- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Fotók, videók mobillal
- Milyen okostelefont vegyek?
- Netfone
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
Hi
Jah, nekem volt olajcsere minden évben !
Eleinte a BP Visco Diesel nevezetű olajat vettem bele, aztán Valvoline 10W40 illetve 10W50, vagy 15W50-es olaját.
A hűtőt is takarítottam, abban is rendszerint évente csréltem lötyit és mindíg fagyállósat tettem bele.
Indulás után az első kilómétereken sohasem nyomtam neki , csak szerényen, és alacsonyabb fordulatokat is tartottam, nem húzattam ki egyáltalán.
Szóval vigyáztam rá, amennyire csak tudtam, dehát, már eleve jó vacak állapotban kerülhetett hozzám.
Azt is olvastam egy leírásban pár hónapja, hogy nem jó a motort max. fordulat közelében hosszan használni, mert igen jelentős lehet a kopás és hogy ennek a modellnek (123.200D) kb. 110Km/h az utazósebessége, azt hogy mennyi a hivatlos végsebessége, azt ez sem mondta.
Valszeg azzal a 140-150-es hajtással megadtam neki a kegyelemdöfést (bár párszor korábban is mentem 140 körül és azt még bírta).
Olyanon és is gondolkodtam, hogy egy, mondjuk 300-as, vagy újabb 200-as turbófeltőltőjével össze lehetne hozni a motort, az biztos dobna rajta vagy 15LE-t,
meg olyanon, hogy egy elektromos hajtású centrifugál, vagy axiál kopresszort lehetne a légszűrő elég tenni, ami a gázpedál lenyomásával arányos sebességgel pörög és nyomja be a levegőt a hengerbe, segíti, gyorsítja a töltést, sőt még némi többlet kompressziót is adhat annak.
Meg, ami jelentős lenne ebben az esetben, hogy nem kényszer gyorsulással pörög fel a kompresszor, többlet üzemanyag benyomása után, mintha a vezérmű tengelyről a motor hajtaná, hanem már előre felpörög és segíti a gyorsításkori levegő töltést a többlet üzemanyaghoz, ami jóval nagyobb gyorsulást jelenthet elgondolásom szerint és ráadásul tökéletesebben ég el az üzemanyag, mai még takarékosabb üzemet is biztosítana, meg kevesebb kormolódás koszkszolódás a hengerben, stb. előnyök !!!
Csakhát kellene hozzá egy olyan kompresszor, 12V-os motorral hajtva, ami képes max. kb. 12 000 liter levegő továbbítására percenként, vagy 0.5-1bar nyomáson !!!
Ilyet fogalmam sincsen, hogy honnan tudnék szerezni és hogyan házasítanám össze a motorral, bár ez utóbbi már lényegesen egyszerübb lenne, ha egyáltalán lenne mit !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
- Házi hangfal építés
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- The First Descendant - Kizárólag PC-n lesz játszható a következő teszt
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- PlayStation 5
- Politika
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- További aktív témák...