- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #201550 üzenetére
Nekem meg a 32/10-is csak akkor nem elég ha ki akarom próbálni meddig pörgethető, de amúgy 50 körülig kierőltethető rápörgetni, fölötte meg már csak minden héten egy évben kétszer szoktam ereszkedni, az 50 jó nekem lefele is, sőt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz szimpláncsak #201550 üzenetére
Az 50-es tányér nekem arra jó, hogy síkon nagyjából egyenesen fut a lánc, annyira nagy fogaskerekeket kell hátul használnom
Úgy tűnik sikerült összerakni az ősmontit. Még korábban kérdeztem milyen fékpofa való bele, előre és hátra is belement a v-fék pofa szerencsére, az pont volt itthon még egy régi bringámról. Hátul vicces volt, mert a v-fék pofa magasabb, emiatt az eredeti felnivel be se fért volna állítgatás nélkül, de így, hogy keskenyebb a felni, simán elfért.
Amúgy a duplafalúra váltáskor kezdtek el keskenyedni a felnik? A régi szimplafalú araya belül 25 mm széles, a trail bringámon keskenyebb felni van. a 2"-es régi specialized gumi szélesebb rajta, mint az új felnin a 2,2"-es schwalbe. Majdnem olyan széles, mint a trail bringán a 2,3"-as minionok.
'92 Honda VFR 750
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #201445 üzenetére
Minden negyedik szerviz legyen a teljes, nagy generál.
#201447 jjeahh
Tagoknál sok esetben van olyan, főleg Fox-nál, hogy jön egy új tag és jön hozzá az új szerszám is. Tehát hiába vetted meg az előző tagodhoz a hozzá valót, simán lehet, hogy egy újabb tagnál vehetsz megint. Float X2-höz néztem nemrég és 200 ezer ft-ra jött ki 2db szerszám amivel teljesen szét lehet szedni az olajos részt is. Ez nyilván annak éri meg aki üzletszerűen javít ilyeneket, nem felhasználóknak. Illetve kell venni nitrogén palackot is a fox tűvel együtt, az sem 2 fillér.RS tagokhoz általában ami kell speciális szerszám, egy szelep átalakító adapter, amivel levegőt fújsz az ifp szelep alatti kamrába. (Fox esetében ide kell a nitrogén)
Egy bushing prés. Ifp szelep mélységének beállításához a szerszám, bár ezt tolómérővel is lehet helyettesíteni. Nyomórúd befogók, többféle méretben.
Egy olyan teleszkóp pumpa ami bírja a 600psi-t.
A légkamra letekeréshez is kellhet spéci szerszám, mert ha elkezdi a tag átereszteni a levegőt a negatív kamrába és te többször rápumpálsz, utána nagyon nehéz lesz leszedni, kézzel esélytelen.
Értelemszerűen kellenek a szükséges olajak, zsírok.
Illetve egy csomó általános szerszám, nyomatékkulcs stb.
Satu, gyakorlatilag egy normálisan felszerelt műhely jó megvilágítással.
Ha nagyon érzed magadban a vállalkozó kedvet és megveszel mindent a szervizhez, bele lehet vágni. De azt javaslom, hogy készíts mindenről fotót, főleg ha a lemezelést is szétszeded, és nagyon szépen, szétszedési sorrendben teríts ki mindent egy tiszta papírra vagy rongyra. Azért ez sem agysebészet, meg lehet csinálni, van sok info is a neten, de az biztos, hogy nagyon könnyű karcolásokat, kárt okozni, illetve ha egy bizbasz kis alkatrészt is felcserélsz, nem fog jól működni.[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #201548 üzenetére
Mert erőből akarnak hosszabb távokon (lejtőn is) tekerni.....pedig pörgetve többre lennének képesek....legalábbis outon. De az említett "átlagember" nem tud pörgetni mert ahhoz szoktatni kell a szervezetet. Szvsz hagyjuk ezt "az átlagember 90cad-on teker" példálózást.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Maximum1 #201545 üzenetére
A fene tudja, régebben nagyon ellene voltam, de elég jól megszoktam a fitness-t.
Azért akinek városba is kell a bringa, nem biztos, hogy olyan nagyon jól jár a koskormánnyal.
Én dobtam rá egy montis karbon kormányt, nekem így lett kényelmes. Jövőre ledobom róla a trekking hajtást, addigra úgy is elkopik és kap egy 2 X 10-es tiagrát. Szerintem nagyon jó kompromisszum a fitness a kényelem, és gyorsaság között. CX vagy gravel külsővel meg aztán tényleg kb mindenhol elmész vele.
[kép]
[kép]
[kép] -
Jester01
veterán
válasz xy.zsolt #201555 üzenetére
Igen ez nagyon jogos, én se pörgetek eléggé. Múltkor amikor direkt figyeltem rá akkor sikerült 87-es átlagfordulatot produkálni 12km-en de általában inkább 70 körülre jön ki. Azért ma a verebi lejtőn 118-ig beletekertem (68km/h).
Szemüveg témához: nekem is van a dekás olcsóból egy víztiszta meg egy sárga, a célnak megfelel és én akcióban vettem 990Ft-ért. Párásodásra viszont hajlamos.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Khelben
nagyúr
válasz Runner_fxr #201556 üzenetére
Milyen gumival használod? Lehet, hogy nekem is lesz egy hasonló projektem most, ha nem tudom eladni a CX biciklit. Egyenes kormány meg valami gravel/mtb gumi aztán fel az erdőbe vele.
-
eddie1978
senior tag
válasz xy.zsolt #201555 üzenetére
Itt a megoldás [link]
60-as tányér 9 kezdő sorral 60 rpm mellett 28mm országúti külsővel lehet 51km/h sebességgel gurulni. 40rpm 32km/h körül
El nem tudom képzelni, hogy miért kevés a bringákon lévő áttétel egy átlag bringásnak.
Szerintem, ismétlem szerintem, kevés a pedál fordulat sok esetben. Országúton a 80-100rpm tényleg kell. Természetesen mindenkinek egyéni, hogy mi a leghatékonyabb.
Az is lehet, hogy mindenki így bringázik aki kevesli a hagyományos áttételt. [link] -
Khelben
nagyúr
válasz Hasaggymeg #201559 üzenetére
Ezt mondd azoknak, akik nem jelentkeznek a hirdetésemre
-
vendingo
veterán
válasz Hasaggymeg #201559 üzenetére
Felárral. Pár éve 150-et mondtak a beárazós topicban a bringámra. 185-ért adtam el, még éjjel is hívtak. Elment volna 220-ért is. Ölték egymást érte.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz eddie1978 #201560 üzenetére
Vagy így. ...nem vagyok erős lábú (sem🤭) és mindig pörgettem valamilyen szinten, de emléxem ahogy gyorsult csapásszámom olyan volt mintha sort cseréltem volna, fokozatosan egyre kisebb első tányér lett az amelyet leginkább használtam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz Hasaggymeg #201563 üzenetére
Én így szoktam
Csak meg kell várnom az egyik BorsodChem-es kamiont a piros lámpánál, aztán mehet a menet. -
Khelben
nagyúr
válasz vendingo #201562 üzenetére
Segítsetek beárazni, hátha rosszul áraztam:
Boardman CX Team, 2016-os. Alu váz, karbon villa. Sram Rival 1x11, hidrós tárcsafékkel, 2 első lánckerékkel(gyári 44 + ovális 38). Az első fékkarban cserélni kellene a dugattyút. Használható most is, csak lassan megy a helyére fékezés után. Alkatrészt egyelőre nem kapni hozzá a mostani helyzetben. Ettől eltekintve nincs baja, csak pár karc. 295-ért tettem fel. Sok? -
Maximum1
őstag
válasz Runner_fxr #201556 üzenetére
Jó széles kormány, be sem férne nálam a bejárati ajtón.
Kocsik közt nem zavaró, elférsz vele?
Nekem van egy SS gépem az jó városba, de 25-30 km után már fáj mindenem rajta.
Én is fitnest akartam venni, de kíváncsi voltam a kosra, ahogy írtad, belvárosban nem a legjobb vele menni.
A 2x10 az jó választás lesz, de lehet én 2x11 ben gondolkodnék ha sokat városozol.
Hajtómű, hátsó váltó, sor, ezzel a szettel mindenhol elmész, a hegyet sem kell megkerülni. -
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #201556 üzenetére
szerintem sincs semmi baj az egyenes kormánnyal, onnan indult a dolog, hogy vajon hányan vannak akik egyenes kormányt használnak, de nem elég nekik a 46/11. gyanítom nem sokan
--
a városban mennyire kényelmes az mtb-s kormány, bicikliúton szembejövő forgalom esetén nem zavaró a ~70 cm-es szélesség?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Maximum1
őstag
-
-
-
Maximum1
őstag
válasz Hasaggymeg #201571 üzenetére
Az nem grx, az ultegra, de attól még lehet átmatricázott.
-
Ringman
nagyúr
válasz Maximum1 #201576 üzenetére
a grx-nél az csak első váltó és a hajtókar nem kompatibilis az outi szettekkel, mert más a láncvonal. (2,5 mm-rel "szélesebb" a grx, ezért grx-re való hajtáscserénél az első váltót is cserélni kell)
cable pull ugyanaz, a váltókarok is felcserélhetők. (lásd cube nuroad tiagra fékváltókar+grx első+hátsó váltó)Gravel Upgrades: Mixing and Matching Shimano GRX and Road Components
GRX Crank and Front Derailleur
Shimano GRX cranksets feature a +2.5mm outboard chainline, which improves rear tire clearance, making room for wide gravel tires. This also means that the GRX crank’s Q-Factor is +2.5mm wider on each side compared to Shimano road cranks. Due to the wider crank and chainline, GRX cranks must be used in conjunction with a GRX front derailleur for 2x11 and 2x10 drivetrains.Fully Compatible Parts
As long as you maintain your current drivetrain speeds (10-speed versus 11-speed), the following GRX components are fully compatible and interchangeable with your existing parts: Shift levers, chains, brake calipers, bottom brackets, cables and housing, and Di2 batteries and accessories.
Shimano GRX 800-level components and 11-speed GRX 600-level components are compatible with current DURA-ACE, ULTEGRA, and 105 road groups.Shimano GRX 400-level and 10-speed GRX 600-level components work great in conjunction with the 10-speed Tiagra road groupset.
---
"nem hivatalosan" meg tiagra fékváltókarral is mennek a 11 sebességes váltók, ugyanaz a cable pull, pl: [link][ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
rétisün
veterán
válasz Ringman #201577 üzenetére
""nem hivatalosan" meg tiagra fékváltókarral is mennek a 11 sebességes váltók, ugyanaz a cable pull"
ezt megerősíthetem, 'élőben' is tapasztaltam, a régebbi outin Tiagra4700 10 sebességes fékváltókart használtam Ultegra8000 11 sebességes hátsó váltóval.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Maximum1
őstag
-
bardi
aktív tag
28-as gumiról 32-esre váltás hoz lényegi extra komfortot, vagy keressek inkább valami 35 széleset? A sebesség nem igazán érdekel.
Közeli bringaboltban van ilyen gumi, drótperemes változat.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
maximilian4
addikt
válasz Hasaggymeg #201571 üzenetére
Szerintem közelebb áll ez az ultegra rx az ultegrához. Majdnem ugyanúgy néz ki mint az én rd-r8000-em, csak itt van egy kuplung ha jól látom, plusz én lecseréltem dura-ace-re a bowdenfeszesség állító csavart, mert a gyári egy kaki.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
jjeahh
nagyúr
Mivel ma egész nap esik az eső, a mai menü: fékek darabokra szedése, dugattyúk, csavarok, tömítések, mindent ki, áttörölgetés, összerakás, dugattyúk vissza, olajjal feltöltés. Nem volt semmi komplikáció a műtét közben, meglepően egyszerű és (egyelőre) működik is . Tipikusan olyan dolog ez, mint a hátsó váltó apró darabokra szedése, ezeket nem hiszem, hogy egy szervizes elvállalná, 100 nagygenerálra váró bringa mellett nincs idő rá. Pedig egyértelműen érdemes néha szétkapni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
bogarfx
aktív tag
válasz deny330 #201534 üzenetére
Szia!
Az eredeti hajtókar nincs meg hozzá? Mert ha azon cserélhető a lánctányér, akkor csak kellene rá venni egy narrow wide tányért meg talán csavarokat és meg is vagy.
Én korábban egy 3x9-es rockrider 540-es bringát alakítottam 1x9-re és egész könnyen ment, meg is voltam vele teljesen elégedve. Itt leírtam kb hogyan. -
Ringman
nagyúr
válasz bardi #201580 üzenetére
én drótperemes gumival csak szívtam eddig, ha a komfort a lényeg, akkor a lehető legnagyobbat tedd a biciklire, ami még elfér (nagyobb átmérő -> kisebb nyomás), azaz a decás bringába a 37-eset.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
maximilian4
addikt
válasz jjeahh #201582 üzenetére
Az jó kis program. Én meg óránként nézem a tracking numbert, mikor érkezik már meg a váltófül. A legszarabb mikor veszel egy új (használt)bringát és igazából még ki sem tudtad próbálni. Na de tegnap du. már Pesten volt, a Nemzetközi Posta Kicsrélő Központban, azóta nem frissült az állapot, de remélem jövőhét elején hozzák.
Maxi
-
rétisün
veterán
válasz maximilian4 #201586 üzenetére
"de remélem jövőhét elején hozzák."
nem tudom eldönteni, ez most optimizmus, vagy naivitás
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #201586 üzenetére
Az nekem is kell, valamikor rendelek egyet, mert el van hajolva meg csavarodva és nem tudom helyrehozni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
maximilian4
addikt
válasz rétisün #201587 üzenetére
Azok után amit a nagy reform óta tapasztalunk a Magyar Postánál valószínűleg Mindkettő
Jjeahh
Akkor szerezd be időben, nehogy úgy járj mint én. Elég kellemtelen szitu, főleg úgy, hogy egész héten elég jó bringás idő volt. Esett bőven, de minden nap volt egybefüggő sok óra száraz napos időszak is, kellemes 20-25 fokkal. Az aszfalt pillanatok alatt felszáradt.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
bardi
aktív tag
válasz Ringman #201584 üzenetére
Én most hirtelen nem is tudom van e drótperemes gumim. A nagyon sok éves specialized a retro montin úgy hajlott, amikor leszedtem, mintha hajtogatható lenne. Régebben viszont én is emlékszem masszív szívásra vele. Ha ez elég lenne, akkor már ott lenne a boltban, ezért gondoltam rá. De persze be tudnak szerezni szélesebbet, meg más gumikat, maxxis, schwalbe, mitas, asszem vittoria cuccokat is láttam, kérdés mennyi idő...
kenguru99: Triban Rc500, 17 mm belső szélességű felnivel.'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz maximilian4 #201589 üzenetére
Végre itt is kellemes 10-20 fok van, reggelente néha leesik 3 fokra .
Az én fülem szerencsére szinte bárhol kapható, több tucat gyártó használta rengeteg modellen.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FőDudu
veterán
No sikerult kivarazsolnom a hajtokarbol a pedalt. Persze szetszedni nem lesz egyszeru - ha egyaltalan lehetseges - seeger gyuru fogo szeru cucc kellene hozza, de 4 tuskevel.
A nagyobb gond a bal pedal. Abban az aluminium bordak fele hianyos.
Szerintem belement a viz es szepen megette az alu/vas erintkezes miatti elektrolizis.
Eleg szarul nez ki.Ezert kotyog a hajtokar.
A tengely hibatlan - az ugye valoszinuleg acel, nem lett baja.Rendelnek egy bal hajtokart - de igazabol csak komplett szettet talalok ebay-en is.
Ott is foleg angoloknal. Milyen mostanaban a postazas onnan EU-ba?Azon gondolkodom, hogy a koztes idoben megtakolom.
Azaz raragasztom valami follyekony femmel kitoltve a teret. JB weld vagy valami egyeb folyekony fem (Loctite ami akad) mukodhet?
Ezek kemenyebbek az aluminiumnal - ha a tengely veget befujom valamivel amitol majd nem ragad ra (szilikon spray vagy hasonlo), akkor esetleg jo lehet ha a tengelyre huzok egy palastot (elkerulendo a kinyomodott cucc csapagyhoz jutasat) es a bordakat bekenve szepen ratolom.Probalt mar valaki hasonlot?
Menet huvelyt mar lattam hajtokarba ilyen cuccal beragasztani - ott azt mondjak eleg eros.FőDudu
-
maximilian4
addikt
válasz FőDudu #201593 üzenetére
Németországból? Ha sima állami postával küldik (DHL), ami nem összekeverendő a DHL Expressel, akkor Magyarországig gyorsan eljut, itt a Magyar Posta veszi át. Itthon meg kurva nagy a felfordulás. Nekem egy olyan német csomagom sem érkezett meg 2 hétnél hamarabb, amit állami postával küldtek. (DHL Express 2 nap, mert akkor kimarad a buliból az MPL és minden gyorsabb, könyebb) A szokásos forgatókönyv: Megérkezik magyarba, NPKK, onnan Csomaglogisztikai Központ, onnan a helyi logisztikai üzembe a városodba, ott áll 1-2 napot vagy hetet, onnan "adathiányra" hivatkozva visszaküldik az NPKK-ba, ott megint áll valamennyit, onnan újra a Csomaglogisztikai Központba küldik, onnan újra vissza a településedre és végül kézbesítik. Ezt az összes német csomagommal eljátszották, a legutolsót 2 hete kaphattam. Most nem tudom változott-e, de már hónapok óta ez megy.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
J.C.G.
aktív tag
válasz maximilian4 #201595 üzenetére
Nem tudom felétek mit művel a posta, de nekem nem egész egy hét alatt érkezett meg 3 csomagom rosebikes-ról, pont mint az ebike rendelésem, pár óra eltérés volt a kettő között.
-
maximilian4
addikt
válasz J.C.G. #201596 üzenetére
És a rosebike mivel küldi? Magyar posta kézbesítette? Egyébként nem csak felém, ha belenézel a posta topikba, ott is olvashatod ezeket, plusz akár a posta facebookm oldalán bejegyzések alatt hozzászólásban. Pluyz az is kérdéses mikor rendeltél onnan. Most az elmúlt 2-3 hónapban csinálja ezt a posta.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
vendingo
veterán
Ma végeztem a környék necces emelkedőivel ahol gyakran megfordulok, mindenhol gond nélkül felmentem SS-el, jöhet hátra a kisebb fogszám.
Ez lesz az új edzőpartnerem, ha kitekerem a következőt is, akkor megint csere.
Kicsit fostam, hogy outi vagy fitness kellett volna, de most megnyugodtam. 173 volt a max pulzusszámom a legneccesebb emelkedőn, bírtam még volna.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Khelben
nagyúr
Elolvastam pár cikket váltókompatibilitás témában. (Dropbar->flatbar konverzióról van szó) Jól értelmezem, hogy a Sram Rival váltó helyére fel tudok tenni egy 11sp Deore-t és a sor maradhat a 10-42 igaz? Csak a váltókart kell cserélni hozzá, jól értelmeztem?
-
szimpláncsak
tag
válasz maximilian4 #201589 üzenetére
Csak sokszor ne akkor lenne bringás idő amikor dolgozom . hétfőn-kedden így jártam
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest