az eredeti cikket erről, de emlékeim szerint valami 7-8 perc körül volt az érték! Érdemes ezen elgondolkozni
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
titán
Mar miert ne haladnal, komolyan mondom sofor letedre mondasz neha olyanokat, hogy egnek all az ember haja. Nem kell szamitanod kivilagitatlan reszeg gyalogosra es kidolt fara sem es fekete vasbeton kockakra sem esoben az ut kozepen, amit meg egy futtbalpalya reflektora sem vilagitana meg, hogy idoben eszrevedd. Mit nem ertesz ezen?
-
titán
Hogy Te mit nem tudsz vagy akarsz betartani, az a Te dolgod.
Egyebkent latom, hogy keptelen vagy felfogni a lenyeget. Hiaba nem mesz gyorsabban ahhoz, hogy meg tudj allni a belathato tavolsagon belul, ha olyan targy van elotted, amit a korulmenyek miatt nem eszlelsz idoben. Mondok egy ellentetet az elozonek. Mesz svedorszagban a havas mezon es ott van elotted egy jegesmedve, ami beleolvad a tajba, ezert nem veszed eszre idoben es nekimesz. Te nem lehetsz hibas, max a medve.
-
plömplöm
őstag
muszáj vakon vezetned, erről szól a történet, erre próbálunk páran rámutatni. vagy mész annyival, amennyi a tompított által belátható útszakasznyi féktávolságod, ennek az értéke ott van, nézzed meg szemeddel. nem vezethetsz éjjel-nappal úgy, hogy akármire fel kell készülj. vagy pld nem tarthatod folyamatosan az elmélet szerint megkívánt követési távolságot, mert akkor nem fogsz menni egy métert sem, mire elindulnál, már bejönnek eléd. vagy te úgy mész végig pld a váci úton, hogy hiába zöld, lelassítasz, mert hátha kijön valaki?
az átlagos reakcióidőt úgy szokták számolni, hogy van az emberi része, az 0.5-0.7mp, és van a mechanikai része, ami 0.2-0.3mp, azaz nem vagyunk messze az 1mp-től.az meg, hogy "ki is lehet kerülni", naja, az átlag sofőr pont erről szól, hogy nem nyomja a féket, mint süket a csengőt, hanem kikerülő manővert hajt végre, aha
és az még a jobbik eset, ha tapossa a féket, mert ez sem olyan általános, vészfék-asszisztens, nem véletlenül találták fel.roppant életszerű: mész az ótópályán 130-cal, mert a távolságid elvilágít hazáig, de le kell kapcsold mert akármiért, erre satuzol rögtön 60-ra, nehogy megjelenjen az előkerült sötétségben egy pocok. sztán gyá megint 130 mert fel lehet kapcsolni a csillárt. aham...
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
titán
Jelen esetben a sajat hozza nem ertesedet probalod a masikeval alatamasztani. Az a balesetmegelozeses szoveg is hulyeseg ahogy van, csak nem akartam beleszolni. Egy jo tompitott fenyszoro tavolabbra vilagit mint 30-40 meter es a tavolsagi is, mint 100-150. Persze egy vakotas, 30 eves lada fenyszorojara ez igaz.
[ Szerkesztve ]
-
biga
őstag
válasz plömplöm #30805 üzenetére
"és az még a jobbik eset, ha tapossa a féket, mert ez sem olyan általános, vészfék-asszisztens, nem véletlenül találták fel."
Erről eszembe jut hajdan volt (jó pár évvel a jogsim megszerzése utáni) vezetéstechnikai oktatóm (pk sofőrként jártunk ilyenekre a BM akkori tanpályájára) kedvenc gyakorlata: először tanulj meg fékezni! Pl az első 3-4 napban csak fékeztünk különböző helyzetekben! Az volt a mondása mindig:" az átlag vezető vész esetén életében egyszer fékez úgy, ahogy kellene... halála előtti másodpercben!".
Rohadtul igaza volt. Sajnos már jó régen volt ez a tréning is, szívem szerint 1-2 éve megismételtem volna (és egyszerűbb verzióját kötelezővé is tenném).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Sotho
őstag
válasz plömplöm #30805 üzenetére
Nem egészen erről beszéltem de mindegy. De egy dolog az elmélet meg más lehet a tapasztalat.
Én meg arra próbálok rámutatni hogyha korlátozottak a látási viszonyok menjünk lassabban és körültekintően.
És igen minden szituációban meg kell adni legalább az esélyt a baleset elkerülésének. Ha akkor tudsz megmozdulni amikor nekimész valaminek ezt nem tetted meg. Egyenes úton ott van előtted és nekimész ez nonszensz. Autópálya ide vagy oda. Ezen a fórumon írta egyszer valaki hogy a belsőbe keresztben állt neki egy kivilágítatlan zsiguli. Ennyit erről. -
mephi666
nagyúr
itt van újra a kikerülős gif hasonló helyzetből, ahol centiken múlott, hogy nem keni el a felbukkanó sötét alakot:
itt mák volt, hogy szemből épp nem jött már senki és a sofőrnek se voltak rosszak a reflexei... meg hozzá a sebesség is épp akkora volt, hogy elhúzhatta mellette a kocsit... ebben az esetben a satufék nem segített volna semmit (mondjuk ez a legnagyobb hülyeség a kreszben, mert arról szól, hogy "úgy kell megválasztani a sebességet, hogy bármilyen hirtelen felbukkanó akadály előtt meg tudj ÁLLNI... holott az esetek 99%-ában kikerüléssel lehet elkerülni a balesetet)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #30810 üzenetére
mondjuk ez a legnagyobb hülyeség a kreszben, mert arról szól, hogy "úgy kell megválasztani a sebességet, hogy bármilyen hirtelen felbukkanó akadály előtt meg tudj ÁLLNI... holott az esetek 99%-ában kikerüléssel lehet elkerülni a balesetet
Akinek KRESZ kell a közlekedéshez (sőt, sok gyps még azzal sem tud normálisan közlekedni), az nem fog elkerülni egy ilyen balesetet.
The only real valuable thing is intuition.
-
biga
őstag
válasz mephi666 #30810 üzenetére
Igazad van, de sajnos a legtöbb autós még vészfékezni sem tud (mint ahogy az előbb írtam), kikerülni meg pláne nem! Láttunk már videot pl elkerülés helyett kormányt elengedő és a szemét eltakaró vezetőről. Te tényleg kikerülést vársz tőlük? Ehhez tréningek kellenének, ahol viszont meg lehet ezt tanítani. Pedig manapság, mikor (szinte) minden kocsiban ABS is van ez még könnyebb feladat lenne (én még kockaladán tanultam nagyrészt ezeket, és csak a végén ülhettünk komolyabb járgányokba )
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
mephi666
nagyúr
csak a lényeget akartam kiemelni, pontosan így van: (feleslegesen tettem ""-be)
"A jármű sebességét az említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
és ebből emeltem ki a megállítást... holott majdnem mindig a kikerülés a célravezető
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
plömplöm
őstag
"Egy jo tompitott fenyszoro tavolabbra vilagit mint 30-40 meter es a tavolsagi is, mint 100-150."
[link] : "A zöld Mondi távolsági fénye legalább 100 méterre, a kék Mondi tompítottjának legalább 40 méterre kell megvilágítania az út felületét jó időben."
[link] : "Ha a létrejövő fénysűrűség-különbség az emberi szem észlelési küszöbértéke alatt marad, úgy az észlelés akkor sem jön létre, ha az akadály 15-20 méterre van a gépkocsitól annak ellenére, hogy a tompított fényszóró csaknem 40 méterre „bevilágítja” az utat. Hasonló módon lehetséges egy kedvező ruházatban levő gyalogos észlelése akár 45-55 méterről is, pedig a tompított fényszóró csak mintegy 40 méterre „világít”"
ez utóbbit érdemes elolvasni. van benne pld olyan is, hogy "a szakirodalmi kísérleti adatok azt mutatják, hogy az éjszakai körülmények között a nappali értékek legalább 1,5 -szörös értékét lehet figyelembe venni teljes reakció időként."
részemről ez volt az utolsó a témában, látom mindenki hozzáértő, egyedül én vagyok fotel.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
Beri
addikt
Egy jo tompitott fenyszoro tavolabbra vilagit mint 30-40 meter
Az, hogy milyen messzire látsz a tompítottal, nem a "jóságától" függ. Gondolj csak bele. Mi kell a messzire világításhoz? Magasra kell állítani a lámpát. Na, ezt nem nagyon lehet tompítottal, mert akkor csak te fogsz látni, senki más.eladó Aromamizer RDTA V1
-
biga
őstag
Nem is várja el senki, hogy 130-ról 40m-en megállj. A kresz szerint a feltétel egyik része csak a belátható útszakasz, a másik fele az, hogy az adott útszakaszon tudnod kell mire számíthatsz, és az előtt meg kell állnod! Autópályán, autóúton, országúton pl nem számíthatok négykézlábazó fekete ruhás emberre. A sbességhatárok is ez alapján vannak belőve (minél védettebb az út, annál gyorsabban mehetsz).
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
titán
Tudtam, hogy nem fogod erteni. Szerinted mikor veszed eszre elobb ejszaka, az uttesten setalo embert, ha fekete ruhaban van, vagy ha fenyvisszaveros mellenyben? Na pontosan ugyanez a jegesmedve havas tajon. Ha megtalaltad a valaszt, akkor olvass vissza mit irtam arrol, hogy az akadaly beleolvad a kornyezetbe. Pedig a fenyszoro faxan vilagit.
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
Leírom mire jutottam az ellopott rendszámokkal kapcsolatban. Más is járhat így,hogy külföldön ellopják a rendszámait, és baromira nem mindegy mennyit kell fizetni.
Először felhívtam a központi okmányirodát ahol azt mondták,hogy le kell fordíttatnom a svéd rendőrségi feljelentést magyar nyelvre. Ezután találomra a netről felhívtam egy fordítóirodát ahol elmondták,hogy Magyarországon nincs egységes szabály arra nézve, hogy melyik okmányiroda honnan fogad el fordítást.
Tehát először válasszak ki egyet ahol intézni akarom az ügyet,és utána kérdezzem meg tőlük honnan fogadnak el fordítást.
Közben megérkezett a rendőrségtől postán a feljelentés ami a kezdeti 2 oldalról 4 oldalra duzzadt,mivel elértették az autó típusát és Seat Grande Punto szerepelt az eredeti feljelentésben. Ezt természetesen nem lehet kijavítani,hanem másik két oldalas magyarázatot kellett az eredeti feljelentéshez fűzni. Ezzel kb. négyezerre nőt a karakterek száma a dokumentumban, és ugye a fordítást karakterre kell fizetni.
Ezután felhívtam a XI kerületi okmányirodát, mert azzal vannak jó tapasztalataim, hogy náluk szeretném elvégezni a rendszámcserét. Az ügyintéző hölgy közölte, hogy csak az országos fordító irodától (OFFI) fogadnak el fordítást ami elég lassú de legalább jó drága is.
Ez után megnéztem a weboldalukon az árakat és karakterenként 5.175 forint bruttó a fordítás.
Ez kb 20K valamit a svéd nincs az alapnyelvek között ezért 50% felár jön az alapárra. Tíz munkanap alatt felár nélkül végzik a fordítást, 5 munkanapra 50%, 3-ra 75% és 1 napra 100% felárat kell fizetni.
Ezután inkább felhívtam újra a központi okmányirodát, ahol sikerült egy értelmes ügyfélszolgálatossal beszélnem aki a főnökétől is megkérdezte és elmondta,hogy nem kell a feljelentést lefordítani, elég ha becsatolom és nyilatkozok arról,hogy külföldön ellopták.
Megvan a hölgy neve, ha lezajlott a procedúra, meglepem valami bonbonnal vagy virággal,mert megmentett 30-40K felesleges kiadástól amit a másik okmányirodában simán legomboltak volna rólam. -
Möhe
addikt
válasz Avicularia #30824 üzenetére
Megvan a hölgy neve, ha lezajlott a procedúra, meglepem valami bonbonnal vagy virággal,mert megmentett 30-40K felesleges kiadástól...
inkább csöngess be 2x hozzáez nem segítségnyújtás az állampolgárnak amit művelnek,hanem kemény pénzbeszedés
szánalom bürokraták -
titán
válasz Avicularia #30824 üzenetére
Nem semmi hallod. Sajnos ez is azt bizonyitja, hogy sok helyen ucsorognek olyan ugyentezok, akiknek fingjuk nincs arrol, amit csinalnak.
-
biga
őstag
Arról nem is szólva, hogy ha külön megjutalmazod azért, ami eleve a munkája (paraszolvencia), akkor csak azt erősíted benne, hogy a munkája elvégzéséért neki ez jár és ha nem kap, akkor nem is kell megfelelően dolgoznia...
Kifordított ország...''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
biga
őstag
Nem. Szerintem hírdesse (keltse jó hírét), és ennyi. Azért ne felejtsük el, hogy amit tett az a munkája volt, amihez ő kivételesen pont értett! A kérdés tehát nem az, hogy neki milyen plusz jár, hanem hogy a másik ügyintéző, aki majdnem lehúzta 40k-val a hozzá nem értése miatt miért dolgozik még a helyén, és ha ott dolgozik, valyon milyen "negativ paraszolvencia" lehet a jussa. (na neki illetve a hivatalnak lehet rossz hírét kelteni)
[ Szerkesztve ]
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Avicularia
veterán
Igazad van,azzal az ügyintézővel kellene valamit csinálni,aki ok nélkül kifizettetne az emberrel egy csomó pénzt. Aki megcsinálja fordítás nélkül igaz tényleg csak a munkáját végzi, de végül is a pincér is azt teszi mégis adunk neki borravalót ha meg vagyunk elégedve a kiszolgálással.
-
kw3v865
senior tag
[link]
"egy Lada és egy VW Golf típusú személygépkocsi haladt egymással szemben nagy sebességgel egy földes úton. A korom sötétben a világítás nélkül közlekedő sofőrök nem észlelték egymás járműveit és frontálisan összeütköztek. A balesetben a Lada egyik utasa, egy 19 éves nő a helyszínen meghalt"
Na vajon kik szoktak az éj leple alatt lopakodó üzemmódban közlekedni? Igen, a cigányok. És miért? Szerintem mindenki tudja választ... -
qdak
addikt
alig kezdett el esni a hav, maris 2 mento egymasutan...
ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
nemcso
őstag
Gumisok dörzsölhetik kezeiket, megint csomóan fognak hétfő reggel sorban állni előttük.
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
őstag
Céges kocsimhoz 2 hete küldték le Bp.-ről a téli gumikat Fehérvárra a JSI gumiszervízhez.
Felhívtam őket, hogy előjegyzést kérjek, mire közölte a srác, hogy nyugodtan menjek, kutya sincs náluk.
Mivel tényleg egyedül voltam, a négy kocsibeállás mindegyik szerelője az én kocsimon cserélte a kerekeket.
Meg is jegyezték, hogy már nagyon várják a hó érkezését, hogy ismét dugig legyen a parkoló a várakozókkal.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
őstag
A téli gumi használata nem játék. A családban van egy Fábia, egy Yaris, valamint a céges Kia C'eed-em.
Mindegyikre felnire szerelt gumik vannak télre és a többire. A Yaris-on most voltak hét évesek a téli gumik, így le is cseréltem őket újakra.
Egyszer, mikor fejre álltam a céges H Astrámmal, kaptam egy Vectrát, ami leadásra várt, így nem cseréltek rajta gumit. Télen, havazásban a 2mm -es nyári gumikkal csúszkáltam Fehérvártól Veszprémig, mert menni kellett. Baromi hosszúnak tűnt az a 46 km oda és vissza.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
titán
Jadro, nemcso
-
IreN!CuS
őstag
(és a minap hallgattam a music fm-s szennyet ahol is megkérdezték a autószerelő szakértőt aki simán bemondta a rádióban,hogy szar sem ér a téli és hülyeség)
Smoke weed Everyday :D / Aki beperelte magát és nyert / ".....A fiú barát akkor is barát marad ha berakja ...""Go for the eyes Boo, GO FOR THE EYES!! RrraaaAAGHGHH!!!"
-
nemcso
őstag
Ma reggel, a rádió szerint Fejér megyében latyakosak az utak...
Ehhez képes most reggel Mórra menet Magyaralmás és Söréd között jégbordás utszakaszokkal találkoztam, az út menti árokban 3 darab autóval. A 81 főúton a sebesség 40-60 km/h között, konvojban közlekedett mindenki, de mint az árkok is mutatják, vannak "jobban tudom" sofőrök is.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
mephi666
nagyúr
az ilyen menjen ki afrikába és k*féljen körbe 9 falut... persze gumi nélkül, mert az úgysem ér semmit
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nemcso
őstag
Sőréd és Magyaralmás között a jégbordák megszüntek, de a Fehérvárra vezető oldal hóátfúvások miatt biztonságosan cca. 50-60 -al járható.
Főleg azért veszélyes, mert Söréd után közvetlenül még simán lehet 90-el menni, mivel ott csak nedves a 81. út.Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
Reaper
őstag
Tudja valaki, hogy az M3 miért volt ma reggel durván beállva Pest felé? Kicsit a szokásos 15-20 perces menetidőm a melóhelyig laza 1óra fölött volt.
-
MaciG
addikt
BANZAII
Új hozzászólás Aktív témák
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Horgász topik
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Önfenntartásra rendezkedik be a kínai chipszektor
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest