- Mobil flották
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
Hirdetés
-
Oracle szervereket akar Musk AI-cége
it A jelentések szerint egy 10 milliárd dolláros üzlet keretében bérelnék az Oracle szervereit.
-
Rohamtempóban nő az érdeklődés az OLED monitorok iránt
ph Az Omdia piackutató cég elemzései szerint a tavalyi iszonyú jó év volt az OLED monitorok számára.
-
Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
ma Bejelentették, hogy hamarosan érkezik az LG Tone Free T90S.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
FireKeeper
nagyúr
válasz HollyBoni #146983 üzenetére
A szép, igényes muffolt vázakat viszont továbbra is csípem, és elviselnék egyet full modern alkatrészekkel.
nekem pont van egy ilyenem eladósorbansteam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #146986 üzenetére
A kedvencem amikor a lemezpapucsba beleteszik a gyorszáras kereket.
samujózsi: Van a szervizben egy nagy kupacnyi sor leszedő szerszámom, nagyon öreg bringák esetében így is jó párszor találkozom olyannal, hogy egyik sem jó hozzá, pedig amit lehetett berendeltünk.
Erre értettem, meg még ha találsz is megfelelőt, ezer éve rajta van, rárohadva, a szerszám meg úgy elforog benne mint a huzat. Ilyen esetekben kerékcsere szokott lenni. Amúgy is fillerés, ősrégi kerekeken szokott ez előfordulni.Sok szempontból egyszerűbb a modern bringa, legalább is a belépő és középkategória mindenképpen. Viszont azért a komolyabb gépeken vannak érdekességek. Bonyolult belső kábelezések, teleszkópok csillapítása, karbon vázba csapás préselésnél is észnél kell lenni. Váltóbeállításokat sokkal precízebben kell csinálni, sokkal érzékenyebb a 11-12 sebesség. De nyilván minden megtanulható. Ki mivel találkozik többet. Vannak szerelők akik inkább a régi cuccokban profik, vannak akik az újabban, ritkább esetben mindkettőben. Vagy egyikben sem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #147005 üzenetére
Kb. évente bowdent és házat cserélek...az nem gyakori egy kicsit?
(#147006) Dudi08 ...végig bringaúton? Csak mert azon 8 bar-al helyenként nem csoda,hogy majd leszakadt a tököd...elég "vészes".
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz HollyBoni #147013 üzenetére
Én is szívesen megtanulnám, de ehhez az, hogy félig vak vagyok,
türelmetlen vagyok,
ügyetlen vagyok
így együtt nem túl jó kombináció.
A türelmetlenségről azt hittem, elmúlt, de tavaly, mikor eltört az új bringa küllője, emiatt a bicikli kis híján a kukában landolt... szóval megvan most is.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HollyBoni #147005 üzenetére
11-12-es rendszernél a váltó sokkal érzékenyebb mint 9-10 nél vagy pláne 7-8-nál. A váltónak tényleg szög egyenesnek kell lennie, a bovden tökéletesen csússzon a házban stb. Ettől még nem atomfizika, de azért nyűgösebb. Lánc is hamarabb nyúlik, sor gyorsabban kopik, ez is kihatással van.
Fék légtelenítést gyorsan össze lehet csapni, de hogy tényleg jó koppanós legyen, ahhoz érteni kell, ez sem atomfizika, de jó pár féket meg kell csinálni mire kitapasztalod. És típus függő is a dolog, Shimano-t egyszerűbb, de Sram-ot már kevésbé.
Amúgy abban egyetértek, hogy sok esetben sokkal könnyebb a modern bringához nyúlni, mint az őskövülethez.
[ Szerkesztve ]
-
HEAHEA
tag
válasz HollyBoni #146951 üzenetére
és (#146964) Hasaggymeg . Most visszaolvasva, kérdésnek szántam flash- fórumtársnak, hogy tetszik-e neki. (Mennyit számít egy írásjel! ) Ő akar országútit venni, csak a Canyon akcióban nincs neki tetsző szín a kiszemeltnél. Visszaolvasva az egykori hozzászólásokat, még talán jó is lenne a 178 cm-es magasságához.
Már van gravelem. Egykor én is akartam outit, de engem is meggyőzött a ducigumi, (650b 42-es). Jobb erre a "jó" magyar aszfaltra. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #147058 üzenetére
Sem az un. chain suck (az egyik első tányér váltásnál nem engedi el és alul továbbviszi,felhozza a láncot a láncvilla fölé),sem a kazetta beakadása nem küldheti a váltókanalat a küllők közé,hisz mind2 esetben a váltó a normális mozgási síkjában van megtépve előre a kanál,ott valami felkapott fadarab lehetett.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146983 üzenetére
Azért nem az ennyire régiekre gondoltam. Az ékes hajtókar meg hasonlók már múzeális dolgok. Én az elmúlt 20 maximum 30 évre gondoltam. A régi szocialista Csepel és társai annyira nem mozgatnak meg. De a régebbi MTB-k és outik bejönnek, főleg ahogy látni a lépcsőket, hogyan fejlődtek a mostani modern cuccok ki.
Somatom: Én most nem a rásegítéses pedelec bringákra gondoltam, hanem a pusztán emberi erővel hajtottakra. Bár van olyan erőnlét, amit a rásegítés sem tud kompenzálni. Persze ahogy fejlődik a technika úgy könnyebb is, például a váltókat elég megnézni.
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #147072 üzenetére
Itt Baján elég ritka látvány ennyire régi bringa. Persze nem mindenki rohangál tíz évnél fiatalabb bringával csak már a hajléktalanok is legalább egy 2000-es évekbeli bringát tolnak kukázni, mert azt pár ezer Ft-ért kapni vagy lomtalanításkor odaadják ingyen.
Itt a legtöbb bicikli Cruiser (csak vízparti város), Csepel Budapest vázas női biciklik, MTB-k retro (20 év körüli) és vadiúj is. Fiatalok meg CTM, Kelly's, Focust stb használnak. Van pár Decathlonos RockRider is, de nem sok. De a legtöbb női bicikli az Cruiser, mintha más nem is lenne. Asszonynak is az tetszett így neki is az van, hiába akartam rávenni valami trekkingre vagy MTB-re. Nekem is sokáig volt egy egyedi single Cruiserem, de utáltam, mert nehéz volt mint a sár és a gyors haladást el lehett felejteni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #147065 üzenetére
Az nem chain suck,amit egyik kommentelő helyesen meg is említ.Ez a chain suck.
(#147078) cdl ...+1 Meglehet butaság,de én sem adom meg soha olyan kártyám adatait melyen sokkal több pénz van mint amit éppen fizetnem kell.Erre jó a virtuális onlány kártya,melyre mindig annyit teszel rendes kártyádról (otthonról telefonnal) amennyi éppen kell,mert hát értem én,hogy biztonságos,de mi van ha az order gomb megnyomásakor mégis valamiért egyből többet levesz mint amennyit kellene? Én nem futkározok a pénzemért!
(#147082) bringasisti...az macerás,az említett virtuális kártyával ugyanez okostelón 30 másodperc,otthonról a fotelből.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz HollyBoni #166752 üzenetére
Ahol nem tilos ott lehet csak (valószínűleg) nincs speciális bringaszállító hely/szakasz/kocsi.
"2-2 darab kerékpár szállítható a menetrendben a fenti piktogramokkal nem jelölt vonatokon is – a kötelező ülőhely biztosítással igénybe vehető kocsi kivételével – a vonat első vagy utolsó másodosztályú peronján."
Arrafelé látszólag a kis piros bzmotok járnak.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166752 üzenetére
Februárban voltam arrafelé túrázni,néztem én is hogy hogy fogom hozni a bringát, de halott ügy szerintem.
2 kocsis bzmot megy arra ahogy írta Jester01 is, nagyon kicsi a hely rajta + azon a vonalon van az ország legnagyobb gyerektábora, nyáron mindig tele a vonat.+1 a tárcsás outiknak
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166795 üzenetére
Azért nézd meg, léteztek poggyászszállító vagonok ezekből, lehet nyáron üzemben vannak, itt egy kép ami tükrözi a méreteket
/felszálltak rá vagy csak arra jártak rejtély, lehet felengednek, passz./HA van igény akkor akár 8 kocsit is összeraknak.
Még egy táblázat ami jól jöhet, bár a menetrendből ember legyen a talpán aki tudja melyik fajta jön.
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166806 üzenetére
Nem kell ragaszkodni Diósjenőhöz, de még Nógrádhoz sem, simán támadható Verőcéről, Kismarosról Királyréten keresztül.
Át kell rajzolni, egyébként ez túra ajánlat, itt azért lehetnek meglepik montival IS.
Rajzoltam Neked egyet, Verőcéről indulsz és Kismarosra érkezel, ez az oldal csal, szerintem valahol 900-1000 méter lehet benne a szint, 13km-el hosszabb, cserébe nem kell vonatozni.Azért lehet rajta finomítani, ezt csak úgy kidobta az oldal, mehetsz NHH nak is, annan tekerhető a nyereg Csovi felé.
nmate91 E szerint leszállós, tolós a vége, csak ne lássák sokan hogy a 400+ ezres Gravelt tolni kell
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166825 üzenetére
Képet dobhatsz, megnéznénk.
Akkor ez 1x hajtás, 38-11/42 ?
Nekem 40mm Panám van, 4 báron használom, meredekebb terepen mászásnál nekem elkapar és a homokot sem szereti annyira, nem a fosóhomokra gondolok azt semmi nem szereti, Neked mi a tapasztalatod vele?Börzsönyhöz még egy kis segítség: Börzsönyi Dózer / 20mb!/
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #166834 üzenetére
Nekem 80km körből 50 aszfalt, ott nekem kevés a 2 bár, belsővel használom gondolom az sem előny, de mások a nyomás értékek is mint tubeless-en.
Azt vettem észre ha 6km/óra felett tudom tartani a mászást akkor nem kapar el, de alatta már kezdi és 4 alatt nem lehet vele menni, én is leszorítom a seggem 34/34 áttétel még bírná meg én is de kikapar.
Lehet lejjebb engedem a nyomást 3-3,5 re.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166900 üzenetére
én egyelőre elégedett vagyok a Rivallal, csak bután néz ki szegény FVK :)
Váltásban hozza,amit várok, elöl van egy kis hangja a láncnak, de lehet hogy az FSA tányér miatt.. már eléggé csereérett a sor, ha veszek újat, most cserélek tányért is, kíváncsi vagyok a Sramra. (más fogszámút szeretnék) Az nem tűnt fel,hogy a váltókar mozgatná a gumit. Ja, és nekem pont Shimano középcsapággyal van összerakva :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166905 üzenetére
Igen, és Superstaréknál van kék is :D
De az FSA-val is inkább az a "bajom", hogy látszik,hogy nem ehhez a karhoz gyártották, mert nem simul bele a karok folytatásába. Tehát optikai :)
Milyen sor van hozzá? A gumit megnézem majd, amúgy a double-tap is szerintem zseniál.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166915 üzenetére
És tényleg b*sztatja a gumit, de igazából már 1 fokozat befelé váltásánál is.
Nem jegyeztem fel, mióta van meg, olyan 3 hónapja lehet csak, ez nem sok Km nálam.
5 karos S350-1 (asszem) a hajtóművem, nekem jobban tetszett a modernebbeknél. És 36, meg 40T már van, pont egy 38T-ben gondolkodom.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
válasz HollyBoni #166957 üzenetére
[link] ?
Megtervezett útvonalat színes térképen mutat, rátölthetsz OSM térképet is (bár kicsit lehet kutakodni kell hogy mi a menete). AA elemmel megy. A 20-asban van memóriakártya-hely meg még talán 1-2 extra (rendes iránytű pl.)
Más: ma elvileg megjön végre a Rose-os rendelés, benne a nyomikulcs - ki tudom javítani mindkét bringán a stucnira szarul felrakott kormányt (egyik oldalt érintőre véve a "bilincs" rész, másik oldalt kis túlzással pár menetet fog csak a csavar...)
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz HollyBoni #166961 üzenetére
Igen, én is ezt használom.
Basecamp-ben megnyitod a GPX-et, és send to device -> kész. Utána az eszközön rá tudod rakni a térképre tetszőleges színnel az útvonalat. Naviálni nem fog, de az utat látod. A 20-asban van barometrikus magasságmérés és még talán ANT+ szenzor támogatás is (utóbbiban nem vagyok biztos).
Rezisztív az érintőképernyője (~10 éves modell).[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
ZolkoW
őstag
válasz HollyBoni #166957 üzenetére
Nekem tartóként jól funkcionált a decás tépőzáras-fóliás elejű vízálló típus, csak a fólián keresztül romlik az érzékelés és a láthatóság is. de tényleg vízhatlan. A tépőzárja masszív, és a teló háta felől párnázott, ez csillapítja talán legjobban a rezgéseket az általam ismertek közül. Egyszer leesett telefonnal együtt, de az én balf*szságom miatt, ugyanis addig nem jöttem rá, hogy kétirányú, átlapolódó tépőzárja van, ami együtt használva tényleg stabil.
Vicces, hogy ilyet is árulnak, most a kereséssel találtam, ezt GUB, meg ZTTO és mindenféle jelzés alatt láttam eddig Aliexpressen. Ilyenem is volt, csak elajándékoztam, ez is masszív, terepen kisebbet még estem is vele, és semmi gond nem volt.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #167383 üzenetére
Hát persze,hogy nem ugyanaz,hisz ebből is 100 féle van.Ajánlani nem tudom,én nem kenegetem magam semmivel,így nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Jester01
veterán
válasz HollyBoni #167392 üzenetére
ebike 1 fajta
bikepro 1 fajta
alpinbike 1 fajtaNagy választék nincs de azért lehet találni.
Jester
-
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #169683 üzenetére
Mindenhol kifogja rázni a kos, igazából a fékezés a fárasztó rajta, legalábbis nekem, néha úgy lezsibbad a kézfejem hogy nem is érzem hogy ráz.
Ezt szoktam használni, bekapcsolod a monti jelet és figyeled a színeket: sárga, zöld az jó a kék már rejt sz@pást a pirost meg felejtsd el.Intruder A 6 sokat agyaltam a Pirellivel nagyon akartam birtokolni egyet, de a végén döntött a józan ész és ugyanennyiért vettem Conti GP5000TL -et, persze kintről...
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz HollyBoni #169690 üzenetére
"Minden beszínezett útnak elvileg a valóságban is léteznie kéne? "
Itt az eleje és folytatom: létezik is, kérdés milyen térképet telepítesz a kütyüdre, nem mindegyiken van rajta minden út, merretekerjek OpenStreetMap-ot használ, viszont a Garminra telepített verzión nincs minden út rajta, ezért használom a OMP-t eddig ez jött be.Hasaggymeg jelmagyarázat
[ Szerkesztve ]
-
Tuvix
tag
-
Tuvix
tag
válasz HollyBoni #169719 üzenetére
A Rockrider XC 500 már GX szettel van elvileg. itouchfan (#169603) is ezt írta, az jobban XC vonal.
(#169718) vendingo
A Rockrideren a hátsó kereket és a hajtást összekötő szakasz nem tetszik, az az éles törés kicsit bántja a szemem. De pl Runner azt írta a váz a lelke az egésznek, a többit lehet később cserélni (kopás miatt úgyis kell).
Nem értek hozzá, ezért is kérdezek itt a hozzáértőktől. -
bardi
aktív tag
válasz HollyBoni #169683 üzenetére
Ha a ph-s starva csoportban benne vagy, a hétköznapi tekeréseim kétbükkfanyereg-esztergom között mennek, és 1 szakasz van, amire azt mondanám, hogy elég rázós, főleg, mióta kimosta az egészet az eső, az a rész, ami pilisszentlélekre bemegy. Onnan kifele is elég köves, és meredek az eleje, még egyszer sem bírtam ott feltekerni, de az egy rövid rész.
Dobogókőtől a zöld túristajelzés kéttbükkfa nyeregig szerintem okés, nem emlékszem nagyon köves, gyökeres részekre, egyedül a legvége, de ott lehet érdemes aszfalton menni, kétbükkfáig.'92 Honda VFR 750
-
beleriand72
tag
válasz HollyBoni #169787 üzenetére
Köszi mindenkinek. Pont a részletes megoldás előtt 1 perccel álltam újból neki, rájöttem. Egyszerű, de nagyszerű megoldás tényleg.
MI6 - Canon EOS 30D - Gaggia Classic - Mazzer Super Jolly - Klipsch R-28F - Yamaha RX A-670 - Scott Sub Cross10 - Sonder Camino Ti Rival 1x - Bianchi Oltre XR4 - Ricoh GRIIIx - Lelit Bianca PL162T-v3 - Mazzer Omega - Niche Zero
-
Runner_fxr
Ármester
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #204306 üzenetére
Már van egy Osprey Syncrom, asszem 12-es vagy 15-ös, de picit nagy és rövid 15-30km körökre overkillnek érzem a hátizsákot. Hosszabb körökre mindenképp be fogok szerezni majd egy Syncro 5-öt, az kevésbé izzaszt, mint a hátizsákok többsége.
#204307 arcitec: ha teljesen cipzáros az összes mez, az már király lenne, de az is csak a probléma egy részét oldaná meg, szal nem esnének ki belőle a cuccok, de ettől még nem stabil, ugrálnak, rázkódnak-zötykölődnek benne a dolgok és idegesítő. Remélem találok olyan mezeket idővel, amikben atomstabilan szorosan a derekamhoz tapadnak a bizbaszok. Egy normális hátizsákkal kva jó érzés, hogy stabil.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- PlayStation 5
- Mobil flották
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik
- GoPro Topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- DJI Air 2s drón (Fly More Combo) FMC - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest