- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #239127 üzenetére
Így van. Nekem is hatalmas különbség lett a CST Salvo majd 1000 g/db külső cseréjével a Kenda K-Rad 550 g/db-jára. Eleve a gyorsíthatóság jobb lesz tőle. Egyébként minél lejjebb helyezkedik el az adott alkatrész annál kevésbé számít a súlykülönbség. Keréknél meg pont a külső kerületen lévő tömeg számít, a kerékagyé kevésbé.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #239264 üzenetére
Engem ez a része nem izgat annyira, bár mindenből csak újat veszek. Sosem veszek használt ruhát, elektromos cuccot, telefont stb. Bicikli terén én jobban szeretek legózni. Veszek egy csupasz vázat és végül azt szerelem fel az utolsó csavarig. Az a baj a komplett bringával, hogy sok mindent alapból cserélni kéne (nyereg, kormány és stucni?, markolatok, váltó?, villa? stb.). Dozájnban is jobban bejön ha ém válogatom össze, bár ennél a működés fontosabb.
Fulton helyében először vennék egy olcsó acél vagy aluvázas outit (nem 20-30 éveset) az alap pozíció megszokására. Ha bejön egyáltalán akkor kis bukóval el lehet adni. Rögtön milliós bringát nem vennék, mert felesleges elsőre. Szerintem a jelenlegi után túl nagy váltás lenne. Utána eldönteneném egyáltalán kellene-e karbon vagy van olyan jó egy modern alu karbon villával, hogy teljesen fölösleges. Gravel terén is van amikor csak fél kiló súly különbség van a két modell között, így nem biztos hogy megéri a felárat.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #239365 üzenetére
Nagyon nincs ez átgondolva. Nem azt mondom, hogy a régi kunkoros változat jobb, de bizonyos szinten mégis. Adja magát, hogy a húzás irányával semmilyen szöget ne zárjon be, mert csak rontja a váltást.
Ringman: Persze minél több fokozat van annál kisebb tűrést enged meg a rendszer. De ez nem csoda, sokkal vékonyabbak ezek a 11/12/13 s láncok, mint a 6/7/8. Kevésbé is érzékenyek a pontatlanságokra. Sokkal kisebbeket is húz a bowdenen a váltó, kisebb távolságokat tesz meg a lánc két fogaskerék között a kazettán.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #239388 üzenetére
Én sem hallottam rosszat az XT-ről, csak szemre furcsa ahogy áll a bowdenházhoz képest a bowden.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #239392 üzenetére
Gondolom tartósabb is, mint egy könnyebb külső gyártó lánckereke.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #239395 üzenetére
Én nem tennék. Nem mindenkinek ér valamit is. Nekem itthon két biciklin is felsült a dolog. Viszont előszeretettel spriccelt ki a Slime pumpáláskor. Végül teljesen el is tűnt rövid idő alatt belőle. Asszony ugyanúgy kapott defektet vele. Inkább valami tej.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #239399 üzenetére
Szerintem nem is baj, azt a 200 grammot meg sem lehet érezni, főleg hogy lent van. A tartósság ls merevség fontosabb. Na meg persze jóval olcsóbb, mint venni egy XTR hajtóművet.
MPowerPH: Én már azt nem értem, hogy rakhatott rá Deore váltókat stb. Nekem maga a váz nem tetszett soha, mert túl rövid, nicsenek belőle normális méretek, acél stb. Egy igazi olcsó, acél bicikli a Landrider, kommuter bringa városba, szigorúan A-ból B-pontba. Már réges régen vehetett volna egy normális vázat, sőt igazából azzal kellett volna kezdeni. Nekem is még megvolt az ideiglenes acél, városi vackom, de már az új váz bent volt a ruhásszekrényben.
Szóval igazi anti sportgép ezzel sebességrekordokat támasztani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #239415 üzenetére
Jó gépek voltak az előzők is, fulton is ilyen Csepelt kellett volna, hogy vegyen (bár ez még Schwinn - Csepel, azok sokkal jobbak voltak).
A Cube kormányfej is nehéz, ami jelenleg van nekem, nem 130 g. Igaz a Cube sokszor csak címkéz ez egy Syntace F149 Cube festéssel. Viszont erős és a Syntace logósra 10 év garit ad a gyártó. Kicsit mondjuk lehetne rövidebb (90 mm) de nem nagyon találtam webshopban sem +/- 17°-os stucnit, ami 50-60 mm hosszú. 70-es bezzeg van. Gyári adatokkal úgy látszik szeretnek kummantani, meg ahogy írod a legkisebb vázméret súlyát adják meg.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #239417 üzenetére
Nem tudom, én úgy hallottam, hogy kábé fele annyit bír egy lánc (meg a sor is?), mint egy motor nélküli változat. El is tudom képzelni, mert nagyobb a nyomaték. Viszont a logika szerint ha nincs időben cserélve a lánc, akkor előbb elkoptatja a sort is, mert nem tökéletesen fekszik fel a lánc a fogak közé. Aki laikus az nem fog láncnyúlás mérővel méricskélni, aki tudatos és cserél időben, annál el tudom képzelni, hogy nem fele annyi ideig bírja, hanem tovább.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #239486 üzenetére
Fordítva, én nem tudom elképzelni te hogy tudsz azon tekerni két percnél többet.
Ma is a gyereket haza kellett hozni az asszony Cruiserével, mert azon van a gyerekülés. Egyenes háttal kell rajta ülni, kész szenvedés nekem. Sajátomon meg -16 °-on van a kormányszár és bőven lehetne alacsonyabb simán.
Egyébként mivel kicsi és rövid a váz ezért szar a hátadnak. Ha normális lenne a méret akkor lehetne alacsonyan a kormány.
Mostani setup: [kép]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #239565 üzenetére
Mindenki azt használ, ami akar. Én Garmint nem vennék, jó a Bryton. Ugyanez az iPhone-nal, maradok az Androidon. Az viszont igaz, hogy mindkettő erősen túlárazott. Múltkor is néztem, hogy lazán 300+ ezer Ft egy Garmin sportóra. A legolcsóbb Garmin computer árán meg kijön egy csúcs Bryton.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #239607 üzenetére
Vita nem lesz belőle, én elégedett vagyok a kínai cuccaimmal. Poco X3 Pro 6/128 telefonom van, Amazfit Band 7 karkötő mellé (előtte Mi Band 4 - 5 - 6 volt). Mindkettő jól működik. Az egész lakást Sonoff okosotthon cuccok látják el (összes világítás például). Xiaomi Mi 1800 WiFi6 Routerem van, az is jól működik A biciklihez meg Bryton 320 van, azzal sincs semmi probléma. Huzamosabb ideje használom őket, így más véleménye számomra nem mérvadó, aki nem használt ilyen eszközöket. De a Bryton Rider 15 is szépen tette a dolgát 3 évig, csak komolyabb tudást akartam, főleg hogy több adat férjen ki a kijelzőre.
Visszatérve a csúcs Bryton komputerre, Facebookon a Bryton csoportban meg vannak elégedve az S500-zal és az S800-zal is. Olyanok is akik használtak vagy használnak jelenleg is mellette Garmint. Azoknak csak adok a véleményére. Viszont a Garmin csoportban is sok a panasz, így azok sem teljesen jók, sőt több panasz van, mint a Brytonra. Bryton terén a szerver kiesés ami elő szokott fordulni, meg néha fagyás. De az van a Garmin 1020-nál is.
A Garmin sportórák árazása viszont vicc sajnos. Igaz ott még egyenlőre nincs erős keleti komoly konkurencia.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #239748 üzenetére
Tök mindegy a nyomás. Ez egyrészt nem outi, másrészt egy köves részen felütés veszélyesebb tud lenni vagy a túl nagy nyomatékkal meghúzott küllők. De láttam már túlterhelt e-cargo biciklit is, ott is végig repedt a felni. Vagy csak szimplán túl nehéz rider + nehéz csomag.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZavaBalazs #239755 üzenetére
Ennek adja is magát a Jade név tényleg. 🙂
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #239764 üzenetére
Ne gondold túl. Mivel kicsi a vázad ezért túl közel van a kormány, mivel rövid a felsőcső. De általánosságban minél előrébb dőlve van a testhelyzet annál több teher adódik át a karoknak (és a hátnak, ha gyengék az izmok). Ezt edzéssel lehet javítani, vagy megszokod. Mint tapasztaltad ha egyenes helyzetben tekersz vagyis minél kevésbé dőlsz előre a törzs, derék veszi át a terhet, ami rosszabb.
Másik része, ha változik a kormány és a test helyzete, akkor lehet hogy a markolat már nem megfelelő. A nyereg az biztos nem lesz jó, minél keskenyebb kell. Általában azért zsibbad a kézfej, mert elszorítja a keringést. Másik markolat kell az biztos.
Outi más lesz. Ott eleve ha már veszel másik bicikit akkor megfelelő méretű kell. De ha két vázméret között jönne ki akkor a kormányszár hosszával lehet kompenzálni, persze bizonyos határok között, mert az irányításra lenne negatív hatással.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #239846 üzenetére
Nem volt nyelvújítás csak majd mindenki stucnizza. Dió nem tudom honnan jött annó, a kettős csillaganya is "rózsa" lett a köznyelvben. Itt a környéken mindenki ékes kormányszárnak hívta, ezért sem volt furcsa nekem. De lassan ez is kihal talán, mint az ékes hajtókar. Egyébként szerintem inkább ékre hasonlít a vágott cső, mint dióra.
Akkor abszolút nem értek az a karbon villanyakhoz való expander, miért lett "dugó"?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #239872 üzenetére
Semmi fájdalom vagy egyéb baj. De én abból a szempontból nem vagyok releváns, hogy testépítek 20+ éve így az összes izomzatom elég erős, hogy röhögve elbírja a plusz terhet. Ezért is szokták ajénlani, hogy legalább saját testúlyos vagy szabadtéri gyakorlatokat csináljon az ember.
A kéz zsibbadása az nekem is markolat cserével és szélesebb kormány cserével megszűnt. Előtte pár kilométer után már zsibbadt a kézfejem. A zsibbadás az mindig azt jelzi, hogy valamiért nem jó a keringés azaz a kéz pozíciója.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #239961 üzenetére
Azt ugye tudod, hogy van menetrögzítő? Karbonpasztának semmi keresnivalója az acél és alumínium alkatrészek között. Loctite 222 kis méretű csavarokhoz, 242 pedig általánosan, akár középrészhez is jó. Ameddig nincs karbon alkatrész/váz a háznál, ne használd.
Az SPD helyett küld nyugdíjba a Csepelt vagy ajánld be a bemutatótermükbe. Elrettentő példaként.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #240005 üzenetére
Jó hosszú kormányszár van rajta, jó lusta lehet a kormányzás. Csere egy 35 mm-esre és rögtön jobban festene.
Egyébként én is ebben a cipőben járok, mert kicsit hosszú a 90 mm-es szár, hiába jó a -17°-os szög. Több helyen megnéztem, de nem nagyon találtam hasonló +/- 17°-osat, ami kábé maximum 45-50 mm hosszú. Most a DH szárakat nézem azok rövidebbek, lehet abból lesz rendelés.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #240014 üzenetére
Igen, nekem is az a gondom, hogy széles kormány mellett lassult a kormányzás, nem reagál olyan közvetlenül. Ameddig +17°-os szögben állt addig rövidebb volt a távolsága.
A kiszemelt viszont nem egy Funn Stripa vagy más böhöm lesz, hanem csak egy KLS ALM/EN 50 45 mm [link] , ami úgy néz ki, mint egy rövid egyszerű sima XC fej. Abban igazad van, hogy irtó hülyén néz ki például ez: [link] Ez egy Zoom DH 50/30, ami elrontja a Mali klasszikus geós XC-t.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240017 üzenetére
Rövidebbekre számítottam. Akkor lehet maradok a 50-60 mm-nél. Viszont majd mind -16-20 °-osat használ.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240022 üzenetére
Nekem egy XLC volt 25,4-es befogóval 580 mm széles. Állandóan zsibbadt a kezem, így vettem helyette a KLS Advanced XC kormányt, ez 740 mm-es. A zsibbadás megszűnt, így kellett a szélesség. A stucnit helyben vettem SOS-ben, mert a Zoom csak a 25,4-es befogóhoz volt. Rövidebbet vettem volna alapból, de ez volt kéznél. Így negatív szögeben már jobb, csak lehetne rövidebb. Először 60-70 mm-re gondoltam, csak úgy voltam vele, mi az az 2-3 centi mínusz. De lehet maradok a realitás talaján és lesz 60-70 mm és -7°, mert +/-17°-osat nem nagyon találni rövidebből. KTM comp van -17°-ban, de a 60 mm készlethiányos.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #240025 üzenetére
Végül elmenetem ismerős boltjába az előbb és vettem egy Merida Expert +/-17° 60 mm szárat. Jó áron megkaptam, 5990 Ft volt, neten kábé a duplája. Járt hozzá egy Merida A-Head kupak is, azt teszem fel az Acor helyett. [kép]
Volt nála egy Crank Brothers Titan, de sajnos az 90 mm hosszú volt, pedig az is szép darab lett volna, igazi kikönyített cumó.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #240027 üzenetére
Legegyszerűbb sajnos egy karbon villával lenne lemenni. Viccet félretéve sajnos a legdrágább dolgokkal lehet súlyt nyerni, kerekek, teló, hajtás. Kormány, nyeregcső, kormányszár alig pár 100 grammot hozna, összesen persze lenne azzal is 0,5 - 1 kg közti mínusz, de mennyi pénzért.
jjeahh: Igen a testbikeos versenyző is Giant XTC alapon épített könnyű bringát, a 7,4 kilóst az Canyon Lux Word Cup CFR alapon építette. [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Munka előtt "nagyon ráértem" (5 perces művelet volt), így feltettem az új konfigot. Most nem nyaltam el a csavarfejet. Egyenlő távolságra a rések a csavarozásnál az előlapon és előírt 6 Nm-rel meghúzva a csavarok. Érzésre kevésnek tűnik, tényleg nem árt a nyomatékkulcs.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz koshmar #240089 üzenetére
Soha nem jártam még így, mert az alu hajtókar nem törik így. Ez a műanyag borítású acél hajtókar a '90-es években volt divat az alsó kategóriában, amikor még Shimano SIS 3x6-os váltók voltak. Anyósomnak volt ilyen hajtóműve, a nadrágszárvédő szürke műanyag szét is tört rajta.
Nekem az előző költséghatékony városi vackon egy huszononpár éves Shimano TY30 volt, az full alu volt. Több tízezer km volt benne, használtan került hozzám és még 3 évig tapostam. Ott a nagytányér fogai törtek ki, így kukáztam.
-
Fall-N
veterán
válasz HKorn #240105 üzenetére
Meg lehet oldani. Cseréld ki a kormányt, ha kényelmetlen lesz veszel egy hosszabb kormányszárat. Egész 110-120 mm-ig vannak, azzal lehet kompenzálni. Kormányból is van hajlított, azzal is lehet variálni. Arra vigyázz, hogy az új kormány szélessége ne legyen túl széles, hogy arányos legyen.
-
Fall-N
veterán
válasz koshmar #240111 üzenetére
Szerintem a minimum szint egy Tourney TY301/501. Az masszív, mint az állat, cserébe nehéz. Nekem az utóbbi van. 10ezer Forint volt tavaly, majd cserélem integrált hajtóműre (össze akarom kötni egy 1x9 váltás cserével).
SunRace kicsit drágább, de abban cserélhetőek a lánctányérok.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Blackhole13 #240115 üzenetére
Nem a saját hirdetésed így nincs bünti. A második Canyon link nem működik. Nekem a Commercial tetszik, de a Canyon Stoicot ismerem az is jó gép.
-
Fall-N
veterán
válasz Blackhole13 #240118 üzenetére
Ragley 27,5+-os így befér gyakorlatilag a 29" kerék is. Persze nem a 3" széles.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #240103 üzenetére
Rugós teló akkor mozog csak ha van benne olajpatronos vagy régebben olajfürdős visszaút csillapítás. Persze akkor is nehéz az acél tekercsrugó miatt. Ezek már 40-50ezertől indulnak. Nem kell félni tőlük régen levegős előtt csak ezek voltak. Levegőst használtan kapni hasonló áron használtan, csak érteni kell hozzá, hogy ne anyagi csőd legyen utána a felújítása.
Én ha nincs nehéz terep akkor inkább merev karbon villát tennék bele. Ad az is komfortot, 0 karbantartást igényel és jóval könnyebb (600-700 g között van a súlyuk). Én is ezt terveztem, de nem találtam megfelelőt tavaly. Viszont ha tönkremegy a Suntour XCM akkor rendelek egyet Kínából. Rugós olcsó telót nem érdemes venni, nehéz, nem mozog és hamar kotyogni fog a szára. Cserébe nehéz. A kettő között ott van még az alu merev villa, bár nem sokkal olcsóbb, mint egy kínai karbon villa.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen