- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
2024 - Alig egy nap múlva jön a Sony új State of Play előadása
gp Az előzetes tervek szerint több mint 30 perces lesz a műsor.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz HKorn #148751 üzenetére
Én nem értek hozzá annyira, igaz utcai ruhákban biciklizek, de a speciális ruhák tényleg jobban lehetnek.
Már csak az izzadás miatt sem jó a mezei ruha. Meg nehéz úgy öltözni, hogy ne fagyj meg, de közbe ne legyen túl meleged is, mert túlöltöztél. Így sajnos tuti az izzadás, de nem mindegy, hogy mennyire komfortos az embernek viselnie az átizzadt ruhát, vagy a speckó ruha elvezeti és nincs csatakos ruha.
A mosás külön téma, az is biztos, hogy a túl olcsó mosószer tényleg tönkreteszi a ruha anyagát. A port nem is szeretem (nem oldódik olyan jól, mint a folyékony), ezért én is a folyékony mosószert használom (vagy kapszula, de gyakorlatilag az is az csak ki van adagolva + öblítő van benne).
Ettől függetlenül el lehet itt is menni a túlzások felé, mint mindenben.
-
Fall-N
veterán
válasz Paxker315 #148953 üzenetére
Nos a sárvédő az mindig kritikus téma. Acélt vagy alut én nem vennék, bár utóbbi még mindig jobb. Az acél egy szezon után rozsdásodni fog, az alu meg könnyen horpad vagy deformálódik és ilyenkor csálén áll. A pálca kialakítása sem mindegy, mert akkor szintén el tud ferdülni. Az acél pálcásat meg jobb elkerülni szintén a rozsda miatt.
Ha nem állandó "viseletnek" szánod a sárvédőt, akkor én ilyen levehetős műanyagot vennék. Az SKS az megfelelő minőségű már és olcsó. Természetesen ronda, mint a legtöbb sárvédő, főleg hogy ez az olcsóbbik szürke műanyag, amit láthattál a régi retro MTB-kre felrakva. A lapos fém konzolt felszerelve csak le kell húzni vagy rá kell csúsztatni. Előnye, hogy tartósan száraz időben nem kell fent lennie.
Ha minőségi darabot akarsz akkor az egyrészt drágább, másrészt nem tudod elkerülni az alu-plasztik típust. Szerencsére nem mindegyik törik könnyen, gondolom azért nem akartál ilyet. Minőségi trekking biciklikre már ilyeneket szerelnek gyárilag és nem is annyira csúnya egy szolid fekete darab. Webshopon érdemes körülnézni mi az ami bejön árban és típusban is.
Amit kerülj az a műanyag sárvédő + vékony acél pálcás típus. Csörög - zörög és a pálca könnyen deformálódik.
Konkrét modellt nem tudok, mert nem élek vele.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Massmurderer #149067 üzenetére
Még jó hogy nem kell adapter. Elvileg akkor kell a mostani vázakra és telókra/villára, ha a gyári értéktől eltérsz. Pl. 160 helyett 180.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #149129 üzenetére
Én nem szarakodnék, ahogy írták előttem vagy a régi bringát kell eladni egészben vagy darabokban, de a villát nem adapterezném, inkább kéne egy tapered villa. Előbb vagy utóbb amúgy is érdemes lenne cserélni, akkor meg kár szenvedni vele. Meg egy használt tapered villa is jobb megoldás a régi eladása után szerintem. Meg sajnos váz + építgetéssel sajnos drágább lesz, mint egy komplett bringa, akár használtan, ahol az előző tulaj kifizette a felárat, hogy ő tolta ki a boltból.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #149224 üzenetére
Igazad van, de a vásárlónak ingyenes a posta a többi meg már a kínai állam dolga.
A gyártásánál vagy a marketing költségén tud spórolni egy gyártó. Általában a kínaiak az utóbbin szoktak vagy lazábban kezelik a minőség ellenőrzést és belefér nekik a refund a selejtek után. Viszont sok márkás termék is átcímkézett (pontosan azt nyomják rá nekik, amit kérnek) OEM kínai termék, még jelentősen drágább cuccoknál is. Valahol olvastam, hogy egy 20ezet Ft-os márkás nyereg (azt hiszem Specialized) is kínai csoda, csak felirat nélkül ötödannyiba kerül.
Persze az a jobbik eset nekünk, hogyha a reklámon spórolnak és a minőség a jó. Csak ez vásárlói tapasztalat nélkül lutri.
-=RelakS=-: Az egész Wish egy nagy átveréses cég. Amikor Seiko feliratú fake órákat árulnak tízszer akkora árát áthúzva, ami átverés akkor mennyire lehet komoly a cég? Alin is kapni hamis Rolexet, de itt kitakarják a logót és írják is, hogy nem eredeti. Vagy ott a fotókon az Age Girl felirat ami helyett a Rolex, Omega van az órán. Ha nem így lenne törölné az AliExpress. De kamu akció nincs, hogy 200ezer helyett most csak 10ezer Ft.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #149260 üzenetére
"Sajnos" én annyira nem használom és szeretem a Facebookot. De lehet kéne csatlakozni egy-két csoportba.
6030D: Biztos, hogy jobb mint a Zefal, mert ingyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Meg azt se felejtsük el, hogy hiába stabilabb a szélesebb kormány, lassabban is lehet reagálni vele, mint egy rövidebbel. Ezek a mostanában divatos szélesebb kormányok inkább nehéz terepen vagyis Enduro és DH gépeken a hasznosak. Mérlegelni kell, hogy mennyire lenne praktikus meg hogy az adott vállszélességhez hosszú távon is kényelmes legyen.
Alulkormányzott? Ezt se hallottam még a kocsikon kívül. De értem mire gondolsz, kevesebbet kormányoz az ember a szélesebb kormánnyal, mint egy rövidebbel. Kocsinál meg tolja ki a kormányzási ívből az orrát.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Viszont egy előnye van a széles kormánynak, több kütyü fér el rajta. Nekem a 680 mm-es XLC-n alig fér el a két RevoShift váltó + első lámpa + Bryton 15* + Saccon fékkarok + KLS mini csengő meg a két markolat. Így is a markolat a tömpe rövidített marokváltóhoz való Shimano. De ezért természetesen nem vennék 720-as kormányt, kényelmes a mai trendekkel ellentétben rövidebb.
*A stucni meredek szögű (ez még menetes, nem A-Head) így ott nem fér el a tartója.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Somatom #149324 üzenetére
Tegnap amikor mentem edzeni pont ki volt lent? Csábi Bettina volt boxoló. Ma is jó formában van sőt. Elég izmos háta van, de szerintem nem gáz élőben. Mondjuk én megszoktam mivel közel 20 éve ebben a közegben látok eleget.
De a biki modell kategória szép és nőies a fitnessben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bringasisti #149399 üzenetére
Annál dörzsöltebb volt, a volt férje ült, ő megúszta. Itt Baján mindenki ismeri az esetet, mégis úgy jár - kel mintha ő lenne a valaki. Mondjuk kb. 3 milliárd Forintos sikkasztásról volt szó. Azóta mint minden volt sportoló "személyi edző" lett.
Somatom: Az sem lehetett rossz látvány. Én is szeretem a nem koca bringás csajokat. Csak itt 99 %-ban Crusierrel járnak a lányok. Mondjuk itt az Alföldön amúgy is egyeduralkodó a Cruiser tanyabike általában singlespeedben.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz adamch4 #149405 üzenetére
Én eddig úgy tudtam, hogy csak egy színben szokták vállalni. Nem is tudom tudnak-e két színt átmenetben. Ugyanis a festék nem folyékony állapotban kerül porlasztásra, hanem por alakban statikus elektromosság által marad meg a fémen. A festék egy műanyag polimer ami hő hatására térhálósodik és így megfolyva egyenletesen keményedik ki, "ráég". Nos itt a probléma a több színnel, mivel nehéz a port úgy szórni, hogy a megfolyást tud befolyásolni ha egyáltalán lehet.
Viszont egy sima autófényező műhely vagy egy motoros (chopperek például) airbrush festő meg tudja profin csinálni. Esetleg csináltatsz egy matt cink alapú (ez véd a rozsda ellen) alapfestést (lehet ez a porfestés is), amire ez airbrush festő ráviszi a mintát majd két réteg lakk. Ez tartós lesz és még szebb, mint a gyári. Ha lesz matrica (gyári például, akár újra gyártatva) akkor az a lakk réteg alá kell hogy kerüljön. A festék meg autófesték természetesen, nem gagyi akril dobozos. Ez is tartós, nekem Punto Sporting narancs volt ráfújva az előző biciklikre és több mint tíz évig karcmentes volt. Volt hóban, sárban használva.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz adamch4 #149409 üzenetére
Ragasztani nem tudják még nem keményedik ki, két menetben meg általában nem szórják vagy rá az első rétegre, mert nem lesz egyenletes az eloszlása és csúnya lesz és nem is lesz tartós. Ez hagyományos festékkel még megoldható könnyen, mert vékonyak a réteg vastagságok.
-
Fall-N
veterán
válasz robee19 #149504 üzenetére
Hát én nekem annyiból nehezebb, hogy dög nehéz 25 kg-os (vagy lehet egy picivel kevesebb) egy sebességes Cruiserrel kezdtem bringázni, majd tíz évig, mert "haszonkerékpár" volt, munkába járáshoz meg bevásárláshoz (akkor volt már 30 kg is a csomagokkal vagy több pl. 1# 2l-es ásványvíz +12 kg) . Most idén cseréltem le, de ösztönösen kb. 60 rpm-re álltam rá és olyan 20-25 km/h-ra és nagyjából erőből is megy a tekerés, mert megszoktam a másikkal, hogy combizomból kell megoldani az emelkedőket. De cserébe bárhol feltekerek hosszú távon is.
Persze most nem tapasom olyan erősen a pedált, mert nincs rá szükség és váltót is használom rendesen. Emelkedőn meg pörgetek, de ott nem tudom mennyi az rpm. Ezért is akarok majd venni szenzort a komputerhez.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz maximilian4 #149914 üzenetére
Bár most nekem acél vázas van (régi nem új), de mindig attól tart az ember, hogy odaüti valamihez az ember és elkezd rozsdásodni. Nem beszélve arról, hogy belülről is tud korrodálódni, amit elvileg speciálisan kezelni kellene olajjal. Van is erről a BikeMagon cikk. Sejtem hányan csinálják meg.
Bár gondolom ha nem áll meg a víz valahogy a csövekben akkor nem hiszem hogy nagyon rohadni kezd belülről.
Egyébként a mostani modern alumínium(ötvözet) vázaknál sokkal jobbak a tulajdonságaik, nem elhanyagolható a súlybeli előnyük, meg hogy nem rozsdásodnak. Eléggé ki is maxolták a gyártók a technológiát (hydroforming, terhelés alapján tervezett csőformák és vastagság stb.), persze új szabványok még jöhetnek (pl. most az átütőtengely, tapered után valami vastagabb kormány és villa szabvány).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #149975 üzenetére
Igaz inkább az alsó feszül a keresztbe váltásnál.
-
Fall-N
veterán
válasz HKorn #150570 üzenetére
Azért mert a szar utak meg fogják enni gyorsan a telót. Főleg az olcsó rugós cuccokat. Természetesen lehet használni városban telót, akár rugósat is - én is azt teszem - de nem napi 80 - 100 kilométerre vannak kitalálva és nem a sietős tempós haladásra ahol felüti az ember meg üti és vágja.
A merev acél villa is sok rázkódást és ütést felfog, ami bőven elég. Futárkodásra általában vagy fixit használnak vagy ahogy ivana is írta régi acél montit, merev villával és akár agyváltóval vagy szinglibe. Ez a karbantartás könnyebbsége miatt célszerű. A láncváltót többet kell karbantartani. Persze egysebihez kell kondi is, így csajoknak nem célszerű, inkább az agyváltó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Because #150574 üzenetére
Kollégád gondolom nem csináltatta meg az évenkénti szervizt. Ha az is megkapja a karbantartást akkor örök élet. Az Alfine meg nem zsírzással van kenve hanem olajfürdős (ahogy a Roschloff is), ott az olajat kell évente cserélni. Előtte persze át kell öblíteni tisztító olajjal.
Egyébként ha normálisan karban van tartva akkor egy Tourney is tud szépen működni. Persze ebben a bowden karbantartása is benne van, meg a lánc kenése rendszeresen. Meg ezek cseréje ha szükséges.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ivana #150592 üzenetére
Van olyan hosszméretű merev villa, mint amilyen a teló mérete.
Az agyváltó pont, hogy igénytelenebb, mert zárt helyen van maga a váltómű. Van több százezer kilométert hajtott agyváltó, ha rendszeresen karban volt tartva. Láncváltó már eleve az időjárásra érzékeny meg ha nincs kenve a lánc. Porra és sárra is érzékenyebb. Az agyváltó lánca amúgy is szélesebb és erősebb, így annyira nem kényes. Meg lehet venni rá láncvédő burkolatot, így nem éri annyira a sár és a kosz. Persze ott is elhasználódik, ahogy kopik a hátsó lánckerék is, de nem drága cserélni (500 Ft/db).
A félnél tényleg ideálisabb a tárcsafék.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #150605 üzenetére
Nem volt egyszerű felrakni a Salvot az tény. Szenvedtem is vele mire feltettem.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #150654 üzenetére
Na nekem is majdnem beletört. Pedig direkt márkás gumileszedőt vettem a BikeFunban hozzá. Lehet jobb lett volna a fém, a mostani műanyag. Egyébként jó a CST gumi, szépen gurul, 4,1 baron használom a 108 kilómhoz. Csak ne kelljen lerobbantani. Vagy elviszem a szervízbe ha baj lesz és szenvedjenek ők vele.
-
Fall-N
veterán
Milyen lehet ez a Xiaomi Mija 150psi minikompresszor? [link] Egyszer lehet kellene venni.
-
Fall-N
veterán
válasz dunkel #150729 üzenetére
Az még semmi, szereltél már tökig olaj(sár)os raklapszállítót (alias béka) vagy más hidraulikus cuccot? Ott úgy kell levakarni a fekete egykori olajat. Sajnos munkahelyen előfordul. De régen amikor targoncáztam, akkor nem véletlenül használtam a zsírzáshoz gumikesztyűt. Azt a gépzsírt leszedni még Ultra Dermmel sem egyszerű. Főleg a körmökről.
-
Fall-N
veterán
Télen szél ellen a rendes nylon anyagú síkesztyű a jó vagy motoros kesztyű. Azon nem fúj át a szél. Fillérekért van télen a Tescoban vagy kik, Pepco.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #150931 üzenetére
Szerintem azért nem ajánlják a becsúszó szárak kenését, mert réragad az olajfilmre/zsírrétegre a kosz és bele tud kerülni a teló szárába. Persze ez ellen van a lehúzó gyűrű és ha azt keni az ember akkor felfogja a koszt, amit könnyű időnként letörölni. Persze arra is jó, hogy ne kopjanak az alkatrészek és ne kotyogósodjon ki.
Inkább a beázás a nagyobb gond, persze ha szar a gyűrű akkor a por is tönkreteszi egy idő után.
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #150982 üzenetére
Te a küllő csavarjára gondolsz, aminek nipli a neve. De szerintem bármelyik bolt tart küllőkulcsot, alap olcsó szerszám. Még vidéken is kapni, pedig én nem nagyvárosban lakok. Vagy ha nem találsz akkor ott a webshop, aminek van Pesten személyes átvevő helye is, ez neked előny, nekem ez nem opció 200 km-ről.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz samujózsi #151022 üzenetére
Nekem van sok szerszámom. Van millió csavarhúzó, keretes fémfűrész, dugókulcs készlet + racsni, egy kicsi és egy nagy állítható villáskulcs, fúró, sarokcsiszoló (flex), festéshez szerszámok meg gletteléshez stb. Bicikli specifikus az nincs és lakásban élek nem családi házban.
Asszony meg nem szól, meg egyenként is leterítek hullámpapírt (ami a raklapokon szokott lenni meg az áruk között) vagy újságot. Ha mégis lesz kosz alap, hogy feltakarítom. Így nincs miért szólnia, meg egyébként sem szóljon bele.
jjeahh: Jobban is néz ki az a videó, amit mellkasról készítettek, mert így lesz "FPS nézet" amin látszik a bicikli cockpit meg a rider keze, nem csak a terep. Esetleg még a sisakra rögzíthető lehet jó ötlet és nem is lenne kényelmetlen. Ha esik az ember egy nagyot akkor tök mindegy mert törik bárhol is van.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parkr #151088 üzenetére
De egyébként nekem sem jön be ez a matricás dolog. Vagy legyen natúr alu fémszínű + pár fekete felirat vagy a fekete alapon fehér betűk. Bár az a legjobb ha semmilyen nincs rajta (mint nekem az olcsó Beretta felnin ). Egyedül akkor jön be a dolog ha bizonyos két vagy három szín kombinációja köszön vissza az egész bringán.
Például a BTWIN RockRider 520 2018-on matt fekete alapon fehér és kék volt a felirat mindenhol. Pedig egy olcsó kerékpár mégis egységes volt a design. Az más kérdés ha fele alkatrészt lecseréli az ember fejlesztés közben akkor oda az egységesség.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #151116 üzenetére
Az a baj, hogy az emberek közlekedési eszköztől függetlenül vagy gyalog is idióták. A közlekedési "kultúra" nálunk egy nulla és mindenki mindig siet és letolja a másikat az útról, ha egy kicsit is le kell lassítani valamiért. Az a fő baj, hogy sokan ha autóba ülnek akkor előjön a felsőbbségi érzés és ezzel együtt ilyenkor a gyalogos és a biciklis lesz az alsórendű, megtűrt személy, aki meri az utat használni.
Nem akarom bántani az időseket de itt ahol élek nagyon sok körülnézés nélkül az autó elé vág is úgy megy át az úton. Ma is ezt láttam, idős nő kutyával átvág az autó előtt, ami alig tudott megállni, mert a féktáv közelében volt már. Nem véletlenül volt a belvárosban mostanában sok időssel súlyos vagy halálos baleset. Ebből egy volt amiben az autós volt a vétkes. Ott két fiatal BMW-s versenyzett és az egyik elcsapott egy hetven év körüli biciklis férfit. Katasztrófa az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #151146 üzenetére
Erről az jut eszembe, hogy a múlt században amikor még az első bringák futottak, akkor pisztolyt is vittek magukkal és a felbukkanó kóbor kutyákat lőtték le. Csak neked vadászpuska kellene. De elég bosszantó egy ilyen incidens, főleg bringával, mert ha kocsival ütközik a vad, akkor "csak" a kocsinak lesz kára, az ember megússza épen.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #151289 üzenetére
Én sem vagyok ezekért oda, de csomó férfias dolgok érdekelnek.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Toobee #151554 üzenetére
Én sem szeretek nem odaillő dolgokat feltenni, de láttam már a lyukszalagnál sokkal cifrábbakat. Az alap itt, hogy rengetegen nem konzollal teszik fel az első kosarat hanem kébelkötegelővel teszik csak a kormányra. Az, hogy alul nem támasztja semmi az nem zavarja őket. De láttam már rendes piacra járós fonott kosarat is feldrótozva a biciklire.
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Motoros topic
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Kupon kunyeráló
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Alkoholista nevelde
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Androidos fejegységek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs