Hirdetés
-
Két fontosabb újítással megjelent az iOS 17.5
ma Az EU-ban webről is telepíthetők ezzel appok, illetve bővül a nyomkövetőkre való figyelmeztető rendszer.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A kard és az űr az új Arc meghajtó két fő motívuma
ph A 31.0.101.5518-as csomag három hibával is leszámolt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
Görgős kérdésem lenne:
Egészen a mai napig nem volt semmi gondom, ma viszont látványosan csúszott a kerék és elég szép mennyiséget le is szedett a gumiról, tiszta gumitörmelék lett a szoba.
Valószínűleg ezt hosszútávon nem fogja bírni a gumi, sem az én idegeim. 3x-4x próbáltam beállítani a görgőt, hogy használható legyen.Feltételezem ez a rossz/nem megfelelő beállítástól van, mivel túlságosan ráhúztam a görgő ellenállási felületét a gumire. Próbáltam állítani a kerékrnél, de akkor úgy éreztem, hogy nincs ellenállás.
Ennek a dillemának a feloldására van valami módszer? Vagy próbálkozzak aztán vagy rájövök azelőtt, hogy szétmenne a gumi vagy nem? -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #181187 üzenetére
Ma szerintem sikerült megégetni, mert éreztem égett gumi szagot. A futófelület közepe kapott. Lemostam a kereket is és a görgőt is. Nagyon mást nem tudok tenni.
Igazából az zavar, hogy teljesen szép idő van, simán elmehettem volna tekerni. Időt szerettem volna nyerni, ehelyett csak vesztettem, mert folyamatosan szarakodni kellett a görgővel.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #182337 üzenetére
A Bryton 420 szerintem mind tudja ezeket, igaz az drágább.(Ha jól emlékszem, akkor a 330-as is tudja már ezeket, mondjuk szerintem a meredekség teljesen fals adat)
Byrtonnak van appja (meg valami webes felülete is), amibe fel tudod menteni a tekerésedet. Nem kell onnan szinkronizálnod onnan sehova, de a lehetőséged megvan rá.Szerintem 2020-ban (ill. már 2021-ben) nem érdemes buta bringás gps-el vacakolni. Max nem szinkronizálod stravara ha nem akarod és ennyi.
Ha már szeretnél pulzust és csapásszámot mérni, akkor szerintem jó ha valahol vissza tudod nézni a tekeréseket, esetleg kapsz róluk egy rövid összegzést. Ha tudod mit érdemes nézni, akkor elég jó visszajelzés./megjegyzés: Önmagában a megtett km számot nézni szerintem tök hülyeség, mert nem mész vele semmire. Lehet baromi sokat tekerni úgy, hogy az nem ér semmit és lehet kevesebb tekeréssel is (megtett km-el) jobb eredményt elérni./
-
Csokicsibesz
tag
Akik esetleg görgőznek azokhoz lenne egy kérdésem:
Az alany egy sima Dekás buta görgő, eddig alapozásra tök jól bevált. Viszonylag magas pedálfordulat mellett (90-110) tudtam tartani a zóna 2 pulzusomat (130-135).Most viszont alacsonyabb pf mellett (60-65) kéne zóna 3-ba felmennem (151 felé), de egyszerűen bárhogy próbálkozom nem megy. Felraktam az ellenállást maxra, görgős bringán elől legnagyobb, hátul legkisebb fokozaton van a váltó (tehát nehezebbre nem tudom állítani a dolgot), de így sem nem megy fel a pulzusom a kívánt magasságba. Egyszerűen megáll zóna 2-ben pulzusom és kész. Megint tiszta gumidara lett a szoba, de így sem ment fel a pulzusom.
Most ez a görgő hibája? Mert nem produkál elég ellenállást, ezért nem megy fel a pulzusom.
Vagy én vagyok a szar mert nagyon beragad a pulzusom az alapozós zónába?Papíron a görgőnek 540 W ellenállást kéne tudnia, de kizárt hogy a max ennek a közelében van. Amikor voltam teljesítmény diagnosztikán 260W már baromi szar volt. Kétlem, hogy ennek a több mint a duplája ne lenne elég egy zóna 3-hoz.
-
Csokicsibesz
tag
válasz #76500480 #182658 üzenetére
Ahhoz, hogy távot mérjen kell egy sebesség szenzor, amit fel kéne rakni a hátsó agyra (ami forog). Amíg nincs sebesség szenzor, addig a szobában a gps nem fog tudni neked sebességet mérni.
Egyébként görgőzéshez felesleges is sebességet vagy távot mérni, teljesen irreleváns. Pulzus, idő, pedálfordulat elegendő. Szerintem.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #183463 üzenetére
Használom. Szerintem hasznos.
Pontosan tudod vezetni, hogy mennyit ment mondjuk egy gumi, lánc vagy tárcsa.
Nyilván lehetne ezeket kézzel is vezetni, de a Stravaban sokkal egyszerűbb. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #183685 üzenetére
Engem meg lehet kövezni ezért, de ha lesz új bringám akkor Deore szetteset fogok keresni. Mindenhol azt írják, hogy semmi különbség nincs váltásteljesítménybe a Deore és az SLX ill. CZ között.
Aki rendszeresen használja a bringáját, annak nem egy csúcs szett kell, amit folyamatosan állítani meg szervizelni kell, hanem egy igásló. Ami megbízhatóan teszi a dolgát és bírja a strapát.
Lehet keverni a különböző alkatrészeket jobbra balra, így árban ill. súlyban is jó mixeket lehet csinálni. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #184080 üzenetére
Na látom megjelent a topik főni volt bringája az aprón.
Éppen semmi poénosat nem tudok rá írni. Szerintem teljesen korrektül lett beárazva, főleg ha a kereket is nézzük.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #184668 üzenetére
Nekem 5 fok alatt teljesen mindegy, hogy van-e hó vagy nincs. Szerintem alapozás közben lefagynék a bringáról.
Az elején nagyon nem adta a görgőzés, aztán teljesen jól megszoktam. Tudok közben nézni Netflixet, podcastokat hallgatni stb., mindezt a 20 fok feletti szobában. Hely se nagyon kell hozzá, a bringa kint van az erkélyen fólia alatt, a görgőt meg össze lehet csukni kicsire, pár perc alatt össze tudom rakni ill. szét tudom szedni az egészet.Egy okosgörgőt kipróbálnék Zwiftel összekötve, hogy az milyen lehet. Szerintem egy olyan setup már tökéletes az otthoni edzéshez. Ez a buta görgő sem rossz, csak kicsit macerásabb.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #184672 üzenetére
Szerintem senki nem fog azért elkezdeni kerékpározni, hogy görgőzhessen. Ez egy edző cucc ami arra van, hogy hidegben ill. rossz időjárási körülmények között is tudjál edzeni.
Szakadó essőben, hóban meg 5 fok alatt tuti nem mennék ki 1-2-3 órákat edzeni a szabadba. Abban nekem nincs élvezet, hogy lefagy a kezem ill. a különböző végtagjaim.
Én nem mérem a megtett km-t se, mert nem izgat, nem azért csinálom, hogy növeljek egy számot. Edzés szempontból meg kimondottan jó, hogy "labor körülmények" között tudsz nézni pulzust, pedálcsapást stb.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #185548 üzenetére
Én azon gondolkodom, hogy a görgős 26'-os bicót átalakítom CX-re. A váz MTB-nek szerintem így is értelmezhetetlen, ahhoz túlságosan hosszú.
Mondjuk ez megint egy olyan projekt aminek semmi értelme nem lenne, mert a vázon kívül mindent le kéne cserélni (a teljes hajtás így is romokban van). Nem tudnom lenne-e bármi értelme erre pénzt költeni. Valószínűleg nem. -
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #185550 üzenetére
Szerintem ez a kategória lényegében a Corona áldozatává vált. Biztos ki lehet fogni még minig jobb vételeket, de egyre ritkábban.
Viszont szerintem használt alkatrészeket még mindig össze lehet vadászni apróról (hátsó váltó, fékváltókar stb.) viszonylag jó áron. Érdekes lenne mondjuk egy Deore hátsó váltot összerakni valami fékváltó karral. Szerintem simán működne.
Meg néztem Youtuben-on kerékpárépítős meg átalakítós videókat, aztán kicsit beindította a fantáziám
A Merida az lényegében kész, csak kopóalkatrészeket kell rajta cserélni Ezért indult be a filozofálgatás (meg görgőzés közben egyébként sincs jobb dolgom). -
Csokicsibesz
tag
válasz cellpeti #185916 üzenetére
Nekem az van, igazából teljesen okés.
Nem érdemes tőle olyan dolgokat várni, mint egy több százezerbe kerülő okos görgőtől, de nem is az az ár kategória.
Mondjuk a beállításra figyelni kell, hogy legyen rendesen ellenállás, de még ne egye meg a gumit. Pár alkalom kellett hozzá mire rájöttem, hogyan is kéne állítani. -
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #186016 üzenetére
Azt csak zárójelben jegyezném meg, hogy mivel nem használsz spd-t a méregetéseid nagy részének nincs értelme, mivel folyamatosan elmozdul a lábad. Az, hogy előre, hátra, oldalra centiket mozdul el a lábad baromi sokat jelent.
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #186177 üzenetére
Az EWS szerintem nem hasonlítható össze egy DH versennyel. A versenyek koncepciója és a pályája is teljesen más. Az egyik alma a másik pedig körte.
Annyi közös bennük, hogy a lefelé való haladást mérik.De az EWS egy egész napos verseny, ahol végig meg kell tartonod a bringát. Mondjuk van 3 etap amit mérnek. Mind a 3-at azonos bringával kell teljesítened, ha valami technikai hiba történik (pl. defekt), akkor azt neked kell megjavítanod és limit időn belül odaérni a következő szakaszra.
DH-nál van egy kijelölt pálya és egész hétvégén azon mennek. Különböző körökre van bontva a verseny és mindig a legjobb időt teljesítők jutnak tovább a következő körre.
Szerintem inkább arról van szó, hogy egy mai Enduró bringák elég sok nindenre képesek. A modern geometria, nagyobb kerékméret, szélesebb gumik, jobb rugózás és fékek miatt kb. mindenre képesek. A DH gépek még ezekre raknak rá még egy lapáttal.
Nyilván ezek miatt kegyetlen gyorsan lehet a DH gépekkel menni és olyan helyen ahol 10 évvel ezelőtt még nagyon kellett nézni az ívet meg figyelni a fékek állapotát, ott most simán átmennek probléma nélkül.
EWS-en szerintem jobban kell figyelni az ívekre, a fékekre stb. mert ha odavereda bringát akkor lényegében vége a versenyednek. -
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #187228 üzenetére
Csak nagyon halkan merem megjegyezni, hogy mióta lekezdtem rendesen edzeni (kardió only) 4-5 hónap alatt több mint 6 kilót fogytam, mindezt 66 kg-ról. Tehát most 30 felett 60 kg alatt vagyok, úgy, hogy se nem koplalok se nem diétázok nagyon.
Zöldséget és gyümölcsöt eszek sokkal többet. Teljesen reális, hogy 58 kg-ra vagy az alá betudjak menni így.Türelem kell hozzá.
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #187250 üzenetére
Nem lehet, hogy szimplán túledzed magad? Ha a tested nem tud rendesen regenerálódni az nagyon sok mindent befolyásol. Érdemes figyelni, hogy meglegyen a megfelelő mennyiségű alvás is, az is számít.
Csak azt az edzésmennyiséget csinálom meg amit az edző előír, közben figyelek a pulzuszónákra és az rpm-re. De utána figyelek a regen időkre is. Amit kiír a Garmin azt betartom és az alvás időm is megvan.
Hasaggymeg: mint írtam 30 múltam. 175 cm magas vagyok.
-
Csokicsibesz
tag
válasz ivana #187260 üzenetére
A BMI egy nagyon szar mérőszám nem jelent semmit.
Októberben voltam a LifeLike sportlaborban teljesítmény teszten. Ez egy 3 órás vizsgálat, ahol nagyon sok adatot kapsz vissza. Erről még októberben írtam is, csak kb senki nem olvasta el, mert akkor épp megint valami gumi/szerelés/mittom én mi volt.
Ott egyszer átbeszéltem velük, hogy miken kéne dolgoznom, mi az amire figyeljek, aztán ugyan ezt átbeszéltem az edzőmmel is.Ott kijött, hogy nekem 20% testzsír százalékom van, ami BMI szerint normál, PBF szerint over-fat. Amatőr sportolóként inkább a 10-15% közötti testzsír % közötti részben érdemes lenni. Egyetemistaként 11-12% közötti testzsíron voltam, szóval nekem ez a 20% nagyon magas.
Most erre a 10-15% közötti tartományra próbálok rámenni ami teljes mértékben elérhető, nyilván nem egyik napról a másikra. Kb. 6 hónapot adtam magamnak, hogy szépen fokozatosan elérjem a célomat, most vagyok 4 hónapnál és még kb 1,5-2 kg van vissza. Ha ez nem jön össze akkor sincs semmi, majd pár hónap múlva meglesz.Változtattam a kajáláson, de inkább az volt, hogy előtte ettem nagyon szarul. Nagyon kevés zöldséget, gyümölcsöt ettem, viszont nagyon sok szénhidrátot (kenyér, chips, sör stb.). Most reggelire nem rohanások közben eszek meg 2 kakaós csigát, hanem reggel megeszek egy zabkását vagy valami müzlit. Már ez is rengeteget jelent.
Az edzéseimet nem én tervezem, hanem edző. Én megkapom az edzéstervet, meg néha átbeszéljük, hogy kb. hol tartok meg mire érdemes figyelni. Ennyi. Semmi rakétatudomány nincsen benne.
Garminnak vagy egy olyan felülete, ahol meg lehet nézni, hogy állsz terhelésben. Nekem Garmin órám és Garmin bringás computerem van, minden egy rendszerbe megy be ott, ott vezetek mindent.
Az a lényeg, hogy se túl, se alul magadat, a kettő közötti zónába érdemes maradni.Hozzátartozik az is, hogy nekem a Covid miatt HO-ba kerültem egy évvel ezelőtt és azóta otthon vagyok. Kvázi kötetlen a munkaidőm magamnak osztom be a feladataimat és kiesik a napi ingázás. Ezt a kieső időt én átcsatornáztam a sportba és megcsináltam azt az életmódváltást amit előtte nem tudtam volna. Szerencsére maradhatok a vírus után is otthon és nem kell majd heti 5x bejárnom.
-
Csokicsibesz
tag
válasz FerNandor #187281 üzenetére
Ez megint mindenkinek más, valszeg már nekem sem pont 144-en van a küszöb hanem inkább kicsit magasabban. Kb. 150-es pulzusnál már érzem a combomban, hogy elkezd savasodni.
Most 15 perceket tekerek 150-160 között, aztán 5 perc regen, ezt ismételgetem 2x, 3x stb. A végére már érzem, hogy ez azért egy nagyobb terhelés, aztán az 5 perces regen szakasz alatt összeszedem magam.Ha elkezd termelódni a tejsav az nem azt jelenti, hogy világvége van. Ez egy természetes folyamat, az a lényeg, hogy ennek is van egy maximuma, amikor már ténylegesen annyi tejsav van a lábadban, hogy nem tudod mozgatni már. De ez tapasztalataim szerint csak teszten érhető el. Előtte soha nem volt még olyan, hogy azt éreztem volna, hogy nem tudom mozgatni a lábaimat.
A teszt is olyan h egy fokozaton mész végig (nincsen váltás) és folyamatosan 20 wattonként növelik az ellenállást. Tehát egy folyamatosan egyre meredekebb emelkedőn mész felfele váltás nélkül és egyre nagyobb terhelést kap a szervezeted. Ilyen a valóságban nincs, mert el tudsz váltani, eléred a hegy tetejét és elindulsz lefele stb.
Tavalyi Bükk Maratonon sikerült egy 170-es átlagpulzust produkálnom ami eléggé szarul esett. Nem haltam bele, de éreztem, hogy túlhajtottam magamat.
A kerékpáros edzésnek az lenne (maratoni táv tekintetében) az célja, hogy minél hatékonyabban működjön a szervezeted. Ha alacsonyabb pulzuson tudsz gyorsabban menni, akkor magasabb pulzuson (tehát több erőbefektetéssel) még gyorsabban tudsz menni.
Néha (mondjuk versenyen) túl lehet terheli magadat, de utána regenerálódni kell. Ha folyamatosan túledzed magadat, akkor nem éred el a kívánt hatást. Nem fogsz erősödni, vagy nem annyit, mint amennyit szeretnél.
Nekem a tavalyi Crosskovácsi volt egy iszonyatos csalódás. Baromi sokat készültem rá (utólag már tudom, hogy túl sokat) és nagyon nem tudtam jól menni. Utána 1-2 hétre hagytam is a bringát mert folyamatosan fáradt voltam éreztem, hogy túlhajtottam magam. Hiába mentem baromi sokat, a célomat nem értem el. Ez volt az a pont, ahol éreztem, hogy változtatni kell, mert ennek így nincs értelme.
-
Csokicsibesz
tag
válasz vallas #187894 üzenetére
Ha emlékezetem nem csal, akkor tavalyi lezárás idején is nyitva lehettek a kerékpár boltok. Tavasz kezdetével nem látnám sok értelmét bezárni azokat a helyeket, ahol van szerviz is.
Bár ha mégis bezárnak, akkor nekem is át kell mennem barkács mesterbe. Kéne csapágyat cserélnem (ipari csapágyat) a kerekekben, ez otthon kivitelezhető? Vagy ehhez is spéci szerszámok kellenek?
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #187908 üzenetére
Eddig kültéri sportoláshoz nem kellett maszkot viselni. Szerintem ez most sem fog változni, de mivel még mindig nincsen kormányrendelet ezért nehéz megmondani (ebből látszik milyen felkészült vezetőink vannak).
Tavalyi tapasztalatok alapján azt mondanám, hogy a következő két hétben lehet majd menni tekerni rendesen. Ha használsz csősálat, akkor az 1-2 mozdulattal befogható maszknak én ezen nem izgulnék.
Mondjuk valószínűleg megint minden turista útvonal tele lesz emberekkel.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #187947 üzenetére
Azért fel lehet készülni előre, meg lehet írni a jogszabályt előre. Amikor kell csak a dátumokat kell beleírni és mehet ki élesbe. De látszik, hogy ennek nyoma sincsen...
Ennek ékes példája az egészségügyi szolgáltatásokon kívül minden leáll (sic). Nem lesz se áram, se víz? Vagy az nem szolgáltatás?Elhiszem én, hogy vannak váratlan helyzetek, de akkor kommunikáljanak ennek megfelelően.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #188022 üzenetére
Jó kis HHH
-
Csokicsibesz
tag
válasz 1eske #188290 üzenetére
Van a Meridának egy one forty nevű bringája szerintem te valami ilyesmit kereshetsz.
Az egy jó kis gép. Arra azért érdemes figyelni, hogy a forgáspontokat karban is kell tartani.Szerintem a 120 mm-es gépeket nem feltétlenül kell elvetni, bár jelenleg az a helyzet, hogy azt lehet megvenni ami van a boltban. Nem nagyon van választási opció. Én bevállalnám a one twentyt vagy a ninety six 120 mm-es verzióját is.
(Ha nem lenne pénz limit mondanám, hogy Yeti SB115)Ne hagyd magad megtéríteni, mindenki azt írja, hogy az ő általa használt márka a legjobb a többi szar. De nem ez a helyzet. Teljesen jók a Shimano fékek és a Sram váltás is. Meg mint mondtam nem nagyon lehet válogatni, az van amivel a bringát adják.
Mellesleg az IceTech tárcsa királyság .
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz MC Pite #188312 üzenetére
Nem a 15 évvel ezelőtti fékeket kell nézni, hanem azt amit most kapsz.
Ha az Avidod kéne jellemezni egy szóval akkor az a fos lenne. Hosszabban pedig légteleníthetetlen fos. Pesten konkrétan nem találtam boltot akik légtelenítette volna, amikor betoltam a bringát és elmondtam miért jöttem mondták, hogy ott az ajtó. Nem lehet azt a fost egyszerűen légteleníteni.Azóta volt több Shimano fékem egyikkel sem volt semmi gond. Az IceTech tárcsák is teljesen jól működnek nem lett elégetve egyik se. Pedig megkapta az összes hazai maraton versenyt + Szolvákiai Kassa maratont is. Szóval nem a Bikemag Fórumról hozom a tapasztalatot, hanem magamtól.
Azt csak zárójelen jegyzem meg, hogy a boltosok is egytől egyik a Shimano fékeket ajánlják, IceTech tárcsákkal. -
Csokicsibesz
tag
válasz f4lcon #188356 üzenetére
A termék meg a márka az teljesen más.
A Sram fogta és felvásárolta az Avid-ot (illetve a Céget aki tulajdonolta az Avid márkát) és beolvasztotta magába.
De ettől az Avid fék az nem lesz = Sramal. Nem az volt, hogy fogták és átcímkézték az eddigi termékeket, hanem újakat fejlesztettek.
Vagyis egy 2021-ben legyártott Sram féknek az év világon semmi köze az Avid márkához. Az Avid mint márka és mint termék már csak egy emlék.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #188580 üzenetére
Igazából nekem a TOP maratonok egyáltalán nem szimpatikusok. Nem vagyok egyáltalán elégedett a szervezéssel. CRK az fasza arra szeretnék menni, a többi meg olyan amilyen.
Tök őszintén bevallom, hogy annyira kicsi az itthoni mezőny, meg annyira ugyan azok az emberek járnak a versenyekre, hogy 1 verseny után pontosan látod hol vagy a mezőnyben. Az összes többin csak ez ismétlődik meg.
SUP-ra 2019 végén neveztem, 2020-ban nem voltam, idén meg akkor megyek ha meglesznek tartva a versenyek. De nem idegeskedek ezen, nem fogom visszakérni a nevezési díjat ha esetleg idén sem lesz megtartva.
Igazából Osztrák meg Szlovák versenyeket próbálnék ki szívesen, de az most esélytelen. A Kassa maraton nekem nagyon jó élmény volt, mind pálya, mind szervezés szempontjából.
Plusz most elég sok változás van az életemben a bringán kívül is, nem biztos, hogy ezek mellé még akarok minden hétvégére versenyt pakolni.
Én ezt az évet alapozásra meg edzésre szánom, abban a hitben, hogy jövőre (2022-ben) lehet majd utazni. Ha nem akkor így jártam.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #188648 üzenetére
Igazából csak annyi, hogy itthon azért majdhogynem név szerint meg tudom mondani azokat, akik mindenképp ott vannak a top10-ben. Majdhogynem full esélytelen, hogy őket befogd vagy esetleg lehagyd. Nem mondom hogy lehetetlen, de elég nehéz.
Nyilván külföldön sincs kolbászból a kerítés, de talán több ember van veled azonos erőnlétben és talán kicsit jobban lehet versenyezni. Meg szerintem élményben teljesen más.
Ez nekem ilyen mini kaland. Elmentek mondjuk ketten-hárman kocsival Horvátországba vagy Szlovéniába egy hétvégére versenyezni. Nem költséghatékony, de szerintem az élmények sosem azok . Az pedig, hogy egy verseny után le tudsz meleg vízzel (!) zuhanyozni, az megfizethetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #188807 üzenetére
Ez!!
Szombaton egy kis srác tolta felfelé a bringáját Yokon a faterjával együtt (cross trekking).
Mióta tart a vírushelyzet minden hétvégén tele vannak az erdők. Ami engem nem zavarna, ha nem úgy keringenének mindenfele mint gólyafos a levegőben.
HHH lassan teljesen bringázhatatlan. -
-
Csokicsibesz
tag
Volt esetleg innen valaki mostanában a Budakeszi - Nagykovácsi közötti tájvédelmi körzetben? (Vagyis a CRK pályáján). Mennyire járható a terep?
Gondoltam hosszú hétvén tennék egy tiszteletkört, ha nem ultra nagy szívás.
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #189875 üzenetére
Rosszul nézted. A modern bringák pont, hogy hosszabbak.
Rövidebb a hátsó háromszög, már amennyire ezt a 29-es kerék engedi. Az eleje meg jelentősen hosszabb. -
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #190456 üzenetére
Egyrészt ennek a 30km/h felett tekerőknek semmi értelme nincsen. Miért pont 30, miért nem 25, 32, vagy 38. Ez csak egy jól hangzó szám a menő országútis zsargonban, közlekedési szempontból teljesen irreleváns. Egy kocsinak szempontjából a 25 vagy a 30 között nincs érdemi különbség.
Másrészről ezek a változások inkább a városi közelekedés befolyásolása alkalmasak. Ahol kimondottan az lenne a cél, hogy az emberek ne üljenek be a kocsiba.
Idegesítő a baromi nagy SUV-al kerülgetni a bringást, akkor vagy te is ülj bringára, vagy menj tömegközlekedéssel.Városi forgalomban nem kell edzeni, nem arra való. Pont múltkor volt ebből egy konfliktusom egy nagyon menő országutissal aki az Árpád hídon akart KOM-ot menni. Nem ott kell menőcsávót játszani ahol sétálók meg kisgyerekek vannak. Ez nem csak a belvárási hidakra vonatkozik, hanem a Duna menti bringaútra is.
Ahol folyamatosan családok túráznak, meg kutyát sétáltatnak nem ott kell a menőgyereket játszani 40-50 évesen. Fel kell menni bármelyik hegyre azt megnézem felfele kinek megy a 20-25 km/h felfe (senkinek).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest