- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203248 üzenetére
Nekem van 1-1 pálcika kerekenként, az elég is, hogy oldalról is lát6ó legyek...ráadásul most vettem a Lidl-ben egy rakattal 1000 forintért.
SpaceJam...hát ha miattad vészfékez a zsúfolt vonat (vagy titánium vázas bringádon kisiklik ) akkor megvalósul a veszélyeztetés is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #203251 üzenetére
én 3M kamionos láthatósági öntapadós szalagot tettem a felnikre, ill. nyeregcsőre és a fejcsőre pirosat/fehéret + van egy minicsengőm is.
majd lehet átcserélem fehérre a sárgáról a felnin a ragasztócsíkokat.kukásmellényt mindig elfelejtem, pedig van egy hátizsákos fényvisszaverős pántom is
[ Szerkesztve ]
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Hasaggymeg #203251 üzenetére
Pont ebben rejlik az ítélőképesség. Ha belátom a szükséges szakaszokat, akkor nem fogom magam átverni, hogy nem tudom meghatározni, hogy odaérhet-e egyáltalán bármi vagy sem. Meg tudom, ez a lényeg. Hacsak hirtelen el nem dobom a kormányt a sínpárok közt, nyilván nem történik semmi, akkor meg már úgyis mindegy. Még soha, egy járművet se késztettem szükségtelen fékezésre. Ennyi a lényeg.
Aki nem bízik így magában, az cselekedjen máshogyan! Mindenkiben máshol van ez a mérce, ami meghatározza, hogy mi az, amit még 100%-ig biztonságosnak érez. De álszentként osztani az észt (nem rád gondolok) úgy, hogy az egész várakozósdinak valójában nincs értelme (és nem 1-2 percről van szó, ha bárki ismeri pl. az albertirsai vonatátjárót), na az elég röhejes.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #203247 üzenetére
biciklisként szabálykövetőbb vagyok, mint gyalogosként
-
SpaceJam
aktív tag
válasz Maximum1 #203255 üzenetére
Szerintem jobb, mint kitartóan birka módon viselkedni.
Hasaggymeg-nek meg nagy plusz pont, hogy megfogalmazta, amit gondolok. Túl divatos lett ez a siránkozás, meg túl sok a "mi van akkor, ha". Degenerált snowflake generáció. A tehetetlen tökölés meg beletörődés okozta azokat a kormányokat is, amiket kaptunk az elmúlt 30+ évben, és még mindig nem látni a végét. Hülye magyarnak csak a szája nagy, miközben hátulról serényen pakolják. Ez a túlnyomó átlag. Bocs az offért.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Alg
veterán
válasz SpaceJam #203253 üzenetére
Aki nem bízik így magában, az cselekedjen máshogyan! Mindenkiben máshol van ez a mérce, ami meghatározza, hogy mi az, amit még 100%-ig biztonságosnak érez.
Ugyanezt szokták mondani a városban 120-al száguldozo BMW-sek is, hogy de ők még soha nem okoztak balesetet, jól vezetnek, ők így is biztonságosnak érzik, meg amúgyis üres az út, minek 50-el menni... amíg fel nem tekerednek egy villanyoszlopra, vagy el nem csapnak egy arra járó EL-GO-s nagymamát
OK, mérlegeljünk, én is átmegyek a piros zebrán hajnal 4kor mikor tök üres minden, csak legyünk tudatában hogy ez a gondolatmenet veszélyes vizekre is vihet minket...
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
lacos001
senior tag
Hellóbelló, régen jártam erre.
Lennétek szívesek kicsit felhomályosítani?...Van nekem ez a csoda Cube Aim Race - 2021
tökéletesesen elvagyok vele. Ide-oda mászkálni, 10-20km letekerésésre okés, gyerekkel kalandozni mindenfelé. De...
Lehet rendszeres lenne a 17km oda és 17 vissza minden nap egyéb fix elfoglaltságom miatt. Az addig oké, hogy nem rendszeresen letolok 10-20km távot, rendszeresen...heti 1szer kb
viszont ez napi 34-35 lenne, heti 5 napon. Ez a terv..., kiváltani az autót....
Kicsit gyúrjak rá és fitten ez sima liba esőben, hidegebb időben...hó nem igen van, Németország, Watt tengertől 36km, totálisan sík terep bringaúton...szóval enyhe minden évszak..max a néha bedurranó 40-80km/h szél lehet kemény.. vagy megéri mellé vásárolni "okosabb" gépet?
Létezik? Fogalmam sincs...Rásegítős? Helyettem megoldja? Nem fáradok el annyira? Sebesség? Menetidő csökken e?...Stb...
Szóval sok-sok kérdés. Nem izgat, ha 1 milliónyi € is az ára, vagy több/kevesebb, de van vmi nagyon egyszerűen megfogalmazva...
Van valami találmány, amivel gyorsabban, nem annyira megfáradva tudom ezt a távot, nap, mint nap megtenni?
thx...sötétség van e téren -
Ringman
nagyúr
válasz lacos001 #203259 üzenetére
első körben szerintem e-bike helyett cseréld le a gumit olyanra, ami jobban gurul (ugyanolyan erőfeszítés -> gyorsabb haladás)
köv. lépés az, hogy lecseréled a bringát egy országútira/fitneszre, itt megint ugyaz lesz a helyzet - ugyanolyan erőfeszítés -> gyorsabb haladás.rásegítés 25 km/h-ig működik, ha jogkövetően használnád.
ez egy holland példa, bulletproof bringával:
Gates Carbon Drive review Riding at 35KM/h with Nexus Alfine 8 and Gates Carbon Drivea napi 35 km-be gyorsan bele lehet rázódni.
-
lacos001
senior tag
válasz Ringman #203260 üzenetére
1.-Tényleg...hiszen volt nekem valaha egy Kellys trekkingem, amire tettem Continental gumikat és haladós volt...Bepróbálom, hátha. 7-8 éve..
2.- Cserélném, de, akkor a rásegítősre, ami nem fáraszt annyira, növeli a sebességemet. persze ha most értelmesen fogalmaztam..
3.- A jogi dolgoknak utána olvasok.Beugrok egy boltba is talán, okosítsanak ki, aztán rendelek vmit ha úgy ítélem meg.
Erre természetesen van időm, bő 3-4 hét és ugye nem is kötelező. Azért elriaszt ettől az időjárás, ha nem is dúrva és hiába van ehhez szükséges felszerelésem is ruházat terén. Na de ugye ne legyek nyúlkösz
-
J.C.G.
aktív tag
válasz jjeahh #203248 üzenetére
Szét fogom szedni a hajtást és újra zsírzom, ha kell sort és láncot (.75) is cserélek. Nyereg csövet kiszedem és kitakarítom a vázat ott is, ezek szerintem megoldják a kattogó hangot. Ugrálhatok vele vagy csak gurulok néma, de amint tekerni kezdek megy a ricsaj.
Váltót már próbáltam állítani tegnap este, de nem jött össze, most rendes szerszámom is lesz és nem fejreállítva csinálom hanem állványról..
Ha lazítok(?) a csavaron nem vált fel, ha meg húzok(?)rajta egyből kettőt vált és le akar esni mögé.
Megpucolom azokat a csavarokat is és gondolkodtam a váltó szétszedésén is. Bár nem tudom össze tudnám e rakni, vagy vegyem videóra a szétszedést, esetleg meg se próbáljam Váltófülem van itthon új szóval az egyengetést kihagynám, mert a féktárcsa is el van picit hajolva, de én nem látom hol és merre. Szerencsére ebből is volt tartalék.Piros lámpa: Gyalogosként zebrán simán megyek piroson amikor nem jön semmi. Viszont zöldön nem indulok el amíg mozgó járművet látok felém hiába jelez. Ha megállt elindulok. vasúti sineken álltalában várok, de vannak helyzetek amikor felmegyek a járdára és körültekintve áttolom a bicajt vagy átsétálok gyalogosként. Egyet nem teszek, ködben nem indulok el még akkor se, ha 5 perce nem jön a vonat.
Ami viszont idegesít az a járdán végig kétoldalt parkoló autók, ilyenkor az út közepén megyek, hogy jó látszódjak. A járda hirtelen parkolóvá minősítése, mert kell a parkoló az üzleteknek. Autószerelő műhely, autó szalon a járdán sréhen parkoló autói. Fülessel zenét hallgatva forgalomba közlekedők az lehet gyalogos, futó vagy bringás stb.
[ Szerkesztve ]
-
SpaceJam
aktív tag
Nem összehasonlítható a kettő.
Egyébként egy érdekesség, ha nem találkoztatok volna vele:
Van benne gyorsulásérzékelő, tehát féklámpa funkció. Illetve létezik a 180-as verziója, ami erősebb. A boltba az két hét múlva érkezik. Kupon kód (-10%): LMLMPKPN
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #203252 üzenetére
Szép az a lopakodó!
#203260Ringman...+1, én is gumit cserélnék, egyből más lesz az haladás...és a munkába járás kerékpárral (ahol ez életszerű) 2 légy egy csapásra, ha semmi időd sincs sportolni akkor is megvan a napi alapmozgás.
#203258Alg...ez is igaz, a szabályokat sem véletlenül találtuk ki, baj lenne ha mindenki éppen vérmérséklete, kedve, vagy pillanatnyi elmeállapota szerint hajlítgatná őket, ezért is nehéz meghatározni mikor is lesz egy szabály már levetendő béklyó, szabálykövetés meg már birkaság. Egy dolgot viszont észbe kellene tartani, éspedig az vesse az első követ aki...vagyis nem kell lebirkázni sem a szabálykövetőt, de amaz se játssza el az álszentet, hogy ő mindig minden szabály betart.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz SpaceJam #203256 üzenetére
Én a pirosategyféleképpen utálom nagyon, és ez minket is érint, mert sokszor közös átkelőnk van a gyalogosokkal. Nagyobb forgalmú utaknál ez fixen piros, ha megnyomom a gombot, akkor átvált (majd egyszer), és megállnak az autók, átlehet kelni. Na most ha közel, s távol sehol egy autó, én ilyenen lelkiismeretfurdalás nélkül át szoktam menni gombnyomás nélkül. Már csak azért is, mert autósként pontosan tudom, milyen bosszantó, amikor egyedül vagyok az úton, jó távol az átkelőtől, de már messziről látom, hogy a buzi gyalogos nyomkodja a gombot. Nekem pont piros lesz, mire odaérek, ő addig ott áll, pedig már rég átért volna, aztán még nézzük egymást egy kicsit, mire zöldet kap, átsétál, aztán majd egyszer nekem is zöld lesz megint, addigra meg lett pár autó a lámpánál mindkét irányból.
Ezeknél a lámpáknál én úgy vagyok vele, hogy tudom, hogy gyalogátkelő, úgyis átengedném, meg úgyis lassítok, ugyanakkor tudom, hogy azért kell a lámpa, mert az autósok többsége nem így gondolkodik.
Ami más kérdés, az a gyerek, meg az idősek, rájuk nem tudok haragudni akkor sem, ha nyomkodja a gombot, megértem, hogy nekik kell a biztonságérzet átkelésnél.
A másik dolog a kis íven jobbra kanyarodásnál a piros, ugye ez pl a megvetett USA-ban alapból csak stoptáblának számít, ha nem jön senki, mehetsz. Na, ezt itt is bevezethetnék. Bevallom, biciklivel ezt is rugalmasan szoktam kezelni.
Vasúti átjáró nekem szent tehén, bármi történhet, elesel, elakad a kerék, blokkol a fék, mittudomén, aztán hirtelen változnak a sebesség- idő viszonyok, korrigálni meg ki tudja, lesz-e idő. Ezzel én nem játszanék. Ugyanígy a sebességkorlátozásokat is mindig betartom (már ha időben észreveszem), ezzel mondjuk sokaknak az agyára lehet menni…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz lacos001 #203259 üzenetére
a váltó lehetne jobb, de különben ez egy jó kis bicaj. Mondjuk síkon sokat úgysem kell váltani. Ráadásul ez a geo ezzel a színnel marha jól mutat. Tartsd meg, ahogy írták, dobj rá egy 32-40 mm közötti aszfaltos gumit, a teló arra pont elég, hogy az úthibákat, kisebb zökkenőket kimozogja. A szél szivatós tud lenni, a táv nem szabadna, hogy gondot okozzon, ha belejössz. Inkább az idő, ami miatt át kell gondolnod, maga a tekerés olyan 2x40-45 perc lesz, viszont 2x 15 percetrá kell szánni az előtte-utána átöltözésre, ezt kalkuláld bele!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #203247 üzenetére
Ne csodálkozz ezen......az iskolában sem gondolkodni tanítják már őket hanem szabálykövetésre. Ez ennek a világnak a rákfenéje.....elhülyített néppel azt tehetnek amit akarnak. Jó példa erre Berri....aki inkább választaná a veszélyesebb bringautat (berri-ngautat ) outival mint az országutat....persze ha tudná milyen 30+ kmh-val tekerni.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
szimpláncsak
tag
válasz parandroid #203265 üzenetére
A sebességkorlátozás is tud agyrém lenni. Csinálják a 37-es főút 4 sávosítását, természetesen 10km keresztül kirakták az 50-es táblát, amit hétvégén is tartani kéne, amikor nem is dolgoznak. M30-as építése miatt a 3-as főút ugyanez.
26-os főúton a régi Borsodi Ércelőkészítő Műnél még mindig kint a 60-as tábla, miközben vagy 15 éve csődbe ment és már a földdel tették egyenlővé kb az egészet.Amúgy bicajjal én sem megyek keresztül a piroson, inkább keresek hátsó utakat ahol nincs lámpa. Vagy van olyan hely, ahol kocsibeálló miatt a T alakú kereszteződés előtt fel lehet menni a járdára utána meg le lehet jönni, így ha piros van fel tudok menni a járdára utána meg lejönni. Inkább a járdán bicajozásért szóljanak be mint a piroson átmenésért . Másik példa. Kanyarodósáv miatt 25 másodperccel (van számláló a lámpa mellett) hamarabb van a gyalogosoknak zöld, mint az autósoknak. Ilyenkor is felmegyek a járdára át a zebrán majd tovább az úton.
[ Szerkesztve ]
-
vlxe
csendes tag
Sziasztok!
Hátha valaki tud segíteni nekem! A gondom az lenne, adott egy országúti hátsó kerék (szinte új). Az az érzésem vele kapcsolatban, hogy a kereket jól megtekerve (állványon néztem), a kerék meglehetősen gyorsan visszatér nyugalmi állapotba. Az agy kónuszos Shimano agy, melyen állítottam is, és se nem kotyog se nem szorul. A kerék szerelt állapotában 2.6 kg, gumival mindenestül, nyilván nehéz, de ennek nem hiszem, hogy ekkora jelentősége lenne. Egy másik monti hátsó kerekét megtekerve dupla annyi ideig forog, mint a szóban forgó kerék. Mi lehet a baj, átütőtengely a rögzítés módja, tehát a fékek sem fogják, ugyanoda kerül vissza a kerék.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Amiért átütőtengelyes, attól még a fék foghatja, valszeg be kell állítani. Ha nem ez a gond, akkor lehet túl szorosra húzták a kónuszos agyakat és lazítani kell rajtuk.
Más: témába vág, besz*rás
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vendingo
veterán
Alakul a városi suhanó. Amióta megvan, mindenhova csak ezzel megyek. Apránként veszem a kiegészítőket, ruházatot, hogy takony időben és télen is használhassam. Kapott egy lumintop b01 lámpát, csomagtartót előre, arra egy vízhatlan zsákot, vázvédőt, race blade pro xl sárvédőket. Hátra kell még egy erősebb, okosabb lámpa, aztán már csak ruházati upgradek lesznek. A csomagtartó és a táska nagy komfortot ad, nem izzadok be a hátizsák alá, kaja, váltóruha meg kényelmesen elfér benne, a kisebb bevásárlásokról nem is beszélve. Szépen pörögnek bele a kilométerek, 32-es gumival erdőben döngölt úton is gyorsan tudok haladni. Az 1 sebességnek sok hátrányát még nem tapasztaltam, tolnom még soha nem kellett.
[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz xy.zsolt #203273 üzenetére
Azért vettem ezt. Kép nem adja vissza, élőben "világít".
Mindenki utánafordul, megbámulja, gyerekek mutogatnak rá, sokan meg vakarják a fejüket, hogy ez micsoda, mert semmi felirat nincsen rajta. Elöl 2 lámpával használom, egy azért, hogy lássanak, egy meg azért, hogy én lássak. A fényágyút csak városon kívül használom.[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
-
#75376384
törölt tag
-
vendingo
veterán
válasz nmate91 #203275 üzenetére
Csomagtartó.
Nem olyan trendi így a bringám, mint amikor megvettem a boltba, viszont nagyon praktikus. Többnapos balcsikörnél is nagy hasznát fogom majd venni, illetve hűtőláda is rápókozható, ha strandra mennénk. :)
(rekeszes sör is stabilan áll rajta, csak nagyon zörögnek az üvegek)
Amúgy ez a melós bringa, tavaszra tervezek egy tempombajárós cinellit, vagy aventont. :)[ Szerkesztve ]
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Major Lion
senior tag
Páran írtátok hogy még csengőt se raktok fel, én hasznosnak találom, van úgy hogy kell... ha esetleg esztétikai okai vannak akkor ajánlom a Knog Oi-t, gyakorlatilag észre se venni hogy a kormányon van.
[link]On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Major Lion
senior tag
válasz xy.zsolt #203267 üzenetére
A szabálykövetés nem feltétlen rossz dolog, ezért tudnak működni társadalmak. Dániában az oktatás szerintem magasabb színvonalú mint idehaza, ott gondolkodni tanítanak meg, mégis az emberek szabály követőek, és azt hiszem egy egész élhető hely
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #203271 üzenetére
Az erősebb reteszelések mind vinni tudják a (jó csapágyas!) hajtóművet, van annyi súrlódásuk, magyarul drag.
vlxe... ha nem érezhetően fékez én nem törődnék azzal mennyit forog tetejére állítva. ... milyen kerék és agy?
MajorLion... terepen mindegyik szétrázódik és atomjaira hull.
polonic... ne szívd mellre, néha túlzásba viszi, ő már ilyen. 😒
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lacos001
senior tag
válasz lacos001 #203259 üzenetére
enyémre válaszolok, mert ebben van a bringáról fotó...
Nem tudom mennyire megbízhatóek ezek a telefonos appok, de feltettem egyet és tekertem egy számomra kényelmeset itt a városban. Tempóra értem a kényelmeset. táv az most nem hatott meg...
Volt lámpa, fel is tartottak, kerülgettem a sok tekerő embert. [kép] [kép]
Mindezt traktorgumival, a képen is látható és nem sima úton. [kép] példa, ugyanez...
Nem tudom mennyit nyerek csak a külső gumi cseréjével tempóban és időben egyaránt. Régen volt már mikor rendszeresen naponta tekertem. Most 17 oda, 17 vissza amire készülök.
Gondolatok?
Nem vagyok edzett, vegyétek figyelembe[ Szerkesztve ]
-
dellfanboy
őstag
válasz maximilian4 #203285 üzenetére
nah ott is jo ember hordja a nadragot
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #203285 üzenetére
A fickó inkább elvált volna mintsem neki kelljen eladni is.
lacos001... mennyiiii?! Tizenhééét?! 🤭(Ez a gondolat jutott eszembe.)
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz maximilian4 #203285 üzenetére
Szerintem engedje el az esküvőt /tudat alatt már megtette, mikor megvette a bringát/ és tartsa meg a paripát + asszonyt tegye lapátra
"It's only after we've lost everything that we're free to do anything." Télen snowboard, nyáron bringa + LEGO® PSN ID: oORastaMaffiaOo
-
őstag
ma láttam a nagykerben Cateye ViZ450 lámpát
nagyon durván erős a fénye, már majdnem túl erős
hátrafelé 450 lumen az retina repesztő
sajnos árat nem tudtak mondani“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Friczy
senior tag
válasz polonic #203237 üzenetére
Vasút piros jelzésén soha. Ebben erős a vasutas múlt (15 évet dolgoztam a MÁV-nál), tudom, hogy a vonat nem viccel, és egy normál sebességgel haladó vonatnak a féktávja 1 km.
Közúti piros lámpa: van olyan. Nyilván megfelelő helyismeret kell hozzá, és olyan lámpa is. Több lámpa úgy van kialakítva, hogy érzékeli az autót, és aszerint vált zöldre (induktív hurok). Ezek a bringát nem érzékelik. Ha normál forgalom van, akkor viszonylag hamar arratéved egy autó, és jön a zöld, ha viszont már estefelé van és gyér a forgalom, sose kapsz zöldet.Felénk meg van egy okosan kialakított lámpa, egy gyalogátkelőhelyet biztosít, az érzékeli az autók közeledtét (valami mozgásérzékelő marhaság van benne), alaphelyzete az, hogy piros mindenfelé (gyalogosnak is, meg a közút felé is). Ha érzékeli a járművet, és az a megengedett sebesség alatt jön, akkor zöldre vált. Ez így szép. Viszont az egyik irányba a kerékpárt vagy érzékeli, vagy nem. Már leveleztem a közútkezelővel is ez ügyben, de nem javult a helyzet. Na, ezt minden lelkifurdalás nélkül figyelmen kívül hagyom (persze arra figyelek, ha jön gyalogos).
-
tisn
addikt
válasz Friczy #203293 üzenetére
szegeden a nagy korfogralomnal van egy olyan harom reszes bicajut lampa, aminek a ket kulso resze egyszerre zold, a belso meg teljesen kulon valtogat (ott csak vili/busz mehet)
na azt mindenki figyelmen kivul hagyja, bicajos, gyalogos is, aki ismeri, roppant idegesito, hogy 3 menetben birsz atmenni az uton.
-
Friczy
senior tag
válasz 6030D #203245 üzenetére
Ez, amit leírtál, a nyílt pályán lévő sorompókra igaz. Az állomás melletti sorompók meglehetősen változatosak, jobb eseben az állomás biztosítóberendezésével vannak összefüggésben, azaz ha beállították a kijáratot (a fenti példa esetén), akkor a sorompó zár. Ha a forgalmi szolgálattevő jó előre beállítja menesztés előtt, akkor tovább lesz zárva.
-
arcitec
addikt
válasz polonic #203237 üzenetére
Mert a szabály az szabály. Nálunk a szabályok megszegőire aztán mindenki, odafigyel kivéve, ha nem róla van szó. Félrértés ne legyen, nem rád mondom. Vannak helyzetek esetek, amik bringán nézve kicsit más. Igen a vasúti átjáróban állok és várok, sok esetben pont azért. hogy ne szegjek szabályt a sok árgusan figyelő szem láttán , pláne ha áll a vonat 50m-re és pont szállnak le, nem fel. Nyugaton így pl USA, Hollandia , ha vasúti átjáróban nem is, de piros lámpánál, a bringásnak megfelelő körültekintéssel, lehet menni, jobbra biztosan.
Bevallom sokszor, ha egyértelmű megyek is. Sokkal jobb, (ha a szitu olyan) mintha közvetlen mögöttem tolatnának, pláne ha égen földön szinte senki.
U.I: Mintha lett volna róla szó, hogy nálunk is bevezetik.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz lacos001 #203259 üzenetére
Simán indulj neki ezzel. Az edzettséggel ne foglalkozz, napi 36 km majd meghozza. Haladósabb gumit elvisel, illetve ha van rá módod, tegyél rá sárvédőt, nem minden nap lesz száraz idő. Ha cuccot is kell vinni, akkor egy csomagtartó sem árt, én legalábbis meglehetősen utálok hátizsákkal tekerni.
-
SpaceJam
aktív tag
válasz polonic #203237 üzenetére
Albertirsán rendszeresen 10-15 percekre van lezárva a sorompó, miközben jól láthatóan sehol semmi sem mozog, hanem áll a vonat bent, 100 méterrel arrébb. Igen, bármennyire hajmeresztő, a semmire nem várok nap mint nap. Most mi lesz? Semmi? Amikor még arra mozogtam rendszeresen, akkor igenis átmentem. Történhetett volna valami? Nem. Nem kell ezen kiakadni. Ugyanúgy forgalomtisztelő és óvatos lehet az ember, attól még, mert nincs kedve napi kétszer negyed órát álldogálnia. Ezen nincs mit tovább ragozni.
[ Szerkesztve ]
neszetools.hu ● pc360.hu
-
vendingo
veterán
válasz tacto #203289 üzenetére
Kicsit sajnálom, hogy nem hagytam meg szépnek, hanem ráaggattam minden vackot: lámpatartókat, vázvédőt, csomagtartót, táskát, sárvédőt. A praktikum és a kényelem győzött. Remélem tavasszal sikerül összehoznom egy cinelli vigorellit, vagy egy aventon cordobat.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
tacto
aktív tag
válasz vendingo #203299 üzenetére
Szerintem teljesen rendben, ez kell, amire hasznalod.
Hat, azert ez egy könehez vizvezetekcsö vazszett, csak ne tevesszen szerepet, lekötös varosi bringa.
Es igen, ha bejön az erzes, akkor lehet menni tovabb, azert ma mar van valasztek, bezzeg regebben...Amugy epp van itthon egy ilyesmi elsö csomagtartom, elültetted a bogarat a fülemben
Bar, 25-ös külsökkel ezt ranyomni...