Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • amol

    addikt

    válasz tiv61us #14029 üzenetére

    ugyanannyira kell levinni a regadot es mindenki befizeti
    Örülök hogy feltaláltad a spanyol viaszt.

    na az meg hogy nem tetszik, hogy nincs hatar az mar hihhetetlen
    Kinek nem tetszik?

    en mikor fiatal voltam 3 evente mehettem ausztriaba
    Ez már az EU-ba való belépés előtt évekkel sem így volt, felmutattad az útleveled és mehettél. Mióta megszűntek a határok ez sincs, cserébe szabadon áramlik minden aminek persze árnyoldalai is vannak. Ide tartozik az is, hogy nem tudjuk pillanatnyilag mely autók tartózkodnak az országban.

    Különben USA nem = EU, itt országok vannak, külön parlamenttel és államfővel, külön törvényekkel (is), egyelőre nem egységes fizetőeszközzel, külön nyelvvel stb. Ugyanúgy mint fiatalkorodban. Igaz hogy van EU parlament, de más hatókörrel, így az országok részben függetlenek. De ezt gondolom Te is tudod.

    Rendszám:
    Jellemzően nem a kisértékű autókon található külföldi rendszám, sőt ha ilyet látsz szinte biztosra veheted hogy valóban külföldi vagy külföldön dolgozó hazalátogató magyar tulajdona. Ezeknek az autóknak a regadója nem is lenne olyan magas hogy érdemes legyen trükközni.
    A regisztrációs adó egy szemét dolog, és a mai napig nem bírom megérteni mitől jogszerű de létezik, az állam egyik bevételi forrása.
    Azzal nincs probléma hogy mindenki igyekszik a lehető legolcsóbban hozzájutni a kiszemelt járgányhoz, de sajnos ennek nem csak ez van a hátterében ugyanis aki 30 milliós kocsit vesz (amikor 10 alatt már lakást, sőt vidéken kertes házat kapni) nyilván ki tudna fizetni még párat.
    A gondok ott kezdődnek, hogy ezeknek az embereknek a túlnyomó része életvitelszerűen (értsd: legalább évi 183 nap) Magyarországon tartózkodik, a magyar utakat koptatja stb. ennek ellenére nem itt fizet súlyadót, kötelező biztosítást stb. Így azoknak a költségei nőnek akik tisztességesen, hazai rendszámmal közlekednek (ugyanazokat a költségeket kevesebben fizetik). Nem mintha emezeknek olyan nagy érvágás lenne, persze akinek sok van még többet akar.
    Emellett a töketlenségnek és a bürokráciának hála az ilyen emberek szinte bármit megtehetnek (és sokakat sajnos ez is vonz) ugyanis nagyon nehéz ill. lehetetlen őket utolérni. Gyorshajtás, szabálytalan parkolás, ki nem fizetett parkolás, autópályadíj, you name it. Hiába találnak egy címet (bár többnyire idáig sem jutnak), ott nem elérhető. Ha egy ilyen autóssal karambolozik valaki akkor csak imádkozhat hogy nem neki kell a teljes javítást állnia. És akkor ott vannak az újabban elszaporodó olyan US rendszámok, melyek olyan államokba tartoznak ahol nem kötelező az első, és a traffipax ugye csak szemből mér.
    Az egyenesen felháborító, hogy egyes autókereskedések már nyíltan hirdetik hogy intéznek külföldi rendszámot az arra jogosulatlanoknak (kamu lakcím, fantomcég, valós tevékenységgel nem büszkélkedő egyszemélyes cég stb), sőt, például Szlovákiában van olyan kollégium ami pénzért bejelent állandó lakcímre.

    Tehát összeadhatod, hogy nekem, mint Magyarországon élő és dolgozó, adófizető polgárnak, aki magyar rendszámú autóval jár és fizeti annak költségeit miért nem jó ha XY (nevezzük piócának) 100%-osan magyar úriember a csak hátsó floridai rendszámú Porsche Cayenne-jével százhússzal szlalomozik index nélkül városban figyelmen kívül hagyva a piros lámpákat és a behajtani tilosokat majd leparkol a zebrán ingyen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák