- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Mobil flották
- Milyen okostelefont vegyek?
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Android szakmai topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zola007
veterán
válasz Hasaggymeg #121050 üzenetére
Meg azt is, hogy ami nem öl meg, az megerősít!
Kivéve a medve, mert az megöl.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
jjeahh
nagyúr
Toobee, azonnal felismertem a kormánytáskád .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Toobee
veterán
válasz jjeahh #121052 üzenetére
Lebuktam Már nem hordom, csak hosszú túrára izzítom be, ha szükséges. 1,5 literes Deuter övtáska + kulacs elég most, a belső meg a vázon van. Úton van még egy Lezyne dropperhez használható táskája, meg ilyen tépőzáras cucc (ezzel egy esőkabát/széldzsekit szeretnék rögzíteni a vázhoz. Plusz, ha találnék valahol egy Race Face Stash Tool Wrap-et, akkor a patron + fej + leszedő is fel tudna menni a belső mellé (most maszkolószalaggal van fent ), és száműzhetném a pumpát az övtáskámból. Szóval így próbálok szabadulni a hátizsáktól. Nem sírom vissza, büntetés abban kerékpározni egy ilyen natúr szetthez képest. A tubelesshez pedig ezt a javító kitet néztem még ki, csak ki kell matekolnom lesz-e elég hely a vázon.
-
flash-
veterán
válasz emiki6 #120983 üzenetére
Nekem a WTB pure comp nyereg túrabringán nagyon bevbált(mondjuk nagyon sokfélét nem próbáltam)
(DNA típusú zártcellás hab)(ez a nehezen benyomható szivacs szerű). 2.5-3 órát meg sem érzek rajta.. azért egy napos balatonkört már igen, de ez is megszokás kérdése, legelső balatonkörömnél poklok poklát éltem meg, idén már csak kellemetlen érzés de egyáltalán nem türhetetlen..
én a szivacsos 500-as nadrágot hordom, igazándiból sokat szerintem nem csillapít,mert év közben ha rajtam van ha nincs ugyanannyira érztem-nem érzem a fájadalmat, tehát szerintem inkább a jó nyereg a kulcs..(persze lehet hogy egy komolyabb betétes nadrág tényleg sokat számit azt nem tudom)[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
Nem tud valaki egy hasonló táblázatot,a hol a shimano fékek vannak összehasonlítva, értelem szerűen a legújabbak érdekelnek. M6-7-8000 és esetleg az új xt is, de az csak érdekesség képen.
Az érdekelne hogy mekkora a különbség a fékerő között főleg az slx és xt között.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz Toobee #121053 üzenetére
Nálam is kb ez a helyzet jelenleg, övtáska, nyeregtáska jó időben hosszabb útra is elég, hidegben meg nem zavar a hátizsák, mert olyankor nem izzaszt. A belső meg szintén tépőzárral a vázhoz van rögzítve. A pumpára neked egy konzolos pumpa nem megoldás? Nálam az is a vázon van, a kulacstartó alá fel lehet csavarozni... Majd még valami nagyobb váztáska kéne, mert az új montis rövidnadrágaimmal az övtáska nem kompatibilis. Amúgy jó ötlet az, hogy a dzsekit is felrakod a vázra tépőzárral, nekem eszembe sem jutott, hogy a belsőn kívül mást is lehet .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #121055 üzenetére
A féknyereg ugyan az, a fékkar más, az XT-n van Freestroke állító csavar, ami a nyomáspontot tudja szabályozni, de ha rendesen le van légtelenítve, úgy sem kell a nyomáspontot állítani. Nekem még nem volt rá szükségem, meg egyik ismerősöm se állította. Ebből adódik, hogy fékerőben az SLX és XT ugyan az. Itt a különbségeket az okozhatja, ha az egyikben pl ice tech betét és tárcsa van, míg a másik gyantás, meg egyszerűbb tárcsával.
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #121057 üzenetére
Te amúgy használtál valaha elixir fékeket? vagy más avid modellt? Nem tartod sokkal jobbank a fék érzését? Pontosabban eltalálható mikor fog blokkolni, és keményebbnek is érződik, miután teljesen behúztam már nagy erővel sem jön tovább a kar, míg az én JÓ fékemnél de egy saint féknél is kicsit komolyabb erővel tovább húzható a fékkar. Nekem az előbbi jobban tetszik, habár ez lehet azt jelenti, hogy az elixiren nagyobb erő kell már a maximum fékhatáshoz, míg a shimanonal, ezt könnyebben el lehet érni?!
Pénteken lesz esélyem kipróbálni egy új slx féket hasonló ice tech tárcsával mint az enyém, kíváncsi vagyok mennyivel lesz erősebb mint a BR506.
Ebben a tesztben az előző verziójú XT és SLX (107 és 111Nm) is erősebb Nm értéket produkált mint az új XT(az előző hszben linkelt táblázat szerint), most nem tudom hogy ez a mérőműszer pontatlansága, vagy már nincs szükségünk 100+as fékerőre mert mit tudom én, csak furcsállom.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Pityu.
nagyúr
Sziasztok,nem tudom jó helyre írok e,a múltkor gondoltam lefestek pár rozsda foltos vagy kopott alkatrészt a biciklimen. Ilyeneket mint a kormány fej,kormány ez mind a kettő hagyományos acél,akkor kitámasztó,kormány vég szarv. Rendesen meg csiszoltam az anyagot aztán akril festékkel fújtam át 3 sorral,szépre is sikerült de tartósság kb nulla. Mit érdemes tennem újjakat venni vagy autó festéket megpróbálni még?
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
seadrone
őstag
sziasztok!
az u lakatomról letört a kia muanyag, amivel felfogatom a vázra
milyen más megoldással lehet ezeket rögzíteni a bringára?
tenksz
-
Pityu.
nagyúr
válasz bringasisti #121060 üzenetére
De több helyen is olvastam most így festés után,hogy az akril festék nem lesz tartós,én pl pinty plus evolution akril zománcot használtam. Most nem tudom mitévő legyek mert festetlenül még sem használhatom a cuccokat már bánom,hogy bele kezdtem inkább maradt volna rozsdafoltos meg kopott.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz 6030D #121063 üzenetére
Hát szépnek szép lett de tartósság nuku. Ha azt nézem pár ezerért újjonan meg tudom venni ezeket szóval lehet az lesz. Még kicsit lehet spórolni is tudok mert eddig kormány szarv volt a biciklimen de isten igazán az anno dizájn elemnek került rá,lehet azt most nem veszek.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Pityu.
nagyúr
válasz bringasisti #121068 üzenetére
Jelenleg ezeket nem érné meg,mert nem drága alkatrészek. A váz meg még bírja pár lepattogzódás.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
Yahhher
aktív tag
Ha mát megint van "fékes" téma.
Runner & trialboy, köszi a múltkori hozzàszólàsokat. 2-3 hete volt... Most el is olvastam ☺️Üdv B.
-
belsodavid
aktív tag
Sziasztok! A valóságban melyik a szélesebb, ballonosabb gumi? Conti xking 27.5*2.2 vagy maxxis ardent 27.5*2.25. mennyivel és melyik a jobb választás? 50-50% aszfalt, terep. Előre is köszi!
-
6030D
Ármester
válasz belsodavid #121071 üzenetére
Egy Conti xking 27.5*2.2 -t tudok neked mérni, elsőn ez van, de ez függ a felni szélességétől is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz belsodavid #121071 üzenetére
Az ardent az kb. dh gumi, az xking se jó aszfaltra. Race king?
-
6030D
Ármester
válasz belsodavid #121074 üzenetére
Ok, holnap megmérem.
Milyen bringára lesz amúgy? Mi a kemény terep?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ivana
Ármester
válasz belsodavid #121074 üzenetére
Akkor max. XKing vagy ahhoz hasonló maxxis illetve schwalbe. Az XKing a legmintásabb XC gumi, már az is kopik aszfalton mint a franc.
belsodavid Ami út és nem valami dög meredek gyalog ösvény oda bőven elég egy 2.2 XKing bőséggel. Az RR 540 nem valami ösztelós 150mm rugóutas szörny, hogy DH gumi kelljen rá.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #121058 üzenetére
Igen, használtam elixir féket. Nekem egyébként alapvetően nem az Avid/Sram fékek erejével van bajom, mert ha jó betéttel és tárcsával vannak használva, illetve megfelelően vannak légtelenítve, akkor elég erős fékek.
A probléma inkább a megbízhatatlanságuk, sokkal több a meghibásodás, jóval macerásabb a karbantartásuk, beállításuk. Illetve a fékkar ergonómia sem szimpatikus. Nekem valahogy nem állnak kézre. A féknyikorgás is jellemzőbb rájuk. És azt se felejtsük el, hogy a DOT olaj erősen mérgező, ha kifolyik a vázra, fékkarra, a festésnek se tesz jót. Míg az ásványi olajok jóval barátságosabbak.
Egy Shimano egyenletesebb teljesítményt nyújt, egyszerűbb a szervize, megbízhatóbb, a fékkarja is szimpatikusabb, ezért tartom jobbnak. De a felhasználók többségi véleménye is ezt támasztja alá.
Egyébként pont az Avid/Sram fékek a nyúlósabbak, én így tapasztaltam. Az összehasonlításnak is csak úgy van értelme, ha azonos kategóriából választasz fékeket, és mind a kettő hibátlanul le van légtelenítve. Ezek a körülmények viszont ritkán adottak, ezért születnek sokszor egymásnak ellentmondó vélemények Shimano és Sram fékekkel kapcsolatban.
A fék teszteket én nem kedvelem, számomra abszolút nem mérvadóak, attól függ ki készíti, nagyon részrehajlóak. Ha pl németek készítik, akkor biztos lehetsz benne, hogy a Magura fog nyerni, pedig messze nem a legjobb fékek.
A megadott Nm értékek sem igazán fedik a valóságot, szerintem az ilyen tesztek alapján nem érdemes féket választani. Szerepel a listában Magura MT2 fék, ami majdnem pariban van egy Saint-el. Nevetséges. Az MT2 egy vicc, a Saint meg kb az egyik legjobb Enduro/DH fék. Legalább is a legtöbben ezt használják, nyilván nem véletlenül.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz belsodavid #121076 üzenetére
Maradva a Conti vonalon, én akkor inkább egy XKing előre, RaceKing hátra, vagy dupla Race Kinget ajánlanék. Aszfalton gyors leszel, terepen felfelé tapad, lefelé kanyarokban fog (XKing). De ez sebességnél, laza talajon van. Ha turistásban kell (ami nem negatívum, hanem sebesség megjelölés!), jó a RK-RK. Guminyomás fontosabb. Ettől függetlenül mérek holnap, ha nem jön válasz, írj ide dél körül.
Runner_fxr: ha már fék: Magura MT6-8-cal van tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
trialboj
őstag
válasz belsodavid #121076 üzenetére
Nekem xking van elöl és race king hátul a hardtailen, az elsővel sosem volt bajom szépen tapadt mindig, a hátulja viszont pár meredekebb részen már meg tudott ijeszteni, persze nem arra készült, de azért nem jó ha pont ott fogy el ahol tényleg kellene a tapadás lefelé.
Defektet egyikkel sem kaptam, jelentős számban, évi 1-2, pedig sokszor járok tövises gazos részeken. Mindkét gumi a legolcsóbb drótos változat, minden extra védelem nélkül.xkingel egyetlen bajom, hogy csak 2.2 a szélessége, az fs bringán schwalbe van, nem tudom pontosan mi, de már csak kíváncsiságból is lemérem holnap. Ezek 29" kerekek, és mindkét modell többször mentette már meg a seggem, olyan szitukban mikor elbambultam és nem figyeltem egy vájatból való kigurulásnál, és az eleje visszacsúszott, elég volt picit nagyobb szöget adni és megkapaszkodott. 2 bar alatt használom, reba telóval 4 tokennel, puha a bringa eleje, mint egy gondolat.
Van még maxxis ikon is, habár az inkább pihen 1 ideje, aszfalton zavar hogy picit vibrál tőle az egész váz, érezni a hardtail és Fs bringán is, a kormány végén, és a pedálokon, illetve néha berezonál tőle a vázban húzott kábel. Aszfalton tehát nem a legjobb, viszont erdőben van 1 kevéske előnye, a race kingel szemben.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #121058 üzenetére
Ne csak a fékerőt nézd. Nekem Magura MT5 volt, ami tesztek alapján erősnek számít, a valóságban is az. De annyi negatív tulajdonsága van, hogy inkább eladtam. Most Zee van, szerintem kicsit erősebb (igaz elöl nagyobb tárcsával használom), és a Magurához képest alig van negatív tulajdonsága. Adagolhatóságra meg egész más, mint egy XT/SLX, és az nem derül ki a táblázatokból. Amúgy szerintem az SLX egész kemény, a Zee-m talán kicsit puhább, de minek tovább tépni a fékkart, amikor már úgyis blokkolt a kerék .
[ Szerkesztve ]
-
FireKeeper
nagyúr
sziasztok
nemrég váltottam szeretett, de lehasznált mtb-ról egy retro országútira (Puch Mistral), amit a tervem a tél folyamán szépen felújítgatni. sajnos azt figyeltem meg, amit vásárlásnál nem néztem meg elég alaposan, hogy a felnik fékfelülete már nem a legszebb, elég sok karcolás van benne, illetve látszólag eléggé kopik is, szóval úgy érzem a felnit is érdemes lenne cserélni (kezdem kicsit úgy érezni hogy gyakorlatilag egy vázat vettem, mert minden mást cserélek )... a dilemmám ott kezdődik, hogy akkor már nem hogy érdemes lenne inkább új kereket építtetni? ami leginkább csábít, hogy a jelenlegi racsnis hátsó helyett tudnék kazettásat használni, a nagy kérdés, hogy ez a fejlesztés szerintetek vajon megér-e az extra költséget?
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
ivana
Ármester
válasz FireKeeper #121082 üzenetére
Vadász használtan egy régi kerékszettet. A lényeg, hogy ne legyen elfékezve (bankkártya mellé abból látszik).
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz seadrone #121061 üzenetére
Valami tépőzár? [link]Itt talán találsz valami ötletet,de félő,hogy az eredeti tartó nélkül a vázfestés fogja bánni a lakat hordozgatását.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
kenguru99
senior tag
Vízálló, lélegző membránnal ellátott kesztyűt (nem gore tex de valami olyasmi), hogyan lehet mosni, tisztítani?
-
-
trialboj
őstag
válasz zoli03 #121081 üzenetére
Ma voltam kipróbálni az slx féket, igaz csak a városban. Nem vagyok tőle elájulva, ha az árát nézzük vs az én BR506 os fékem, óriási a különbség, de érzésre épp csak egy kicsit kell kevesebb erő, hogy 30 ról 0 ra lassuljak a legrövidebb idő alatt, fenékkel a hátsó kerék felett.
De a legzavaróbb, hogy ez a fékkar is elég könnyen tovább húzható, miután a fékpofa már megfogta a tárcsát.
Itt egy videó is róla.Ez normális? Direkt nem volt ez sem méretre vágva, mert ő sem akarta elrontani a gyári légtelenített fékeket, de meg merem kockáztatni, hogy az én jó első fékem, keményebb érzésre, mint ez az slx. (fékerőben persze az slx a jobb) Azt írtad hog szerinted a zee még puhább is, akkor lehet velem van a baj, és ez a normális, minnél erősebb annál puhább?!? : )) Kár h ezt mondod amúgy, mert ahogy nézem a Zee, még nem követi az új szabványt, és spec B felfogatású.
Most akkor ezt meg kell szokni és kész, v ezzel a fékkarra is van valami? Illetve nagyon halkan de érezhetően röccen valami a fékkar útjában az első centiken, ez mindkét fékkarra igaz.
A váltókarok spec B szabványúak, és mivel az új M széria már Spec II használ, nem tudnám használni. Nincs rá lehetőség, hogy valami ilyen típusú de spec B gyűrűt vegyek, amivel a váltókarok külön felfogathatóak a kormányra?
"de minek tovább tépni a fékkart, amikor már úgyis blokkolt a kerék" Az első kerék csak akkor blokkol, ha síkon próbálgatod, egy közepesen meredek leejtőnél, ha már kicsit felgyorsultál, egy gyengébb fék már nem fog tudni blokkolni, ahogy az enyém is cserben hagyott, pár napja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #121090 üzenetére
Biztos ezt a videót akartad megmutatni?
bringásisti...azzal lehet bankkártyát szerezni annak akinek amúgy nincs.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
smkb
őstag
válasz trialboj #121090 üzenetére
Légtelenítéssel kell kezdeni, ha gyári ha nem. Ez alap. A gyári hossz eleve túlméretezett, tuti számolnak is vele, hogy mindenki vágatja, mert mihez kezdesz egy 1m es fékkábellel. Álltában is tudnak levegősödni. Addig kár is próbálgatni. Nekem is van mindkét fék. Szerintem a BR506 messze van az M675ös SLXemtől. Az slx pontosabb, feszesebb, gyorsabb, kevesebb úton kell húzni, nagyon határozott. Minden új bringámon légtelenítéssel kezdtem, nem kicsit voltak levegősök. Idővel meg úgyis újra kell, mert mind levegősödik előbb utóbb.
-
bringasisti
őstag
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #121092 üzenetére
Fékkábel vágás okán eszembe jutott megint: most megnéztem, nekem egyik bringa felsőcsöve sem fogja meg a kormányt, körbe tud pörögni.
Viszont így sem értem azokat a trükköket amikor ugrás közben pörgetik a kormánytKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #121096 üzenetére
Fully-k általában, nem bmx, de lehet "trükk" és nem 360 fok hanem 180 oda és vissza
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 3 pro drón kiegészítők - táska, propellervédő, ND Filter szett
- DJI Mavic 3 Classic FMC drón táska, koffer (Skyreat)
- DJI FPV Fly more combo + sok tartozék
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 3 akku, garancia, tartozékok (45)
- Tripltek 9 Pro masszív drónos táblagép 1300 nit tartós fényerővel!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest