Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • smkb

    őstag

    válasz zoli03 #97657 üzenetére

    " És mi van, ha egy szélesebb gumi nagyobb felületen fekszik fel, mint egy keskenyebb, de a szélesebbnek sokkal jobb a gördülési ellenállása?"

    A külsők rendeltetésszerű használata esetén ez így kis mértékben fordulhat csak elő. Egy 2.35-ös gumi üzemi nyomása messze alacsonyabb, mint egy 1,5-ösé. Egyszerűen nem tudsz egy 1.5-ös gumival olyan alacsony üzemi nyomáson menni, hogy nagyobb felületen feküdjön fel az aszfaltra, mint egy 2,35. Azonos gumik esetén meg ez hatványozottan így van. A tömegük, ugye bár másodlagosnak tűnik, de bizony az is számít. A centrifugális erő miatt nagyon nem mindegy, hogy egy 1 kilós 2,35 ös gumit kell felpörgetned a kerék külső ívén, vagy egy 50 dekást. És ez nem csak a gyorsítás, lassítás esetén hátrányos a vastagabb gumikra nézve, de minden egyes irányváltásra, ugyanis tulajdonképpen giroszkópként működnek.

Új hozzászólás Aktív témák