Hirdetés
-
Kiszivárgott egy lista a várható Lunar Lake modellekről
ph Eszerint az Intel Core Ultra 200V sorozata kilenc modellből, köztük egy Core Ultra 9-es példányból állna.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
The First Descendant - Karakter előzetesek a megjelenésig
gp Alig néhány nap van már csak hátra az indulásig, érdemes közelebbről is megnézni a választható szereplőket.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #157649 üzenetére
Ez a Decánál nem életszerű. Ők egy áruház... :)
Van még valaki rajtam kívül, aki mérleggel közelít egy trailbringa felé? :D LÁNC NÉLKÜL (250g) 11.8 kg, igaz, még dropper sincs. És csaltam, ennél nehezebb lesz a kormány is, minden más talán adott. de ezek szerint bőven 13 alatt megáll.
A külsők felmentek szépen,nulla szivárgás, egy picit izzadtam a műhelypumpával az elején, és akkorákat szólt a helyrepattanásnál,hogy majdnem besz*rtam, de a szelepmagot kitekerve, kicsit szélre igazgatva ment kompresszor nélkül is.ui: b*zi matricák, ezek le se akarnak jönni, de legalább ragacsos nyomot hagynak. a DT-ről lejött simán egyben..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #157676 üzenetére
Köszi neked is, vannak kemikáliáim , de a mechanikus leszedés a gáz főleg. Fém kaparóval nyilván nem esek neki, de valami eszköz kell, mert úgy néztem, nem jön le egyben. De ez ráér... Nem rossz a minta önmagában, de nekem még ez is sok, szeretem a letisztultabb dolgokat.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
ZolkoW
őstag
válasz Fall-N #172178 üzenetére
Én talán egyszer igen, úgy 3000 km alatt. Tegnap pont feltöltöttem egy ride-ot, amit a Rider 15 rögzített, úgy, hogy mellett ott volt a kormányon a Rider 320 is. Szerettem volna valami alaposabb összehasonlítást annál, mint amit most tudok mondani (kb. hogy: Ja, végülis a kétszer annyiba kerülő mindenben egy kicsit jobb) , de szerintem már el fog maradni
Én a 15-össel is viszonylag elégedett voltam, egymás mellett figyelve az tűnt fel, hogy a 320-as sokkal gyorsabban reagálja le a sebességváltozást, és tényleg mindenben komolyabb 1-2 fokkal. Szóval nem bántam meg, de mióta megvan, még alig mentem vele 4-5 kört. (Feleségem kapta meg a kisebbet, ha nem ez lett volna, nem cseréltem volna)
Ha bárkinek hasznos összehasonlítani, akkor itt a 320-as track, itt meg a 15-ösé.
Azt a részét nem ismerem a dolognak, hogy a PR-ok, meg egyéb eredmények hogy kerülnek kiértékelésre, a 15-össel rögzített tracket egy hónap késéssel tettem fel (át kellett írni hozzá a dátumot a fitfiletools-szal), majd később le is törlöm, hogy ne hamisítsa a statisztikát. Mindenesetre az sokkal több "érmet" ért ... pedig az időket nézve a 320-as szegmens van, ahol 1 másodperccel gyorsabb, mégsem ahhoz írta a bronzot, hanem a másikhoz, na mindegy.Ja, ha már összehasonlítás: azért a BT része a 320-nak eddig jobban működik. A legkomolyabban az zavart a 15-ösben, bár lehet vele élni, de néha egyszerűbb kábellel összedugni, mint negyedszer is újraindítani programot/bluetootht/telefont/kütyüt...
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz Fall-N #173518 üzenetére
Volt ilyenem, kb. 1-2 év alatt szétkopik minden forgáspontja és kotyog, mint az állat. Amúgy is borzasztó hajlékony, nem egyet ettek meg a küllők szar úton. A rugója semmit nem ér, folyamatosan a láncvillát csapkodta. A csapnivaló váltás teljesítményről nem is beszélve, konkrétan ilyen ősi (40-50 éves) frikciós országúti váltók szebben váltanak.
Az valamit elmond, hogy ez annyiba kerül újonnan, mint a normális 30 éves váltók. A sora/acera szint (ami még mindig nem valami jó, de átlag usernek elmegy) is kétszeres áron kezdődik.
-
modflow
veterán
válasz Fall-N #217525 üzenetére
Megnéztem a 30 perces videót a beállításról, full értem elméletben a beállítást, de nem tudtam beállítani...
Amikor már azt hittem jó, akkor mindig volt valami, ami nem ment...
Pl. tök jó volt minden, frankón váltott le, fel, de a legfelsőre nem tudtam felvinni...., amikor felment, akkor más nem ment, pl. kettőt váltott.
Azt hiszem elviszem szervizbe.[ Szerkesztve ]
-
evo87
őstag
válasz Fall-N #217675 üzenetére
Mivel a haza hálózat annyira nem kiemelkedő minőségű, lehet, hogy jobban járok, ha egyelőre maradok a 42-vel... Idénre 2-3 alkalommal Balaton kerülés van tervben a heti tekerések mellett.
Plusz néha előtör belőlem a gyerekkori énem és le fel ugratok a járdáról.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro 128GB / MacBook Air M2/ Seiko Samurai / Fujifilm X-T30 / Mazda RX-8
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz Fall-N #217752 üzenetére
Ahha... fel is akasztanám magam ha egy évben 2 sort kéne vennem. Én sorom közel 15ezer km-nél jár és köszöni szépen jól van a montin....
Országútimon 2018 óta a gyári van.
Láncra kell figyelni normális mérőeszközzel és legalább 3 láncot váltogatni, sokszorosára növelhető a hajtás élettartama. -
addikt
válasz Fall-N #217842 üzenetére
Szét kaphatom ezt itthon? Kell hozzá bármi extra szerszám? Mert akkor megnézném hány darabból van a dolog.
Hasaggymeg: megnéztem újra így is, van mozgás, előre hátra, nem mondanám azt sem hogy egy egész milliméter, de így érzem hogy mozog.
[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz Fall-N #217842 üzenetére
Belenéztem, alulról felfelé számoztam meg a dolgokat.
Akkor ez most melyik a te képed szerint? Egyedül a felső csapágy nincs a képen, azt elfelejtettem fotózni, de megvan. :_)
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
addikt
válasz Fall-N #217927 üzenetére
Honnan érdemes csapágyat venni? Nagyjából most már látom hogy működik ez, meg néztem jó pár YT videót is. Max leviszem vidékre ha cserélni akarok, ott több a szerszám is.
Hasaggymeg: kislányos zavaromban eszembe sem jutott ott.. Ahogy nézem ez egy fix cucc, monoblokk ha jól értem. Lehet ezeken húzni egy kicsit, vagy inkább ki kellene pucolni ha lehet? Kívülről persze letörlöm majd holnap.[ Szerkesztve ]
5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
bardi
aktív tag
-
balintbaba
tag
válasz Fall-N #218218 üzenetére
Mármint mi lenne igaz? Minden amit leírtam igaz.
Persze lehet kinn tekerni télen csak eléggé kompromisszumos és kényelmetlen, hozzáteszem pénzügyileg sem nagyon megérős. Teljes téli ruházat, téli bicikli, mert ugye vigyázunk a technikára - máris egy görgő árát vagy többet költöttél el a téli kerékpározásra.
Ha a hideg nem is lenne probléma, mit kezdesz a rövid nappalokkal? Jó esetben egy átlag sporttárs délután 5-kor feláll az asztaltól, lesz este 6 mire felül a biciklire. Minden tiszteletem azoké, akik télen, sötétben, 5 fokban lenyomnak egy két órás edzést. Eléggé életszerűtlen, vagy nagyon elvetemültnek kell hozzá lenni.
[ Szerkesztve ]
-
parandroid
nagyúr
válasz Fall-N #218364 üzenetére
Ízlés kérdése, nem vagyok különösebben technosznob, de nekem a sora is durva dolognak tűnt a nejem canyonján. Ami a vicces, hogy neki is feltűnt, pedig ő aztán tényleg immunis az ilyesmire. Jól volt beállítva, meg pontosan váltott, de az egész működésén érezni, hogy mai szemmel ez nem egy finom szerkezet. Párom trekkingjén egy pár éves, 3x10-es deore xt van, ég és föld, még szerinte is. Az mtb-je meg 1x11-es (vagy 12-es? ) deore, az is egy másik világ. Nekem az első országútim tiagrás volt, karbon villával, akkoriban, egy évvel covid előtt 800 euró alatt lehetett ilyet vadasújan megcsípni, most 1000 alatt kizárt, meg ugye a forint sem 350 már… A karbon országútit 105-tel már kompromisszumosan vettem, de amúgy elégedett vagyok ezzel arendszerrel, nem azért vagyok lassú, mert nem tettem hozzá még 500 eurót, hogy ultegra legyen. Trekkingen amúgy nekem is 1x-es deore van, az mtb-men meg a sokszor leszólt sram sx, de én azzal is elégedett vagyok. Szóval mindent összevetve van az a szint, ami alá szerintem nem szabad menni. Tourney egyértelműen ilyen, de a sora is erősen véleményes - nekem nemigen jött be.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #218613 üzenetére
Csepegtetős waxxal nem ilyen, azzal azért feketedik. Szal hogy érthetőbb legyen, nagyjából:
- wet olajak: nagyon zsírsaras koszos
- dry olajak: kevésbé, de még mindíg zsírsaras
- csepegtetős waxok: nincs zsírsár, van egy kevés fekete ragadós szmötyi, sokkal tisztább, de nem 100% fémtiszta. Engem ez a szint már nem zavar, gyakorlatilag nem kell többé láncot mosni
- muc off dry wax alapú kenőanyag: a normál waxhoz hasonlít, kevésbé szmötyis, kicsit jobban feketedik, de a víz könnyen leviszi. Minden mosás után tiszta a hajtás, de sarazni, esőben tekerni nem jó. Elvileg a muc off c3 is tiszta, de azt nem próbáltam, mert olaj és nem keverem a dolgokat
- forró wax: ez olvasztott paraffin viaszban merítés, ergo az egész láncot belemártod. Ez a legtisztább módszer, kvázi fémtiszta, ilyent mutattam a képemenFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #218613 üzenetére
Holmenkol Performance Lube
Ezzel épp hogy koszolódik a hajtás a többihez képest.
Nem tudom ez igazi olaj e, mert a nehezen koszolódik, kevés olajsár lesz kb 100 km montizás után. Persze feketedik tőle minden azért.
(bringán) tisztítás> olajozás> alapos "szárazra törlés" a bevált módszer.Még így, ezzel az olajjal is elgondolkodtató a muc off waxra váltás.
Szárazon tekerőknek és panelban lakóknak jó kompromisszumnak tűnik.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jano_77
nagyúr
válasz Fall-N #218646 üzenetére
EHHEZ is adnak és sokkal barátibb az ára. Ez gyakorlatilag ahogy nézem ugyan az mint a Barbieri által gyártott, amit a BIKEMAG is tesztelt és jónak ítélt meg, de olcsóbb és szintén van hozzá folyadék!
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #218783 üzenetére
Csak egy otlet: ha az a gumi csak a vazba vezetest oldja meg - es vazon belul is van bovden kulso - akkor esetleg ilyen Xiaomi rollerhez valo gumi talan pont jo lehet.
Nezzetek meg egy Xiaomi rollert, azon hogyan van megoldva a kable bevezetes.
(ha kell privizzetek ram, gyereknek van ilyen rollerje es tudok fotot kuldeni vagy tolomerovel lemerni a gumi dugot ha kell)FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #218783 üzenetére
Eloszor persze betet kopasra gyanakodtam - ki is szedtem, megpucoltam (pont van fek tisztito spray itthon), visszaraktam, ugyanugy nyekergett. Na utana jott az otlet - ha nem a parhuzamossag, a feloldalassag, a kozpontositatlansag a gond es a betet is jo meg valamint a tarcsaban sincs nyolcas, akkor csokkentsuk a surlodast. A hidraulika ugyis odanyomja majd ha tetszik, ha nem.
Altalaban megoldast keresek a problemara. Mukodott is - javult, de nem tokeletes.
Tizeves igy is azt kerdezte miert 'olajos' ez a fek. Nem tudta, hogy az olaj kozvetiti a fekerot a tarcsahoz a dugattyun at. Jogos - ilyen idosen meg nem tanultuk mi sem a kozlekedo edenyek elvet...
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #218790 üzenetére
Ideiglenesen egy kabelszem odacsavarozhato amelynek a kabelt tarto resze lehet a bovden kulsot visszatarto gyuru. A bovden pedig mehet be a vazba ahogy eddig.
Hazibarkacs, de mukodhet amig kap egy eredetit. De akar a vazhoz kabelkotegelozott kulso is megoldas lehet. Ugysem tudja osszeroppantani a benne futo spiralt - hacsak nem az ultra konnyu es full muanyag a kulso.
FőDudu
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Fall-N #218792 üzenetére
Köszi. Számomra is megdöbbentő, hogy egészen komoly boltok mennyire mostoha körülmények között tudnak szerelni. Mintha a műhely csak a szükséges rossz lenne.
Kupleráj a legpedánsabb műhelyben is lehet amikor megszórják sok munkával, de ha mindennek megvan a helye, akkor gyorsan lehet rendet rakni. Viszont amikor mindig minden máshol van és standard a rendetlenség, az tényleg borzasztó tud lenni.[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #218825 üzenetére
Nevezzuk akkor neven. Elektrolizis.
Alu es acel nem azonos elektrod potencial, ha oda viz bejut, akkor az alu elfogy.Ott szep, szabalyos bordaknak kellene lenniuk. Masik oldalon nem is volt gond.
A kulonbseget a korrozio vagy elektrolizis okozta. Mindket oldalon megvolt a porvedo gumidugo.
FőDudu
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #219109 üzenetére
Egyrészt sehol nem érintkezik nálam a vázzal azt a két pontot leszámítva ahol fel van csavarozva (második kulacs helye), szóval nem igazán tud mit kikezdeni a vázon, másrészt ha egy MTB-n nincs egy karcolás sem akkor valamit vagy nagyon rosszul csinálsz vagy nagyon jól.
Viccet félre téve nem való mindenkinek. Nálad van hátizsák, én meg inkább döglök éhen/szomjan vagy tolom ki a bringát a lekközelebbi útra ahova hívok egy taxit, hogy hazavigye mint, hogy felvegyek az övtáskán kívül bármit.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #219114 üzenetére
Gondoltam, hogy arra gondolsz de ugye ez is ilyen kinek mi... Te nem mész erdőbe emiatt nincs gondod karccal és a festésen aggódsz. Engem teljes mértékben hidegen hagy a festés állapota, eladásra meg úgy se jut el a váz ahogy magamat ismerem. A legutóbbi két vázamból az egyik ülésvilla (?? seat stay) töréssel végezte, a másik középcsapágynál reccsent. Ha lefényképezném hogy néz ki most a fejcső (nincs 3 hónapos a váz) páran a szívükhöz kapnának.
Hasaggymeg: Télen-nyáron hosszú farmert hordok és nem szeretem ha telefonon kívül van más a zsebemben. Ilyen kicsi Tiszáim vannak, ebbe elfér pénztárca, lakás és kocsikulcs, cigi + gyújtó. Szigorúan farpofára lógósan hordva olyan 2000-es évek Nu Metálos stílusban. Mondjuk most, hogy letettem a cigit gondolkodom rajta, hogy nem veszek idén nyárra újat mert nincs mit hurcolnom benne. (Most még dzseki kell, abban elfér minden.)
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #219290 üzenetére
Szerintem te teljesen másról beszélsz.
A felénél meguntam a rajzolást szóval elnézést ha valami nem egyértelmű de amiről én beszélek:
- Narancs a kazetta valamelyik tetszőleges kereke
- Kék és piros a jockey wheel (nem tudom mi a never magyarul, a váltóban a kis kerekek)
- Vékony kék és piros a láncHa hátulról belenézel (képp jobb oldala) akkor a kék jockey wheel és a kazetta kereke síkban vannak de az alsó kerék meg van döntve pár fokkal kifelé. Emiatt is van két színnel a lánc. A kék az egy síkon fut, a piros egy másikon.
Vagy ha úgy tetszik, ha a bal oldali részt nézzük akkor az alsó piros lánc pár mm-el közelebb van mint a felső kék.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
.LnB
titán
válasz Fall-N #219292 üzenetére
Természetesen nézem a bringákat. Leginkább használtan. Csak nem úgy megy most, hogy hipp-hopp veszek 4-500 ezerért egy bringát. Nagyon bennem van, de visszafogom magam.
Meg korainak is érezném még ezt a váltást. Most ez van, ezzel megyek. A lényeg a mozgás.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
FőDudu
addikt
válasz Fall-N #219503 üzenetére
Nalam ez az oreg Giant XTC szinten V fekes, mert amikor vettem a sulyom miatt javasolta a bringaboltos, hogy pedal es fek csere nem artana. A sultom miatt az egyik oldalon levo tarcsa siman elcsavarhatja a villat.
Igy lett V fekes a bringa es azota is eleg. Szoval a tarcsa tartok a kerekeken ott vannak, a vazon is ott a felfogatas a nyergeknek. Majd ha nagyon slim leszek ;)
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #219501 üzenetére
Az milyen 26"-os váz melybe belemegy a 28" is? ... ja, közben látom, a villába nem hinném befér 28-as kerék.
chubby206... az egy műanyag csavar, [link]
Fall-N... azzal állítod a kar távolságát a kormánytól, hogy pl. egy kis kezű nő is elérhesse.
FőDudu... az, hogy csavarja nem a féket, vagy súlyodat, hanem a villát minősíti. Vaddisznó 90 kilós, 25 kilós e-bikeal lefele állatkodó bringásokat is tárcsafék állít mrg.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #219509 üzenetére
Az ott a 100 kilós haverom és a tárcsafékes bringája, amit kizárólag terepen használ: [kép] [kép] [kép] [kép] . Ráadásul csak 30mm becsúszós a telója, mégsem csavarodik semerre, csak kell egy rendes minőségű teleszkóp, vagy merev villa. Ha új mtb-t vesz az ember, szvsz ma már el kell felejteni a V féket és a 26-os kereket. Használtan fillérekért más téma.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #219722 üzenetére
Már nem kívánság műsor a karbon bicó vagy alu... sokszor már csak karbon verziót árulnak.
Nekem is fura volt fully vásárlásakor. Ha lett volna ugyan ilyen alu, drágábban is azt vettem volna... Aztán bele nyugodtam. Végül is tényleg jobb az alutól
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY