- Vodafone mobilszolgáltatások
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Android szakmai topik
- MG5 menetpróba
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Június 12-én Európába is érkezik a most bemutatott Honor 200 és Honor 200 Pro
ma A Honor 200 és 200 Pro menetrendszerűen mutatkozott be, hamarosan felénk is elérhető lesz.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #166203 üzenetére
Igazából ugyan azt játszod a kezdő emberekkel, amit az endurósok játszanak veled.
Ők enduro bringára akarnak rábeszlni, mondván, hogy a felhasználásod miatt jó az neked.
Te meg a kezdőket akarod XC merevre rábeszélni, mondván hogy jó az nekik.Mindenki mindig azt nyomatja, ami hozzá a legközelebb áll.
Egy olyan embernek, aki havonta 2-3x bringára ül, megy évi szinten párszáz km-et, annak teljesen felesleges drága bringát vennie.
Ott vannak a Decathlonos riverside-ok, átlag felhasználásra teljesen tökéletesek. Ha betonról lemész kicsit, akkor sem fog szétrobbanni a kerékpár (nyilván nem kell vele ugrálgatni, mert nem arra való). -
Csokicsibesz
tag
válasz SSJmeszes #166565 üzenetére
Attól függ mennyit szeretnél rászánni.
Viszonylag olcsón vannak olyan GPS-ek amik tudnak előre feltöltött útvonalon navigálni csiganyállal (pl. Bryton 330, 420 stb.). De ott nem látod a lehetséges elágazásokat ill. viszonylag könnyű eltéveszteni egy letérést.
Vannak kicsit drágábban olyanok GPS-ek, amig még nem színesek, de már van rajtuk térkép (pl. Bryton 450). Én csak a 450 tudok nyilatkozni, azt próbálgattam tavaly, de nekem nem jött be a dolog.
Aztán vannak a drágák amik már tudnak rendes navigálni is pl. Gamin edge 530. Hétvégén próbálgattam az 530-ast és szerintem baromi jó. Ha előre feltöltött útvonalon navigál a készülék, akkor az egyes elágazások előtt 30 mp-el jelzi, hogy mikor merre kell menned. Elég jól lehet követni. Tehát nem kell mindig nézned a térképet, mert magától felugrik a térkép nézet az egyes elágazásoknál, egyébként azt az adatfület nézed amelyiket szeretnéd.
Van benne vigyél haza funkció ami szintén elég hasznos, ha elvétednél és nincs térerő vagy net, akkor simán visszanavigál a kiinduló pontra.
Plusz az edge széria oda is tud navigálni a feltöltött útvonalat kezdő pontjára, vagy ha ezt nem akarod akkor az útvonal hozzád legközelebbi részére és onnan már visz tovább azon, amit feltöltöttél.
Ja meg a Garmin a Brytonnal ellentétben tudja azt, hogy egy tekerésen belül tudod váltogatni az útvonalat ill. a navigálást is ki be tudod kapcsolgatni. Nem az van, hogy megszakad az addigi rögzítésed, hanem külön csak azt a funkciót kapcsolgatok. -
Csokicsibesz
tag
válasz nmate91 #166822 üzenetére
Külföldön az új Deore mindenhol sokkal (értsd 100 dollár) az SX ára alatt van. Kíváncsi lennék, hogy sikerült ezt itthon drágábbra kihozni...
Ha jól emlékszem valami 250 EUR a váltószett ára és talán még egyszer ennyi a fékszett. Tehát kompletten valami 170k körül jön ki. Az a plusz 50 ezer nem hiszem, hogy csak az ÁFÁ-ból jön össze. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #166986 üzenetére
Az a bajom ezzel a cikkel, hogy nem mond semmit Van egy jó címe, de a válaszért vegyem meg az újságot,. Ez teljesen ugyan az a beetetés mint amit a Strava csinált. A fele cikk ingyen van, a másikért vedd meg az újságot.
Egyébként szerintem a kerékpáros sajtó elég gáz. Tele van pr cikkekkel, mindig minden a legújabb és legdrágább cuccokra van kihegyezve. Mondjuk így átgondolva nem igazán értem a célközönséget, hogy kihez akarnak szólni.
Más: egy ideje érzem, hogy nem túl frankó a nyergem. Kb. 2 óra után már érzem rendesen, hogy fáj a seggem és elkezdek kiállni a nyeregből. Másnap is elég kellemetlen szokott lenni. Eddig azt hittem, hogy nagy a seggem a nyergemhez. De most, hogy a fórumon is feljött a nyereg téma megnéztem az ergon honlapját, ott van egy kalkulátor. Az alapján nekem simán S-es méretű nyereg kéne és szerintem a bringámon van egy M-es nyereg.
Ha nem a szélességgel van a gond, akkor mivel lehet? Nyereg pozíció?[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #167009 üzenetére
Az a bajom, hogy nem nagyon tudom mit kéne keresnem.
Egyszerűen kényelmetlen és érzem, hogy zsibbad mindenem, gyárilag valami hasonlóval jön a bicó.
WTB van egy ülő csont kalkulátor ami a csukló szélességből számol. Az alapján 133 mm az ülőcsont távolság és 131-155 mm közötti nyerget ajánl.Nem tudom ez mennyire pontos, de valószínűnek tűnik, hogy az M-es méretűnek jónak kéne lennie.
-
Csokicsibesz
tag
válasz vendingo #167107 üzenetére
Én simán hátizsákban szoktam vinni a kaját. Van egy Bagaboo-s futártáskám, meg van egy sima hátizsákom is. Ha jó a dobozod, akkor onnantól nyert ügyed van.
Szerintem az Ikeas dobozok teljesen megbízhatóak, nekem még nem volt velük problémám. De ha biztosra akarsz menni, akkor még berakod a dobozt zárható nejlonzsákba (szintén Ikeaban lehet venni, de nem tudom mi a rendes neve). -
Csokicsibesz
tag
válasz xy.zsolt #167140 üzenetére
Nincs benne üzleti potenciál, mert nincs rá fizetőképes kereslet.
Alapvetően itthon azoknak a száma, akik a kerékpárra sportként tekintenek elég szűk. Ez a szám aztán tovább oszlik az országútisok, meg a montisok között. Ha megnézünk egy maratont, akkor alig van pár száz induló. Ha megnézzük a korfa elosztást, akkor még rosszabb a helyzet. Alig vannak fiatalok, a 2019-es évben 19-29-es korosztályban összesen 20 nevező volt…A montisok közül sem akar mindenki bikeparkozni, vagy erre költeni. Azok a fiatalok, akik szívesen tolatnák az extrémebb vonalat sincsenek, úgy kitömve, mint nyugaton. Ehhez kell legalább egy 5-600 ezres bringa, költség a karbantartása, aztán még pénz a bikepark belépőre, felvonóra stb.
Biztosan van egy szűk réteg (100 ember alatt), akinek van bringája, van pénze, de rájuk nem lehet üzleti modellt építeni.
Személy szerint ez a közösségi bikepark építés nekem sokkal jobban tetszik. Mert van benn egy elég erős közösségépítő vonal. Igazából a jogszabályokat kéne kicsit, úgy átírni, hogy legyen erre jogszerű lehetőség, bizonyos szabályok betartásával.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz f4lcon #167161 üzenetére
Szerintem igazából, mindegy is, hogy 1-1 cég, milyen árbevételt csinál.
Én tökre elhiszem, hogy egyre többen vesznek e-bikeot, ami többe kerül, mint a sima bringa. Ez nemzetközileg is így van, tiszta sor.Azt a részét már azért lehet vitatni, hogy ez a vásárlói réteg, hogyan is oszlik meg. Drága e-bikeot nem valószínű, hogy a 19-29-es korosztály vesz. Nem mondom, hogy ebből a korosztályból senki nem vesz e-bikeot, de nem gondolom, hogy ez lenne a meghatározó.
Saját tapasztalatim alapján inkább az idősebb (40 feletti) embereket látok e-bikeon, néha 1-2 családot.A fiatalabb korcsoportnál szerintem az első kocsi, első lakás előrébb van a prioritási sorban. Nem gondolom, hogy tömeges (több ezer ember) lenne az, aki a hobbijára éves szinten ki tud adni több százezer forintot (mondjuk legyen 300e ft/év).
De az egész bikeparkos dolog szerintem nem itt bukik el. Hanem ott, hogy mennyi pénzt kéne ebbe beruházni és ezt mennyi idő alatt hozná vissza és mikortól lenne nyereséges.
Ha egy piaci viszonyok alapján működi vállalkozást nézünk (tehát nem állami feladatot), akkor annak előbb, vagy utóbb (de inkább előbb) pénzt kell termelnie.
Magyarországon nem igazán vannak síparadicsomok, ahol minden infrastruktúra adott: van felvonó, van épület, van fürdő, wc, öltöző stb. Ezt a semmiből felhúzni baromi sok pénz. Aztán üzemeltetni is kell, karbantartani, stb. Tehát egy egyszeri beruházáson túl folyamatos fenntartási költségek is vannak.
Ha már megvan a beruházási és fenntartási összeged, akkor lehet számolni a többit. Mivel ezek fogják meghatározni, hogy mennyi lesz a belépő, mennyi lesz a szervízdíj, szállítási költség stb.Ha tömegsport lenne a kerékpározás Magyarországon, akkor biztos lett volna olyan befektető, aki ráugrott volna erre az ötletre. Szerintem a kerékpározás még mindig egy „úri” sport, nem hinném, hogy a bringatulajdonosok jelentős része 4-5 évente új kerékpárt venne.
-
Csokicsibesz
tag
válasz sebgutkopf #167265 üzenetére
Nekem egy olyan megoldás szimpatikus lenne, mint ami van Ausztriában, Svájcban vagy Németországban. Legaláisan lehet bringázni a hegyekben, jelölt útvonalak vannak, szépen ki van táblázva és karban tartva.
Tegnap voltam tekerni, katasztrofális állapotban van az erdő. Mindenhol letört ágak, kidöntött fák, a vízfolyások teljesen szétszedték az ösvényeket, a gaz már égig ér. Nagyon kételkedem benne, hogy az erdészet ekkora területet belátható időn belül rendbe tudna tenni.
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #167291 üzenetére
A kommentjeid alapján, úgy érzem elég frusztrált vagy. Ezeket a dolgokat el kell engedni...
Attól hogy valaki hülye, arról nem a bringa tehet. Akinek ennyi esze van az teljesen mindegy mivel közlekedik.Mindenkit érnek atrocitások a közlekedés során, teljesen mindegy, hogy kocsival vagy bringával mész. Ha nem tudsz ezeken továbblépni és ennyire ráfeszülsz az ilyen esetekre, akkor inkább ne közlekedj.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #167849 üzenetére
Most egy abszolút hülye kérdésem lesz: a press fit-es csapágyat ki lehet szedni a vázból és utána vissza is lehet rakni?
Egy ideje hallom, hogy valami néha kattog a bringán és el szeretném vinni szervízbe. De nem szeretnék ott rádöbbeni, hogy valami totál hülyeséget kérek.
A press fit-es csapágyat is ugyan úgy lehet szervizelni, mint egy hagyományosat? -
Csokicsibesz
tag
Ezektől a hirdetésektől kiráz a hideg. Alapvetően baromságnak tartom azt, hogy valaki egy több éves bringának oda írja az eredeti árát vagy egy jó nagy számot. Ez egy rohadt nagy baromság.
Ha valaki használtba néz bringát, akkor pont azért teszi, mert kevesebbért akar bringát venni, mint újonnan amennyirét újonnan lehet venni.
Ahogy olvasod a hirdetés, úgy lesz egyre nagyobb baromság az egész:
„Tekintélyt parancsoló 165mm rugóút” --> kinek ill. minek parancsol tekintélyt?
„Kifejezetten Enduro, DH és extrém All Mountain felhasználáshoz fejlesztve” --> most melyikhez akkor? DH, Enduro, vagy AM?
„Többfunkciós belső kábelvezetés - rejtett kábelvezetés a dropper nyeregcsőhöz” --> mi lehet egy kábelvezetésen több funkciós?
"Kevlárral védett/megerősített alsó-cső" --> van valami ragasztva az aljára
Ez csak az első blokk, az árig még el se értem.
Ezt elolvasva én tuti nem vennék itt semmit. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #168174 üzenetére
Értem én a koncepciót, meg tudom, hogy nem nekem szól. Csak tényleg találomra kiemeltem 3-4 sort, hogy mekkkora baromságok vannak a hírdetésben.
Tudom, hogy a DH ill. Enduro szavakkal sok embernek el lehet adni még a szart is.Rendszeresen látok a városban merevvázas bringákban RS Boxxer-el rohangálni embereket. Aztán a delikvens a Margit hídra nem tud feltekerni...
-
Csokicsibesz
tag
Van valakinek esetleg 575 meze vagy gatyája? Mi a vélemény róla?
-
Csokicsibesz
tag
válasz Kasya #168400 üzenetére
Mire lenne használva? Maratonozás?
Akkor lehet értelme a 2x12-nek.Szerintem az 1x rendszerek is bőven jók az átlagfelhasználók számára.
Egyébként korrekt a bringa felszereltsége, de ez ilyen árért el is várható. Egyedül a kerekek azok, amik a gyengécskék. De ez általában mindenhol így van. Azokat érdemes lehet később cserélni valamilyen komolyabb szettre. -
Csokicsibesz
tag
válasz Kasya #168416 üzenetére
Váltó:
Bevallom nekem megkönnyíti a dolgomat, hogy nincs első váltó, mert nem kell figyelni a keresztbe váltásra. Nekem csak bonyolította a dolgokat az első váltó, mert szinte mindig csak egy első lánctányért használtam.
Shimano-nak van 1x12-es rendszere XTR, XT, SLX és Deore felszereltségben. Ami az általad linkelt bringán van az is egy XT szett, csak a 2x változata. Egy 32-50 szerintem majdnem mindenhova elég.
Szerintem ha egy szériából veszel 1x vagy 2x rendszert, akkor ott nem lesz minőségbeli különbség a kettő között. Szerintem ugyan abból az anyagokból lesz a hátsó sor meg a lánc is. Max az elosztása más a két sornak.
Mondjuk ha nagyon sokáig mész és nagyon nagy távot, akkor ott lehet kijön a 2x12 előnye. Mondjuk egy Salzkammergut Trophyn lehet már kiadja a matek.
Kerekek:
Ezek a gyártó saját márkás kerekei, talán ha jól néztem akkor 32 küllős, Shimano Deore kónuszos agyakkal.
Nem tudom megmondani, hogy milyen minőségi a gyári felni. De az esetek nagy százalékában ugyan azok a kerekek vannak a pár százezres és a közel egymilliós bringában is. Nyilván minél többet kap a kerék annál jobban kijön, a minősége.
Én kb. 3 év alatt nyírtam ki a gyári felnijeimet. Igaz, hogy kaptak is rendesen.
Egy ipari csapágyas (az angol elnevezése sealed bearings, talán kicsit beszédesebb) agy egyrészt könnyebb is, mint a kónuszos és karbantartási oldalról is egyszerűbb kezelni (csak cserélni kell a csapágykat).
Egy jobb felniben már csak 28 küllő van, vagy még kevesebb, a küllők egyenes fejűek (straight pull) stb. Szerintem egy jobb kerékkel, ami már tubelessre van alakítva és egy normális súlyban lévő külső gumival még 500g-ot, vagy talán még többet le lehetne faragni a bringa súlyából.
Ha a kereken változtatsz, akkor az jobban érződik, mint egy kormány vagy nyeregvázcső csere. -
Csokicsibesz
tag
válasz Kasya #168422 üzenetére
Ez a váltó dolog, pont olyan mint a vallás: ki az egyikre esküszik, ki a másikra.
Ez a két nagynevű váltó van a piacon (tudom van még Campa, de MTB szempontból lényegtelen), valszeg nem véletlenül alakult így. Nem gondolom, hogy alapvetően szar lenne valamelyik is.Objektíven nézve nem hinném, hogy óriási különbségek lennének az azonos kategóriában lévő Sram és Shimano cuccok között. Nyilván, ha te az egyik gyártót preferálod, akkor válassz olyan bringát, ami az általad kedvelt gyárót termékeivel van felszerelve.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #168700 üzenetére
A jobb bringaszállítókat valóban nem tudod túlhúzni, mert kattan egyet és nem engedi tovább feszíteni (pl. Thule).
Azon a típuson ami pl. nekem is van, azon akármeddig szorítható a bilincs. Valószínűleg én is túlságosan rászorítom a vázra, mert picit már sikerült megkarcolnom azt. Mondjuk horpadást még nem sikerült egyenlőre összehoznom (remélem ez így is marad). -
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #168805 üzenetére
Szerintem teljesen megegyezik minőségre azzal, amit pár napja írtam a Cube gyári kerekeire.
Semmi extra, Shimano konuszos agyak vannak elől hátul, 32 küllős TLR kerék.
1-2 év múlva megérheti lecserélni a kereket egy kicsit komolyabbra. DT pont most frissítette az 1700-as szettjeit.Mondjuk én elsőnek tutira gumit cserélnék (Ikon vagy Race King) és átalakítanám TL-re. A többi utána már csak úri huncutság.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Esetleg lehet már tudni, hogy a most belengetett korlátozások, hogyan fognak kihatni az idei versenyekre? Gondolok itt a Bükk és Balaton Maratonra.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #169408 üzenetére
A tavalyi Balaton Maraton beszámolók után én totálisan abban a hitben voltam, hogy ez jó pálya. Tegnap megnéztem és atom szar
Ez inkább egy gravel szőlőhegy és borászat néző túra. Eddig úgy voltam, hogy vártam az augusztusi versenyeket, de ez a pálya teljesen elvette a kedvemet.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #169435 üzenetére
Amikor úgy jön ki a lépés, akkor ki szoktam tekerni hétvégén Nagykovácsiba. Összehasonlíthatatlan a két pálya.
Balatonon van mondjuk 1 (ha nagyon akarom akkor 2 mászás) a többi meg megy a sóder úton, a mezőn, meg a betonon.Nagykovácsiban meg mondjuk van 5-6 normális mászás, meg aztán lefele is amire azt tudod mondani, hogy na ez jó volt. Balatonon még lefele sincs.
Azt csak zárójelbe mondom, hogy a pálya iszonyat gány állapotban van. Semmi nincs lekaszálva, vállmagasságig ér a gaz. A pályára rengeteg helyen benyúlik a vadrózsa, egy helyen egy fa van a nyomvonal kellős közepén. Sőt, hogy legyen egy kis kihívás a pálya egy szakaszán ki van írva, hogy vigyázat méhek. Have fun.Bükk középtávon nem voltam még, remélem az jó lesz. Mondjuk ott az a bajom, hogy a verseny kint van egy szántóföldön 0 infrastruktúrával.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #169449 üzenetére
Bükkel nekem az a problémám, hogy nincsen semmi, mivel kint van egy szántón.
Se wc, se bringamosó, se zuhany stb.Közben elolvastam még egyszer amit írtam és kicsit félre érthetőre sikerült. Szóval a Balaton Maraton útvonala van elég gány állapotban, 1 hónappal a verseny előtt.
Nagykovácsi az teljesen korrekt, ott látszik, hogy rendesen karban van tartva. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #169455 üzenetére
Crk. azért mégiscsak Nagykovácsiban van. Ebből adódóan van rendes parkoló és nem kint vagytok egy mezőn. A versenyközpont is a Teleki-Tisza-kastály kertyében van. Szóval itt kicsivel jobb a helyzet.
Alapvetően kritikusnak tartom azt, hogy milyen körülmények vannak a magyar versenyeken. Szlovákiához képest hatalmas a szakadék. Pedig ott sincs kacsalábon forgó palota, csak van pl. a kerékpármosónál álvány, kefe és mosószer. Van öltöző és normális zuhanyzó meleg vízzel. Szóval ilyen apróságok. Nem pedig az, hogy a rét közepén próbálod levakarni magadról a sarat jéghideg vízzel.
-
Csokicsibesz
tag
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #170151 üzenetére
Csak sima karbantartás, csapágyak átkenése, teló kisszervíz, váltóbeállítás semmi extra.
Mondjuk egy kicsit eljátszottam a gondolattal, hogy a harmadik X-re beruházok valami nagyobbra (SID vagy új XT váltás). De igazából egyik említett alkatrésszel sincs semmi gond. Simán meghaladja a mostani bringám az én tudásomat. Az edge képességeinek sem használam ki a felét se.
Igazából rendesen neki kéne állnom, keresni egy edzőt akivel tudok rendesen együtt dolgozni. De ezt mondtam kb. 5 hónapja is, azóta se történt előrelépés a témában.
Lehet inkább el kéne engednem a témát egy kicsit.... -
Csokicsibesz
tag
válasz Somatom #170166 üzenetére
A békéltető testület az nem bíróság, hanem a területi iparkamara mellett működő testület. A kolléga teljesen jól mondta, nem kötelező erejű a döntése (kivéve ha van alávetési nyilatkozat).
Általában szavatosság-jótálássi ügyekkel nem éri meg elmenni íróságra, mert nagyobb az ügyvédi költség, mint a pertárgy érték. De ha nagyon szeretnél pereskedni én szívesen segítek.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #170264 üzenetére
Megkérdezhetem, hogy hol tart a tagod története? Meg tudta mondani valaki, hogy mi a baja?
Most hogy használod a merev montikat is a nagy bringa mellett, mennyire érzed szükségesnek a hátsó felfüggesztést?Egyébként sajnos tényleg Balkán vagyunk. Teljesen mindegy mekkora értékben veszel valamit, a hiba ügyintézés mindenhol nehézséges. Ezzel nem azt mondom, hogy ez így rendben van sőt! Inkább vásároljatok olyan eladótól, aki korrektül intézi ezeket az ügyeket.
Valószínűleg egy Rose, Canyon, vagy akár bármelyik nagyobb német webshop gördülékenyebben intézi ezeket a dolgokat.Sajnos mi vásárlók tartjuk fenn ezt a jelenlegi helyzetet. Csak akkor lesz változás, ha a nem pénzeljük tovább a beleszaró cégeket.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #170966 üzenetére
A dobozos Slime olyan, hogyha kitekerem a presta szelep közepét (angolul valve chordae) akkor minden szerelgetés nélkül rá tudok tölteni. Pofon egyszerű nem kell szétszednem semmit.
Kedden találtam a hátsómban egy baromi nagy szálkát, amikor kihúztam lehetett hallani, ahogy jön ki a levegő. Kétszer átpörgettem a kereket semmi hang nem volt. Aznap fújtam rá. Ma mentem tekerni egyáltalán nem vesztett nyomást se az első, sem a hátsó kerék.
Ja szar a TL....Más: Bükk Maratonra te, hogy készülsz piával? Egy 0,75-ös meg egy 0,5-ös kulacs elég? Kicsit fosok, hogy a meleg miatt kevés lesz a kulacs. De nem sok kedvem lenne cipelni az ivótasakot végig a hátamon.
Megint más: Eddig baromira nem volt megelégedve a Machetevel, tök szarul mozgott. Most valamit csináltak a szervizben, mert iszonyat jó lett. Olyan mintha kicserélték volna a telót, rá sem ismerek. Elég brutál, hogy most mennyivel gyorsabban tudom neki engedni lefele, mert végre mozog rendesen.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Sirandrish #171226 üzenetére
Alapvetően szinte mindegy milyen mozgást végzel, a lényeg az intenzitás.
Ezt legkönyebb pulzus alapon nézni. Minnél alacsonyabb pulzuson végzel valamilyen tevékenységet, annál kevesebb energiába kerül a szervezetednek (tehát annál kevesebb kalóriát égetsz).Célszerű nagyjából belőni a pulzus zónáidat és akkor nagyjából lehet kalkulálni, hogy az adott tevékenység kb. mennyi kalóriát égetett el.
150-es átlag pulzussal olyan 500-600 kalória elégetése reálisnak tűnik. De ez is függ a nemtől, kortól, fizikai állapottól stb.
1000 kalória/órához olyan pulzus értéket kéne produkálni ami szerintem nem kivitelezhető. -
Csokicsibesz
tag
válasz bardi #171393 üzenetére
De miért akarod 190 felé vinni? Mi ezzel a célod?
Pont az a jó, ha minél alacsonyabban tudod tartani. Minél kevésbé terheled meg a szervezeted annál jobb.
Én kurvára örülnék ha egy brutál mászásnál nem 199 lenne a pulzusom hanem csak mondjuk 180.A hétvégi Bükk Maratonon 170-re jött ki az átlagpulzusom és nem esett túl jól. Ezért is jó egy olyan kerékpáros computer ami nem csak kiír egy pulzus számot, hanem valahogy vizualizálja. Az edge végig mutatta, hogy vörös meg narancssárga zónában vagyok. Éreztem is, hogy most eléggé túlhajtom magom.
-
Csokicsibesz
tag
válasz bardi #171397 üzenetére
A pulzus teljesen egyénfüggő. Van egy általános képlet a pulzusmaximum meghatározására ami a 220 -életkor, ami sokaknak jó szokott lenni. De van aki soha nem tud a képletnek megfelelő pulzust produkálni, valaki meg sokkal magasabbat is tud.
De igazából maga a szám az teljesen mindegy. Az a lényeg hogy tudd a saját maximumodat és a saját minimumodat. Ezek alapján pedig be tudod lőni a zónáidat.
Tehát lehet, hogy a te testednek egy 170-es pulzus, ugyan akkora terhelést jelent mint másnak egy 180-as pulzus. Nem maga a pulzus szám számít, hanem az azzal járó terhelés.
itouchfan: Szerintem te elég jó kondiban vagy, simán tudsz jó eredményt elérni. De egyébként ez is valamilyen szinten hülyeség ám. Mester1-ben 28. lettem, de ugyan ezzel az idővel Felnőttben meg bejöttem volna 8.-nak. Tehát önmagában az eredmény szerintem itt is félrevezető.
Én is itt szenvedek vasárnap óta, hogy milyen eredményem lett, holott a tavalyi évhez viszonyítva baromi nagyot léptem előre. Csak ugye az embernek mindig több kell....
A 29-es monti sokkal jobb választás minden téren, hidd el. Sokkal több mindent tudsz vele csinálni, sokkal jobban megy terepen. Lefele is meglehet ám pakolni rendesen és nem lesz rajta halálfélelmed.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #171410 üzenetére
Megnéztem, de igazából úgy vagyok vele, hogy ez van. Szarul esik, de egyik napról a másikra nem lehet megváltani a világot.
Nem reális az, hogy olyan időt menjek mint pl. Te miközben fele annyit nem tekertem az évben, össze vissza csinálom az egészet és nincs benne semmi rendszer.Hasaggymeg (#171402)
Minden évben tök ugyan az a pálya. Sőt Bükk Maratonon az egyes távok egymásra épülő körökből állnak. Tehát van egy kör a rövid távnak, középtáv megcsinálja ezt a kört + van egy középtávos kör, hosszútáv az rövid táv + középtáv kör + egy külön hosszú távhoz tartozó kör.Van egy kis különbség a rövidtáv, a középtáv, meg a hosszútáv első köre között, de nem kiemelkedő.
Ezen kívül mivel chippel mérnek nem csak időt látsz, hanem sebességet is. Azt is össze tudod hasonlítani az előző évi eredményeddel.xy.zsolt (#171403)
Persze tud ilyet a garmin is, hogy csipog egy adott pulzus érték felett, de szerintem versenyen teljesen mindegy. Ott inkább tolod neki ami csövön kifér.
Nekem az, hogy vizualizálja az adatot, tehát valós időben rajzolja a pulzus görbét és közben zónánként színezi is sokkal többet jelent. Lepillantok és látom, hogy zöld akkor jó, ha narancs akkor már nem igazán. Ez szerintem sokkal többet segít mint egy zónára vonatkozó szám, vagy maga egy pulzus szám önmagában. -
Csokicsibesz
tag
válasz Tuvix #171420 üzenetére
Edge 530-at használok, vannak olyan adatmezők, hogy Heart Rate Br és Heart Rate Graph, valamelyik a kettő közül rajzolja és színezi neked a zónákat.
Ez alapból tudja a készülék szofveresen, nem kellett semmilyen appot felrakni.Itt van egy lista, hogy milyen adatmezőket lehet kirakni link
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen monitort vegyek?
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Hardcore café
- Jövedelem
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest