- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Telekom mobilszolgáltatások
- VoLTE/VoWiFi
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
Hirdetés
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5935 üzenetére
Már ahol köpködik. Ma Budapest-Oslo 3 nap kamionnal, Hamburgból a menetrendszerinti konténervonatnak 1 nap az út, a Bilkről a duisburgi (vagy düsseldorfi? ) kombi vonat is kint van kevesebb mint egy nap alatt, de az győri Audit is napi 3 vonatpár szolgálja ki a kamionok mellett.
Itt Svájcban hatalmas a belföldi vasúti cserefelépítményes forgalom - köszönhetően az éjszakai kamionstopnak.A kombinált fuvarozás vasúti része jelenleg drágább, mint a közút, ezért szállít a vasút jelenleg szinte csak nagy terjedelmű/tömegű árukat illetve ezért végez csak egyedi kiszolgálást irányvonatokkal.
Valamikor tavaly beszéltünk itt arról, hogy a Waberers próbálkozott pótkocsi vonatoztatással, amiből végül nem tudom mi lett.Amikor megszűnt a dorozsmai RoLa állami támogatása és bedőlt a buli, akkor valami 90cent -1 euro környékén vitte volna a vonat a kamionokat, nyilván ez a közúti árképzéshez képest irreálisan drága. Az elmúlt egy-két évben a sofőrhiány miatt emelkedésnek indultak a bérek, most már nem ritka az átlag 15-16cent/km (mondjuk 12 000km-re vetítve) és ez az emelkedés elmehet 20-25centig is ( azoknál a cégeknél ahol nem tudnak ott arányosan több is lehet). Ehhez hozzádobod az útdíjat, a lízinget, az üzemanyagot és a többit akkor lassan már eljön az a szint ahol meg fogja érni felrakni irányvonatra legalább a pótkocsit. Persze a Rolaval ellentétben ez inkább a nagy cégeknél fog szóba kerülni.
Ha nem lesz változás a munkaerő hiányban és így folytatódik az áremelkedés akkor idővel újra színre lép a kombinált fuvarozás.
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
válasz #27070592 #5939 üzenetére
Bilk szintű logisztikai központ és intermodális terminál most is van egy rakással Európában. Oké nálunk nincs sok, de itt nem is lényeges mert nem tudunk akkora exportot/importot produkálni, hogy minden megyeszékhelyre járhasson egy irányvonat.
Ez nem több idő és nem is bonyolultabb, ma is működik:
Valaki felvesz a Maharton egy pótkocsit reggel, elmegy Alsóostorosra megrakodik majd visszaviszi a pótkocsit ami az esti vonattal megy akárhova vagy bárhova.
Ha 1000-1200km-nél messzebbre kell vinni vonattal akkor már működik a dolog, ott már jelentős időelőnye van a vonatnak a közúttal szemben. A termináloknak pedig olyan elhelyezkedésűeknek kell lennie ( most is azok ), hogy a közöttük lévő területet le lehessen fedni közúton egy munkaidővel.
Minden nem lehet kiváltani vasúttal és nem is kell. De van amit ki lehet és ha eléggé fel fognak menni az árak akkor ezt meg is valósítják errefelé is.
Somatom: tényleg félreértettem . A 45-ös folyamatos autóban töltése talán annyiban torzítja a piacot, hogy sokkal több az elérhető olcsó autó nyugaton mint kellene és ez szintén lenyomja az árat. Ha mindenki hazahúzna 45-özni akkor fele ennyi autó lenne Nyugat-Európában hétvégén és hétfő reggel és teljesen máshogy alakulna a fuvarok elosztása. A hotelba kényszerítés egy plusz költséget jelent, ami után már nem lehet elvinni a fuvart nyomott áron, mert akkor már bukó az egész.
[ Szerkesztve ]
<tRucKdriFteR>
-
zsid
senior tag
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #5949 üzenetére
Egyelőre Dél-F.o.-ban kezdem, de hogy merre küld tovább azt nem tudom.
Nem ártana szervizt is irányba venni, angliából jövet a szakadó esőben az aksi (töltés) lámpácska folyamatosan világítani kezdett. Aztán egy betervezett pihenő után már csak időnként, rövid időre felvillanva, hol tölt, hol nem. A fura, hogy beázásra gyanakodtam, amit a reggeli induláskori hibajelzés hiánya alá is tamasztott. De ma rakodást követően, félórás pályán haladás után megint elkezdett villogni, pedig egy csepp eső se esett.
Nem szándékosan, de összehozták, hogy fiammal is tudjak találkozni. Abban a városban volt a lerakóm, ahol lakik. Ennél közelebbi lerakót hozzá nehezen tudok elképzelni.
Felrakónak meg volt lakóhelyemtől 500m-es távolságra lévő címet adtak.
Lehet, hogy mindent tudnak rólam a cégnél...Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz #27070592 #5967 üzenetére
A kiszemelt parkolóba sikerült pénteken dél körül megállnom. Ez a Welcome Break van legközelebb a központhoz közvetlenül az M1-es elején. Ez az oka, hogy szinte üres a parkoló, egyetlen nem UK kamion az "én" Mancikám.
Így árválkodok itt, ilyen időben.
Sajnos Európa szerte mindenhol visszatért az el sem ment tél. Tegnap egész nap havas eső eset viharos széllel. Ma ez a lefagyott latyak van, 0 fok körül. Még az épületig is csúszkálva jutottam el.
Ezért sajnos el kell halasztani a városnézést. Nyilván tömegközlekedve jutottam volna be két járgánnyal egy átszállással. A köztes távokra írt a Google Map-s kb 2 mérföld sétát, ami innen a pályáról indulva vezethet akár áron-bokron keresztül is. Szóval nincs kedvem a bokámat törni.
Meg egyébként is, egy kellemes tavaszi bárányfelhős időben képzeltem el az egészet! -
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #6101 üzenetére
Ma még hagyom őket gyönyörködni a festett tojásaikban, holnap induláskor megnézem, hogy miként reagál egy hepe-hupásabb részen. Ha nem javul ott, akkor használom a jobb oldalt, kulccsal, távirányítóval a kézben. Hétvégére, válogatásra úgyis haza kell vinniük, akkor hagyom nekik a vasat megint javításra. Csak idegesít, hogy megint egy kör végén szervizbe kell vinnem.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #6130 üzenetére
Az a baj, hogy az irodánkban ülő Jürgenék ettől tökön szúrnák magukat. Már így is volt egy kis adok-kapok, mert szerintük a lerakóig kellett volna eljutnom tegnap. Csak az a bibi, hogy onnan 200 -ra álltam meg 14:50 -es munkaidővel. El vannak tájolva a srácok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #6143 üzenetére
Amikor leadtam a Mancit, akkor kihúztam a kártyát és átnyomtam OUT -ra. Ha kész, akkor így kiállok a szervíz parkolójába és ennyi mára. Szóval, ettől símán ihattam volna. A bringa miatt nem ittam. Németországban vagyok. Gondolj bele, milyen kínos lenne, ha piásan biciklizésért vennék el a jogsimat!
Más. A szervízfőnökkel mentünk egy kört, hogy megtudja, mi bajom van a váltóval. Közben elég ronda árokba esést láttunk. Már kint voltak a tűzoltók. Délután ebbe a szervízbe hozták be az áldozatot.
Beszéltem a sofőrjével. Sértetlenül megúszta. Azt mondta, hogy csak egy pillanatra aludt be.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Dexar007
veterán
válasz #27070592 #6146 üzenetére
A bringasokra nem teljesen ugyanazok a szabalyok vonatkoznak mint autora. Ugyanugy mint ahogy nalunk sem.: [link]
0.3 belefer..azaz egy sör siman.
De:
,,Sofern Sie trotz Alkohol unauffällig und sicher auf Ihrem Rad durch die Stadt fahren, dürfen Sie bis zu 1,5 Promille im Blut haben, ohne irgendwelche Folgen befürchten zu müssen."1.5-ig is belefer,ha "feltünesmentesen",es biztonsagosan el tudod vezetni. Da-da csak 1.6-tol jar.
Ja,egyebkent szokasos tema megint.
Give me your cum,bull!
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #6156 üzenetére
Peched van, már kidobtam a számlát. Emlékeim szerint 10 Erzsi körül volt a kettő (párban volt csomagolva). De, sztem a kormánytatyó a nagy kunszt. Van egy alap konzol a kormányon, és arra lehet felpattintani az alukeretes, füles tatyót. Két és fél 6 -os pakk sör símán belefér és azzal a piros gombbal egy mozdulat fel/le pattintani a konzoljáról. Aztán adsz egy pofont az aljának, és máris "lapra van szerelve". Az oldaltatyókat nem ilyen egyszerű kompaktizálni, mert egy befűzős merevítő van bennük. Ha nem vagy annyira árérzékeny, akkor a Louis motoros boltban különbet találsz (nekem is olyan van otthon a Harley -n).
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
őstag
válasz #27070592 #6188 üzenetére
Elmúltak már azok az idők amikor nemzetközi pályára csak akkor engedtek ha belföldön már legurítottál néhány évet.
Nyilván a sofőr hiány miatt. De hogy jön ide a vízpumpa csere? Nem ettől függött a rutin elismerése. (Bár én még kuplungot is cseréltem konténeres IFA-n útközben, na meg a két hengerfejet összekötő gumicső elrepedése hosszában. ejjj)
Mivel az idő már tényleg kevés ahhoz, hogy otthon gyakorlatozzon, én is azt mondom, hogy vágjon bele, ha úgy érzi. Sok sikert kívánok neki!
Üdv: Mcrazy
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #6253 üzenetére
1366, Sal'a és Trstice közt nem Galanta felé vitt, hanem erre.
Kérdeztem a rendőr csajt, aki visszaadta a jogsimat (mert elveszik, ha nem tudsz helyszínen fizetni- két heted van, hogy kifizesd, utána kuka, lehet újra csinálni a jogsit), hogy miért nincs az ilyen út "csak cél forgalom" táblával jelezve?
- Mert a törvény nem írja elő.
Nekünk kell tudnunk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
-
Zolás
addikt
-
Somatom
veterán
válasz #27070592 #6338 üzenetére
Sztem hasonló buktatók minden nyelvben vannak. A mienket az teszi nehézzé, hogy a rendszere más. A többi nyelvben a ragok a szavak előtt vannak, nem mögöttük. De, nem kell külön megtanulni, mert a szóban benne van a megoldás. Pl. az, hogy -tól, vagy -től, attól függ, hogy milyen magánhangzók, milyen sorrendben vannak a szóban. Ennek van logikája. A német der, die, das -nak nincs ilyen logikája, minden szóhoz meg kell tanulni, mert ettől függ a szó ragozása.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zolás
addikt
válasz #27070592 #6417 üzenetére
A főni, szerintem. Még többet is. Sose találkoztam olyan céggel, ami nem kilométerdíjas rendszerben kínált ennyit.
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
KAMELOT
titán
válasz #27070592 #6417 üzenetére
Nem az, hogy nem akarnak elmenni 600k-ért hanem, hogy kint kell lenned, meg sokan úgy vannak, hogy a saját ágyukban akarnak aludni. Ízlések és pofonok.
Én ha kint vagyok 30 napot akkor megvan a 630k és szlovák cégről beszélek.
Osztrák cégnél 660k alap + ha hétvégéket is kint vagy akkor +100k. Szóval az a szép 760k megvan!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
KAMELOT
titán
válasz #27070592 #6421 üzenetére
Amúgy amit írsz 2/2 az is opció, mert ha van haverod akkor azzal cserélkezhettek állandóan.
Mindeképpen a vállalkozónak az a jó, ha egész hónapban megy a sofőr! Csak a sofőrnek élni is kell és az élet nem a kabinban van!
Még jó, hogy a zárójelben lévőkből csak az elsőre kell spórolnom. Többi megvan!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz #27070592 #6470 üzenetére
Nem, próbálom kerülni Staulandot. De tetszett a rendőr autón fejét pihentető jószág.Nekem olyan sztorim van, még vágóhídi időszakomból, hogy a "csapdából" kiszabadult bika miután végig vágtatott a vágóhídon és kijutott a parkolóba, csöppet megformálta a kollégám autóját. A gondja igazán ott volt, hogy a biztosító nem akarta elhinni, hogy egy bika fejelte le a fél elejét az autonak. Hiába bizonygatta a srác, hogy szemtanúja van róla, hogy nem akarta az állat kitölteni a kárbejelentő lapot.
Persze a nagy főnök írt neki egy igazolást, de a marha így se úszta meg a kivégzést.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
HoTaZo
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
- DOBOZOS MSI Raider GE76: i7 12700H,32GB DDR5,1TB,17.3" QHD 240Hz 400nit 100%sRGB,RTX 3070Ti 8GB 150W
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
- HUAWEI MateBook 16: Ryzen 7 5800H,16GB,512GB,16" 2.5K 2520x1680 350nit 100%sRGB,Radeon RX Vega 8
- Playstation 5 Fat lemezes ( Makulátlan !!! ) Gyári garanciával, ajándék játékkal
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest